اپلیکیشن دولینگو

نقد و بررسی اپلیکیشن دولینگو؛ آیا دولینگو برای یادگیری زبان مناسب است؟

فهرست مطالب

 

Duolingo یکی از محبوب ترین منابع یادگیری زبان در جهان است. طی سال‌ها، Duolingo دوره‌های مختلف زیادی را اضافه کرده است، اما همه آنها از یک فرمول پیروی می‌کنند. اگرچه ساختار کلی Duolingo برای زبان‌هایی که از الفبای لاتین استفاده می‌کنند، مانند اسپانیایی و فرانسوی، عالی است، اما با زبان‌هایی که از حروف الفبای دیگر یا سیستم‌های نوشتاری مانند عربی، کره‌ای و ژاپنی استفاده می‌کنند، موثر نیست. در ادامه این مقاله از وبلاگ لینگانو قصد داریم اپلیکیشن دولینگو را به طور مفصل معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

اپلیکیشن دولینگو چیست؟

دولینگو (Duolingo) یک اپلیکیشن آموزش زبان آنلاین است که به کاربران امکان می‌دهد به صورت رایگان زبان‌های مختلف را یاد بگیرند. این اپلیکیشن توسط لوئیس فونگ (Luis von Ahn) و سالما کرام (Severin Hacker) در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

دولینگو با استفاده از روش‌های متنوعی به کاربران کمک می‌کند تا به صورت مستمر و مؤثر زبان را یاد بگیرند. این روش‌ها شامل بازی‌های آموزشی، تمرینات شنیداری و خواندن، تمرینات نوشتاری و تلفظ، ویدئوهای آموزشی و تمرینات گرامری هستند. همچنین، دولینگو به کاربران امکان می‌دهد تا با دوستان خود رقابت کنند و به صورت گروهی زبان را یاد بگیرند.

یکی از ویژگی‌های برجسته دولینگو، تنوع زبان‌هایی است که در آن قابل یادگیری هستند. این اپلیکیشن بیش از ۳۰ زبان را شامل می‌شود. دولینگو به کاربران امکان می‌دهد که به صورت رایگان از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنند، اما برای دسترسی به برخی ویژگی‌های پردرآمد این اپلیکیشن مانند تمرینات خصوصی و دسترسی به برنامه‌های آموزشی پیشرفته‌تر نیاز به پرداخت هزینه دارند.

اپلیکیشن دولینگو به دلیل روش آموزش جذاب و مؤثرش، توانسته است تعداد زیادی از کاربران را جذب کند. این اپلیکیشن در بسیاری از سایت‌ها و مجلات معتبر به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان شناخته شده است.

 

آیا با دولینگو می‌توان زبان انگلیسی را یاد گرفت؟

با اپلیکیشن دولینگو، امکان یادگیری زبان انگلیسی نیز وجود دارد، اما از آن جایی که این اپلیکیشن مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، باید یک زبان دیگر مانند فرانسوی یا اسپانیایی را بلد باشید. دولینگو از زبان انگلیسی به عنوان زبان پایه برای آموزش‌های خود استفاده می‌کند؛ اما چون بیشتر درس‌ها شامل تصاویر است، نیازی به دانستن انگلیسی پیشرفته ندارید.

بیشتر بخوانید:

در اپلیکیشن دولینگو می‌توانید این دوره‌ها را بگذرانید: اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی، کره ای، چینی، روسی، پرتغالی، ترکی، عربی، هندی، هلندی، سوئدی، لاتین، یونانی، ایرلندی، لهستانی، نروژی، عبری، والریایی عالی، ویتنامی، هاوایی، دانمارکی، رومانیایی، اندونزیایی، ولزی، چک، سواحیلی، گالیک اسکاتلندی، مجارستانی، اوکراینی، کلینگون، اسپرانتو، ناواهو

 

هدف دولینگو چیست؟

با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر ثبت شده، اپلیکیشن دولینگو پردانلودترین برنامه آموزشی در جهان است. ماموریت Duolingo این است که آموزش زبان را رایگان و سرگرم کننده کند. یک نسخه Duolingo Plus وجود دارد که ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد و به پشتیبانی از ماموریت DuoLingo کمک می کند. 

برنامه Duolingo به عنوان یک بازی، مشابه Mondly و Busuu تنظیم شده است. هر چه بیشتر یاد بگیرید، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. دروس، سریع و آسان تکمیل می‌شوند. این باعث می شود Duolingo یک برنامه عالی برای استفاده در زمانی که منتظر اتوبوس هستید، منتظر رسیدن دوستانتان به رستوران هستید، یا زمانی که فقط در خانه نشسته‌اید و کاری انجام نمی‌دهید، باشد. 

 

دروس در اپلیکیشن دولینگو

دروس Duolingo با نیازهای یادگیری شما سازگار است، که مفید است. آنها به شما کمک می کنند کلمات جدید را یاد بگیرید و کلمات قدیمی را با سرعتی آرام اما موثر مرور کنید. شما می‌توانید فوراً پیشرفتی را که دارید مشاهده کنید، و همچنین می‌توانید پیشرفت خود را با دوستان خود در تابلوی امتیازات مقایسه کنید. این در سایر برنامه‌ها مانند Clozemaster نیز رایج‌تر می‌شود. مشوق‌های زیادی مانند لینگوت‌ها (پول Duolingo) و مسابقات لیگ وجود دارد که به شما کمک می‌کند با انگیزه بمانید.

 

 

آیا دولینگو یک اپلیکیشن در حال پیشرفت است؟

اپلیکیشن دولینگو نیز در چند سال گذشته پیشنهادات خود را گسترش داده است. اکنون، مدارس می توانند از Duolingo برای تکمیل یادگیری زبان در کلاس استفاده کنند. کاربران Duolingo که مایل به تکمیل تحصیلات دانشگاهی به زبان انگلیسی هستند نیز می توانند در آزمون انگلیسی دولینگو شرکت کنند. بسیاری از دانشگاه ها در سراسر جهان این آزمون را می پذیرند، از جمله برخی از دانشگاه‌های معتبر!

 

آیا استفاده از اپلیکیشن دولینگو هزینه دارد؟

اپلیکیشن دولینگو نسخه رایگانی را ارائه می‌دهد که به شما امکان دسترسی به تمام زبان‌ها و محتوا را می‌دهد. این باعث می‌شود دولینگو برای تازه‌آموزان و زبان‌آموزانی که نمی‌خواهند یا قادر به پرداخت هزینه برای یک برنامه یادگیری زبان نیستند، گزینه‌ای عالی باشد. قیمت Duolingo Plus چیزی حدود ۱۲.۹۹ دلار در ماه است. یک گزینه بهتر، اشتراک سالانه ۸۳.۹۹ دلار در سال است (که به ۶.۹۹ دلار در ماه می رسد). 

همچنین یک طرح خانوادگی برای چندین کاربر با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار در سال در دسترس است. بدون شک، اپلیکیشن دولینگو یکی از بهترین برنامه‌های آموزش زبان رایگان است. قیمت ماهانه Duolingo Plus در سال گذشته افزایش یافته است. اگر خارج از محدوده قیمت شما است، برنامه ارزان‌تری که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید Babbel یا Mondly است. با این حال، اگر واقعاً اپلیکیشن دولینگو را دوست دارید و می‌خواهید به Duolingo در مأموریت خود برای دسترسی به یادگیری زبان برای همه کمک کنید، اشتراک Duolingo Plus قطعاً ارزشش را دارد.

 

سرویس تست رایگان دولینگو چیست؟

شما می توانید Duolingo Plus را به مدت ۱۴ روز به صورت رایگان امتحان کنید، اما باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که Duolingo برای شما مناسب نیست، می‌توانید در طول ۱۴ روز آن را لغو کنید و هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. 

 

زبان‌های رایگان در دولینگو

همه زبان‌های Duolingo در نسخه رایگان موجود هستند. این شامل برخی از زبان‌های منحصر به فرد مانند اسپرانتو و حتی کلینگونی نیز می‌شود. شما می‌توانید به کل دوره دسترسی داشته باشید، و برخی از زبان‌ها نیز دارای ویژگی‌های رایگان اضافی مانند پادکست هستند. برنامه دیگری که دسترسی رایگان به برخی از زبان‌ها (عمدتا زبان‌های در خطر انقراض) را ارائه می دهد، Glossika است. هر دو ارزش امتحان کردن را دارند!

 

 

بررسی ویژگی‌های اپلیکیشن دولینگو

 شروع به کار، ویژگی‌ها و ثبت نام در دوره های Duolingo آسان است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. فقط باید زبانی را که می‌خواهید یاد بگیرید انتخاب کنید. می توانید در هر تعداد دوره که می‌خواهید ثبت نام کنید و همه آنها رایگان هستند. دوره های دولینگو ۳۵ زبان مختلف را پوشش می‌دهد. بعد از اینکه تصمیم گرفتید کدام زبان را می‌خواهید یاد بگیرید، به دولینگو می‌گویید که قصد شما از یادگیری آن زبان چیست.

 بعد از اینکه انتخاب کردید چرا یک زبان را یاد می‌گیرید، تصمیم می‌گیرید چه مدت می‌خواهید هر روز تمرین کنید: مثلا ۵ دقیقه در روز به طور منظم، ۱۰ دقیقه در روز  به طور جدی، ۱۵ دقیقه در روز و یا ۲۰ دقیقه در روز. هنگامی که هدف روزانه خود را تعیین کردید، برای شروع آماده هستید! اگر در این زبان تازه کار هستید، می‌توانید مستقیماً از ابتدا شروع به یادگیری کنید. اگر قبلاً کمی با آن زبان آشنایی دارید، می‌توانید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. تست دولینگو فقط حدود ۵ دقیقه طول می کشد و سوالات بسیار ساده هستند.

 

اگر زبان‌آموز پیشرفته هستید، دولینگو مناسب شما نیست!

اپلیکیشن یک انتخاب عالی برای مبتدیان مطلق است، اما اگر از قبل با زبان مقصد خود آشنایی دارید، چندان مؤثر نیست. برخی از برنامه‌های بهتر برای زبان آموزان پیشرفته تر Yabla، Lingopie و FluentU هستند. 

 

هر درس در اپلیکیشن دولینگو به چه صورت است؟

ویژگی‌هایی که Duolingo ارائه می‌دهد در مقایسه با سایر برنامه‌ها واقعاً منحصر به فرد و گسترده هستند. درس‌های دولینگو بسیار دقیق هستند. آنها موضوعات زیادی را پوشش می‌دهند و مهارت‌های مختلفی را در زبان مقصد به شما آموزش می‌دهند. همه درس ها تقریبا ساختار یکسانی دارند. درست است که تکرار و به خاطر سپردن جنبه مهم یادگیری هر زبانی است، اما به نظر می رسد که اپلیکیشن دولینگو کمی بیش از حد تکراری باشد. فعالیت‌هایی که انجام می دهید شامل گوش دادن، املا، دستور زبان و ترجمه بین زبان اصلی و زبان مقصد شما است. 

 

 

داستان‌ کوتاه در دولینگو

این داستان‌ها، داستان‌های کوتاه همراه با صدا درباره موضوعاتی هستند که در درس‌ها یاد می‌گیرید. همانطور که در درس‌ها پیشرفت می کنید، داستان های بیشتری برای شما باز می‌شوند که کم کم سطح سختی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. اگر شما نیز به داستان‌ها علاقه دارید، این بخش از اپلیکیشن دولینگو می‌تواند برای شما جذاب باشد.

 

دروس و پادکست صوتی در دولینگو

این دروس کاملا صوتی هستند بنابراین می توانید هنگام رانندگی با ماشین یا تمیز کردن خانه خود به آنها گوش دهید. دروس صوتی بر موضوعات واژگان و دستور زبان متمرکز هستند و پادکست‌ها دارای محتوای پیشرفته‌تری از زبان مادری هستند. در حال حاضر، این درس‌ها فقط برای زبان‌های اسپانیایی و فرانسوی در دسترس هستند. هر پادکست داستان متفاوتی دارد و ترکیبی از انگلیسی و اسپانیایی یا فرانسوی دارد. این می‌تواند جالب باشد؛ زیرا شما می‌توانید در مورد فرهنگ این کشورها نیز بیاموزید. بسیاری از برنامه‌های یادگیری زبان دیگر جنبه فرهنگی زبان را از دست می‌دهند، اما پادکست‌های دولینگو متمایز هستند. 

بیشتر بخوانید:

 

آیا DuoLingo Plus ارزش پرداخت اشتراک را دارد؟

در این قسمت ویژگی‌هایی وجود دارد که شامل موارد زیر است: 

  • دارای حالت آفلاین 
  • تجربه بدون آگهی 
  • اشتباهات نامحدود
  •  تست های مهارت نامحدود 

می‌توان گفت، بزرگترین مزیت Duolingo Plus وجود قلب‌های نامحدود است. با نسخه رایگان، شما فقط ۵ قلب دارید و وقتی اشتباه می‌کنید یک قلب را از دست می‌دهید. هنگامی که تمام ۵ قلب را از دست دادید، باید منتظر بمانید تا آنها دوباره پر شوند تا به محتوا دسترسی پیدا کنید. این می تواند سرعت یادگیری شما را کاهش دهد. به هر حال Duolingo تبلیغات زیادی ندارد، بنابراین ویژگی بدون آگهی یک نقطه فروش بزرگ نیست. با این حال، بسیاری از مردم مشترک Duolingo Plus هستند تا به حمایت از ماموریت Duolingo در آموزش رایگان کمک کنند.

 

تجربه کلی یادگیری در دولینگو

 به طور کلی، دولینگو ارزش امتحان کردن را دارد. رایگان است و محتوای زیادی دارد. برای افرادی که می‌خواهند یک دوره آموزشی بسیار ساختار یافته داشته باشند، اپلیکیشن دولینگو یک گزینه عالی است. اگر به دنبال یک رویکرد خودگردان‎تر هستید، ممکن است برنامه دولینگو برای شما بهترین نباشد. درس‌ها با کیفیت هستند، اما کمی بیش از حد تکراری هستند. 

ویژگی‌های اضافی برنامه دولینگو مانند داستان‌ها و پادکست‌ها، عالی هستند؛ زیرا به شما کمک می‌کنند مهارت‌های زبانی خود را در موقعیت‌های طبیعی‌تر تمرین کنید. اینها همگی رایگان هستند! دولینگو دارای ویژگی‌های زیادی است که برخی از آنها فقط به صورت آنلاین در دسترس هستند، نه در برنامه. این ویژگی‌ها عبارتند از فرهنگ لغت Duolingo، انجمن، رویدادها، پادکست‌های اسپانیایی و پادکست‌های فرانسوی.

 

آیا زمینه‌های بهبود در دولینگو وجود دارد؟

 اگرچه شکایت از یک برنامه رایگان دشوار است، اما مواردی وجود دارد که اپلیکیشن دولینگو می‌تواند روی آنها کار کند. همه دوره ها از صداهای خودکار استفاده می‌کنند. برنامه‌های دیگر، مانند Pimsleur و Glossika، از بلندگوهای واقعی استفاده می‌کنند تا بتوانید لهجه‌ای معتبر بشنوید. همچنین تمرکز زیادی روی ترجمه مستقیم وجود دارد که همیشه موثرترین راه برای یادگیری زبان نیست و منجر به عبارات عجیب و غریب می شود. Duolingo دائما در حال بهبود است، اما برخی از دوره ها به اندازه سایرین توسعه یافته نیستند.

هر زبان مقدار متفاوتی از دروس دارد که می توانید تکمیل کنید. اسپانیایی و فرانسوی گسترده‌ترین درس‌ها هستند و ۱۰ درس مختلف دارند، اما ویتنامی فقط چهار درس دارد. برنامه‌هایی مانند LingoDeer دوره‌های کامل‌تری را برای زبان هایی که کمتر صحبت می‌کنند، ارائه می‌دهد. همچنین فقط ویژگی های خاصی مانند داستان ها و پادکست ها برای چند زبان وجود دارد. به همین ترتیب، از آنجایی که برخی از زبان‌ها سطوح کمتری دارند، اگر سطح متوسط ​​یا پیشرفته‌ای دارید، ممکن است از Duolingo بهره نبرید. اگر می‌توانید خیلی راحت صحبت کنید، بهتر است برای ادامه تمرین یک معلم خصوصی در italki یا Preply پیدا کنید.

 

جایگزین‌ها و رقبای اپلیکیشن دولینگو

برنامه دولینگو ویژگی‌های بسیار جالبی را ارائه می‌دهد که یافتن جایگزین‌های واقعی برای آن را دشوار می‌کند. از داستان‌ها و پادکست‌ها گرفته تا آزمون‌های زبان معتبر، دولینگو به زبان‌آموزان ارزش زیادی را به صورت رایگان ارائه می‌کند. با این حال، درس های واقعی Duolingo آنقدرها هم منحصر به فرد نیستند. جایگزین‌های زیادی برای دوره های دولینگو وجود دارد. برخی از آن‌ها آنها Babbel و Mondly هستند.

 

سوالات متداول 

آیا اپلیکیشن دولینگو کاملا رایگان است؟
شما می‌توانید از اپلیکیشن دولینگو به صورت رایگان در ظرفیت محدود استفاده کنید. با نسخه رایگان، به تمام زبان‌ها و مطالب دوره دسترسی دارید. بزرگترین تفاوت این است که در نسخه رایگان تبلیغاتی وجود ندارد. همچنین با نسخه رایگان، شما فقط ۵ قلب دارید. وقتی اشتباه می کنید، ۱ قلب را از دست می‌دهید. وقتی همه قلب ها از بین رفت، باید منتظر بمانید تا دوباره پر شوند تا به تمرین ادامه دهید. 
آیا می توانید با Duolingo مسلط شوید؟
مانند هر برنامه زبانی دیگری ، احتمالاً فقط با استفاده از آن مسلط نخواهید شد. با این حال، Duolingo یک راه عالی برای شروع یک زبان جدید است. آنها از اصول اولیه یک زبان شروع می کنند و به طور مداوم واژگان و مباحث دستور زبان را به آنچه آموخته‌اید اضافه می‌کنند. اگر شما یک زبان آموز پیشرفته هستید، ممکن است متوجه شوید که درس ها خیلی آسان هستند.
معایب Duolingo چیست؟
بزرگترین نقطه ضعف برنامه دولینگو درس‌های تکراری هستند که بر ترجمه تمرکز دارند. از آنجایی که آنها از ترجمه‌های مستقیم استفاده می‌کنند، برخی از کلمات و عبارات این کار را انجام نمی‌دهند. محتوای آن بر مبتدیان متمرکز است، بنابراین ممکن است برای زبان آموزان متوسط/پیشرفته چندان مفید نباشد. 
Babbel بهتر از Duolingo است؟
Duolingo برنامه سرگرم کننده و تعاملی‌تر است. این برنامه طوری تنظیم شده است که احساس کنید در حال بازی هستید، و عوامل انگیزشی زیادی دارد، مانند به دست آوردن جواهراتی که می‌توان آنها را در فروشگاه Duolingo خرج کرد یا با دوستان رقابت کرد. اما برای یک یادگیری جدی‌تر، Babbel انتخاب بهتری است؛ زیرا محتوای با کیفیت بالاتری دارد.

 

 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید