گرامر زبان انگلیسی

اهمیت گرامر در زبان انگلیسی؛ ۳ قانون که نمی‌توانید نادیده بگیرید

فهرست مطالب

 

گرامر زبان انگلیسی یکی از مهمترین عناصر مطالعه زبان شماست. متأسفانه گرامر می‌تواند یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین مباحث نیز باشد. امروز در لینگانو به شما نشان خواهیم داد که چرا گرامر انگلیسی در موقعیت‌های مختلف، از مکالمات غیررسمی گرفته تا ارتباطات حرفه‌ای، اهمیت دارد. همچنین با تمرکز بر مفاهیمی که مهم‌تر هستند به شما کمک می‌کنیم تا گرامر را کارآمدتر مطالعه کنید.

 

گرامر زبان انگلیسی چقدر در زندگی روزمره اهمیت دارد؟

 

گرامر صحیح کلید شما برای مکالمه روان انگلیسی است. دانستن گرامر به شما کمک می‌کند از اشتباهاتی که زبان شما را برای انگلیسی زبانان بومی عجیب می‌کند، جلوگیری کنید.

 

اما شرایط خاصی وجود دارد که در آنها گرامر انگلیسی اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال، اگر برای مصاحبه شغلی در یک کشور انگلیسی زبان می‌روید، کارفرما به کیفیت گفتاری و نوشتاری انگلیسی شما توجه می‌کند. در واقع، در یک نظرسنجی اخیر از استخدام‌کنندگان کار در بریتانیا، ۵۰٪ گفتند که املا و دستور زبان بد بزرگترین دلیل برای استخدام نکردن کارجویان است.

 

گرامر صحیح فقط مهارت‌های انگلیسی شما را نشان نمی‌دهد، بلکه شما را شخصی تلاش‌گر نشان می‌دهد که به جزئیات توجه می‌کنید.

 

بیشتر بخوانید:
راهنمای آموزش گرامر؛ بهترین روش برای بهبود گرامر انگلیسی چیست؟
  

 

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، باید روی گرامر خود کار کنید. کالج‌ها و دانشگاه‌ها احتمالاً انگلیسی آکادمیک شما را عمدتاً بر اساس دانش گرامر انگلیسی شما ارزیابی می‌کنند.

 

گرامر حتی برای زندگی اجتماعی شما مهم است. وقتی با افراد جدیدی ملاقات می‌کنید یا از مکان‌های جدید بازدید می‌کنید، آخرین چیزی که به آن احتیاج دارید این است که مورد سوء تفاهم قرار بگیرید! برای جلوگیری از سردرگمی دوستان خود، باید ایده محکمی در مورد چگونگی ساختار کلمات خود داشته باشید.

 

صحبت کردن به صورت آنلاین راهی فوق العاده برای ارتباط با افراد بومی و دیگر زبان آموزان انگلیسی در محیطی دوستانه و بدون فشار است.

 

۳ قانون گرامر انگلیسی که در هر محیطی مهم هستند

 

اگر تا به اینجای مقاله با ما همراه بودید، پس ادامه مطلب را نیز بخوانید؛ زیرا قصد داریم چند قانون طلایی و مهم دستور زبان انگلیسی را عنوان کنیم.

 

 

نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد یادگیری زبان انگلیسی دارید؟ مقاله زیر را بخوانید:
 

 

جمع‌های بی قاعده (Irregular Plurals)

 

اشتباه کردن با حروف جمع باعث سردرگمی در همه جا می‌شود، از موقعیت های اجتماعی گرفته تا آزمایشگاه‌های تحقیقاتی. به همین دلیل است که یادگیری قوانین بسیار مهم است؛ به ویژه برای جمع‌های بی قاعده انگلیسی، که برای غیر بومی زبانان دشوار است.

 

در زبان انگلیسی، روش استاندارد برای تشکیل جمع، اضافه کردن حرف “s” به انتهای یک اسم مفرد است.

 

One cat  → Two cats

 

One shoe  → Two shoes

 

One bath  → Two baths

 

این قانون در بیشتر مواقع کار می‌کند، اما متأسفانه استثناهایی وجود دارد.

 

 

  

 

کلماتی که به «ss» ختم می‌شوند معمولاً با افزودن «es» به آخر آن جمع را تشکیل می‌دهند. این برای جلوگیری از داشتن یک “s” سه گانه در پایان یک کلمه است که عجیب به نظر می رسد.

 

One goddess  → Two goddesses

 

One business  → Two businesses

 

برخی از کلمات ممکن است در حالت جمع مانند مفرد ثابت بمانند. به عنوان مثال، اگر یک ماهی خانگی دارید و دیگری خریداری می کنید، you now have two fish.  هیچ قانونی وجود ندارد که به ما بگوید کدام کلمات اینگونه هستند و باید آن‌ها را حفظ کنید. در این سایت ۱۰۱ مثال از این کلمات آورده شده است. وقتی با کلمه‌ای مانند این مواجه شدید، آن را یادداشت کنید تا به شما کمک کند به یاد بیاورید که قانون متفاوتی دارد.

 

همچنین ممکن است شروع به دیدن الگوها در میان جمع های نامنظم کنید، اما بدون بررسی، به آنها اعتماد نکنید. به عنوان مثال، یک غاز( Goose) تبدیل به Geese می‌شود، اما یک گوزن (Moose) به Moose تبدیل می‌شود (نه “Meese”).

 

 

   

 

این نوع کلمات گمراه‌کننده‌ترین و احتمالاً سخت‌ترین آنها هستند. یکی از راه‌های یادگیری این جمع های نامنظم این است که در طول مطالعه منظم واژگان خود یک جدول با دو ستون ایجاد کنید. هنگامی که یک واژگان مهم را یاد می گیرید، شکل مفرد را در یک ستون و جمع را در ستون مقابل بنویسید. جدول را در جایی آویزان کنید که به طور مرتب آن را ببینید، مانند پشت در اتاق خواب یا یخچال. وقتی به دیدن آنها عادت کنید، دیگر در نظرتان عجیب نیستند!

 

آیا با زبان انگلیسی آشنایی دارید اما نمی‌دانید چگونه از آن در مکالمات خود استفاده کنید؟ ما در دوره حرفه‌ای مکالمه لینگانو تمام تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان نیتیو را آموزش می‌دهیم. برای ثبت نام کلیلک کنید.

 

دوره مکالمه حرفه‌ای

 

 جنسیت

 

درک جنسیت در زبان انگلیسی برای اینکه بتوانید به یک شخص یا چیز به درستی اشاره کنید، بسیار مهم است. متأسفانه، این قانون بسیار مهم دستور زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد غیر بومی نیز یکی از عجیب ترین قوانین است.

 

این به این دلیل است که در بسیاری از زبان ها، نحوه توصیف یک اسم به جنسیت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، در زبان فرانسه، مقالات مختلفی برای اسامی مونث و مذکر وجود دارد. در زبان انگلیسی، اسم‌ها جنسیت دستوری ندارند. چیزی که باید از آن‌ها برای اسم‌ها استفاده کنید، عبارتند از “the” و “a”. ما از “the” برای اشاره مستقیم به اشیاء خاص استفاده می‌کنیم، در حالی که از “a” برای اشاره به اشیاء به طور کلی استفاده می‌کنیم.

 

I would like to eat the banana you bought at the store today.

 

I would like to eat a banana, but there aren’t any in the house.

 

اگر اسمی با مصوت شروع شود، حرف نامشخص به جای «a» به «an» تبدیل می‌شود.

 

A bicycle

 

An apple

 

به طرز گیج کننده‌ای، انگلیسی زبانان دوست دارند اشیاء را انسانی کنند، حتی اگر از جنسیت استفاده نکنیم. وسایل نقلیه اغلب مونث تلقی می‌شوند. پس اگر شنیدید که کسی می‌گوید: ” Look at her engine, she’s a real beauty! تعجب نکنید. وقتی در مورد ماشین صحبت می‌کنیم این بدان معنا نیست که یک ماشین باید در واقع به عنوان “she” نامیده شود، بلکه فقط راهی برای ابراز غرور یا علاقه به یک ماشین است که آن را شبیه به یک شخص می‌کند.

 

 

   

 

رسمی صحبت کردن

 

رسمی بودن در بسیاری از موارد مهم است. برای مصاحبه، قرار کاری و قرار ملاقات، باید بتوانید انگلیسی خود را متناسب با لحن رویداد تطبیق دهید. یکی از تغییرات دستوری ظریف، استفاده از کلمات «Can» و «May» هنگام درخواست یا پرسیدن سؤال است. «may» بیشتر رسمی و مؤدبانه تلقی می‌شود تا «Can».

 

از یکی از دوستانتان، ممکن است بپرسید: water?   Can I have the

اما با یک همکار یا شخصی که به تازگی ملاقات کرده‌اید، می‌پرسید: May I have the water?

 

در واقع ” would like” یک نسخه رسمی تر از “want” است.

 

I want to try on this dress.  → I would like to try on this dress.

 

یک چیز وجود دارد که رسمی بودن را در انگلیسی نسبت به سایر زبان‌ها آسان‌تر می کند. در بسیاری از زبان‌ها، یک راه رسمی و غیررسمی برای خطاب قرار دادن کسی وجود دارد. به عنوان مثال، در زبان فرانسوی، می توانید از tu برای یک دوست و vous برای کسی که به خوبی نمی‌شناسید استفاده کنید. اما در انگلیسی ما فقط یک کلمه داریم: “You”. شما می‌توانید بهترین دوست، مادر و رئیستان را «You» صدا کنید بدون اینکه نگران رسمی نبودن باشید.

 

نحوه تمرین گرامر انگلیسی

 

اکنون که سه قانون مهم گرامر در زبان انگلیسی را پوشش داده‌ایم، وقت آن است که ببینیم چگونه می‌توانید گرامر متناسب با نیازهای خود را تمرین کنید. به عنوان مثال، اگر در حال یادگیری گرامر اولیه برای سفر به ایالات متحده هستید، نیازهای متفاوتی نسبت به کسی دارید که برای یک برنامه کارشناسی در یک دانشگاه انگلیسی زبان درخواست می‌دهد. بنابراین، چگونه مطالعه گرامر خود را بر روی مهمترین مفاهیم متناسب با نیاز خود متمرکز کنیم؟

 

  

بیشتر بخوانید:
عبارات اضافه چیست؟ توضیح عبارت اضافه با مثال

 

با جمع آوری برخی از منابع گرامری با کیفیت و جامع شروع کنید تا یادگیری خود را محدود کنید. مثلا کتاب Collins Easy Learning English – Easy Learning Grammar and Punctuation بسیار کارآمد است. این کتاب دارای یک فهرست بسیار خوب سازماندهی شده است که در آن می‌توانید به راحتی موضوعاتی را که با آن‌ها آشنا نیستید، انتخاب کنید. شاید شما قبلاً در مورد افعال معین بدانید، اما در مورد زمان حال کامل استمراری چیزی نمی‌دانید.

 

همانطور که با این منابع و سایر منابع مطالعه می‌کنید، یک دفترچه تهیه کنید و نکات کلیدی گرامری را در آن نگه دارید. در ابتدای هر هفته، موضوع جدیدی را برای تمرکز روی آن انتخاب کنید و خود را به چالش بکشید تا هر روز پیشرفت کنید. این به شما کمک می کند روند خود را در مفاهیم گرامری که برای شما مهم هستند، پیگیری کنید.

 

همچنین می‌توانید گرامرهای دشواری را که به زبان انگلیسی می‌شنوید یا می‌خوانید، یادداشت کنید. هنگامی که در رسانه های انگلیسی جستجو می‌کنید، متوجه خواهید شد که عبارات و ساختارهای خاصی را بارها و بارها می‌شنوید. اینها مفاهیم مهم دستور زبان روزمره هستند که باید روی آنها تمرکز کنید.

 

برای یافتن مفاهیم دستوری بیشتر در حال استفاده، می‌توانید از برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی گرفته تا برنامه‌های یادگیری زبان مانند در یوتیوب استفاده کنید. کانال یوتیوبی لینگانو ویدیو‌های مختلفی برای تقویت مهارت‌های زبان‌آموزان به اشتراک می‌گذارد.

 

اگر دوستان انگلیسی زبان دارید، نترسید از آنها بخواهید که به شما کمک کنند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا راه درستی را برای بازنویسی مجدد کلمات خود پیدا کنید.

 

در حالی که دستور زبان انگلیسی می تواند در جاهایی دلهره آور به نظر برسد، یادگیری درک و استفاده صحیح از آن فوق العاده ارزشمند است. هنگام تمرین انگلیسی از اشتباه کردن نترسید. گاهی اوقات این بهترین راه برای یادگیری است! اگر در مورد گرامر متعهد و مشتاق هستید، می تواند یک جنبه جذاب و حتی هیجان انگیز در یادگیری یک زبان جدید باشد.

 

 گر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، گوش دادن و صحبت کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دوره جامع زبان لینگانو

 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید