آموزش حروف الفبای انگلیسی

۸ روش آموزش حروف الفبای انگلیسی برای کودکان

فهرست مطالب

حروف الفبا پایه اصلی را برای بچه‌ها تشکیل می‌دهند و از این طریق می‌توانند کلمات و داستان‌ها را یاد بگیرند و در مورد دنیای اطراف خود دانش کسب کنند. از این رو، آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان اولین گام برای آشنایی آنها با دنیای زبان انگلیسی و واژگان است. اگر قصد دارید کودک خود را برای ورود به دنیای زبان انگلیسی آماده کنید، این راهنما دقیقا مناسب شماست. در ادامه سعی کردیم روش‌های جذاب آموزش حروف انگلیسی برای کودکان را عنوان کنیم.

چرا آموزش حروف انگلیسی برای کودکان اهمیت دارد؟

آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان و صداهای آن‌ها برای ایجاد پایه‌ای خوب برای مهارت‌های زبانی آینده آنها لازم است. درک نحوه نوشتن الفبا و نحوه تلفظ حروف و صداهای آنها به کودکان این امکان را می‎‌دهد که عملکرد و به طور کلی ارتباطات بهتری داشته باشند. این کار همچنین باعث می‌شود روابط آن‌ها با همسالان خود نیز بهبود پیدا کند.

در الفبای انگلیسی، درست مانند بسیاری از زبان های دیگر، هر حرف حداقل یک صدای مرتبط دارد (گاهی اوقات یک حرف می‌تواند بیش از یک صدا داشته باشد). بسته به نحوه ساخت این حروف، صداهای حروف در زبان انگلیسی را می‌توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد: صامت‌ها و مصوت‌ها. هر دوی این نوع صداها با هم کار می‌کنند تا هجاها، واحدهای تلفظ در یک کلمه را تشکیل دهند. 

روش‌های آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان

حالا که از اهمیت آموزش حروف انگلیسی برای کودکان با خبر شدیم، بهتر است به سراغ روش‌های آموزش الفبای انگلیسی برویم. بهترین روش‌های آموزش خواندن و نوشتن حروف انگلیسی عبارتند از: 

  • آهنگ‌های آموزش حروف انگلیسی بخوانید
  • بازی‌های تطبیق حروف انجام دهید
  • جعبه حروف الفبا درست کنید
  • از فلش کارت استفاده کنید
  • غذاهایی به شکل حروف انگلیسی درست کنید
  • حروف نام کودک را به او آموزش دهید
  • از کتاب‌های آموزش حروف انگلیسی استفاده کنید
  • روند یادگیری کودک را پیگیری کنید

آهنگ‌های آموزش حروف انگلیسی بخوانید

همه ما با آهنگ معروف “A, B, C, D…” آشنا هستیم، اما چندین آهنگ الفبای دیگر نیز در یوتیوب وجود دارد که می‌توانید برای کودکان خود پخش کنید.

آهنگ انگلیسی گوش کنید

این آهنگ‌ها تصاویری همراه با حروف دارند که برای کودکان شما جذاب هستند و باعث ارتقای یادگیری بصری نیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید
 ۷ آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + متن و ترجمه فارسی

بازی‌های تطبیق حروف انجام دهید

بازی‌های تطبیق حروف می‌تواند راهی عالی برای آموزش خواندن و نوشتن انگلیسی به کودکان باشد. می‌توانید یک تابلوی یا پوستر بزرگ در اتاق نشیمن داشته باشید که در آن حروف را بچسبانید. به فرزندتان چند حرف مختلف برش داده شده بر روی کاغذ بدهید و از او بخواهید حرف روی پوستر را مطابقت دهد. می توانید برای هر روز هفته یک حرف انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید روی یخچال خود آهنربای حروف داشته باشید و از فرزندتان بخواهید که حروف را به ترتیب بچیند. پیکربندی نحوه آموزش الفبا آسان است زمانی که بتوانید راه‌های سرگرم کننده‌ای را برای درگیر نگه‌داشتن فرزندتان در یادگیری بیابید.

بیشتر بخوانید

جعبه حروف الفبا درست کنید

سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز کردن فرآیند آموزش حروف الفبای انگلیسی به کودکان باعث می‌شود آن‌ها بیشتر جذب یادگیری شوند. با جعبه‌های الفبا، می توانید به کودک خود کمک کنید اشیا و اسباب بازی‌های مربوط به الفبا را کشف کند. به عنوان مثال، می توانید حرف C را برای یک هفته خاص انتخاب کنید و جعبه‌ را پر از وسایلی کنید که با حرف C آغاز می‌شوند. اشیاء مختلف را نشان دهید و حروف را تکرار کنید؛ به این ترتیب کودک شروع به به خاطر سپردن اشیا و حرف مرتبط با آن می‌کند.

هنگامی که کودک شما با تمام ۲۶ حرف آشنا شد، می‌توانید از او بخواهید که حرف مورد نظر را از محتویات درون جعبه حدس بزند. این می‌تواند یک راه سرگرم کننده برای آموزش حروف الفبای انگلیسی برای کودکان شما باشد.

از فلش کارت استفاده کنید

فلش کارت‌ها راهی عالی برای کمک به بچه‌ها در آموزش الفبای انگلیسی هستند. از فلش کارت‌هایی با اشیایی که با همان حرف نمایش داده شده در کارت شروع می‌شوند، استفاده کنید. هر چیزی که به کودکان پیش دبستانی آموزش داده می‌شود باید واضح و ساده باشد تا بتوانند هر آنچه را که یاد می‌گیرند، به خاطر بسپارند. 

فلش کارت انگلیسی

غذاهایی به شکل حروف انگلیسی درست کنید

بچه‌ها عاشق غذا خوردن هستند؛ از این رو یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش الفبا، درست کردن غذا به شکل حروف یا ترتیب دادن جلسات آشپزی است که در آن کودکان بتوانند شیرینی‌هایی را به شکل حروف انگلیسی درست کنند.

غلات به شکل حروف، رشته فرنگی به شکل حروف و بیسکویت‌های حروف وجود دارند که می‌تواند میان وعده‌ها یا زمان صرف غذا را سرگرم‌کننده کند. هنگام غذا خوردن، حروف را تشخیص می‌دهند و سریع‌تر یاد می‌گیرند.بهتر است که تشخیص حروف را در طول روز تکرار کنید تا بچه‌ها بتوانند به راحتی حروف را در طول زمان یاد بگیرند.

حروف نام کودک را به او آموزش دهید

کودکان از بدو تولد بیش از هر کلمه دیگری نام خود را می‌شنوند. بنابراین، آشنایی کامل با حروف در نام و صداهای آن‌ها به کودک کمک می‌کند تا نحوه کار زبان را درک کنند و حروف دیگر را سریع‌تر یاد بگیرند. به کودکان کمک کنید ابتدا با نام خود آشنا شوند تا یادگیری حروف دیگر در سری حروف الفبا آسان‌تر شود. هرچه سریع‌تر حروف نام خود را یاد بگیرند، می توانند حروف دیگر را نیز حفظ کنند.

بیشتر بخوانید
روش‌های کاربردی آموزش رنگ ها به زبان انگلیسی برای کودکان

از کتاب‌های آموزش حروف انگلیسی استفاده کنید

یادگیری حروف از کتاب‌های الفبا بهترین و سنتی‌ترین راه برای آموزش حروف الفبای انگلیسی برای کودکان است. با چندین کتاب الفبا در رنگ‌های مختلف و گرافیک جذاب، می‌توانید بچه‌های خود را زودتر با الفبا آشنا کنید. بیشتر کتاب‌های الفبا دارای فعالیت‌هایی برای تمرین و تکرار بیشتر هستند.

کتاب آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان

اگر نمی‌دانید چگونه ABC را به کودکان خود آموزش دهید، در اولین قدم از کتاب‌های الفبا استفاده کنید. در نهایت می‌توانید آنها را با فعالیت های مختلفی مانند موارد ذکر شده در بالا آشنا کنید.

بیشتر بخوانید
۷ مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

روند یادگیری کودک را پیگیری کنید

در حالی که کودک خود را درگیر فعالیت‌های مختلف برای یادگیری حروف می‌کنید، باید پیشرفت او را نیز پیگیری کنید. در پایان هر هفته، می‌توانید تعداد حروفی که آنها یاد گرفته‌اند و تعداد کلمات یا چیزهای مرتبط با آن حروف را که می‌توانند شناسایی کنند، ارزیابی کنید و به آنها فعالیت‌هایی بدهید تا بیشتر تمرین کنند.

می‌توانید فعالیت‌های هنری و کار دستی انجام دهید، حروف را از کاغذهای رنگی جدا کنید و غیره، تا در نهایت به کودک کمک کنید تا یاد بگیرد و با همسالان خود در پیش‌دبستانی پیش برود.

اکنون که یاد گرفتیم چگونه حروف الفبا را به روشی سرگرم کننده به کودکان پیش دبستانی آموزش دهیم، بیایید مفهوم تشخیص حروف را برای وضوح بیشتر در مورد موضوع درک کنیم.

آموزش الفبای انگلیسی همراه با مثال

سیبApple/eɪ/A-a
پسرBoy/bi:/B-b
گربهCat/si:/C-c
اردکDuck/di:/D-d
تخم مرغEgg/i:/E-e
ماهیFish/ɛf/F-f
دخترGirl/dʒi:/G-g
کلاهhat/eɪtʃ/H-h
ایگواناiguana/aɪ/I-i
ژلهJelly/dʒeɪ/J-j
بادبادکKite/keɪ/K-k
شیرLion/ɛl/L-l
ماهMoon/ɛm/M-m
تورNet/ɛn/N-n
اختاپوسOctopus/əʊ/O-o
پیتزاPizza/piː/P-p
ملکهQueen/kju:/Q-q
خرگوشRabbit/ɑ:/ R-r
خورشیدSun/ɛs/S-s
میزTable/ti:/T-t
چترUmbrella/ju:/U-u
ماشین ونVan/vi:/V-v
پنجرهWindow/ˈdʌbəlˌju:/W-w
جعبهBox/ɛks/X-x
ماستYoghurt/waɪ/Y-y
گورخرZebra/zi:/Z-z

 

آهنگ‌هایی برای آموزش الفبای انگلیسی  برای کودکان

یادگیری حروف گام بزرگی برای رشد کودکان است. و چه راهی بهتر از موسیقی برای یادگیری چنین موضوع مهمی؟ موسیقی یادگیری محتوای جدید را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند زیرا به حفظ کردن کمک می‌کند.

کودکان عاشق موسیقی هستند! بنابراین، از طریق آهنگ ها و صداهای هارمونیک، یادگیری الفبا به تجربه بسیار لذت بخشی تبدیل می شود. این آهنگ عالی ABC را برای کمک به کودکان خود در یادگیری الفبای انگلیسی ببینید.

سوالات متداول

آموزش حروف الفبای انگلیسی برای کودکان چه زمانی بهتر است ؟
بهترین زمان برای شروع آموزش الفبای زبان انگلیسی به کودکان در سنین پیش‌دبستانی است. 
چگونه می‌توان به کودکان الفبای زبان انگلیسی را آموزش داد؟
می‌توان با استفاده از بازی‌های آموزشی، تصاویر و کارت‌های الفبا، کتاب‌های تصویری و آهنگ‌های آموزشی الفبای زبان انگلیسی را به کودکان آموزش داد.
چگونه می‌توان کودکان را به یادگیری الفبای زبان انگلیسی ترغیب کرد؟
با استفاده از روش‌های جذاب و بازی‌های آموزشی مثل بازی کلمات، پازل‌های حروف الفبا و ترانه‌های آموزشی می‌توان کودکان را به یادگیری الفبای زبان انگلیسی ترغیب کرد.
با یادگیری الفبای زبان انگلیسی کودکان چه مهارت‌های دیگری را یاد میگیرند؟
با یادگیری الفبای زبان انگلیسی، کودکان مهارت‌های خواندن، نوشتن و صحبت کردن در زبان انگلیسی را به دست خواهند آورد.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید