راهنمای جامع آموزش زبان انگلیسی

راهنمای جامع آموزش زبان انگلیسی

فهرست مطالب

این روزها دانستن زبان انگلیسی از ضروریات زندگی است. ممکن است شما نیز جزو کسانی باشید که قصد مهاجرت، تحصیل و یا ارتقای شغلی دارند که مستلزم یک راهنمای جامع آموزش زبان انگلیسی است. شاید از خردسالی یادگیری زبان را آغاز کرده باشید و شاید هم تازه این تصمیم را گرفته باشید. ممکن است یادگیری یک زبان جدید، در شروع کار بسیار گیج‌کننده‌ای برسد. برای یادگیری از کجا باید شروع کنم؟ در طول مسیر به چه چیزهایی نیاز پیدا خواهم کرد؟ از کدام منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده کنم؟ تمامی این‌ها سوالاتی است که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید. اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید اما با وجود انواع روش‌ها، دوره‌ها و کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی سردرگم شده‌اید، این مقاله برای شما نوشته شده است. یادگیری زبان انگلیسی آنقدرها هم که تصور می‌کنید، دشوار نیست؛ فقط نیاز به یک برنامه مشخص دارید. در این مقاله از وبلاگ آکادمی لینگانو به تمامی ابهامات شما در یادگیری زبان انگلیسی پاسخ داده و چیزهایی‌ که برای شروع و در ادامه مسیر نیاز پیدا خواهید کرد را نشان داده‎‌ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بتوانید نقشه راه یادگیری زبان انگلیسی خود را ترسیم کنید.

 

هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اگر تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی گرفته باشید یعنی نیمی از راه را آمده‌اید، اما داشتن هدف برای هر کاری مهم است. یادگیری زبان انگلیسی، اگر هیچ هدف یا انگیزه مشخصی نداشته باشید، می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد. با داشتن یک هدف و انگیزه درست می‌توانید مسیر خود را در آموزش زبان انگلیسی به درستی شروع کنید. شاید شما هم مدتی است که در حال یادگیری زبان انگلیسی بوده‌اید. شاید در کلاس شرکت کرده باشید، کتاب خوانده باشید، ویدیوهایی را به زبان انگلیسی تماشا کرده باشید، اما احساس می‌کنید که آن‌ها کمک زیادی به پیشرفت شما نکرده‌اند. این فعالیت‌ها برای تمرین زبان انگلیسی عالی هستند، اما اگر ایده روشنی از آنچه می‌خواهید به دست آورید نداشته باشید، به شما کمک نمی‌کنند. پس همین الان قلم و کاغذ را بردارید و اهداف خود را مشخص کنید.

 

 

کدام مهارت زبانی برای شما مهم‌تر است؟

 

بعد از پیدا کردن هدف خود برای یادگیری زبان انگلیسی، باید مشخص کنید که کدام مهارت زبانی برای شما مهم‌تر است. تمرکز بر مهارت‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر پیشرفت کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس با انگلیسی زبانان مادری صحبت کنید، باید روی مهارت‌های اسپیکینگ خود تمرکز کنید. اگر شغلتان ایجاب می‌کند که به مقالات و ویدیو‌ها و منابع انگلیسی زبان مراجعه کنید، باید مهارت ریدینگ و لیسنینگ خود را تقویت کنید.

 

قصد و نیت شما برای یادگیری زبان چیست؟

 

بسیاری از افراد ممکن است زمانی به سراغ دوره‌ها و کلاس‌های راهنمای جامع آموزش زبان انگلیسی بروند که قصد مهاجرت، تحصیل و یا شرکت در آزمون‌ها را داشته باشند. معمولا یکی از دلهره‌آور‌ترین بخش‌های این کار ندانستن زبان انگلیسی است. اگر نتوانید به خوبی با انگلیسی زبانان ارتباط برقرار کنید، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید. بهترین کار برای یاد گرفتن زبان در این شرایط، تعیین یک هدف اصلی و تقسیم کردن آن به اهداف کوچکتر است. این به شما در پیمودن مسیر کمک می‌کند. بسیاری از دوره‌های آموزش زبان انگلیسی وجود دارند که می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

 

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای شما چیست؟

 

می‌توانید حدس بزنید که روش‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. اما کدام مناسب شما هستند؟ هر کس با توجه به تیپ شخصیتی خود می‌تواند با روش‌های خاصی ارتباط برقرار کند. در ادامه در مورد انواع روش‌های یادگیری و منابع مختلف بیشتر صحبت می‌کنیم تا بتوانید روش مناسب یادگیری زبان انگلیسی خود را پیدا کنید.

 

بهترین کتاب‌ برای آموزش زبان انگلیسی چیست؟

 

البته که روش‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت‌ها وجود دارد، اما چه چیزی می‌تواند بهتر از یک کتاب با کیفیت برای شروع باشد؟ (همانطور که همیشه می‌گفتیم یار مهربان کتاب). با استفاده از کتاب‌ها می‌توانید بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان و صرف کمترین هزینه بدست آورید. برای هر کدام از مهارت‌های زبان، می‌توانید یک کتاب آموزش زبان انگلیسی تهیه کنید. با در نظر گرفتن این موضوع در ادامه لیستی از بهترین‌ کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی را تهیه کرده‌ایم.

 

 

کتاب‌های درسی برای آموزش زبان انگلیسی

طیف بسیار گسترده‌ای از کتاب‌های درسی راهنمای جامع آموزش زبان انگلیسی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها به صورت خودآموز هستند. یکی از بهترین این کتاب‌ها، کتاب American English File است که در ۶ سطح ارائه شده است. این کتاب که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده بر روی گرامر، واژگان و تلفظ تمرکز می‌کند. تمامی کتاب‌ها شامل یک کتاب کار و فایل‌های صوتی همراه نیز هستند.

 

آموزش زبان انگلیسی با American English File

 

مجموعه بعدی که در بسیاری از آموزشگاه‌ها تدریس می‌شود، مجموعه کتاب Top Notch است. کتاب‌های تاپ ناچ جزو پرطرفدارترین‌ کتاب‌ها در آموزش زبان انگلیسی هستند. این کتاب‌ها نیز در ۶ سطح ارائه شده‌اند و به تقویت تمامی مهارت‌های اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ می‌پردازند.

در مجموعه کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی همیشه نام کتاب‌های English For Everyone در لیست بهترین‌ها قرار دارد. این سری کتاب که می‌توان از آن‌ها به صورت خودآموز نیز استفاده کرد بر روی تمامی مهارت‌ها از جمله گرامر و واژگان تمرکز می‌کند. در هر درس تمرین‌ها و مثال‌های فراوانی برای درک بهتر وجود دارد و همچنین می‌توانید از فایل‌های صوتی همراه با درس برای تقویت تلفظ خود استفاده کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی با English for everyone

 

کتاب‌های گرامر برای آموزش زبان انگلیسی

شاید مهم‌ترین اصل در یادگیری هر زبانی، گرامر آن باشد. خوشبختانه کتاب‌های زیادی وجود دارند که فقط روی آموزش گرامر زبان انگلیسی تمرکز کرده‌اند. با کمک این کتاب‌ها می‌توانید گرامر انگلیسی را با روش درست یاد بگیرید. برای مثال کتاب English Grammar in Use یکی از پرطرفدارترین‌ها در دنیای آموزش زبان انگلیسی است. این کتاب که توسط ریموند مورفی (Raymond Murphy) نوشته شده است، دارای توضیحات ساده و مثال‌های فراوان برای درک بهتر گرامر انگلیسی است.

 

کتاب‌هایی برای یادگیری واژگان انگلیسی

شاید اگر بگوییم در دنیای آموزش زبان انگلیسی، برای یادگیری واژگان نیز کتاب‌های مخصوص وجود دارد، تعجب کنید. اما این حقیقت دارد. بسیاری از کتاب‌ها برای کمک به یادگیری لغات جدید در زبان انگلیسی طراحی شده‌اند. برای مثال مجموعه کتاب‌های English Vocabulary in Use یکی از بهترین نمونه‌های یادگیری لغات جدید به زبان انگلیسی هستند. این مجموعه کتاب‌ها که توسط انتشارات کمبریج و به صورت خودآموز تهیه شده‌اند، تمام نیاز‌های شما برای یادگیری واژگان را برطرف می‌کنند. این کتاب‌ها به همراه مثال، تمرین، آزمون و فایل صوتی دایره واژگان شما را افزایش می‌دهند.

 

آموزش زبان انگلیسی با English vocabulary in use

 

یکی دیگر از کتاب‌های محبوب در آموزش زبان انگلیسی، کتاب 504 واژه ضروری  است. این کتاب شامل ۴۲ درس است و در هر درس به معرفی ۱۲ کلمه جدید می‌پردازد. با استفاده از این کتاب می‌توانید دایره واژگان خود را به سطح مناسبی برسانید.

 

 

کتاب‌های آموزش مهارت خواندن در زبان انگلیسی

تقویت مهارت ریدینگ برای کسانی که قصد تحصیل و یا کار کردن با منابع انگلیسی دارند، بسیار مهم است. کتابی که می‌توانیم برای بهبود این مهارت معرفی کنیم کتاب Active Skills for Reading است. این مجموعه کتاب در ۵ سطح تهیه شده است و هر کتاب شامل ۱۲ درس است. اگر می‌خواهید در آزمون‌های تافل یا آیلتس شرکت کنید، این کتاب برای تقویت مهارت ریدینگ و همینطور لیسنینگ شما بسیار مفید خواهد بود. فایل‌های صوتی نیز به همراه کتاب،  برای یادگیری تلفظ درست کلمات ارائه شده است.

 

کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی

اگر دنبال یک روش موثر برای یادگیری زبان انگلیسی و ارتباط برقرار کردن با دیگران هستید، چه راهی بهتر از شرکت در یک کلاس آموزش زبان انگلیسی وجود دارد؟ کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی با داشتن یک معلم،  شما را برای شرایط شغلی و تحصیلی آماده می‌کنند. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا مهارت کار تیمی خود را نیز تقویت کنید.

 

کلاس‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی

اگر جزو افراد برونگرایی هستید که از ارتباط برقرار کردن با دیگران لذت می‌برید، کلاس‌های حضوری آموزش زبان را انتخاب کنید. در این کلاس‌ها می‌توانید با شرکت در فعالیت‌های کلاسی، حرف زدن با همکلاسی‌ها و جلسات حل تمرین و آزمون، مهارت‌های انگلیسی خود را تقویت کنید. اکثر این کلاس‌ها آموزش هر ۴ مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ را پوشش می‌دهند.

 

کلاس حضوری آموزش زبان انگلیسی

 

کلاس‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

کوید-۱۹ زندگی ما را به طرز چشمگیری تغییر داد. با این حال افراد زیادی هستند که هنوز نسبت به کلاس‌های آنلاین تردید دارند. اما باید بدانید که کلاس‌های آنلاین نیز اگر به درستی و با یک برنامه دقیق مدیریت شوند، بازدهی بالایی خواهند داشت. حتی در بسیاری از موارد می‌توانند انتخاب بهتری نسبت به کلاس‌های حضوری باشند. کلاس‌های آنلاین هزینه‌های رفت و آمد را کاهش می‌دهند و بهتر از همه می‌توانید در هر جایی به آن دسترسی داشته باشید. کافیست تلفن همراه و یا لپ تاپ خود را روشن کنید و وارد دنیای یادگیری زبان انگلیسی شوید.

 

کلاس آنلاین آموزش زبان انگلیسی

 

معلم خصوصی برای آموزش زبان انگلیسی

با یک معلم خصوصی آموزش زبان انگلیسی، می‌توانید نیازهای یادگیری خاصی را که منابع آنلاین ممکن است همیشه فراهم نکنند، برآورده کنید. آموزش‌های فردی به زبان انگلیسی با یک معلم خصوصی زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که توجهی را که شایسته آن هستید داشته باشید. کلاس‌های خصوصی آموزش زبان انگلیسی با توجه به اهداف یادگیری و ریتم شما تنظیم می‌شوند. شاید شما به طور خاص به انگلیسی تجاری، مکالمه انگلیسی یا انگلیسی کودکان علاقه‌مند باشید. یک معلم خصوصی آموزش زبان انگلیسی می‌تواند درس‌های انگلیسی شما را مطابق با نیازهای شما سفارشی کند. هنگامی که انگلیسی را با یک معلم خصوصی یاد می‌گیرید، به تمام سوالات خود پاسخ مستقیم دریافت می‌کنید، این به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را در زمینه‌هایی که با آن‌ها مشکل دارید، از تلفظ و واژگان گرفته تا سایر مسائل گرامری، سریع‌تر بهبود بخشید. معلمان خصوصی زبان انگلیسی می‌توانند بلافاصله اشتباهات شما را شناسایی کرده و آن‌ها را اصلاح کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

اگر بپرسید جالب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین روش برای یادگیری زبان چیست، می‌گوییم اپلیکیشن‌های راهنمای جامع آموزش زبان انگلیسی. این اپلیکیشن‌ها ترکیب عالی از بازی، رقابت و یادگیری هستند. امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، هر چیزی را می‌توان در دنیای اینترنت بدست آورد. آموزش زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اپلیکیشن‌ها یک روش راحت و مقرون به صرفه برای یادگیری زبان هستند. تنها فاصله شما برای سفر در دنیای یادگیری زبان انگلیسی یک تلفن همراه و یک اتصال اینترنتی است. در ادامه مقاله شما را با برخی از بهترین و موفق‌ترین آن‌ها آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Duolingo 

دولینگو یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است. تمرکز این اپلیکیشن بر آموزش و تقویت هر ۴ مهارت صحبت کردن، شنیدن، نوشتن و خواندن است. در دولینگو به دلیل تکرار مداوم تمرین‌های پیشین، می‌توانید از تسلط بر گرامر و واژگان اطمینان پیدا کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا هدف خود را برای مطالعه مشخص کنید و در صورت پیش رفتن طبق آن پاداش بگیرید.

بیشتر بخوانید:
نقد و بررسی اپلیکیشن دولینگو؛ آیا دولینگو برای یادگیری زبان مناسب است؟

مثلا در ابتدای ورود از شما می‌پرسد قصد دارید برای چه زبان یاد بگیرید و در هر روز چقدر زمان را برای یادگیری اختصاص می‌دهید. اکثر درس‌ها در دولینگو مانند یک بازی طراحی شده‌اند تا بتوانید علاوه بر یادگیری، از آن لذت ببرید. وجود یک جدول امتیازات باعث حس رقابت در کاربران این اپلیکیشن و تلاش بیشتر برای یادگیری می‌شود.

اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Memrise

اگر در اینترنت به دنبال روشی برای یادگیری واژگان انگلیسی گشته باشید، حتما نام اپلیکیشن Memrise به چشمتان خورده است. ممرایز از یک تکنیک به نان تکنیک فاصله‌دار (Spaced Repetition) برای آموزش لغات انگلیسی استفاده می‌کند. در این برنامه فلش کارت‌هایی برای به خاطر سپردن کلمات وجود دارد و در فاصله‌های زمانی مختلف، شما را با این فلش کارت‌ها روبه رو می‎کند. این روش باعث می‌شود کلمات در حافظه بلند مدت شما ثبت شوند.

 

اپلیکیشن‌ آموزش زبان انگلیسی BBC LEARNING ENGLISH

این اپلیکیشن به طور اختصاصی برای بهبود تلفظ و مکالمه شما طراحی شده است. در درس‌های این اپلیکیشن مکالمات کوتاه ۶ دقیقه‌ای وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ و تلفظ خود را تقویت کنید. کلمات و اصطلاحات رایج در این مکالمات بسیار استفاده می‌شود و امکان دانلود فایل‌های صوتی نیز وجود دارد.

 

وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آموزش زبان انگلیسی

یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین منابع برای آموزش زبان انگلیسی، مراجعه به وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی معتبر است. با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید تعداد زیادی از این منابع را پیدا کنید.

 

وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی

سایت‌ها بهترین مکان برای یادگیری چیزهای مختلف به صورت تخصصی هستند. سایت‌های زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند. برای مثال سایت VOA Learning English یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها بین زبان آموزان است. یکی از موثرترین راه‌ها برای تقویت زبان انگلیسی، گوش کردن به اخبار است. در این سایت ویدیو‌های خبری زیادی وجود دارد که در آن‌ها گوینده بسیار آرام و واضح صحبت می‌کند. همچنین این ویدیو‌ها دارای زیرنویس نیز می‌باشند تا بتوانید املای کلمات را مطابقت دهید.

سایت BBC Learning English نیز یک سایت معتبر آموزش زبان انگلیسی است. در این سایت ویدیوهای متنوع در بخش‌ها و موضوعات مختلفی وجود دارد. همچنین می‌توانید درس‌هایی برای تقویت گرامر، لغات و تلفظ را در این سایت پیدا کنید.

 

یکی دیگر از منابع مناسب برای آموزش زبان انگلیسی، وبلاگ آکادمی لینگانو است. در لینگانو می‌توانید مقاله‌های مختلفی در مورد واژگان انگلیسی، گرامر، مکالمه در موقعیت‌های متفاوت و غیره را پیدا کنید. لینگانو با تهیه ویدیو‌های متنوع برای زبان آموزان، تلاش در تقویت تلفظ و اسپیکینگ آن‌ها دارد.

 

دوره‌های آموزش زبان انگلیسی

بسیاری از افراد، علاقمند به شرکت در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی هستند. دوره‌های معتبر زیادی را می‌توان در این حوزه نام برد. برای مثال سایت Coursera چند نمونه از دوره‌های راهنمای جامع آموزش زبان انگلیسی را برای زبان‌آموزان تهیه کرده است. دوره‌های مخصوص مهارت رایتینگ، اسپیکینگ و مهارت‌های ارتباطی به زبان انگلیسی در این سایت وجود دارند. کورسرا یکی از معروف‌ترین سایت‌های آموزشی است که دوره‌ها و آموزش‌های مختلف را از دانشگاه‌های معتبر آماده می‌کند. البته باید بدانید برای دسترسی به اکثر این دوره‌ها، باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. برای مثال یکی از دوره‌های مربوط به گرامر این سایت شامل ۴ درس می‌شود و قیمت هر درس به طور جداگانه ۷۹ دلار در ماه است.

 

یکی از دوره‌های جامع آموزش زبان انگلیسی در ایران، دوره آکادمی زبان لینگانو است که برای شرکت در آن نیاز به هیچ پیش نیازی ندارید. در این دوره می‌توانید تمامی مهارت‌های گرامری، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را یاد بگیرید و تقویت کنید. دوره جامع لینگانو با درس‌های ویدیویی، جزوه و تمرین، یادگیری زبان انگلیسی را برای شما راحت‌تر می‌کند. در ضمن هر زمان که خواستید می‌توانید سوالات خود را از اساتید دوره بپرسید.

 

پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی

پادکست‌های انگلیسی راهی عالی برای یادگیری سریع انگلیسی هستند؛ زیرا شما می‌توانید در هر زمان و هر مکان به آن‌ها گوش دهید. فرقی نمی‌کند در محل کار خود پشت میز نشسته باشید و یا در حال رانندگی باشید. در هر حالتی می‌توانید از پادکست‌ها استفاده کنید. ممکن است عجیب باشد، اما گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی در حین انجام کارهای دیگر در واقع به مغز شما کمک می‌کند تا به زبان انگلیسی عادت کند؛ زیرا در این حالت شما بدون اینکه نگران درک کلمات باشید به صداها گوش می‎‌کنید.

یکی از پادکست‌های خوب آموزش زبان انگلیسی، پادکست EnglishClass101 است که مناسب سطح مبتدی تا پیشرفته است. پادکست‌ها توسط میزبانانی ارائه می‌شوند که صحنه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند. این صحنه‌ها با سرعت کمتری دوباره تکرار می‌شوند. در بخش بعدی هر قسمت، اطلاعات فرهنگی ارائه می‌شود که بر آموزش واژگان تمرکز دارد. بخش نهایی هر قسمت نیز گرامر زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.

پادکست بعدی محصولی از LearnEnglish است که برای سطوح مبتدی تا متوسط تهیه شده است. مجریان این پادکست، شنونده را در چند سناریو مختلف قرار می‌دهند. مثلا در مورد مکالمات روزمره یا موضوعات خاصی گفتگو می‌کنند. مطالب زیادی نیز برای همراهی با پادکست در دسترس است که برخی از آن‌ها را می‌توانید از قبل بخوانید تا به شما کمک کند از هر درس حداکثر استفاده را ببرید.

پادکست شورای بریتانیا

کانال‌های یوتیوبی آموزش زبان انگلیسی

یوتیوب پلتفرم مورد علاقه افرادی است که مشتاق یادگیری به صورت تخصصی و با استفاده از ویدیو‌ هستند. کانال‌های زیادی در یوتیوب وجود دارد که در حوزه آموزش زبان انگلیسی، بسیار موفق هستند. 

 

یکی از این کانال‌ها، کانال یوتیوبی Let’s Talk است. این کانال چیزی بیشتر از ۲۰۰۰ درس را به صورت رایگان در اختیار زبان آموزان قرار داده است. در این کانال معلمان مختلفی فعالیت می‌کنند که هر کدام لیست پخش مخصوص به خود را دارند.

 

بیشتر بخوانید:

 

کانال یوتیوبی بعدی کانال Study with Andrea است. کانال جذاب معلم انگلیسی آندریا جوردانو Andrea) Giordano) بسیار برای برای یادگیری سریع واژگان انگلیسی عالی است. آندریا بسیار آهسته و واضح صحبت می‌کند و درک هر کلمه را برای زبان آموزان آسان‌تر می‌کند.

کانال یوتیوب آکادمی لینگانو، یکی از منابع آموزش زبان به صورت رایگان است. در این کانال می‌توانید ویدیو‌های آموزشی در مورد واژگان و تلفظ، عبارات مختلف انگلیسی، مکالمات در موقعیت‌های مختلف و بسیاری نکات کاربردی دیگر را پیدا کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی آموزش زبان انگلیسی

امروزه شبکه‌های اجتماعی پرطرفدارترین مکان برای گشت و گذار هستند. شاید شما نیز ساعت‌های طولانی را صرف گشتن در صفحات اینستاگرامی یا کانال‌های تلگرامی کنید. پس چه بهتر که از این زمان برای یادگیری زبان استفاده کنید. یکی از کانال‌های تلگرامی مفید آموزش زبان انگلیسی، کانال English Of The Day است. این کانال تلگرامی به آموزش عبارات و اصطلاحات انگلیسی و تقویت مکالمه می‌پردازد و همچنین در مورد نکات گرامری صحبت می‌کند.

اگر به دنبال یک کانال تلگرامی آموزش زبان انگلیسی هستید که طبق یک برنامه منظم و هفتگی به تقویت مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی بپردازد، کانال تلگرامی آکادمی لینگانو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طبق برنامه هفتگی این کانال در هر روز می‌توانید نکاتی مربوط به واژگان و اصطلاحات، گرامر، تلفظ، مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را یاد بگیرید. در پایان هفته نیز می‌توانید با شرکت در تست‌های کانال دانسته‌های خود را محک بزنید. اگر بیشتر اهل گشت و گذار در صفحات اینستاگرام هستید، می‌توانید آکادمی لینگانو را در اینستاگرام نیز دنبال کنید. در صفحه اینستاگرام لینگانو، می‌توانید تعداد زیادی ویدیوی آموزشی در مورد مکالمات انگلیسی در موقعیت‌های مختلف، نکات ریز گرامری و تلفظ پیدا کنید.

 

گرامر انگلیسی را چطور یاد بگیریم؟

شاید برای هر کسی، یاد گرفتن و به خاطر سپردن نکات گرامری، سخت‌ترین بخش یادگیری زبان انگلیسی باشد. فعل‌ها، زمان‌ها، ساختار جملات همه و همه می‌تواند گیج کننده باشد. البته که گرامر یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آموزش زبان انگلیسی است؛ اما نگران نباشید. یادگیری گرامر می‌تواند آسان و حتی لذت‌بخش باشد اگر به روش درست و با مراجعه به منابع درست انجام شود. در ادامه مقاله بیشتر در مورد گرامر زبان انگلیسی و منابع مختلف یادگیری آن صحبت می‌کنیم.

 

گرامر زمان‌ها در زبان انگلیسی

زمان افعال یکی از بخش‌های مهم گرامری در هر زبان است. برای اینکه بتوانید منظور خود را طوری بیان کنید که دیگران بفهمند، باید تسلط کافی به زمان‌ها داشته باشید. زمان یک فعل در واقع زمان انجام آن رویداد خاص را نشان می‌دهد؛ پس می‌توان گفت بدون زمان، هیچ چیز معنایی ندارد. در گرامر انگلیسی نیز ۱۲ زمان داریم. زمان‌ها به ۴ دسته ساده، کامل، استمراری و استمراری کامل تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دسته‌ها نیز به سه زمان گذشته، حال و آینده تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید:
اهمیت گرامر در زبان انگلیسی؛ ۳ قانون که نمی‌توانید نادیده بگیرید

 زمان‌های ساده(Simple tense) زمانی است که در آن فعل به صورت ریشه و حالت اصلی قرار دارد. در زبان انگلیسی نیز برای اینکه بتوانیم زمان‌های گذشته و آینده را بسازیم، باید به ریشه فعل پیشوند یا پسوند‌هایی اضافه کنیم.

زمان‌های کامل (Perfect tense) نشان‌دهنده اقداماتی هستند که ادامه دارند و این زمان‌ها هم شامل گذشته، حال و آینده می‌شوند. مانند  کاری در گذشته انجام شده و همچنان در حال انجام است. مانند زمانی که می‌گوییم : 

.I have lived here since I was 7

من از زمانی که ۷ ساله بودم اینجا زندگی کرده‌ام.

 

نوع دیگر زمان، زمان استمراری (Continuous tense ) است که نشان‌دهنده انجام کاری است که مدتی طول می‌کشد. مانند جمله:

.I am listening to music

من در حال گوش کردن به موسیقی هستم.

 

 

و آخرین نوع، زمان استمراری کامل است که همان‌طور که از نامش پیدا است، ترکیب دو زمان کامل و استمراری است. زمان استمراری کامل اقدامات مداومی را که در یک دوره زمانی اتفاق می‌افتند، توصیف می‌کند. برای مثال:

.She hasn’t been feeling well lately

او اخیرا حالش خوب نیست.

 

چگونه زمان حال استمراری بسازیم؟

زمان حال استمراری (Present Continuous) نشان‎دهنده عملی است که همین حالا در حال انجام است. برای ساختن حال استمراری از ۲ بخش کمک می‌گیریم: فعل To Be به همراه فعل اصلی با پسوند ing.

می‌توانید از فرمول ساختاری زیر برای ساختن زمان حال استمراری استفاده کنید:

 

فعل (To Be(am, is, are + شکل ساده فعل + ing

فعل ساده + ingفعل To Be فاعل
sleepingamI
sleepingareYou
sleepingisHe
sleepingisShe
sleepingisIt
sleepingareWe
sleepingareThey

 

گرامر افعال در آموزش زبان انگلیسی

فعل قسمت اصلی جمله و بیانگر عمل یا حالت انجام عمل است. بر اساس زمان، فعل‌ها می‌توانند به طرق مختلفی صرف شوند. فعل‌ها در گرامر زبان انگلیسی، از انواع مختلفی برخوردارند. برخی از زمان‎ها نیاز دارند تا با بیش از یک فعل ساخته شوند. در اینجاست که افعال کمکی به کمک ما می‎‌آیند. افعال کمکی به فعال اصلی جمله متصل می‌شوند و به ما در ساختن زمان درست، کمک می‌کنند. افعال کمکی do ،be ،have و will هستند. در جمله زیر از فعل کمکی have استفاده شده است.

.I have been here before

من قبلا اینجا بوده‌ام.

 

 

همان‌طور که در زبان فارسی افعال گذرا و ناگذرا داریم، در زبان انگلیسی نیز این تقسیم‌بندی وجود دارد. افعال ناگذر یا غیر متعدی نمی‌توانند مفعول مستقیم داشته باشند.  این افعال عبارتند از appear, arrive, cough, die, happen rain, snow و غیره. برای مثال در جمله زیر فعل arrived ناگذر است.

.Sarah has arrived

سارا رسید.

 

در مقابل افعال گذرا یا متعدی نیاز به مفعول مستقیم دارند. افعالی مانند buy, believe, catch, discuss, take, get, love, enjoy و غیره گذرا هستند.

.I love animals

من حیوانات را دوست دارم.

بیشتر بخوانید:
کدام سایت ها برای چک کردن گرامر انگلیسی مناسب‌اند؟

 

به چه افعالی، افعال بی قاعده گفته می‌شود؟

فعال‌های بی‌قاعده (irregular verbs) از هیچ‌کدام از قوانین گرامر زبان انگلیسی پیروی نمی‌کنند. برای مثال ما برای گذشته کردن فعل‌ها از پسوند ed در پایان فعل استفاده می‌کنیم، اما افعال بی‌قاعده ed نمی‌گیرند. هیچ قانون خاصی برای آن‌ها وجود ندارد و تنها راه یاد گرفتن آن‌ها، به خاطر سپردن آن‌ها است. در جدول زیر چند نمونه از این افعال را مشاهده می‌کنید.

 

قسمت سوم فعلگذشته فعلفعل اصلی
awokenawokeawake
beenwas/ werebe
becomebecamebecome
begunbeganbegin
brokenbrokebreak
boughtboughtbuy
cutcutcut

 

برای دیدن افعال بی‌قاعده بیشتر، فایل پی دی اف زیر را دانلود کنید.

دانلود لیست افعال بی قاعده

 

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی برای گرامر کدامند؟

بعد از اینکه از اهمیت گرامر در زبان انگلیسی مطلع شدیم، سوال این است که از کجا آن را آموزش ببینیم؟ چه منابعی برای یادگیری گرامر انگلیسی مناسب هستند؟ کتاب‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی می‌توانند یک منبع خوب برای گرامر باشند. در ادامه مقاله به معرفی چندین کتاب عالی گرامر برای دوست‌داران کتاب، و همچنین چند اپلیکیشن قوی در زمینه گرامر، برای دوست‌داران تکنولوژی می‌پردازیم.

 

بهترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی

یکی از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در زمینه گرامر، کتاب English Grammar in Use است که پیش‌تر آن را معرفی کردیم.  اما کتاب دیگری که می‌تواند به شما در زمینه یادگیری گرامر انگلیسی بسیار کمک کند، کتاب Fluent English است. نویسنده این کتاب باربارا ریفسنایدر (Barbara Raifsnider) است که به صورت خودآموز این کتاب را نوشته است. به این معنی که خودتان می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. البته که کتاب Fluent English دارای یک CD نیز می‌شود که به شما در اسپیکینگ و تلفظ درست کلمات کمک می‌کند.  این کتاب تمامی دستورات زبان انگلیسی، واژگان، زمان‌ها و اصطلاحات مختلف را به شما آموزش می‌دهد.

 

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش گرامر انگلیسی

هر جا صحبت اپلیکیشن آموزش زبان می‌شود، دولینگو حرف اول را می‌زند. قبل‌تر اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو را معرفی کردیم و گفتیم که این اپلیکیشن به طور جامع طراحی شده و تمامی مهارت‌های زبان و گرامر را پوشش می‌دهد و بهترین برای آموزش زبان رایگان است. اما اپلیکیشن دیگری که برای یادگیری گرامر بسیار مفید است، LearnEnglish Grammar است. British Council یکی از بهترین مکان‌ها برای تسلط بر زبان انگلیسی است. این برنامه یادگیری زبان انگلیسی با ۲۵ موضوع گرامر، ۶۰۰ فعالیت تعاملی و هزاران سوال از پر کردن جاهای خالی، چند گزینه‌ای و تطبیق کلمه، گرامر را به شما آموزش می‌دهد. دو نسخه از برنامه وجود دارد؛ زیرا انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی در تلفظ، املا و استفاده کمی متفاوت هستند. این اپلیکیشن از سیستم عامل‌های اندروید و ios پشتیبانی می‌کند.

 

چند نکته یادگیری گرامر برای مبتدی‌ها

برخی نکات ریز گرامری می‌تواند برای زبان‌آموزان مبتدی کمی گیج‌کننده باشد. گرامر مانند یک بازی است. برخی که به خوبی با این زبان آشنا هستند، گرامر را به طور مستقیم یاد می‌گیرند. برخی نیز باید با زمان‌ها، بندها، جمله‌ها و غیره مبارزه می‌کنند. در ادامه چند روش موثر برای یادگیری و بهبود گرامر انگلیسی را ارائه می‌دهیم.

 

۱- با خودتان عهد ببندید. یادگیری گرامر انگلیسی به انگیزه زیادی نیاز دارد. پس از آماده شدن برای شروع مطالعه، آن را تا پایان ادامه دهید. به یاد داشته باشید که هدف شما از شروع یادگیری گرامر چه بوده است.

بیشتر بخوانید:
راهنمای آموزش گرامر؛ بهترین روش برای بهبود گرامر انگلیسی چیست؟

۲- از یک کتاب گرامر انگلیسی استفاده کنید. یک کتاب گرامر انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که آنچه را که در کلاس آموخته‌اید، مرور کنید و همچنین شما را مجبور می کند تا هر چند وقت یکبار گرامر را یاد بگیرید. یا می‌توانید از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی که به صورت خودآموز تهیه شده‌اند استفاده کنید. برخی از آن‌ها را پیش‌تر معرفی کردیم.

 ۳- از یک اپلیکیشن آموزش گرامر استفاده کنید. امروزه، همه یک گوشی هوشمند دارند. از آن استفاده کنید و  یک برنامه دیکشنری و یک برنامه گرامر دانلود کنید. می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که در قسمت قبلی مقاله معرفی کردیم، استفاده کنید. 

۴- هر روز تمرین کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود گرامر، تمرین مداوم است. تسلط بر دستور زبان انگلیسی همچنین شامل کسب پنج مجموعه مهارت‌های مهم (خواندن، تفکر، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن) است. به دنبال هر فرصتی در فعالیت‌های روزانه خود باشید تا این مهارت‌ها را تمرین کنید.

۵- لغات جدید بیاموزید. برای یادگیری آسان گرامر، عنصر اساسی هر زبان کلمات است. یک دیکشنری تهیه یا دانلود کنید و تا جایی که می‌توانید کلمات جدید را تمرین کنید. از هر کلمه جدید تا جایی که می‌توانید استفاده کنید تا آن را به خاطر بسپارید. هر روز، همه جا، کلمات جدیدی را خواهید دید. هدفی برای یادگیری خود تعیین کنید و هر روز از ۱۰ یا ۲۰ کلمه جدید استفاده کنید. 

۶- منطق پشت یک قانون گرامری را درک کنید. همیشه یک منطق پشت یک قانون گرامری وجود دارد. تمام قوانینی را که قبلاً در آن اشتباه کرده‌اید یادداشت کنید و بفهمید که چرا یک کلمه یا جمله خاص به این شکل است. زمانی که منطق آن را بشناسید دیگر آن اشتباه را مرتکب نمی‌شوید.

 

اهمیت گرامر انگلیسی در آزمون‌ها

برای اینکه بتوانید در آزمون‌هایی مثل آزمون آیلتس و تافل شرکت کنید، باید گرامر انگلیسی قوی داشته باشید. مشخص است که گرامر ستون فقرات زبان است. به همین ترتیب، تسلط قوی به زبان انگلیسی به شدت به میزان دانش گرامر فرد نسبت داده می‌شود. بنابراین، کسانی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون‌ها هستند، باید به مهارت گرامر خود کاملاً مسلط باشند. جالب اینجاست در آیلتس هیچ بخش اختصاصی برای گرامر وجود ندارد. با این حال، دستور زبان خوب برای کسب امتیاز بالا در تمام بخش‌های آزمون، یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن ضروری است. برای مثال بخش اسپیکینگ در آزمون آیلتس حدود ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می‌کشد. هدف اصلی این بخش، آزمایش مهارت‌های گفتاری یک فرد است. با این حال، دستور زبان فرد باید درجه یک باشد و نباید خطاهای کوچک یا بزرگ را نشان دهد. علاوه بر این، ممتحن داوطلبان را بر اساس اعتماد به نفس و تلفظ درست، ارزیابی می‌کند. بنابراین هرچه گرامر قوی‌تری داشته باشید، اعتماد به نفستان نیز بیشتر است.

 

آزمون آیتلس

 

همینطور در بخش رایتینگ داوطلب باید یک مقاله بنویسد که از استاندارد بالایی برخوردار باشد. به این معنی است که مقاله باید به درستی و بدون اشتباهات گرامری نوشته شود. اینجاست که دانش گرامر مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرامر برای بخش رایتینگ آیلتس بدون شک مهمترین بخشی است که از طریق آن توانایی نوشتن یک فرد آزمایش می‌شود. بخش ریدینگ آزمون‌ها شاید آسان به نظر برسد. اما، دشوار است؛ زیرا داوطلب باید متن را به وضوح درک کنند. در این راستا، دانش صحیح گرامر انگلیسی می‌تواند به افراد کمک کند تا به راحتی به سوالات پاسخ دهند.

 

بیشتر بخوانید:
۷ نکته مهم برای گرامر آیلتس که باید آن‌ها را بدانید

 

گرامر جملات انگلیسی

جملات شامل تعدادی از کلمات هستند که موضوعی را بیان می‌کنند؛ بنابراین می‌توان آن‌ها را بزرگ‌ترین واحد زبان دانست. تمامی جملات به یک فعل و یک فاعل نیاز دارند. دانستن ساختار جملات یکی از مهم‎‌ترین بخش‌ها در آموزش زبان انگلیسی و گرامر است. جملات را می‌توان به ۴ دسته اخباری، پرسشی، امری و تعجبی تقسیم‌بندی کرد. 

جمله اخباری: فاعل + فعل +…

.Liam is working

جمله امری: برای ساختن آن‌ها از فعل به صورت اصلی استفاده می‌شود.

!Run

جمله پرسشی: کلمات پرسشی wh + فعل کمکی + فاعل + فعل + …

?What are you doing

جمله تعجبی: کلمه what + صفت+ اسم + فاعل+ فعل

!What a beautiful face she has

 

بیشتر بخوانید:
عبارات اضافه چیست؟ توضیح عبارت اضافه با مثال 

 

ساختار جملات مجهول در گرامر انگلیسی

جملات مجهول جملاتی هستند که فاعل در آن‌ها مشخص نیست و در واقع مفعول، مهم‌ترین بخش بیان جمله است. این جملات نیز دارای زمان‌های حال ساده، زمان گذشته ساده و زمان ساده آینده هستند. ساختار جملات انگلیسی معلوم به صورت  “فاعل + فعل + مفعول” هستند. مانند جمله:

.Lana washes the dishes

لانا ظرف‌ها را می‌شوید.

اگر ندانیم چه کسی ظرف‌ها را شسته است باید از جمله مجهول استفاده کنیم. برای ساختن جملات مجهول از قسمت سوم فعل ( past participle) استفاده می‌کنیم.

.The dishes are washed

ظرف‌ها شسته شد.

ساختار جملات شرطی در گرامر انگلیسی

در زبان انگلیسی ۴ نوع جمله شرطی داریم که حتما باید ساختار صحیح هر کدام از آن‌ها را بدانید؛ زیرا می‌توانند معانی متفاوتی داشته باشند. برای مثال شرطی نوع اول، جمله‌ای است که یک حقیقت را به همراه پیامد آن توصیف می‌کند. به جمله زیر توجه کنید.

.If I study hard, I will pass the exam

اگر خوب مطالعه کنم، آزمون را قبول می‌شوم.

 

گرامر انگلیسی و آمریکایی چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

گرامر در زبان انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی کمی متفاوت است. یک نمونه، به کار بردن اسم‌های جمع (collective nouns) است. گاهی اوقات یک اسم می‌تواند معنی جمعی داشته باشد. آیا باید برای این‌ها از فعل مفرد استفاده کنیم؟ در انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی ممکن است کمی متفاوت باشد. در انگلیسی آمریکایی، اسم‌های جمعی معمولاً یک فعل مفرد می گیرند. 

.My family loves me a lot

البته کلمات Police و People همیشه به صورت جمع به کار می‌روند.

 

با این حال، در انگلیسی بریتانیایی، اسم‌های جمعی بسته به بقیه جمله ممکن است یک فعل مفرد یا جمع داشته باشند. اگر اسم جمعی نشان دهنده گروهی باشد که به عنوان یک واحد عمل می‌کنند، یک فعل مفرد می‌گیرد. 

.The team is winning

اگر اسم جمعی مخفف چندین فرد یا چیز باشد که به طور مستقل عمل می‌کنند، یک فعل جمع می‌گیرد.

.My family are all coming

یکی از تفاوت‌های دیگر، استفاده از shall است. کلمه shall در انگلیسی بریتانیاییی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا هنگام پیشنهاد دادن برای انجام کاری از shall استفاده می‌کنند. در حالی که استفاده از این کلمه در زبان انگلیسی آمریکایی رایج نیست.

 

انگلیسی بریتانیاییانگلیسی آمریکایی
?Shall I close the door?Can I close the door

 

کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی مناسب کودکان

چندین کتاب گرامر مناسب کودکان نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای فرزند خود تهیه کنید. کتاب گرامر The Dragon Grammar Book مثال خوبی برای این دست کتاب‌ها است. این کتاب آموزش زبان انگلیسی، به کودکان کمک می‌کند تا قوانین گرامر را یاد بگیرند و به وسیله آن مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. کتاب به روشی ساده و طنزآمیز نوشته شده است تا یادگیری را لذت‌بخش کند. این کتاب درس‌هایی مانند اصطلاحات دستور زبان، قوانین نقطه‌گذاری، انواع جملات و ساختار آن‌ها را در خود جای داده است. کتاب English for Everyone Junior نیز یکی دیگر از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی و گرامر مناسب کودکان است. این سری کتاب مناسب کودکان ۶ تا ۹ سال است و آن را می‌توانید از سطح مبتدی مورد استفاده قرار دهید و نیاز به پیش نیاز ندارد.

 

مکالمه زبان انگلیسی

شاید شما که تا به اینجای مقاله همراه ما بوده‌اید نیز جزو کسانی باشید که بیشتر از همه دوست دارند بتوانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند. تقویت مهارت‌های گفتاری نه تنها باعث ایجاد ارتباطات بیشتر می‌شود، بلکه اعتماد به نفس شما را نیز بالاتر می‌برد. در واقع می‌توان گفت مهارت اسپیکینگ نیز مانند سایر مهارت‌ها در آموزش زبان انگلیسی از اهمیت بالا برخوردار است. صحبت کردن به زبان انگلیسی آنقدرها که به نظر می‌رسد، دشوار نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا منابع و روش‌های موثر برای تقویت مهارت‌های گفتاری را به شما معرفی کنیم.

 

روش‌های تقویت مکالمه انگلیسی

موثرترین راه تقویت مکالمه انگلیسی تمرین مداوم است. همانطور که برای تقویت مهارت گفتاری در زبان فارسی نیز نیاز به صحبت کردن بیشتر داریم، در زبان انگلیسی نیز همین‌طور است. اما تکنیک‌ها و روش‌هایی نیز وجود دارد تا در این مسیر به شما کمک کنند.

روش CLC در مکالمه زبان انگلیسی چیست؟

احتمالا تا به الان نام روش CLC به گوشتان خورده است. این روش که مخفف کلمه conversational language course است، یک روشی جدید در آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت اسپیکینگ است. این روش مورد علاقه کسانی است که از نوشتن و تمرین حل کردن فرار می‌کنند؛ زیرا تدریس به صورت شیوه‌های گفتاری انجام می‌شود و هیچ گونه نوشتنی در کار نیست. در واقع اصلا نیازی به همراه داشتن دفتر و خودکار وجود ندارد و تمامی تمرین‌ها به صورت گفتاری انجام می‌شود.

چگونه مکالمه انگلیسی را در خانه تقویت کنیم؟

اگر قصد دارید به صورت خودآموز مکالمه انگلیسی خود را بهبود ببخشید، چند تکنیک ساده ولی موثر برای این کار وجود دارد. ساده‌ترین راه این است که صحبت کردن خود را ضبط کرده و دوباره گوش کنید. وقتی به صدای خود گوش می‌کنید، می‌توانید اشکالات خود را دریابید و برای بهبود آن‌ها تلاش کنید. همچنین می‌توانید با مشاهده فیلم‌ها یا سریال‌های زبان انگلیسی، مکالمات را بعد آن‌ها تکرار و ضبط کنید و سپس لهجه خود را با آ‌ن‌ها مقایسه کنید. سعی کنید دایره واژگان و عبارات خود را بیشتر کنید. هر چقدر کلمات بیشتر به خاطر داشته باشید، صحبت کردن آسان‌تر می‌شود. می‌توانید یک دفترچه یادداشت داشته باشید و لیست کلمات و عبارات جدیدی که با آن‌ها مواجه می‌شوید را در آن بنویسید و هر روز تمرین کنید.

اگر می‌خواهید به خوبی صحبت کنید، اول باید بتوانید به خوبی گوش کنید. تقویت مهارت لیسنینگ به صورت ناخودآگاه، بر اسپیکینگ تاثیر می‌گذارد. موسیقی گوش کنید! می‌توانید لیستی از آهنگ‌های محبوب خود به زبان انگلیسی را تهیه کرده و به آن‌ها گوش کنید. برای شروع می‌توانید متن آن را در اینترنت پیدا کنید و همراه با خواننده، بخوانید. این تمرین کم کم بر مهارت گفتاری شما نیز تاثیر می‌گذارد. با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود تمرین کنید. مهم نیست که طرف مقابل شما نیز بتواند انگلیسی صحبت کند. فقط کافی است که شما برای صحبت کردن تلاش کنید؛ در چنین موقعیتی ذهن شما مجبور می‌شود واژگان و گرامر درست را به خاطر بیاورد. این یک روشی موثر در آموزش زبان انگلیسی و تقویت مکالمه است.

 

بیشتر بخوانید:
برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه از کجا شروع کنیم؟

 

کتاب بخوانید! تعجب نکنید. کتاب خواندن نیز می‌تواند به مهارت مکالمه شما کمک کند. می‌توانید از کتاب‌های ساده و داستان‌های کوتاه شروع کنید. این روش را با روش‌های بالا ترکیب کنید. مثلا کلمات جدیدی که در کتاب می‌بینید، یادداشت کنید و بعد از تمام کردن کتاب، سعی کنید آن را برای دوست خود به زبان انگلیسی تعریف کنید. اگر نمی‌دانید کتابی که انتخاب کرده‌اید مناسب سطح شما است یا نه، از این روش استفاده کنید: یکی از پاراگراف‌ها را انتخاب کرده و شروع به خواندن کنید. به ازای هر کلمه جدید، یکی از انگشتان خود را بالا بیاورید. اگر پیش از تمام کردن پاراگراف، هر ده انگشتتان را بالا آوردید یعنی باید یک کتاب ساده‌تر برای خود پیدا کنید.

 

منابع تقویت مکالمه انگلیسی

بسیاری از منابع آموزش زبان انگلیسی، تمرین‌های تقویت مهارت گفتاری را نیز دارند. ولی برخی دیگر از منابع وجود دارند که به طور اختصاصی به این مهارت می‌پردازند.

 

اپلیکیشن‌های مکالمه زبان

در دنیایی که می‌توان با یک تلفن همراه، همزمان هم غذا سفارش داد و هم لباس خرید، یاد گرفتن مکالمه انگلیسی در خانه زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد. یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در زمینه آموزش زبان انگلیسی و مکالمه، اپلیکیشن ELSA است که مخفف English Language Speech Assistant است. این اپلیکیشن هوشمند، با شنیدن حرف زدن شما می‌تواند اشکالات شما را بررسی کند و نحوه صحیح تلفظ را به شما آموزش دهد.

 

دوره‌های مکالمه زبان

دوره‌های آموزش زبان معتبری وجود دارند که می‌توانند مهارت گفتاری زبان انگلیسی شما را تقویت کنند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها دوره‌های Coursera است. این دوره‌ها فرصت‌های زیادی برای یادگیری در اختیار شما قرار می‌دهند. Coursera یک دوره تخصصی برای مهارت‌های ارتباطی زبان انگلیسی دارد که ۴ ماه طول می‌کشد. دوره‌های آموزشی یودمی Udemy نیز جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. معلم دوره مکالمه زبان یودمی، Kallan است که مکالمات در موقعیت‌های مختلف را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد.

 

اگر با زبان انگلیسی آشنایی دارید اما نمی‌دانید چگونه از آن در مکالمات خود استفاده کنید، ما در دوره حرفه‌ای مکالمه لینگانو تمام تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان نیتیو را آموزش می‌دهیم. برای ثبت نام کلیک کنید.

دوره مکالمه حرفه‌ای

 

تقویت مکالمه زبان انگلیسی در کودکان

کودکان می‌توانند سریع‌تر از افراد بالغ یاد بگیرند اگر، از روش‌های درست برای آموزش انگلیسی به آن‌ها استفاده شود. منطقی است که کودکان تمرکز کمتری نسبت به بزرگ‌ترها دارند، بنابراین برای جلب توجه آن‌ها باید از روش خودشان استفاده کنیم. بازی و سرگرمی چیزی است که همه کودکان آن را دوست دارند و وقتی این فعالیت‌ها با یادگیری و آموزش زبان انگلیسی ترکیب شوند، بازدهی خوبی خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید:

 

کتاب‌های صوتی برای کودکان تهیه کنید

قصه‌ها و داستان‌ها همیشه می‌توانند توجه کودکان را جلب کنند. استفاده از کتاب‌های صوتی یک روش عالی و موثر برای آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت صحبت کردن و البته شنیدن است. گوش دادن به کتاب‌های صوتی نه تنها لذت‌بخش است، بلکه امان آموختن تکنیک‌های گفتاری را برای کودک شما فراهم می‌کند.

 

با کودک بازی کنید

بازی کردن باعث می‌شود ذهن کودکان در تکاپو باشد. از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و خنده‌دار برای آموزش زبان انگلیسی و اسپیکینگ استفاده کنید. برای مثال جملات را در حالت‌های مختلف مانند خندان، گریان، ترسیده و غیره بیان کنید. یا یک عمل را به صورت پانتومیم اجرا کنید و از کودک بخواهید آن را به زبان انگلیسی بازگو کند. کودکان زمانی که آموزش با بازی و سرگرمی ترکیب می‌شود، بهتر یاد می‌گیرند.

 

 

فیلم و انیمیشن تماشا کنید

فیلم و انیمیشن نیز مانند کتاب صوتی، به تقویت مهارت شنیداری و گفتاری کودک کمک می‌کند. البته وجود تصاویر و رنگ‌های جذاب و خیره‌کننده در انیمیشن‌ها، توجه کودکان را بیشتر جلب می‌کند. همچنین انیمیشن‌های خاصی برای این کار طراحی شده‌اند و کودک با تماشای آن‌ها می‌تواند مکالمه را با تصاویر تطبیق دهد و آن‌ها را بهتر درک کند.

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

چگونه مکالمه انگلیسی را در روتین روزانه خود قرار دهیم؟

برای پیشرفت سریع‌تر در مکالمه زبان انگلیسی، بهتر است نکاتی که گفته شد را با ترفندهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، ترکیب کنید.

  • در شبکه‌های اجتماعی دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید. حرف زدن با افرادی که زبان انگلیسی، زبان مادری آن‌هاست بسیار می‌تواند در تقویت اسپیکینگ شما موثر باشد.
  • مکالمات انگلیسی را تماشا یا گوش دهید. هر چه بیشتر در معرض زبان انگلیسی باشید، سریعتر یاد خواهید گرفت. بنابراین، فیلم‌های هالیوود یا سریال‌های نتفلیکس را تماشا کنید و به نحوه صحبت و تعامل مردم با یکدیگر توجه کنید. می‌توانید از پادکست‌ها نیز استفاده کنید.
  • از انواع مواد آموزشی استفاده کنید. هرچه برنامه شما متنوع‌تر باشد، جالب‌تر خواهد بود. بنابراین، برای یادگیری نحوه صحبت کردن، خود را به یک برنامه تلویزیونی یا پادکست محدود نکنید. درعوض، از برنامه‌ها، کانال‌های YouTube و دوره‌های آنلاینی که ذکر کردیم، استفاده کنید تا آنچه را که برای نیازهای شما مناسب است پیدا کنید و یادگیری را جذاب‌تر کنید.

 

کلمات و واژگان انگلیسی را چگونه یاد بگیریم؟

اصول اولیه یادگیری یک زبان جدید به یادگیری واژگان جدید خلاصه می شود. ۱۷۱۴۷۶کلمه در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد وجود دارد که شامل کلمات عامیانه نمی شود. برای کسانی که می‌خواهند به صورت روان، انگلیسی صحبت کنند، این عدد می‌تواند بسیار زیاد به نظر برسد. هیچ کس همه کلمات را در زبان انگلیسی نمی‌داند. حتی انگلیسی زبانان مادری نیز دائماً کلمات جدیدی را به واژگان خود اضافه می‌کنند.

 

روش‌های یادگیری کلمات انگلیسی

واژگان یکی از چالش برانگیزترین بخش های آموزش انگلیسی هستند. خوشبختانه راه‌های زیادی برای افزایش دایره لغات وجود دارد.

 

کتاب، مقاله و خبر بخوانید

برای اینکه بتوانید دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهید، باید تا می‌توانید متن‌های انگلیسی بخوانید. خواندن به زبان انگلیسی مستلزم یادگیری کلمات جدید است. وقتی سعی می‌کنید معنی کلماتی را که در متن می‌خوانید شناسایی کنید، ذهن شما دائماً در کار خواهد بود.

خواندن کتاب انگلیسی

از دیکشنری استفاده کنید

با تکنولوژی، ما همیشه به یک فرهنگ لغت دسترسی داریم. فرهنگ لغت را دوست خود بدانید. یک فرهنگ لغت را در تلفن خود دانلود کنید یا یک برنامه فرهنگ لغت را روی هر یک از دستگاه‌های الکترونیکی خود قرار دهید. سپس، از آن استفاده کنید! برنامه‌های فرهنگ لغت علاوه بر جستجوی معنای کلمات جدید، ابزارهای یادگیری مانند «کلمه روز» نیز دارند.

 

بیشتر بخوانید:

 

آواز بخوانید

چه چیزی لذت‌بخش‌تر از خواندن آهنگ است؟ بسیاری از مردم خواندن یک آهنگ را با استفاده از واژگان مفید می‌دانند. ملودی‌ها می توانند به ما در حفظ کلمات جدید کمک کنند. با آهنگ خواندن تعاریف کلماتی که در حال یادگیری هستید را تمرین کنید.

 

یک لیست تهیه کنید

 

یک دفترچه کوچک قابل حمل تهیه کنید و تمامی لغات جدیدی که با آن‌ها مواجه می‌شوید را یادداشت کنید. هر روز کلمات را مرور کنید و در پایان هفته دوباره آن‌ها را چک کنید. کلماتی که هنوز با آن‌ها مشکل دارید را از لیست قبلی خود خارج کرده و به لیست جدید خود اضافه کنید. به این ترتیب با تمرین و تکرار می‌توانید واژگان جدید را به خاطر بسپارید.

 

 

از کشیدن تصاویر استفاده کنید

 

اگر به یادگیری شما در حالت بصری بازدهی بیشتر دارد، از تصاویر استفاده کنید. به عنوان مثال، همانطور که یک کلمه جدید را یاد می‌گیرید، یک تصویر بکشید که به شما کمک کند معنی را به خاطر بسپارید. اگر هنرمند نیستید، به دنبال تصاویری آنلاین بگردید که بتوانید آنها را چاپ کنید تا به شما کمک کند معنی کلماتی را که می‌خواهید به واژگان انگلیسی خود اضافه کنید را به خاطر بسپارید.

 

با کلمات جمله بسازید

 

برای بسیاری از افراد، نوشتن کلمه جدید، بسیار به یادگیری آن‌ها کمک می‌کند. با نوشتن کلمه در یک جمله کامل، شما یک کلمه جدید را حفظ نمی‌کنید، بلکه یاد می‌گیرید که چگونه از کلمه در متن استفاده کنید. بسیاری از دانش‌آموزان سعی می‌کنند لغت جدید واژگانی را در چند جمله بنویسند تا به آنها کمک کند تا به روش‌های مختلف از آن استفاده کنند.

 

منابع یادگیری کلمات انگلیسی

 

در بخش‌های قبلی این مقاله کتاب‌های English Vocabulary in Use و 504 را برای یادگیری واژگان انگلیسی معرفی کردیم. یکی دیگر از منابع ارزان برای تمرین کلمات، اپلیکیشن‌ها هستند. اپلیکیشن  Word of the Day که بر روی سیستم عامل‌های اندروید و ios نصب می‌شود، بسیار مناسب کسانی است که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند. بهترین راه برای یادگیری کلمات جدید این است که آنها را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. یادگیری یک یا دو کلمه جدید در هر روز به شما در دراز مدت کمک خواهد کرد. اگر سرتان شلوغ است و نمی توانید زمان زیادی را به یادگیری اختصاص دهید، این اپلیکیشن برای شما طراحی شده است. با Word of the Day، هر روز یک کلمه جدید یاد می‌گیرید، کلمات مورد علاقه خود را به خاطر می‌آورید و حتی مرور می کنید. این اپلیکیشن همچنین تعدادی گزینه تلفظ دارد، بنابراین شما لهجه ها و استرس‌ها را به طور دقیق می‌آموزید! از این اپلیکیشن می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید.

 

اگر طرفدار فلش‌کارت‌ها هستید، اپلیکیشن VocApp English Flashcards مناسب شماست.فلش کارت‌ها هنوز هم به دلایلی محبوب هستند؛ زیرا آنها واقعاً در آموزش کلمات واژگان موثر هستند! این اپلیکیشن برای زبان آموزان انگلیسی در هر سطحی عالی است. این برنامه واژگان از این جهت منحصر به فرد است که از عناصر پیچیده‌تری استفاده می‌کند تا همه جنبه‌های یک کلمه را به شما آموزش دهد، از تلفظ گرفته تا جملات مثال تا تعاریف. حتی می‌توانید فلش کارت‌های مخصوص خود را در برنامه ایجاد کنید!

 

کلمات ساده برای افراد مبتدی

 

اگر مبتدی هستید و تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید، می‌توانید از کلمات زیر شروع کرده و آن‌ها را به خاطر بسپارید.

روزهای هفته

 

ترجمه فارسیروز هفته
شنبهSaturday
یکشنبهSunday
دوشنبهMonday
سه شنبهTuesday
چهارشنبهWednesday
پنج شنبهThursday
جمعهFriday

 

عباراتی برای سلام و احوال پرسی

 

ترجمه فارسیعبارت
سلام!Hi there
سلام، چه خبر؟Hey, What’s up?
اوضاع چطوره؟How’s everything?
خوشحالم می‌بینمتGood to see you
چه خبر؟What’s new?
امروز حالت چطوره؟How are you feeling today?
چه خبر؟What’s going on?
کجا بودی؟(کم پیدایی)Where’ve you been?
اوضاع چطور می‌گذره؟How are things going?

 

حیوانات به زبان انگلیسی

 

ترجمه فارسینام حیوان
گربهCat
سگDog
ماهیFish
مرغHen
اردکDuck
گاوCow
گوسفندShip
خرگوشRabbit
خوکPig
بوقلمونTurkey
سنجابSquirrel

 

سوالات متداول

چقدر زمان برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز است؟
زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی به میزان تلاش و پشتکار شما بستگی دارد. با تمرین و تلاش مداوم می‌توانید در زمان کوتاه‌تری زبان انگلیسی را یاد بگیرید.
آموزش زبان انگلیسی بدون گرامر امکان دارد؟
تخیر گرامر زبان انگلیسی نقش مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. با یادگیری قواعد گرامری، می‌توانید به صورت صحیح و دقیق در زبان انگلیسی صحبت کنید.
چگونه می‌توانم دایره واژگان انگلیسی خود را افزایش دهم؟
برای افزایش دایره واژگان انگلیسی خود، می‌توانید از کتاب‌های درسی، فیلم‌ها، پادکست‌ها و منابع آموزشی آنلاین استفاده کنید. همچنین، استفاده از کارت‌های حافظه و تکرار مداوم واژگان جدید نیز می‌تواند به شما کمک کند.
چگونه می توانم مهارت‌های شنیداری و گفتاری انگلیسی خود را بهبود بخشم؟
می توانید از فیلم ها، پادکست ها، موزیک ها و برنامه های تلویزیونی به زبان انگلیسی استفاده کنید. همچنین، صحبت با یک شخص بومی زبان انگلیسی و شرکت در کلاس‌های زبان نیز می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

شاید منابع و مباحث برای یادگیری زبان انگلیسی بی‌شمار باشد، اما در این مقاله یاد گرفتیم که چطور متناسب با نیازها و اهداف خود، منابع مورد نظر خود را برای آموزش زبان انگلیسی انتخاب کنیم. در دوره جامع آموزش زبان انگلیسی لینگانو، می‌توانید تمامی این نکات را یاد بگیرید. لینگانو اینجاست تا به شما در تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری کمک کند. این دوره با به روز ترین شیوه‌ها و بهترین تکنیک‌ها، زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. اما هیچ‌گاه قدرت پای‌بند بودن به برنامه، مطالعه و تمرین خود را دست کم نگیرید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید