لغات انگلیسی

۴ روش برای بهبود دایره لغات انگلیسی

فهرست مطالب

 

گستره واژگان بسیار مهم است و هیچ کس نمی‎تواند آن را انکار کند. داشتن دایره لغات بزرگ به شما این امکان را می‌دهد که مانند یک بومی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. بنابراین در این مقاله از وبلاگ لینگانو با ۴ روش اثبات شده برای افزایش دایره کلمات انگلیسی خود آشنا خواهید شد. این راهنما به شما آموزش می دهد که چگونه کلمات را عمیقاً یاد بگیرید. چگونه دایره لغات انگلیسی را در مدت زمان کوتاه افزایش دهید. چگونه دایره واژگان انگلیسی نوشتاری و گفتاری خود را گسترش دهید و چگونه مطمئن شوید کلماتی را که یاد می‌گیرید فراموش نمی‌کنید. ۴ استراتژی موثر برای این کارها وجود دارد: به طور منظم به انگلیسی بخوانید و گوش دهید، از برنامه‌های واژگان تقلید از زبان مادری استفاده کنید، از زبان انگلیسی به زبان مادری خود استفاده کنید در این مقاله، این استراتژی‌ها را با جزئیات زیاد بررسی خواهیم. بیایید شروع کنیم.

 

استراتژی اول؛ انگلیسی بخوانید، انگلیسی گوش دهید

 

خواندن و شنیدن قوی‌ترین زوج در یادگیری زبان انگلیسی هستند. نکته کلیدی این است که باید آن را تا حد امکان انجام دهید. توصیه می‌کنم این کار را در طول فعالیت‌های بی‌اهمیت مانند رفت و آمد به محل کار یا انتظار در صف تاکسی انجام دهید. این روش یک راه عالی برای تبدیل فعالیت‌های خسته کننده به فعالیت‌های مفید است. شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید، بخوانید یا گوش دهید، به عنوان مثال، اگر طرفدار تناسب اندام هستید، می توانید کتاب‌های انگلیسی در مورد ورزش، رژیم غذایی و تغذیه بخوانید. 

 

مزایای این روش چیست؟

 

مزیت شماره ۱: این تکنیک یک راه قدرتمند برای یادگیری استفاده از لغات انگلیسی است. برخی از دانش آموزان لغات انگلیسی را به سادگی با به خاطر سپردن معانی آنها یاد می‌گیرند.

 

DISCUSS : در مورد (چیزی) با شخص دیگری صحبت کنید.

 

Secret: چیزی که توسط دیگران ناشناخته است یا دیده نمی‌شود.

 

مشکلی در این رویکرد وجود دارد؛ این روش به شما نمی‌گوید که چگونه از کلمات به درستی در یک جمله استفاده کنید. از سوی دیگر، وقتی به زبان انگلیسی می خوانید یا گوش می دهید، نه تنها معانی، بلکه نحوه استفاده از کلمات در یک جمله را نیز یاد می گیرید.

 

.We discussed the problem until 3 PM

 

استفاده از کلمات در متن (با کلمات اطراف) مانند این موثر است. فرض کنید در حال حاضر از کلمه “Discuss” اشتباه استفاده می‌کنید، بنابراین تمایل دارید به جای “discuss about the topic” بگویید “discuss the topic”. چگونه این اشتباه را برطرف می‌کنید؟

 

پاسخ، زیاد خواندن و گوش دادن است. اگر می‌بینید و می‌شنوید که سخنرانان بومی بارها از کلمه Discuss استفاده می‌کنند، در نهایت به استفاده صحیح عادت می‌کنید و «discuss something» احساس درستی نسبت به «discuss about something» می‌دهد.

 

 

مزیت شماره ۲: این روش دستور زبان انگلیسی شما را بهبود می‌بخشد. وقتی خود را در معرض انگلیسی قرار می‌دهید، مغز شما در پشت صحنه در حال یادگیری گرامر انگلیسی است. وقتی یک رمان می‌خوانید یا به یک داستان گوش می‌دهید، مغز در حال یادگیری چیزهایی مانند موارد زیر است:

 

چه موقع از زمان‌های خاص انگلیسی استفاده کنیم.

نحوه استفاده از حروف اضافه.

 

دستور زبان انگلیسی پیچیده و گیج کننده است، اما هر چه بیشتر ورودی صحیح داشته باشید، گرامر شما بهتر خواهد شد.

 

مزیت شماره ۳: درک زبان انگلیسی شما را بهبود می‌بخشد. این مورد واضح است. هر چه بیشتر بخوانید و گوش دهید، زبان انگلیسی نوشتاری و گفتاری را بهتر درک می کنید. آیا می دانید چرا خواندن و گوش دادن اینقدر قدرتمند است؟ آنها چندین جنبه از زبان انگلیسی شما را به طور همزمان بهبود می‌بخشند.

 

معایب خواندن و شنیدن

 

وقتی صحبت از ساخت لغات انگلیسی می‌شود، خواندن و شنیدن بر کیفیت تمرکز می‌کند نه کمیت. آنها در یادگیری عمیق کلمات انگلیسی به شما کمک می‌کنند، اما نه به سرعت. اگرچه این استراتژی قدرتمند است، اما مدت زیادی طول می کشد تا متوجه پیشرفت شوید. 

 

 

این امر مخصوصاً برای زبان آموزانی که قبلاً دایره لغات انگلیسی گسترده‌ای دارند صادق است. حتی اگر زیاد بخوانند و گوش دهند، اغلب با کلمات ناشناخته برخورد نمی‌کنند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی کلمات جدید زیادی یاد بگیرید، به رویکرد سریع‌تری مانند استفاده از برنامه‌های ساخت واژگان نیاز دارید.

 

نکته مهم برای زبان آموزان پیشرفته

 

اگرچه خواندن و گوش دادن روشی آهسته برای ایجاد دایره لغات است، اما این بدان معنا نیست که نباید آن را انجام دهید. در واقع برعکس است. اگر سطح لغات انگلیسی شما کاملاً پیشرفته است، گوش دادن و خواندن راهی عالی برای عمیق‌تر کردن درک شما از کلماتی است که قبلاً می‌دانید، بنابراین می‌توانید از آنها به درستی در گفتار و نوشتن استفاده کنید. حتی اگر چیزی بخوانید که فقط حاوی کلماتی است که می‌دانید، باز هم مفید است؛ زیرا می‌توانید ببینید که چگونه از آن کلمات استفاده می‌شود.

 

استراتژی شماره ۲: کلمات انگلیسی را با استفاده از برنامه‌های لغات انگلیسی یاد بگیرید

 

آیا می خواهید لغات انگلیسی زیادی را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرید؟ آیا برای امتحان زبان انگلیسی آینده که در آن دایره لغات شما تست خواهد شد، آماده می‌شوید؟ اگر چنین است، به برنامه‌های ساخت واژگان انگلیسی نگاهی بیندازید.

 

بیشتر بخوانید:
روش یادگیری کلمات انگلیسی + لیست کلمات پرکاربرد

 

اپلیکیشن‌های واژگان انگلیسی راحت‌ترین راه برای یادگیری لغات انگلیسی هستند. تقریباً در هر زمان و هر مکان می توانید تلفن خود را بردارید و چند کلمه جدید یاد بگیرید. از بین تمام برنامه‌های لغت یکی از بهترین گزینه‌ها، WordUp است. WordUp روی کمک به یادگیری عمیق لغات انگلیسی تمرکز دارد.

 

این اپلیکیشن این کار را با ارائه مثال‌های استفاده زیاد به شما انجام می‌دهد. علاوه بر تعاریف کلمات، کلیپ‌های ویدئویی از فیلم‌ها و برنامه های تلویزیونی، آهنگ ها، نقل قول ها و مقالات خبری  زیادی را نشان می دهد. این برنامه با آموزش کلمات انگلیسی در متن، با مثال های فراوان، تضمین می‌کند که کلمات را به طور کامل درک کنید. برنامه، تمام لغات انگلیسی را در پایگاه داده ندارد. با این حال، تعداد کلمات موجود بیش از اندازه کافی است که شما را برای مدت طولانی مشغول نگه دارد. 

 

بسیاری از برنامه های واژگان دیگر وجود دارد، اما پیدا کردن یکی به خوبی WordUp دشوار است. برخی از برنامه‌های دیگر فقط یک مثال استفاده برای هر کلمه نشان می‌دهند یا فقط یک تعریف برای کلمات چند معنی نشان می‌دهند.

 

استراتژی شماره ۳: از زبان مادری تقلید کنید

 

آیا انگلیسی را خوب می فهمید اما در صحبت کردن و یا نوشتن ضعیف هستید؟ آیا اغلب در یافتن کلمات مناسب برای استفاده مشکل دارید؟ اگر چنین است، دایره لغات انگلیسی فعال کوچکی دارید. واژگان فعال به کلماتی اطلاق می شود که می توانید در گفتار و نوشتن از آنها استفاده کنید، در حالی که واژگان غیرفعال کلماتی هستند که آن‌ها را می‌دانید، اما نمی‌توانید استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

چگونه لغات انگلیسی فعال را گسترش دهیم؟

 

برخی از معلمان توصیه می‌کنند که با استفاده از کلماتی که می‌خواهید آن‌ها را به واژگان فعال تبدیل کنید، جملات بسازید. این یک راه خوب برای ایجاد واژگان فعال است، اما دو مشکل وجود دارد: اگر ناخواسته از کلمات اشتباه استفاده کنید چه؟ اگر ندانید که اشتباهات را مرتکب می شوید، نمی توانید آنها را اصلاح کنید.

استفاده از این روش برای ایجاد واژگان گفتاری کمی مشکل است. شما باید سه چیز را به درستی درک کنید: معنی کلمه، استفاده صحیح و تلفظ.

 

بنابراین ما می خواهیم رویکرد متفاوتی را عنوان کنیم، که تقلید یا کپی کردن از یک انگلیسی زبان مادری است. نقطه قوت این عمل این است که تضمین می‌کند از کلماتی دقیقاً مانند کلماتی که بومی‌ها استفاده می‌کنند، استفاده می‌کنید؛ زیرا آنها را کپی می‌کنید. دو نوع واژگان فعال وجود دارد: واژگان نوشتاری و گفتاری. بیایید در مورد چگونگی بهبود هر یک از آنها با استفاده از تمرین تقلید بحث کنیم.

 

چگونه دایره واژگان نوشتاری خود را تقویت کنیم

 

آیا از نوشتن خود خسته شده‌اید؛ زیرا مدام از کلمات مشابه استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است، این تمرین مناسب شما خواهد بود. روش انجام آن ساده است: شما باید نوشته‌های یک انگلیسی زبان مادری را بخوانید.بعد از خواندن یک جمله و بدون نگاه کردن، سعی کنید آن را از حافظه یادداشت کنید.

 

بیشتر بخوانید:
۲۵ عبارت پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

 

آیا کتاب انگلیسی مورد علاقه ای دارید؟ یک فصل را انتخاب کنید و شروع به کپی کنید. آیا یک وب سایت انگلیسی وجود دارد که به طور منظم آن را مطالعه کنید؟ یک مقاله از سایت انتخاب کنید و شروع به تمرین کنید! تکنیک تقلید فقط توسط زبان آموزان استفاده نمی شود. نویسندگان نیز از آن استفاده کرده‌اند.

 

برخی از نویسندگان مشتاق آثار نویسندگان مورد علاقه خود را می‌گیرند و از آنها تقلید می‌کنند. این به آنها اجازه می دهد تا سبک نوشتن (انتخاب کلمه، ساختار جمله و غیره) آن نویسندگان ماهر را بیاموزند. در واقع چند نفر از افراد مشهور نیز از این تکنیک برای بهبود نوشتار خود استفاده کرده اند. بنجامین فرانکلین در زندگی نامه خود در مورد اینکه چگونه با کپی برداری از نوشته‌هایی که تحسین می‌کرد، به خود آموخت که بهتر بنویسد، نوشته است.

 

چگونه لغات انگلیسی مورد استفاده در صحبت کردن خود را بهبود بخشیم؟

 

این روند مشابه تمرین نوشتن است و مراحل انجام آن این چنین است: 

 

یک کلیپ صوتی یا تصویری کوتاه به زبان انگلیسی (۲ تا ۱۰ دقیقه) پیدا کنید. میلیون ها ویدیو از آنها در یوتیوب وجود دارد.)

کل کلیپ را گوش کنید.

مطمئن شوید که همه چیز را می‌فهمید.

کلیپ باید حاوی کلمات و عبارات زیادی باشد که هرگز در مکالمه استفاده نکرده‌اید.

دوباره کلیپ را پخش کنید. این بار بعد از سخنران تکرار کنید. وقتی گوینده جمله ای را تمام کرد، کلیپ را مکث کنید و کل جمله را تکرار کنید.

 

اگر جمله ای حاوی کلمه یا عبارتی است که هرگز با صدای بلند صحبت نکرده‌اید، باید آن جمله را چندین بار در حالی که به معنای آن جمله فکر می‌کنید، تکرار کنید. پس از اتمام تقلید از کل کلیپ (یا بخشی از آن)، سعی کنید نکات یا ایده‌های اصلی را خودتان بیان کنید.

 

بیشتر بخوانید:
بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی، روش لایتنر

 

مرحله آخر (پنجمین مرحله) بسیار مهم است. در طول این مرحله، شما نمی توانید کلمات دقیق را به خاطر بیاورید. در واقع خیلی چیزها را فراموش خواهید کرد و سعی می‌کنید آن‌ها را به یاد بیاورید. و این چیز خوبی است! زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که “مبارزه” یادگیری را افزایش می دهد.

 

این پدیده در بسیاری از مطالعات تکرار شده است. وقتی یادگیری آسان است، افراد تمایل دارند آنچه را که می آموزند، فراموش کنند. اما زمانی که مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد، دانش در درازمدت با آنها همراه می شود. بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید دایره لغات انگلیسی صحبت کردن خود را افزایش دهید، فقط به صورت بی‌اهمیت بعد از سخنران کلمه به کلمه تکرار نکنید. بلکه باید باید مبارزه کنید!

 

استراتژی شماره ۴: استفاده از انگلیسی را به زبان مادری خود ترجیح دهید

 

مغز شما کارآمد است. دائماً در حال پاک کردن خاطرات استفاده نشده است تا فضایی برای خاطرات جدید و پرکاربرد ایجاد کند. بنابراین اگر اطلاعات خاصی را برای مدتی به خاطر نیاورید، آن را فراموش خواهید کرد. اگر برای مدتی مهارت خاصی را انجام ندهید، بدتر می‌شود. همین امر در مورد لغات انگلیسی شما نیز صدق می‌کند.

 

بدون مواجهه مداوم با زبان، معانی برخی کلمات را فراموش می‌کنید. اگر اغلب به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنید و نمی نویسید، پیدا کردن کلمات مناسب دشوارتر می شود. (تمرین تقلید می تواند به این امر کمک کند.)  به همین دلیل است که باید زبان انگلیسی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا واژگان انگلیسی در ذهن شما تازه و فعال بماند.

 

این ایده ساده است. اگر کاری را می‌توان به جای زبان مادری به انگلیسی انجام داد، آن را به زبان انگلیسی انجام دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد نحوه انجام کاری جستجو کنید، آن را به زبان انگلیسی جستجو کنید. اگر یادداشت برمی‌دارید مثل یادآوری یا لیست خرید، به زبان انگلیسی یادداشت برداری کنید.

 

اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنید، صفحات انگلیسی و گروه‌های مرتبط با علایق خود را دنبال کنید. و نظرات زیادی به زبان انگلیسی بنویسید. زبان تلفن، همه برنامه‌ها و هر چیز دیگری که فکرش را می‌کنید به انگلیسی تغییر دهید. آیا شما در دفترچه خاطرات خودتان می نویسید؟ افکار و احساسات خود را به زبان انگلیسی ثبت کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

اینها فقط نمونه های تصادفی هستند. کارهای واقعی برای انجام دادن “به زبان انگلیسی” به روال شما بستگی دارد. بنابراین به کارهایی که هر روز انجام می دهید نگاهی بیندازید. آیا می توان برخی از آنها را با استفاده از زبان انگلیسی انجام داد؟ فکر نکنید که این کار بی اهمیت است. این روش  را دست کم نگیرید.

 

ممکن است در کوتاه مدت به نظر تفاوت چندانی نداشته باشد، اما عادت به انجام کارها به زبان انگلیسی قطعاً دایره لغات انگلیسی شما را در سال های آینده بهبود می بخشد.

 

جمع بندی کلی

 

همانطور که آموخته اید، راه های متعددی برای ایجاد واژگان وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند. تشخیص زمان استفاده از هر یک از این روش‌ها می تواند گیج کننده باشد. بنابراین در اینجا یک دستورالعمل عملی و گام به گام آورده شده است:

 

مرحله 1: خواندن/گوش دادن به انگلیسی در حین فعالیت‍‌های روزانه

 

همه ما فعالیت‌های بی ثمر زیادی مانند رفت و آمد و انتظار در صف و غیره را داریم که زمان گرانبهای ما را می‌ گیرد. این بهترین زمان برای خواندن یا گوش دادن به چیزی به زبان انگلیسی است. زمانی که صرف شنیدن یا خواندن می کنید باید حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه باشد.

 

 

زمان می برد تا توجه خود را به طور کامل به چیزی معطوف کنید، بنابراین اگر این دوره کوتاه‌تر از ۵ دقیقه است، این زمان برای تمرکز کامل روی مطالب کافی نیست. اگر سعی کنید چیزی را فقط برای چند دقیقه بخوانید یا گوش دهید، توجه کردن به آن سخت خواهد بود. ممکن است کلمات را ببینید بشنوید اما ذهن شما مشغول چیز دیگری خواهد بود.

 

مرحله 2: از برنامه های واژگان در طول روز استفاده کنید

 

روزهای ما پر از صدها لحظه کوچک است: از این لحظات بسیار کوتاه برای خواندن یا گوش دادن به چیزی به زبان انگلیسی استفاده کنید. این زمانی است که بیشتر مردم در شبکه‌های اجتماعی هستند یا پیام‌های متنی مرور می کنند.اگر می خواهید دایره لغات انگلیسی خود را به سرعت افزایش دهید، اکنون زمان آن است که یک برنامه واژگان را باز کنید و چند کلمه انگلیسی یاد بگیرید.

 

هر بار که این کار را انجام می دهید، ممکن است زیاد به نظر نرسد (شاید فقط ۱ تا ۲ کلمه یاد بگیرید). اما اگر در طول روز این کار را انجام دهید، کلمات شروع به جمع شدن می کنند! این عادت را بپذیرید. کم کم تعجب خواهید کرد که چقدر واژگان انگلیسی می توانید یاد بگیرید.

 

مرحله 3: اگر می خواهید واژگان فعال بسازید، تقلید را تمرین کنید

 

همانطور که می‌دانید، امروزه فقط «فهمیدن» انگلیسی کافی نیست. شما باید بتوانید به زبان انگلیسی نیز ارتباط برقرار کنید و این کار را به خوبی انجام دهید. برای رسیدن به این هدف، باید دایره لغات انگلیسی گفتاری و یا نوشتاری خود را گسترش دهید.

 

بیشتر بخوانید:
چگونه با برنامه های تلویزیونی انگلیسی مکالمه خود را تقویت کنیم؟

 

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حداقل روزی ۱۵ دقیقه تکنیک تقلید را تمرین کنید. این بهترین راه برای آموزش استفاده از کلمات جدید به روش صحیح است. تمرین نوشتن یا صحبت کردن بستگی به این دارد که در حال حاضر کدام مهارت برای شما مهمتر است. اگر هر دو به یک اندازه مهم هستند، می توانید بین این دو به طور متناوب عمل کنید، بنابراین یک روز تمرین صحبت کردن، روز بعد نوشتن را تمرین کنید.

 

مرحله ۴: تا حد امکان به جای زبان مادری خود از انگلیسی استفاده کنید

 

معمولا چیزهایی را که به خاطر نمی‌آورید یا اغلب استفاده نمی‌کنید، فراموش می‌کنید؛ بنابراین استفاده منظم از انگلیسی ضروری است. تمام تلاش خود را بکنید تا بیشتر از زبان انگلیسی در برنامه روزانه خود استفاده کنید. آیا قرارهای خود را در یک برنامه تقویم پیگیری می‌کنید؟ جزئیات را به انگلیسی بنویسید. آیا اغلب فهرستی از چیزهایی که باید بخرید را یادداشت می کنید؟ یک لیست به زبان انگلیسی تهیه کنید. گاهی اوقات، ممکن است کلمه انگلیسی چیزی را ندانید، اشکالی ندارد. به جای آن می توانید از این کلمه در زبان مادری خود استفاده کنید. یا بهتر از آن، می‌توانید آن کلمه انگلیسی را به صورت آنلاین جستجو کنید. 

 

اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن،گوش کردن و صحبت کردن به انگلیسی نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید