پادکست انگلیسی

معرفی ۱۳ پادکست انگلیسی برای تقویت زبان

فهرست مطالب

حتما شنیده‌اید که یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی، تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی است. شکی نیست که این روش می‌تواند بسیار موثر باشد. اما روش دیگری نیز وجود دارد که فرهنگ و سرگرمی را با یادگیری انگلیسی ترکیب می‌کند: پادکست انگلیسی! شاید شما هم قبلاً به آن‌ها گوش داده باشید. پادکست‌ها معمولا توسط روزنامه‌نگاران یا تولیدکنندگان محتوا ساخته می‌شود و ژانرهای متفاوتی دارد. پادکست‌ها دارای ویژگی هایی هستند که آنها را محبوب کرده است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت پادکست‌ها این است که می‌توانید در حین گوش دادن به آن‌ها به کارهای روزانه خود برسید. مثلا می‌توانید هنگام گوش دادن به پادکست مورد علاقه خود رانندگی کنید، آشپزی کنید، پیاده روی کنید یا حتی ورزش کنید. نکته دیگری که می تواند محبوبیت پادکست‌ها را توضیح دهد این است که آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند. بسیاری از مردم برای اطلاع از آخرین اخبار، به پادکست گوش می‌دهند، اما می‌توانید پادکست‌های زیادی را نیز بیابید که از با موضوعات مختلف یادگیری زبان انگلیسی را برای شما آسان‌تر کنند. در این مقاله از وبلاگ آکادمی لینگانو به معرفی بهترین‌ پادکست‌های انگلیسی می‌پردازیم.

 

پادکست‌ها چگونه می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند؟

یکی از نکات مثبت پادکست‌های انگلیسی این است که می‌توانند مهارت‌های شنیداری شما را بسیار سریع بهبود بخشند؛ زیرا تصویری ندارید که به شما در درک آنچه می‌گویند کمک کند، البته پادکست‌هایی وجود دارند که رونوشت‌هایی کامل را منتشر می‌کنند. شما می‌توانید پادکست خود را بر اساس لهجه‌ای که می‌خواهید یاد بگیرید، انتخاب کنید. شاید لهجه بریتانیایی را دوست داشته باشید، بنابراین می‌توانید پادکستی را انتخاب کنند که توسط یک فرد انگلیسی زبان میزبانی می‌شود. 

همچنین می‌توانید یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و کلمات، اصطلاحات یا موضوعات دستور زبان جدیدی را که فکر می‌کنید در آن مشکل دارید، یادداشت کنید. جنبه مهم دیگری که پادکست‌ها را برای یادگیری زبان بسیار مفید می‌کند آنلاین بودن آن‌ها است. آن‌ها همیشه در دسترس و معمولا رایگان هستند! می‌توانید در Spotify، Google Podcasts، Apple Podcasts و سایر برنامه‌ها به پادکست‌ های انگلیسی گوش دهید.

 

پادکست ۶۰ ثانیه علمی Scientific American Podcast

پادکست انگلیسی ۶۰ ثانیه

 

ساینتیفیک امریکن یکی از مجلات علمی برتر جهان است و آخرین اخبار و تحلیل‌های علمی و به روز رسانی روزانه برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در تحقیقات  را برای عموم به اشتراک می‌گذارد.  مجریان این پادکست در مورد بسیاری از موضوعات علمی مختلف صحبت می‌کنند. آن‌ها برای توضیح مباحث علمی، از زبان ساده استفاده می‌کنند تا افراد معمولی نیز متوجه شوند. این به ویژه برای هر کسی که می خواهد در زمینه‌های مرتبط با علم کار کند یا عاشق نجوم، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و نحوه کار طبیعت است مفید خواهد بود. این پادکست برای زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته بسیار مناسب است. ساینتیفیک امریکن در اپل، گوگل و وب‌سایت قابل دسترسی است.

 

پادکست آمریکایی ESLPod 

پادکست انگلیسی ESL

 

ESLPod را می‌توان یکی از بهترین پادکست‌ های انگلیسی برای یادگیری انگلیسی آمریکایی دانست. این پادکست برای زبان‌آموزان متوسط و زبان‌آموزان پیشرفته انگلیسی مناسب است. در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ قسمت انگلیسی روزانه در این پادکست وجود دارد. هر یک از این قسمت‌ها به موضوع متفاوتی اختصاص داده شده است. هر قسمت شامل یک گزارش ۲۰ دقیقه‌ای در مورد موضوع با تجزیه و تحلیل بیشتر و توضیح دقیق کلمات استفاده شده در گفتگو است. علاوه بر این، گفتگو دو بار خوانده می‌شود: بار اول با سرعت آهسته و بار دوم با سرعت عادی. 

این پادکست برای کسانی که می‌خواهند برای آزمون ESL آماده شوند یا قصد دارند دایره لغات خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهند، بسیار مفید است. قسمت‌های اول نیز برای زبان آموزان تازه کار انگلیسی مفید است. علاوه بر قسمت‌های موضوعی، نسخه دیگری از ESLPod یعنی ESL Cafe نیز وجود دارد که با نام Cultural English نیز شناخته می‌شود. در این پادکست می‌توانید به بحث‌ها در مورد موضوعات مختلف فرهنگ آمریکایی گوش دهید. درس‌های صوتی این پادکست را می‌توانید در همه دستگاه‌های تلفن همراه پخش کنید و همچنین اگر دستگاه iOS دارید، آن‌ها را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید. علاوه بر این، می‌توانید یک اشتراک ماهانه دریافت کنید که به شما امکان دسترسی به مطالب و متون شنیداری، مانند متن قسمت‌ها را می‌دهد.

 

پادکست شورای بریتانیا LearnEnglish Podcast

پادکست شورای بریتانیا

 

LearnEnglish یک پادکست بسیار سرگرم کننده، با چندین مجری و عناصر تعاملی است. در این پادکست انگلیسی می‌توانید موضوعات مختلف مختلفی را بیابید، به توضیحات قواعد گرامری گوش دهید، و پس از پایان گوش دادن، در یک آزمون در وب سایت British Council شرکت کنید تا مهارت‌های خود را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید به انگلیسی بریتانیایی تسلط داشته باشید حتما گوش دادن به این پادکست انگلیسی را به شما توصیه می‌کنیم. رونوشت متنی به هر قسمت پیوست شده و استفاده از آن کاملاً رایگان است. همین‌طور می‌توان گفت کیفیت ضبط صداها بسیار عالی است. البته یک اپلیکیشن موبایلی وجود دارد که می‌توانید متن را در حین گوش دادن دنبال کنید تا چیزی را از دست ندهید. این ویژگی پادکست learnenglish را به گزینه‌ای عالی برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط تبدیل می‌کند.

 

پادکست انگلیسی Luke

پادکست انگلیسی لوک

 

پادکست انگلیسی لوک مناسب زبان آموزان مبتدی نیست، بلکه برای زبان آموزان پیشرفته‌ای مناسب است که با انگلیسی محاوره‌ای و لهجه کلاسیک بریتانیایی آشنا هستند. لوک تامپسون مجری برنامه بیش از ۱۵ سال است که به عنوان معلم انگلیسی کار می‌کند. مطالب طنز، آموزش جمله و واژگان جدید، زبان عامیانه انگلیسی و توضیحات گرامری را می‌توانید در این پادکست پیدا کنید. گاهی اوقات لوک اپیزودی را بر اساس یک فیلمنامه منتشر می‌کند، و گاهی اوقات، اپیزودها بداهه‌پردازی مطلق هستند.

این روش به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید مانند افراد بومی صحبت کنید. یکی دیگر از مزایای پادکست انگلیسی لوک این است که مدت زمان هر قسمت از یک تا دو ساعت است. بنابراین می‌توانید آن را در پس‌زمینه هنگام انجام کارهای خانه‌تان یا در هنگام رانندگی بدون نگرانی از اینکه ضبط ناگهان به پایان برسد، روشن کنید.

 

پادکست انگلیسی Espresso 

پادکست اسپرسو

 

پادکست انگلیسی اسپرسو مجموعه‌ای از درس‌های عملی کوچک با هدف تمرین زبان انگلیسی نوشتاری و گفتاری است. میزبان، Shayan Oliviera است که مطالب را در قالب گفتگوی دوستانه ارائه می‌دهد. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت بتوانید اصطلاحات مختلف، افعال، عبارات جالب و زبان عامیانه آمریکایی را یاد بگیرید. همچنین، برخی از قسمت‌ها به تجزیه و تحلیل رایج‌ترین اشتباهات انگلیسی زبانان غیربومی در نوشتار و گفتار محاوره اختصاص دارد. 

به طور میانگین، هر قسمت این پادکست انگلیسی بین  ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. شاید خیلی کوتاه به نظر برسد، اما با گوش کردن آن می‌توانید مجموعه‌ای از مثال‌های عملی و واژگان مفید را یاد بگیرید. در صفحه وب پادکست، همچنین می توانید لینکی به وبلاگ نویسنده پیدا کنید. او پشتیبانی قوی به همراه بسیاری از مقالات مفید، درس‌های ویدیویی، کتاب الکترونیکی، و سایر ابزارهای یادگیری را برای افراد غیر بومی ارائه می‌دهد.

 

پادکست پیشرفته Splendid Speaking

پادکست پیشرفته انگلیسی

 

با گوش دادن به پادکست‌های جذاب Splendid Speaking، یادگیری زبان خود را کامل کنید. این پادکست برای زبان‌آموزان پیشرفته با مهارت های ارتباطی نسبتا خوب انگلیسی مناسب است. هر درس این پادکست انگلیسی دارای مصاحبه و بحث با افراد غیر بومی زبان انگلیسی است که وظایف کوتاهی را انجام می‌دهند. سپس کارشناسان در مورد عملکرد آنها نظر می‌دهند. این روش یک روش بسیار آموزنده و مفید برای یادگیری است. تلاش زبان‌آموزان دیگر و دست و پنجه نرم کردن آن‌ها با چالش‌های زبان انگلیسی را می‌شنوید و سپس از اشتباهات آنها درس می‌گیرید!

 

پادکست انگلیسی All Ears 

پادکست ALL EARS

 

در این پادکست انگلیسی، رویکرد لیندزی(Lindsay) و میشل(Michelle) برای یادگیری زبان کمک به آرامش، تفریح و یادگیری انگلیسی طبیعی آمریکایی است.  پادکست انگلیسی All Ears برای زبان آموزان متوسط تا پیشرفته در سراسر جهان مناسب است.  درس‌های این پادکست معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای است که در آن‌ها این دو مجری آمریکایی شاد و بسیار پرانگیزه درباره نحوه استفاده از واژگان و اصطلاحات، عبارات، و افعال و عبارت‌های روزمره انگلیسی و نحوه ایجاد مکالمات در انگلیسی آمریکایی، بحث می‌کنند. آن‌ها همچنین نکات مفیدی در مورد فرهنگ، آداب و رسوم آمریکایی را به اشتراک می‌گذارند.

 

پادکست The English We Speak

پادکست The english we speak

 

درس‌های این پادکست انگلیسی از بی‌بی‌سی (شرکت پخش بریتانیا) که یکی از معتبرترین مؤسسات بریتانیایی است، تهیه شده است. English We Speak یک قالب منحصر به فرد برای یادگیری زبان عامیانه و عبارات روزمره است که توسط مردم محلی استفاده می‌شود. این پادکست‌ها به صورت هفتگی منتشر می‌شوند و هر کدام تنها حدود سه تا چهار دقیقه طول می‌کشد. در طول جلسات ۴ دقیقه‌ای، مجریان معنای یک کلمه جدید را توضیح می‌دهند. علاوه بر این، آن‌ها در یک مکالمه معمولی، بسیار آهسته‌تر از حالت عادی صحبت می‌کنند و به شما امکان می‌دهند معنی یک کلمه یا عبارت را به طور دقیق درک کنید. به این ترتیب می‌توانید به تدریج مهارت‌های شنیداری خود را ارتقا دهید و یاد بگیرید که ساده‌ترین دیالوگ‌ها را برای استفاده روزانه بسازید.

 

پادکست  انگلیسی ۶ دقیقه

پادکست انگلیسی ۶ دقیقه

 

پادکست انگلیسی ۶ دقیقه‌ای به صورت دیالوگ بین دو مجری اجرا می‌شود. این مجری‌ها معمولا یک موضوع پرطرفدار یا یک مشکل اجتماعی مهم مانند مصرف بیش از حد را برای گفتگو انتخاب می‌کنند و شش دقیقه در مورد آن بحث می‌کنند. محتوای پادکست نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که دایره واژگان خود را گسترش دهید، بلکه به شما یاد می‌دهد که چگونه عبارات عامیانه خاص را در گفتگو به کار ببرد. اگرچه قسمت‌های این پادکست انگلیسی کوتاه است، اما می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. مجریان از بحث برانگیزترین نظرات در مورد موضوع مناظره، آمار، حقایق، نقل قول‌ها و غیره برای اثبات استدلال‌های خود استفاده می‌کنند.

 

پادکست صدای آمریکا – Learning English

پادکست صدای آمریکا

 

همانطور که از نام آن پیداست، این منبع به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی آمریکایی اختصاص دارد. در این پادکست انگلیسی چندین دسته وجود دارد. برخی از آن‎‌ها عبات‌اند از دروس که در سطوح ۱ و ۲ ارائه می‌شوند، مطالب برای معلمان، جنبه‌های فرهنگی، قسمت‌های موضوعی (علم، تاریخ، و غیره)، قواعد دستور زبان، واژگان، و بسیاری از مطالب متنوع دیگر برای زبان آموزان ESL. به غیر از گوش دادن به پادکست‌ها، می‌توانید از یک سری مطالب ویدیویی نیز استفاده کنید. 

هر پادکست دارای یک ویدیو و یک متن است که همراه با یک فایل صوتی ضبط شده برای دانلود در دسترس است. با چنین تنوعی، هرگز از گوش دادن به صدای آمریکا خسته نخواهید شد. در این پادکست انگلیسی می‌توانید عبارات و اصطلاحات مورد استفاده در انگلیسی آمریکایی و تفاوت آنها با انگلیسی بریتانیایی را بیشتر بیاموزید. صدای آمریکا یک منبع آنلاین رایگان گسترده برای یادگیری و بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی است. بنابراین حتما این پادکست را در لیست خود قرار دهید.

 

پادکست خبری News in Slow English

پادکست خبری انگلیسی

 

یکی از گزینه‌های عالی برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی، پادکست اخبار به زبان انگلیسی آهسته است. در واقع این پادکست انگلیسی در مورد اخبار و رویدادها و تمامی اتفاقاتی است که در پیرامون ما رخ می‌دهد. گوینده‌های خبر، اخبار را آهسته‌تر از حد معمول می‌خوانند؛ بنابراین دنبال کردن آن‌ها بسیار آسان است. همچنین رونوشت‌هایی برای هر خبر موجود است تا بتوانید همراه با آن بخوانید. وب سایت News in Slow English شامل بخش‌های مختلفی است که به شما در درک بهتر پادکست‌ها و تمرین محتوای آنها کمک می‌کند. در بخش گرامر این پادکست، یک موضوع گرامر را به صورت کاملا واضح و با مثال‌های فراوان توضیح می‌دهد. اگر قصد دارید مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید، حتما این پادکست را به شما توصیه می‌کنیم. این پادکست انگلیسی که مناسب زبان‌اموزان پیشرفته است، در اپل، گوگل و وب‌سایت در دسترس است.

 

پادکست Podcasts in English

پادکست Podcasts english

 

این پادکست انگلیسی به دلیل تنوع زیاد، بسیار محبوب است . در واقع، این وب سایت تعداد زیادی پادکست را برای هر سطوح مختلف ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اپیزودها بسیار کوتاه و حدود ۵ دقیقه هستند. این ویژگی باعث می‌شود این پادکست انگلیسی برای کسانی زمان زیادی در روز برای یادگیری ندارند، مناسب شود. Podcasts in English به موضوعات سرگرم کننده می‌پردازد و پشتیبانی بسیار با کیفیتی دارد. این پادکست برای زبان‌آموزان متوسط بسیار مناسب است.

 

پادکست Culips ESL 

پادکست انگلیسی Culips

 

این پادکست انگلیسی بیش از ۶۰۰ قسمت دارد که مناسب هر سطحی است. پادکست Culips ESL دارای هفت مجموعه درخشان با موضوعاتی مانند “Chatterbox” است که به شما کمک می‌کند تا با سرعت عادی به مکالمات انگلیسی عادت کنید. در این بخش معمولا مجری، با شخصی که داستان جالبی برای گفتن دارد مصاحبه می‌کند. در بخش “Speak Easy” به شما می آموزد که چگونه لهجه خود را کامل کنید و به زبان انگلیسی واضح و قابل درک صحبت کنید. Culips همچنین نمونه‌های راهنمای مطالعه رایگان و قابل دانلود را نیز ارائه می‌دهد!

 

سوالات متداول

آیا برای استفاده از پادکست‌های انگلیسی نیاز به سطح خاصی از زبان دارم؟
خیر، هر کسی می‌تواند از پادکست‌ها برای تقویت زبان استفاده کند.  پادکست های انگلیسی در سطوح مختلفی از زبان و برای افراد مختلف طراحی شده‌اند.
آیا پادکست‌ها می‌توانند به بهبود مهارت‌های گفتاری کمک کنند؟
بله، با گوش دادن به پادکست‌ها می‌توانید لهجه و نحوه تلفظ کلمات را یاد بگیرید و با تکرار کردن، مهارت‌های گفتاری خود را نیز بهبود ببخشید.
چگونه می‌توان پادکست های زبان انگلیسی را پیدا کرد؟
پادکست های زبان انگلیسی را می‌توانید با جستجو در سایت‌های پادکست مثل Spotify، Apple Podcasts، Google Podcasts و SoundCloud پیدا کنید.

 

کلام پایانی

استفاده از پادکست های انگلیسی علاوه برتقویت زبان، یک روش سرگرمی برای علاقمندان ب موضوعات مختلف نیز می‌تواند باشد. مهم نیست که در چه سطحی  از زبان هستید، در این مقاله ۱۳ پادکست انگلیسی برای تمامی سطوح معرفی کردیم. شما از کدام‌یک از این پادکست‌ها استفاده می‌کردید؟ اگر پادکست مفید دیگری وجود دارد که در این مقاله نیامده است، آن را با ما به اشتراک بگذارید. اگر زبان‌آموزی هستید که نیاز دارید دانش خود را دوباره از ابتدا قوی کنید، ما در دوره جامع زبان لینگانو کنار شما هستیم. در این می‌توانید نکات زیادی در رابطه با تقویت مهارت شنیداری و گفتاری، گرامر، لغات یاد بگیرید. لینگانو از صفر تا صد زبان انگلیسی را با استفاده از ویدیوهای آموزشی و جزوات به شما آموزش می‌دهد. یادگیری شما با وجود تمرین‌هایی در هر بخش تکمیل می‌شود و می‌توانید با استادان دوره برای رفع اشکال در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید