آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان

آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان

فهرست مطالب

آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان  شاید کمی سخت باشد؛ زیرا نمود فیزیکی ندارند و از طریق شکل یا تصویر یا نقاشی قابل‌آموزش نیست. به همین خاطر باید برای چنین آموزشی از موسیقی، ویدئوهای مخصوص کودکان، میمیک صورت و تعریف تجربه‌های مشابه کمک بگیرید. مثلاً وقتی می‌خواهید hungry در معنای گرسنه را به او بگویید، مثالی از خودش بزنید تا دقیقاً به مفهوم آن حس پی ببرد. با این مقدمه بیایید درباره روش‌های آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان بیشتر صحبت کنیم.

بهترین روش آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان چیست؟

برای آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان باید شبیه آن‌ها فکر کنید و به دنیایشان نزدیک شوید. مثلاً وقتی می‌خواهید رنگ‌ها را به کودک آموزش دهید کارتان خیلی هم سخت نیست؛ چون خیلی راحت رنگ‌ها را به او نشان می‌دهید؛ اما قضیه برای مفاهیم ذهنی مثل احساسات خیلی فرق دارد. به همین خاطر همیشه پیشنهاد می‌کنیم به کودک نزدیک شوید و به زبان خودش برایش توضیح دهید. مثلاً برای توضیح مفهوم شادی یا happiness دقیقاً همان چیزهایی که کودک را خوشحال می‌کند، مطرح کرده و بگویید که این حس شادی است. به این روش دیگر نیازی به استفاده از کلمات فارسی ندارید و بدون ترجمه کردن، احساسات مختلف را به او آموزش می‌دهید.

بهترین روش آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان

البته در این مسیر آموزشی می‌توانید از بازی، تماشای ویدئوهای مخصوص کودکان و حتی آهنگ هم استفاده کنید که همه را در ادامه برایتان آوردیم.

آموزش احساسات انگلیسی به کودکان با بازی

آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان از طریق بازی ساده‌ترین مسیر آموزشی است که می‌توانید سراغش بروید. اول از همه یک‌سری نقاشی یا پوستر ایموجی (مثلاً سایز A5) از صفت موردنظرتان مثل happiness یا sadness را آماده کرده و به برای آشنایی کودک با این واژه به او نشان دهید. برای این حس یک میمیک صورت اختصاصی هم تعریف کنید، مثلاً به کودک بگویید که شادی را با خنده، گرسنگی را با نشان دادن دل و عصبانیت را با اخم کردن نشان دهد.

حالا کارت‌ها را رندوم چیده و هر دفعه یکی را نشان دهید. کودک با دیدن آن کارت یا پوستر باید کلمه مربوطه مثلاً joy را نشان داده و میمیکش را برود، مثلاً بخندد. برای پاسخ‌های درست هم می‌توانید برایش جایزه تعیین کنید تا به ادامه مسیر بازی تشویق شود. در ضمن با اینکه خودتان تمامی این کلمات را می‌دانید، حتماً جایتان را با کودک عوض کنید. بگذارید او هم در موقعیت تصمیم‌گیری برای درس پرسیدن از شما قرار بگیرد. همه جواب‌ها را هم فوری ندهید و برایشان کمی فکر کنید تا حس نکند از شما کمتر است. به این ترتیب وقتی بازی دوسویه باشد، کودکتان برای ادامه بازی بیشتر هم ترغیب می‌شود.

مهم‌ترین کلمات برای بیان احساسات انگلیسی

در آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان نیازی نیست کلمات خیلی سخت مثل exhausted یا confused را آموزش دهید. این قبیل کلمات که در سطح intermediate و بالاتر هستند را به مرور کودک در مسیر آموزشی‌اش فرامی‌گیرد. برای سنین 5 سال به بالا و مثلاً تا قبل از سطح متوسط شما می‌توانید لیست زیر را به‌عنوان مهم‌ترین کلمات بیان احساسات به انگلیسی به کودکتان آموزش دهید:

خوشحالیHappiness 
غمSadness
خستگیTired 
گرسنگیHungry
تشنگیThirsty
کسل شدنBored
شادیJoy 
ترسScared 
عصبانیتAngry 
شگفت‌زدگیSurprised 
حسادتJealousy 
اضطرابStress 
شوق و هیجانPassion 
هیجانExcitement 
همدردیCompassion 
علاقهAffection 
گرمHot 
سردCold 
مریضSick / ill 
زخمی / آسیب‌دیدهHurt 

 

آموزش احساسات به انگلیسی به کودکان با انیمیشن

برای آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان از ویدئوهای کمک‌آموزشی و انیمیشن‌های مرتبط هم می‌توانید کمک بگیرید که منبع بی‌پایان همگی آن‌ها یوتیوب است.

می‌توانید تعدادی از این احساسات را به کودک آموزش داده و از طریق بازی با او مرور کنید، سپس برای تقویت یادگیری از این انیمیشن‌ها استفاده کنید. اگر هم آموزش ساده بدون منابع کمک‌آموزشی برایتان ساده نیست، از طریق ویدئو این احساسات را به کودک آموزش داده و با بازی کردن آموخته‌هایش را با او مرور کنید. در ادامه لینک بهترین ویدئوهای کمک‌آموزشی برای یادگیری احساسات را آوردیم.

آموزش احساسات به انگلیسی برای کودکان با آهنگ

بعد از اینکه آموزش کودک کامل شد باید این آموخته‌ها را با او مرور کنید. برای مرور می‌توانید از بازی، تماشای ویدئو و حتی آهنگ‌های مخصوص کودکان استفاده کنید.

این آهنگ‌های مخصوص کودکان برای یادگیری احساسات و دیگر مفاهیم پیشنهاد می‌شوند و بهتر است که معمولاً همراه کودک متن موزیک را تکرار کرده و به هر حسی که می‌رسید میمیک چهره یا پوستر آن را به کودک نشان دهید تا آموخته‌هایش مرور شود. در ادامه هم لینک سایت‌های معتبر خارجی برای دانلود تعدادی از این موزیک‌های آموزش احساسات مخصوص کودکان و بزرگسالان را برایتان گذاشتیم.

سؤالات متداول

برای آموزش دیگر مفاهیم انگلیسی هم می‌توانیم از این روش‌ها استفاده کنیم؟
بله شما از طریق بازی و ویدئوهای یوتیوب بسیاری از کلمات را می‌توانید به کودک آموزش دهید؛ ولی احساسات چون مثل نام رنگ‌ها یا حیوانات نمود فیزیکی ندارند، آموزششان کمی سخت‌تر است.
در آموزش احساسات به کودکان تفاوتی بین احساسات مثبت یا منفی وجود دارد؟
تفاوتی بین آموزش صفت‌های احساسی مثبت یا منفی واقعاً وجود ندارد و کودک باید همه این واژگان را بیاموزد؛ اما اگر چنین مسئله‌ای واقعاً برایتان اهمیت دارد، بهتر است که با کلمات مثبت مثل شادی، اشتیاق، همدردی و… شروع کنید.
اگر بخواهیم احساسات را همراه با گرامر آموزش دهیم، از کدام زمان tense شروع کنیم؟
برای آموزش احساسات همراه با گرامر از فرمت to be verb و در زمان present simple  مانند I am happy استفاده کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید