بهبود گرامر انگلیسی

راهنمای آموزش گرامر؛ بهترین روش برای بهبود گرامر انگلیسی چیست؟

فهرست مطالب

 

آیا می‌خواهید با گرامر انگلیسی قوی‌تری بنویسید یا صحبت کنید؟ آیا می خواهید در امتحانات گرامر زبان انگلیسی نمرات خوبی کسب کنید؟ اگر چنین است، این مقاله فقط و فقط برای شما نوشته شده است. سه راه برای بهبود گرامر انگلیسی شما وجود دارد: مطالعه گرامر، گوش دادن و خواندن، تقلید از زبان مادری. در این مقاله از وبلاگ لینگانو هر رویکرد را به تفصیل توضیح می‌دهیم. بیاید شروع کنیم.

 

روش شماره ۱: مطالعه گرامر

 

این روشی است که بیشتر افراد با آن گرامر انگلیسی را یاد می‌گیرند: کتاب‌های دستور زبان می‌خواندند، قواعد دستور زبان را حفظ می‌کنند ویا به معلمی گوش می‌دهند که گرامر انگلیسی را توضیح می‌دهد. اساساً، آنها گرامر انگلیسی را با مطالعه می‌آموزند، که مشابه نحوه یادگیری موضوعات آکادمیک مانند علوم یا ریاضی است.

 

این روش برای تست‌های گرامر چند گزینه ای مناسب است

در یک آزمون چند گزینه ای، شما باید پاسخ های صحیح را از لیست گزینه های ممکن انتخاب کنید. اگر برای آزمونی مانند این آماده می‌شوید و می‌دانید که در آزمون چه خواهد بود، مطالعه می‌تواند به شما کمک کند نمره بهتری کسب کنید. 

 

به عنوان مثال، اگر می‌دانید که آزمون در مورد حروف اضافه، صفت و زمان گذشته خواهد بود، می‌توانید با مطالعه آن مباحث از قبل آماده شوید. البته توجه داشته باشید که مطالعه بخش‌هایی گرامر فقط برای تست‌های ساده و چند گزینه ای مناسب است. برای تست های پیشرفته‌تر مناسب نیست.

 

بیشتر بخوانید:
آموزش زبان با داستان کوتاه انگلیسی  

 

مثلا تست‌های مکالمه یا نوشتن، که نیاز به صحبت کردن یا نوشتن به زبان انگلیسی دارند. تست‌های درک مطلب، که شما را ملزم به خواندن و درک متن های دشوار در زمان محدود می‌کند.

 

مطالعه می تواند نوشتار انگلیسی شما را بهبود بخشد

 

برخلاف انگلیسی گفتاری، انگلیسی نوشتاری از نظر دستور زبان و قواعد سخت‌گیرانه‌تر است. در برخی شرایط، مانند هنگام نوشتن رزومه، اشتباهات گرامری می‌تواند تأثیر بدی بر خواننده بگذارد. با مطالعه می‌توانید مواردی را بیاموزید که نوشتن شما را بهبود می‌بخشد.برخی از این موارد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  • نحوه استفاده از دونقطه، نقطه ویرگول و ویرگول.
  • اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش.
  • نحوه بزرگ کردن اسم ها (آفریقای جنوبی در مقابل آفریقای جنوبی.)

 

نکات منفی این روش چیست؟

 

متاسفانه، مطالعه گرامر انگلیسی یک نقطه ضعف بزرگ دارد. این روش باعث نمی‌شود که به خوبی انگلیسی صحبت کنید! مطالعه گرامر  انگلیسی راه مناسبی برای بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی شما نیست. دلیل آن این است که وقتی با کسی صحبت می کنید، وقت ندارید به قوانین دستور زبان فکر کنید. اگر کسی چیزی به شما گفت، باید فوراً پاسخ دهید.

 

به همین دلیل است که دانش‌آموزانی که سال‌ها گرامر خوانده‌اند، بدون استفاده از روش‌های یادگیری دیگر، انگلیسی را ضعیف صحبت می‌کنند. به دلیل این عیب، پیشنهاد می‌کنم به جای آن از رویکردهای ۲ و ۳ برای بهبود گرامر انگلیسی خود استفاده کنید. این روش‌های یادگیری به شما این امکان را می‌دهند که بدون فکر کردن به دستور زبان انگلیسی درست صحبت کنید.

 

روش شماره ۲: گوش دادن و خواندن به زبان انگلیسی

 

این روش ساده است: شما گرامر انگلیسی را از طریق گوش دادن و خواندن یاد می‌گیرید. محتوایی که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند هر چیزی باشد: ویدیوهای YouTube، فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، مقالات، پادکست‌ها و غیره.

 

بیشتر بخوانید:
phrasal verbs در انگلیسی | افعال عبارتی

 

تا زمانی که محتوا به زبان انگلیسی باشد، مورد استفاده است. به همین ترتیب نیز بود که زبان اول خود را در کودکی یاد گرفتید، با قرار گرفتن مداوم در معرض زبان. حالا ممکن است فکر کنید این یادگیری گرامر نیست. شما به سادگی با استفاده از محتوا‌های مختلف به زبان انگلیسی چیزی یاد نخواهید گرفت. گوش دادن و خواندن فقط برای ساختن واژگان مفید است و باعث بهبود گرامر انگلیسی من نمی‌شود.

 

اگر این افکار را دارید، ادامه مقاله نظر شما را تغییر خواهد داد. مغز شما می تواند “ناخودآگاه” چیزها را بیاموزد. مغز انسان واقعا شگفت انگیز است و این توانایی را دارد که به طور خودکار چیزهای پیچیده را بدون تلاش آگاهانه یاد بگیرد. اجازه دهید این موضوع را با یک مطالعه علمی توضیح دهیم.

 

در این مطالعه از افراد خواسته شد تا بر اساس آنچه روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، کلیدهای صفحه کلید را فشار دهند. چهار جعبه روی صفحه وجود داشت. در هر لحظه، علامت X در یکی از چهار کادر ظاهر می شود. اگر علامت X در کادر اول ظاهر می‌شد، باید کلید X را فشار می‌دادند. اگر علامت در کادر دوم، سوم یا چهارم ظاهر می شد، باید به ترتیب C، B یا N را فشار می‌دادند. (آنها باید این کار را با بیشترین سرعت ممکن انجام می دادند.)

 

بیشتر بخوانید:
بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی، روش لایتنر

 

اما رازی در این آزمایش وجود دارد. علامت X به طور تصادفی ظاهر نمی‌شد. یک “الگو” در نحوه ظاهر شدن علامت وجود داشت. برای مثال، علامت X ممکن است به این ترتیب ظاهر شود: 4، 2، 1، 3، 3، 4، 1، 2، 3، 2، 1، 2، 4، 4، 1، 3. (اعداد 1 تا 4 نشان دهنده چهار جعبه است.)

 

بنابراین علامت در یک توالی خاص ظاهر شد، اما آنقدر پیچیده بود که نمی‌توان آگاهانه آن را تشخیص داد. (هیچ یک از شرکت کنندگان نمی دانستند که این الگو وجود دارد. آنها فکر می کردند همه چیز تصادفی است.) با این وجود، با گذشت زمان مردم سریعتر پاسخ دادند. با گذشت زمان، زمان کمتری برای زدن کلیدهای صحیح از آن‌ها گرفته می‌شد!

 

 

این امر به این دلیل است که مغز آنها به طور ناخودآگاه قادر به تشخیص این الگو بود. در نتیجه آنها سریعتر پاسخ دادند. این مثال یک مثال عالی از توانایی مغز برای یادگیری چیزهای پیچیده، به طور خودکار، بدون تلاش آگاهانه از سوی فرد است.از آنجایی که این فرآیند در سطح ناخودآگاه اتفاق می‌افتد، این فرآیند را یادگیری ناخودآگاه (یا یادگیری ضمنی) می‌نامیم. 

 

چگونه مغز شما گرامر انگلیسی را به صورت خودکار یاد می‌گیرد؟

 

هنگامی که شما در معرض زبان انگلیسی قرار می‌گیرید، همین روند اتفاق می‌افتد. وقتی چیزی را به زبان انگلیسی گوش می‌دهید یا می‌خوانید، مغز شما به طور خودکار در حال یادگیری دستور زبان است، بدون اینکه متوجه شوید.

 

بگذارید برای شما مثالی بزنیم. بیایید بگوییم که در حال حاضر شما نمی‌دانید “to meet with someone” به چه معناست. ممکن است فکر می‌کنید به کسی نیاز دارید تا معنی را برای شما توضیح دهد، اما اینطور نیست. اگر افراد بومی را بشنوید که بارها از این عبارت استفاده می‌کنند، مغز شما متوجه می‌شود که این عبارت فقط در سناریوهای خاصی استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

با قرار گرفتن کافی در معرض آن عبارت، در نهایت متوجه خواهید شد که معنی این عبارت چیست. همین امر برای مفاهیم دشواری مانند زمان‌های انگلیسی مانند زمان حال کامل نیز صادق است.

 

اگر به مکالمات انگلیسی زیادی گوش دهید و بشنوید که افراد بومی بارها از زمان حال کامل در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنند، در نهایت متوجه خواهید شد که چگونه از زمان حال کامل استفاده کنید.

 

الگوها در تمام جنبه های زبان انگلیسی هستند: واژگان، زمان ها، حروف اضافه، صفت‌ها، قیدها و غیره. آنها منتظرند توسط مغز شما شناسایی و یاد بگیرند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تا حد امکان خود را در معرض انگلیسی قرار دهید و اجازه دهید مغزتان بقیه کارها را انجام دهد.

 

آیا مطالعه گرامر سریعتر نیست؟

 

اکنون ممکن است با خود فکر کنید: «چرا باید زمانی را صرف گوش دادن و خواندن به زبان انگلیسی کنم؟ اگر بخواهم گرامر انگلیسی را بفهمم، می توانم به سادگی چند درس گرامر را به صورت آنلاین پیدا کنم و آنها را مطالعه کنم.

 

بیشتر بخوانید:
۷ نکته مهم برای گرامر آیلتس که باید آن‌ها را بدانید

 

این یک سوال عالی است، بنابراین اجازه دهید توضیح دهیم که چرا مطالعه نمی‌تواند به خوبی باعث بهبود گرامر انگلیسی شما شود. وقتی چیزی یاد می‌گیرید، باعث می‌شود که دانش در مغز شما ذخیره شود. اما دو نوع دانش وجود دارد: دانش ضمنی و دانش صریح. این دو نوع دانش کاملاً متفاوت هستند. و اگر می‌خواهید به گرامر انگلیسی تسلط داشته باشید، باید تفاوت بین آنها را درک کنید.

 

دانش ضمنی چیست؟

 

دانش ضمنی دانشی است که می توانید به طور خودکار و بدون توجه آگاهانه از آن استفاده کنید. نمونه‌هایی از دانش ضمنی:

 

  • چگونه دوچرخه سواری کنیم.
  • نحوه انجام یک ورزش مانند تنیس.
  • چگونه به زبان مادری خود صحبت کنید.

 

دانش ضمنی سریع و خودکار است. به همین دلیل است که می توانید بدون فکر کردن به نحوه حرکت دادن پاهای خود دوچرخه سواری کنید. به همین دلیل است که می توانید بدون فکر کردن به دستور زبان به زبان مادری خود صحبت کنید.

 

 

دانش آشکار چیست؟

 

دانش صریح دقیقاً نقطه مقابل دانش ضمنی است. این نوع دانش نیازمند تفکر آگاهانه است. برای استفاده از دانش باید به آن فکر کنید. نمونه هایی از دانش صریح:

 

  • دروس دانشگاهی مانند فیزیک و شیمی.
  • نام افراد و مکان ها.
  • قوانین دستور زبان.

 

وقتی گرامر انگلیسی را مطالعه می‌کنید، در واقع دانش صریح به دست می‌آورید. برای استفاده از این دانش، باید در مورد آن “فکر” کنید. دانش صریح کند است و نیاز به تلاش دارد، بنابراین فقط زمانی مفید است که در حال انجام کاری هستید که نیاز به پاسخ سریع ندارد (مانند نوشتن انگلیسی).

 

متاسفانه، این نوع دانش در گفتار انگلیسی بی فایده است. اگر سعی می‌کنید در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی از دانش صریح استفاده کنید، سناریوی زیر ممکن است رخ دهد:

 

دانش ضمنی کلید تسلط به زبان انگلیسی است. وقتی انگلیسی را از طریق گوش دادن، خواندن و تمرین یاد می‌گیرید، دانش ضمنی به دست می آورید. برای استفاده از این نوع دانش، لازم نیست به آن فکر کنید.

 

از آنجایی که دانش ضمنی سریع و خودکار است، در همه انواع کارها مفید است: صحبت کردن، نوشتن، و حتی هنگام دادن تست گرامر. وقتی دانش‌آموزان در آزمون گرامر شرکت می‌کنند، تمایل دارند از دانش صریح استفاده کنند. آنها مدام در طول آزمون به قواعد گرامری فکر می کنند.

 

 

از طرف دیگر، اگر یک فرد انگلیسی زبان مادری در آزمون گرامر شرکت کند، از دانش ضمنی استفاده می‌کند، بنابراین نیازی به فکر کردن به هیچ قاعده‌ای نخواهد داشت. درعوض، او برای تعیین پاسخ‌های درست به احساسات و غریزه تکیه می‌کند.

 

همانطور که می بینید، دانش ضمنی برتر از دانش آشکار است. هنگامی که انگلیسی (یا هر زبان خارجی دیگری) را یاد می گیرید، باید روی رویکردهای یادگیری تمرکز کنید که دانش ضمنی را ایجاد می‌کند، نه دانش صریح.

 

چگونه دانش ضمنی بسازیم؟

 

گوش دادن و خواندن یک راه عالی برای ایجاد دانش ضمنی و بهبود گرامر انگلیسی است. وقتی به زبان انگلیسی گوش می‌دهید یا می‌خوانید، حتماً روی معنای چیزی که می‌شنوید یا می‌خوانید تمرکز کنید. به قواعد گرامری فکر نکنید. سعی نکنید ساختار جمله را تجزیه و تحلیل کنید. سعی نکنید بفهمید که چرا یک زمان خاص به جای زمان دیگری استفاده می‌شود.

 

روی معنی تمرکز کنید نه دستور زبان. اجازه دهید مغز شگفت‌انگیز شما گرامر انگلیسی را «پشت صحنه» بدون توجه آگاهانه شما یاد بگیرد. اما گوش دادن و خواندن کافی نیست. اگرچه گوش دادن و خواندن مهم است، اما برای ایجاد پیشرفت عالی کافی نیست.

 

گوش دادن به زبان انگلیسی به تنهایی، بدون تمرین صحبت کردن، شما را به یک زبان‌آموز مسلط تبدیل نمی‌کند. خواندن به زبان انگلیسی به تنهایی، بدون تمرین نوشتن، شما را در نوشتن انگلیسی عالی نمی‌کند. برای تسلط بر زبان انگلیسی، باید تمرین کنید. بنابراین، بیایید در به روش سوم برویم.

 

روش شماره ۳: تقلید از انگلیسی زبان مادری

 

در طول تاریخ، مردم انواع عملکردها را از طریق تمرین بهبود بخشیده‌اند. تمرین موثرترین راه برای یادگیری هر مهارتی از جمله گفتاری و نوشتاری انگلیسی است. اما برای پیشرفت، باید روش درست را تمرین کنید. باید راهی را در پیش بگیرید که باعث می‌شود چیزهای جدید یاد بگیرید و همچنین منجر به دانش ضمنی می‌شود.

 

چگونه انگلیسی را تمرین کنیم؟

 

برخی افراد با صحبت کردن در مورد چیزهای تصادفی با خود صحبت کردن را تمرین می‌کنند. اما مشکل این است که شما هیچ دانش جدیدی را دریافت نمی‌کنید. شما به سادگی از دانشی که قبلاً آن را می‌دانستید استفاده می کنید.

 

 

همین امر در مورد نوشتن چیزهای تصادفی نیز صدق می‎‌کند. شما از این طریق چیز جدیدی یاد نمی‌گیرید. همچنین، وقتی تمرینات آزاد را انجام می دهید، نمی دانید چه اشتباهاتی مرتکب می شوید، بنابراین راهی برای اصلاح آنها وجود ندارد.

 

خوشبختانه، راه بهتری برای تمرین وجود دارد. به آن تمرین تقلید می‌گویند. این روش به این شکل است که با تقلید از یک انگلیسی زبان مادری صحبت کردن یا نوشتن به زبان انگلیسی را یاد بگیرید. وقتی از یک زبان مادری کپی می‌کنید، در حال یادگیری صحبت کردن یا نوشتن به زبان انگلیسی با گرامر مناسب (و همزمان یادگیری واژگان) هستید.

 

چگونه از زبان انگلیسی نوشتاری تقلید کنیم

اگر می‌خواهید انگلیسی را با گرامر درست بنویسید، این تکنیک را به کار ببرید.

تمرین تقلید چه برای صحبت کردن و چه برای نوشتن، سه کار را انجام می‌دهد:

 

این تمرین تضمین می‌کند که در معرض ورودی‌های جدید مثل کلمات و عباراتی که قبلاً استفاده نکرده‌اید، قرار می‌گیرید. این تمرین بهبود سریع را تشویق می‌کند. تقلید از یک انگلیسی زبان مادری بسیار چالش برانگیز تر از فعالیت‌های غیر فعال مانند خواندن یا گوش دادن است، بنابراین شما سریعتر پیشرفت می‌کنید. 

 

سخن پایانی

در این مقاله چند تکنیک برای بهبود گرامر انگلیسی عنوان کردیم. تکنیک اول می‌تواند به شما در پاس کردن ازمون‌های ساده کمک کند و تکنیک شماره ۲ و ۳ باعث بهبود گرامر شما در صحبت کردن و نوشتن به انگلیسی می‌شود.  اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن و گوش کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید