بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

از این بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان غافل نشوید

فهرست مطالب

آموزش مفهوم هر زبانی می‌تواند برای والدین یک کار خسته‌کننده باشد و بچه ها نیز ممکن است آن را دشوار بدانند. با این حال، هر زمان که یادگیری با سرگرمی ترکیب شود، برای بچه‌ها جالب می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال راه‌های سرگرم‌کننده برای کمک به فرزندتان در یادگیری زبان انگلیسی هستید، ما ایده‌هایی برای شما داریم. در این مقاله، چند بازی مهیج و سرگرم‌کننده را مورد بحث قرار می‌دهیم که می‌توانید با کودک خود انجام دهید تا به او در یادگیری زبان کمک کند. در بین این بازی‌ها، بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خود را انتخاب کنید.

چرا آموزش زبان انگلیسی با بازی برای کودکان موثرتر است؟

یکی از بهترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان، آشنا کردن آن‌ها با بازی‌ها و فعالیت‌های یادگیری انگلیسی است. یک بازی یا فعالیت، فرآیند یادگیری را آسان‌تر می‌کند؛ زیرا بازی‌ها همیشه سرگرم کننده و هیجان انگیز هستند.

آموزش زبان با بازی

وقتی یادگیری زبان تحمیل می‌شود، ممکن است کودکان به دلیل برنامه درسی سفت و سخت و نبود منابع جذاب، آن را سخت و چالش برانگیز بدانند. وقتی سرگرمی از بین برود، کودک علاقه زیادی به یادگیری نشان نمی‌دهد. بنابراین، آموزش زبان به کودکان از طریق بازی می‌تواند به آنها کمک کند تا زبان را بهتر درک کنند. همچنین، منابع دیجیتال یا آنلاین، یادگیری زبان را متحول کرده است و زبان آموزان به ابزارهای تعاملی و غیره دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

همانطور که متوجه شدیم استفاده از بازی و سرگرمی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار مهم است. در ادامه بهترین بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را معرفی کردیم. سعی کنید چند نمونه از این بازی‌ها را در خانه یا کلاس درس با کودکان خود انجام دهید. این روش می‌تواند یک روش جذاب آموزش زبان به کودکان در خانه باشد.

دزدان دریایی الفبا

بازی مناسب مقطع پیش دبستانی است و هدف آن آموزش الفبای انگلیسی به کودکان است. یک کودک پیش دبستانی می‌تواند برای مدت طولانی درگیر بازی‌های سرگرم‌کننده انگلیسی باشد؛ اما این بازی کوتاه و شیرین است و تمام مهارت‌های لازم را پوشش می‌دهد. بچه‌ها به دستورالعمل های صوتی گوش می‌دهند و روی حرفی که می‌شنوند، کلیک می‌کنند. همانطور که مراحل طی می‌شود، حروف الفبا از آسمان می‌افتند و آنها باید به سرعت حروف را شناسایی و پخش کنند. این بازی با تصاویر زیبا و رنگارنگ و موسیقی جذاب، مطمئناً کودک شما را در حین یادگیری ABC سرگرم می‌کند!

بازی آموزش الفبای انگلیسی

بازی نام‌گذاری میوه

یک مورد دیگر از لیست بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، بازی نام‌گذاری میوه‌ها است. این یک بازی عالی برای یادگیری نام میوه‌ها و افزایش واژگان کودک شما است. برای بچه‌هایی که کمی بزرگ‌تر هستند، بازی را می‌توان به یک بازی جمله‌سازی تبدیل کرد که در آن بچه‌ها باید با استفاده از نام یک میوه جمله بسازند. آنچه شما نیاز دارید فقط یک توپ و گروهی از بچه‌ها است.

بچه‌ها را به صورت دایره‌ای بنشانید. توپ را به یکی از بچه‌ها بدهید و از او بخواهید نام یک میوه را به انگلیسی بگوید و سپس توپ را به بچه دیگری بدهید. سپس او باید نام میوه دیگری را بگوید و توپ را به نفر بعد پاس دهد. همه بچه‌ها باید بدون تکرار نام یک میوه، پاس دادن توپ را ادامه دهند. اگر کودک نتواند میوه ای را به خاطر بیاورد، از بازی خارج می‌شود.

بازی آموزش میوه به انگلیسی

بازی حدس زدن

این یکی از تعاملی‌ترین و بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. آنچه شما نیاز دارید یک سری اشیاء تصادفی که به راحتی قابل شناسایی باشند و یک دستمال برای بستن چشم است. اشیاء تصادفی مانند کتاب، مداد، اسباب بازی، گل و غیره را بردارید و در یک سینی قرار دهید. چشمان کودک خود را ببندید و از او بخواهید یک شی را بردارد و نام آن را با صدای بلند اما به زبان انگلیسی بگوید. همچنین از او بخواهید نام شی را نیز بنویسد. هر املای صحیح یک امتیاز می‌گیرد و کسی که حداکثر امتیاز را کسب کند، در پایان برنده خواهد بود.

بازی کلمات حیوانات

این بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان مناسب کودکان کلاس اول تا سوم است و یکی از بهترین بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. Animal Words به کودکان کمک می‌کند تا نام حیوانات و املای آنها را یاد بگیرند. کودکان باید قبل از تمام شدن زمان، تصویر حیوان را شناسایی کرده و با کشیدن حروف به مکان مناسب، نام آن را بنویسند.

بازی animal word

شما می‌توانید این  بازی آموزش زبان را با فرزندتان فراتر از صفحه نمایش ادامه دهید. تصویری از یک حیوان را به آنها نشان دهید و از آنها بخواهید نام آن را بنویسند. سپس به سراغ کلمات دیگری که به آن علاقه دارند، بروید.

بازی شکار کلمات

این بازی یکی از هیجان انگیزترین بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در مهدکودک است. آنچه شما نیاز دارید یک ورق مقوایی بزرگ، مجلات قدیمی، قیچی، نشانگر و چسب است. مقوا را به دو قسمت تقسیم کنید.

در سمت چپ از کودک خود بخواهید که تمام حروف الفبا را به صورت عمودی بنویسد. اکنون از کودک خود بخواهید که به دنبال کلماتی در مجله قدیمی کودکان بگردند که با حرف A شروع می‌شوند. به او بگویید که شروع به بریدن کلمات و چسباندن آنها مطابق با حروف انگلیسی کند.

بیشتر بخوانید
معرفی ۲۳ بازی یادگیری زبان؛ همراه با بازی بیاموزید!

به این نکات در انتخاب بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان حتما توجه کنید

  • بازی ها را مناسب سن کودک انتخاب کنید. می‌توانید از برنامه درسی مدرسه برای کمک به فرزندتان برای بهبود زبانش استفاده کنید.
  • سعی کنید در این بازی‌ها شرکت کنید. این به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در حین سرگرمی، در حال یادگیری است و همچنین به خوبی با هم ارتباط برقرار می‌کنید.
  • با بچه‌ها خوش بگذرانید اما در تقلب، فریاد زدن یا شیطنت زیاده روی نکنید.
  • با بچه‌ها صبور باشید. ممکن است اولین باری که توضیح می‌دهید، بازی را متوجه نشوند.
  • اگر کودک کلمه‌ای را به درستی تلفظ نمی‌کند، به او نخندید و یا او را مسخره نکنید. حتی زمانی که کودک اشتباه می‌کند، او را تشویق و کمک کنید. 

در این مقاله بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را مورد بحث قرار داده‌ایم تا به کودکان شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. شما می‌توانید هر گونه تغییر یا اصلاح را بر اساس سن فرزند خود انجام دهید. کودکان ممکن است روش های معمول آموزش را کمی خسته کننده بدانند. با این حال، اگر چیزی را به شیوه‌ای سرگرم کننده و هیجان انگیز آموزش دهید، توسط بچه ها پذیرفته می‌شود.

سوالات متداول

آیا بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در یادگیری تاثیری دارد؟
بازی به عنوان یک روش آموزشی فعال و جذاب برای کودکان بسیار موثر است. بازی‌ها می‌توانند کودکان را درگیر و مشتاق کنند، همچنین باعث افزایش تمرکز و حافظه کودکان می‌شوند.
چه بازی‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب هستند؟
بازی‌های کامپیوتری، بازی‌های تخته‌ای، بازی‌های کارتی و فعالیت‌هایی مثل پرتاب توپ مناسب هستند. همچنین، بازی های تعاملی مثل بازی‌های نقش آفرینی و بازی‌های موسیقیایی نیز مفید هستند.
آیا بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در هر سنی مناسب هستند؟
بله، بازی‌های آموزشی برای کودکان در هر سنی مناسب هستند. بازی‌های ساده‌تر برای کودکان کوچک‌تر و بازی‌های پیچیده‌تر برای کودکان بزرگتر مناسب هستند.
آیا بازی‌های آموزشی می‌توانند به تنهایی به کودکان کمک کنند تا زبان انگلیسی یاد بگیرند؟
خیر، بازی‌های آموزشی نمی‌توانند به تنهایی به کودکان کمک کنند تا زبان انگلیسی یاد بگیرند. بازی‌ها باید به عنوان یک روش فرعی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده شوند و باید با روش‌های دیگر آموزش ترکیب شوند.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید