یادگیری زبان انگلیسی

چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟ راه حل چیست؟

فهرست مطالب

 

یادگیری زبان انگلیسی خیلی سخت است؟ آیا تا به حال این احساس را تجربه کردید که هنگام درک پیچیدگی‌های پیچیده زبان انگلیسی به عنوان یک زبان آموز، مغز شما در حال منفجر شدن است؟ اگر این حس آشنا به نظر می‌رسد، بدانید که شما تنها کسی نیستید که این چالش را تجربه می‌کنید. در این مقاله از وبلاگ لینگانو، به پنج دلیل قانع‌کننده می‌پردازیم که چرا تسلط بر زبان انگلیسی کار دشواری است و در نهایت، نکات عملی برای کنار آمدن با مشکلات ذکر شده را ارائه خواهیم کرد. بدون هیچ مقدمه‌ای، بیایید شروع کنیم!

 

دلیل شماره یک: قوانین گرامر پیچیده

اگر تا به حال گرامر انگلیسی را مطالعه کرده باشید، میدانید که چقدر گیج کننده است. قوانین و استثنائات زیادی برای یادآوری وجود دارد. به عنوان مثال، شما باید بسیاری از افعال بی قاعده ر را حفظ کنید. همچنین باید زمان‌های انگلیسی را مطالعه کنید که تسلط بر آنها غیرممکن است؛ زیرا استفاده از آنها بسیار گیج کننده است.

برای مثال زمان حال استمراری (I am doing) کاربردهای مختلفی دارد. ما می‌توانیم از آن برای صحبت در مورد چیزی که در زمان صحبت اتفاق می‌افتد استفاده کنیم. (I’m writing an article). یا می‌توانیم از آن برای صحبت در مورد فعالیتی که در حال انجام، ناتمام یا ناقص است استفاده کنیم. (I’m learning to speak in English) یا می‌توانیم از آن برای صحبت در مورد برنامه‌های آینده استفاده کنیم. (I’m visiting my parents on Saturday)

 

مقاله زیر را مطالعه کنید
اهمیت گرامر در زبان انگلیسی؛ ۳ قانون که نمی‌توانید نادیده بگیرید
   

هنوز تمام نشده است! شما همچنین باید موضوعات دشوار دیگری مانند حروف اضافه، ساختار جملات گیج کننده و خیلی چیزهای دیگر را یاد بگیرید! برای تکمیل آن، حتی پس از مطالعه زیاد، اکثر دانش‌آموزان انگلیسی هنوز نمی‌توانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند، حتی اگر اکثر قوانین دستور زبان را بدانند. این امر به این دلیل است که وقتی آنها انگلیسی صحبت می‌کنند، باید بتوانند به سرعت جمله بسازند. در واقع زمانی برای فکر کردن به آن قوانین وجود ندارد.

 

دلیل شماره ۲: شما دیگر بچه نیستید!

وقتی صحبت از یادگیری زبان می‌شود، نوزادان نسبت به بزرگسالان چند مزیت دارند. اول از همه، شنوایی آنها شگفت انگیز است. آنها به راحتی می توانند تفاوت بین دو صدای بسیار مشابه را در هر زبانی بشنوند. اما با افزایش سن، توانایی شنیدن صداهایی را که در زبان مادری آنها وجود ندارد، از دست می‌دهند.

 

یادگیری همراه با سرگرمی تاثیر بیشتری دارد. مقاله زیر را مطالعه کنید
معرفی ۲۳ بازی یادگیری زبان؛ همراه با بازی بیاموزید!
 

به عنوان مثال، یک نوزاد ژاپنی ۶ ماهه می تواند تفاوت بین صداهای R و L زبان انگلیسی را بشنود (اگرچه این دو صدا در ژاپنی وجود ندارند). اما در یک سالگی، همان نوزاد دیگر نمی‌تواند تفاوت را بشنود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم ژاپن نمی‌توانند بین کلماتی مانند “Rocl” و “Lock” تفاوت قائل شوند. برای آنها صدایشان یکسان است.

 

دلیل شماره ۳: تداخل زبان

تداخل زبانی، زمانی است که دانش زبان مادری شما باعث می‌شود که از انگلیسی به درستی استفاده نکنید. یک مثال واضح زمانی است که انگلیسی را با لهجه فارسی صحبت می‌کنید (زیرا زبان مادری شما بر تلفظ انگلیسی شما تاثیر می گذارد). متأسفانه، زبان اول ما نه تنها بر لهجه، بلکه بر دستور زبان انگلیسی ما نیز تاثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، کلمه آلمانی “information” می‌تواند به صورت جمع یعنی “Informationen” استفاده شود. بنابراین برخی از دانش آموزان آلمانی از “informations” در انگلیسی نیز استفاده می کنند که نادرست است.

 

نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد یادگیری زبان انگلیسی دارید؟ مقاله زیر را بخوانید:
 

البته، کودکان این مشکل را ندارند؛ زیرا آنها هیچ دانش قبلی از هیچ زبانی ندارند. جای تعجب نیست که چرا یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم اینقدر سخت است.

 

دلیل شماره ۴: روش‌های یادگیری ناکارآمد

احتمالاً شما نیز آموزش زبان انگلیسی را در مدرسه یا در دانشگاه شروع کرده‌اید. در مدرسه، احتمالاً در کلاس می‌نشستید، به صحبت‌های معلم گوش می‌دادید یا برخی از قوانین دستور زبان را حفظ می‌کردید. یا اگر خودتان انگلیسی یاد می‌گیرید، ممکن است زمان زیادی را صرف تماشای درس‌های انگلیسی در YouTube کنید. متأسفانه، این به هیچ وجه روش مؤثری برای یادگیری زبان انگلیسی نیست. این کاملاً با روشی که زبان اول خود را یاد گرفتید متفاوت است.

فرض کنید در مدرسه گرامر خوانده‌اید و همیشه بهترین نمره را نیز کسب کرده‌اید. حالا می‌خواهید در یک شرکت بین‌المللی مشغول به کار شوید. آیا می‌توانید به خوبی با همکاران خود به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید؟ آیا درس‌های انگلیسی که در یوتیوب تماشا کرده‌اید، به کمکتان می‌آیند؟

اگر نه، به این معنی است که کاری که انجام می‌دادید، موثر نبوده است. وقتی از روش‌های یادگیری ناکارآمد استفاده می‌کنید، بهبود زبان انگلیسی دشوار یا حتی غیرممکن خواهد بود.

 

آیا با زبان انگلیسی آشنایی دارید اما نمی‌دانید چگونه از آن در مکالمات خود استفاده کنید؟ ما در دوره حرفه‌ای مکالمه لینگانو تمام تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان نیتیو را آموزش می‌دهیم. برای ثبت نام کلیلک کنید.

دوره مکالمه حرفه‌ای

 

دلیل شماره ۵: شریک شما صحبت نمی کند

اگر می‌خواهید مهارت‌های شنیداری، خواندن یا حتی نوشتن خود را به زبان انگلیسی بهبود بخشید، می توانید این مهارت‌ها را خودتان در خانه یاد بگیرید و تمرین کنید. اما اگر بخواهید انگلیسی گفتاری خود را بهبود ببخشید چه؟ برای بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود، به یک شریک تمرینی نیاز دارید، کسی که بتوانید با او انگلیسی صحبت کنید و آن شخص نیز باید به خوبی انگلیسی صحبت کند.

برای بسیاری از مردم، یافتن چنین فردی دشوار است. اگر این شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، یادگیری خوب صحبت کردن به زبان انگلیسی سخت خواهد بود. پس چه کاری باید انجام دهیم؟ چند نکته مهم برای یادگیری زبان انگلیسی را در ادامه عنوان کرده‌ایم.

 

از روش های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید

در زبان فارسی نیز قوانین و استثناهای گیج کننده زیادی وجود دارد، درست مانند انگلیسی. با وجود این پیچیدگی‌ها، ما بدون مطالعه قواعد گرامری به آن مسلط شدیم! این چطور ممکن بود؟ این کار امکان پذیر بود؛ زیرا شما زبان را به روشی مناسب یاد گرفتید: هر روز با گوش دادن و صحبت کردن به آن زبان.

اگر می‌خواهید انگلیسی شما خوب باشد، باید انگلیسی را به روشی مشابه با نحوه یادگیری زبان اول خود یاد بگیرید. ابتدا باید مطالب انگلیسی مورد علاقه خود را گوش دهید و بخوانید. وقتی چیزی را به زبان انگلیسی گوش می‌دهید یا می‌خوانید، نمونه‌های زیادی از نحوه استفاده از زبان را می‌بینید. این روشی مناسب برای یادگیری هر زبانی است.

نگران دستور زبان انگلیسی نباشید. مغز شما این توانایی را دارد که گرامر را به طور خودکار، به سادگی با قرار گرفتن در معرض انگلیسی یاد بگیرد. وقتی به مکالمه انگلیسی گوش می‌دهید، مغز شما در واقع در پشت صحنه گرامر انگلیسی را یاد می‌گیرد. به هیچ وجه نیازی به هدر دادن زمان برای مطالعه گرامر ندارید،مگر اینکه بخواهید مهارت های نوشتاری خود را بهبود ببخشید.

دوره جامع لینگانو، به روزترین تکنیک‌ها و شیوه‌های یادگیری زبان را جمع‌آوری کرده است و از صفر تا صد، به صورت گام به گام، زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. از ویژگی‌های جالب این دوره، تعاملی بودن آن است؛ به این معنی که می‌توانید پاسخ تمرین‌های هر درس و یا سوالات خود را از اساتید دوره پرسید و پاسخ خود را دریافت کنید. با دوره لینگانو می‌توانید هر چهار مهارت لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ خود را تقویت کنید. 

دوره جامع زبان لینگانو

 

یاد بگیرید که به تنهایی مکالمه انگلیسی را تمرین کنید

آیا می خواهید مهارت‎های مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید؟ این مهارت جزو مهارت‌های “فعال” است. به این معنی که به تمرین “فعال” نیاز دارند. گوش دادن و خواندن به تنهایی باعث نمی‌شود که به خوبی انگلیسی صحبت کنید. باید صحبت کردن را تمرین کنید. اگر شریکی برای تمرین اسپیکینگ ندارید، نگران نباشید. راه هایی برای تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی توسط خودتان وجود دارد. مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید
مکالمات انگلیسی رایگان را از کجا پیدا کنیم؟
 

 

زمان بگذارید

تسلط به زبان انگلیسی مانند هر مهارت دیگری است. هر چه زمان بیشتری را صرف یادگیری و تمرین کنید، بهتر می‌شوید. از آنجایی که زبان انگلیسی پیچیده است، نیاز به سرمایه گذاری زمانی زیادی دارد. حتی اگر از روش‌های درست استفاده کنید، تا زمانی که وقت زیادی را به آن اختصاص ندهید، به نتیجه نخواهید رسید.

بنابراین اگر مدتی است که انگلیسی را به روش صحیح یاد می‌گیرید، اما هنوز احساس می‌کنید که انگلیسی شما پیشرفت چندانی نکرده است، به سادگی به این معنی است که زمان کافی را صرف نکرده‌اید. راه حل ساده است: زمان بیشتری را صرف یادگیری و تمرین کنید. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. آیا به سرعت و به راحتی به زبان فارسی مسلط شدید؟ پاسخ یک نه بزرگ است.

وقتی بچه بودید با پدر و مادر و اقوامتان زبان تمرین می‌کردید. هر روز با ورودی عظیمی از کلمات و قواعد بمباران می‌شدید. اما حتی در آن محیط عالی، باز هم سال ها طول کشید تا به این زبان تسلط پیدا کنید. لطفاً هنگام تلاش برای بهبود زبان انگلیسی خود این را در نظر داشته باشید.

 

سخن پایانی

کسب مهارت در زبان انگلیسی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که با تکنیک‌های یادگیری مناسب، نگرش صحیح نسبت به یادگیری و پشتکار فراوان، واقعاً می‌توانید مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی افزایش داد. چیزی برای ترس وجود ندارد. با استراتژی های یادگیری مناسب می‌توانید به هدف خود دست یابید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید