تفاوت بین Too و To

تفاوت بین «To» و «Too» چیست؟

فهرست مطالب

کلمات to و too به راحتی در انگلیسی اشتباه گرفته می‌شوند زیرا به نظر شبیه هم هستند. چه در گفتگوهای معمولی و چه حتی در مقاله ها و پست های آنلاین، این اتفاق بسیار می افتد. دانستن تفاوت بین to و too مهم است زیرا هر دو واژه‌ای بسیار رایج در انگلیسی هستند. این پست به شما کمک می کند تا تفاوت بین این دو . کلمه و همچنین زمان استفاده از آنها را درک کنید. همچنین چند نکته را یاد خواهید گرفت که به شما در تمرین کمک می کند! بیاییذ شروع کنیم. با لینگانو همراه باشید.

 

دو کلمه با تلفظ یکسان اما کاربرد متفاوت

 

دو کلمه to و too  عملکرد متفاوتی دارند؛ زیرا to یک حرف اضافه و too یک قید است. To را می‌توان به روش‌های مختلف استفاده کرد. به عنوان حرف اضافه می‌تواند یک جهت را نشان دهد و همچنین محدوده زمانی یا مقادیر را تعیین کند. حتی می‌تواند بخشی از افعال عبارتی (“get back to you”) یا مصدر (“to begin”) باشد.

 

اما Too فقط دو معنی اصلی دارد: معنی اول آن “همچنین”یا “من هم!” و معنی دوم آن “بیش از حد” است.

این دو کلمه، هنگامی که به درستی تلفظ شوند، صدای کاملا یکسانی دارند. گاهی اوقات آنها می‌توانند با two که به معنی عدد ۲ است، قاطی شوند. ما از Two برای نشان دادن کمیت چیزی استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال: “I have two shirts.” در ادامه نگاهی دقیق‌تر به تفاوت‌های بین to و too می‌اندازیم.

 

To به عنوان یک حرف اضافه

 

همانطور که اشاره کردیم to حرف اضافه‌ای است که رابطه بین کلمات را نشان می‌دهد. بیایید به چند نمونه از نحوه استفاده از آن نگاه کنیم. یکی از این موارد، نشان دادن جهت یا حرکت چیزی است. برای نشان دادن محل ورود نیز از to استفاده می‌کنیم.

 

به مثال های زیر توجه کنید:

 

در حال رفتن به رستوران هستمI’m going to the restaurant right now.
او امروز بعدازظهر در حال رانندگی به سمت پارک است.She’s driving to the park this afternoo.
به وب سایت مدرسه بروید.Go to the school website.

 

نشان دادن محدوده زمانی

 

مورد بعدی برای نشان دادن محدوده زمانی یا مقادیر است. وقتی می‌خواهید بگویید که ده تا پانزده دقیقه طول می‌کشد تا کاری را که روی آن کار می‌کنید به پایان برسانید، می‌توانید از to استفاده کنید. همچنین هنگام نشان دادن یک دوره زمانی نیز می‌توان از to استفاده کرد.

 

مثال ها:

 

.Dinner time is from 7 to 8 O’clock

 

زمان شام از ساعت ۷ تا ۹ است.

 

تفاوت های کمی در نحوه استفاده از to وجود دارد، اما معمولاً معنای آن مربوط به حرکت یا فاصله بین چیزها است. 

 

بیشتر بخوانید:

 

To در فعل‌های عبارتی

 

مورد بعدی استفاده از to در بخشی از فعل‌های عبارتی است. گاهی اوقات to بخشی از یک فعل عبارتی است، فعل‌هایی مانند “look up to”. می‌دانیم که افعال کلماتی هستند که اعمال را نشان می‌دهند. اما افعال عبارتی افعالی هستند که با هم به کار می‌روند و به خودی خود معنایی متفاوت از همان کلمات دارند. به مثال زیر توجه کنید:

I’m sorry that I forgot about our plans. I’ll make it up to you.

 

متاسفم که برنامه هایمان را فراموش کردم. برات جبران میکنم

 

“To make it up to someone” یک فعل عبارتی است که به معنای انجام کار خوب برای جبران کردن کاری بدی است که انجام داده‌اید. توجه داشته باشید که کلمه to همچنان دارای همان معنایی است که در بخش‌های بالا گفتیم. اگر بگویم “I’ll make it up to you”، کلمه به نوعی حرکت یا اشاره بین من و شما را نشان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:
۷ نکته مهم برای گرامر آیلتس که باید آن‌ها را بدانید

 

این هم یک مثال دیگر:

?Sorry, this is a bad time! Can I get back to you

 

با عرض پوزش، زمان بدی است! آیا می‌توانم (دوباره بعدا) برگردم؟

 

ممکن است در حین صحبت با تلفن از این عبارت استفاده کنید. از آنجایی که حرف اضافه to بسیار رایج است، راه‌های بیشتری برای استفاده از آن خواهید یافت. اما اگر معنی کلی کلمه to را درک کنید، آن را حتی در زمینه‌های مختلف نیز تشخیص خواهید داد.

 

To در بخشی از مصدر

 

مصدر شکل غیر مزدوج و پایه یک فعل است. در زبان انگلیسی، افعال مصدر با حرف اضافه شروع می‌شوند تا به دنبال آن فعل اصلی بیاید. در زیر چند نمونه آورده شده است:

 

To show

To dance

To study

 

مصدرها علاوه بر اینکه شکل نامفهوم یک فعل هستند، می‌توانند در جملات نیز استفاده شوند. به مثالی که در زیر آورده شده است، دقت کنید:

 

.I want to show you something

 

من می خواهم به تو چیزی نشان بدهم.

 

در این جمله، فعل اول «want» برای اول شخص مفرد یا «من» جمع می‌شود. بعدی مصدر “to show” است. 

 

 

Too به معنی همچنین

 

Too تقریباً معانی زیادی ندارد و خوشبختانه، تشخیص آن نیز آسان است. یکی از رایج ترین معانی too به معنی  “هم” یا “به علاوه” است. در زیر چند نمونه آورده شده است:

 

.I want to show you my new skirt too

 

?Are they coming too

 

.She’s wearing her sunglasses too

 

من هم می‌خواهم دامن جدیدم را به شما نشان دهم.

 

آنها هم می آیند؟

 

او هم عینک آفتابی‌اش را زده است.

 

تشخیص زمان استفاده از آن بسیار آسان است، همچنین هنگامی که به معنای “به علاوه” است. فقط باید فکر کنید که آیا می توانید از کلمه “همچنین” در هر یک از جملات بالا استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “آیا آنها هم می آیند؟” اما نکته خوب این است که معمولاً در انتهای جملات قرار می‌گیرد و تشخیص آن را آسان تر می‌کند.

 

Too به معنای “زیاد”

 

اگر قبل از یک صفت یا قید در جمله استفاده شود، بیانگر ایده “خیلی زیاد” است. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

?Do your friends think you’re too loud

?do you talk too much

 

آیا دوستان شما فکر می کنند که شما خیلی پر سر و صدا هستید؟

آیا زیاد صحبت می کنید؟

 

To و Too در گفتار معمولی

 

اکنون که تفاوت‌های اصلی بین to و too را می‌دانید، مهم است که یاد بگیرید چگونه آنها را به درستی بیان کنید. در انگلیسی، to با صدای “ooh” تلفظ می شود. با این حال، وقتی مردم آن را با صدای بلند می‌گویند، به این صورت گفته نمی‌شود. همچنین وقتی افعال با to ترکیب می‌شوند، to گاهی اوقات در تلفظ گم می‌شود.

 

Gonna (going to), wanna (want to)

 

در مکالمه محاوره‌ای، بسیاری از انگلیسی زبانان نمی‌گویند “going to”، بلکه از “gonna” استفاده می‌کنند. همچنین به جای “want to”، از “wanna” استفاده می‌کنند.

 

تلفظ به عنوان “tuh”

 

روش دیگری که تلفظ to تغییر می‌کند زمانی است که مانند «tuh» تلفظ می‌شود، مانند «want to» که بیشتر شبیه «wan-tuh» به نظر می‌رسد. گاهی اوقات، to کمی خفیف تلفظ می‌شود، بنابراین جایی بین «to» و «tuh» قرار می‌گیرد و صدای مصوت کاملاً واضح نیست. دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا بدانید انگلیسی زبانان هنگام صحبت، از کدام یک استفاده می‌کنند. ممکن است این موارد با برخی لهجه‌ها بیشتر رخ دهد، اما انگلیسی زبانان به طور کلی تلفظ آن را خیلی تغییر نمی‌دهند.

 

منابع برای تمرین To و Too

 

اکنون که تفاوت‌های بین to و too را می‌دانید، در اینجا چند منبع وجود دارد که به شما در تمرین این کلمات کوچک انگلیسی کمک می‌کند.

 

  • سایت‌های تمرینی مانند  این سایت تمرین: این سایت یک کاربرگ آنلاین ساده با پاسخ است که به شما کمک می‌کند تمرین کنید که چه زمانی از to یا  too استفاده کنید. همچنین شامل کلمه two است، بنابراین می‌توانید تمرین کنید که هر سه کلمه را از هم جدا کنید.
  • متن ترانه‌ها. از آنجایی که to و too هر دو کلمات بسیار رایجی هستند، همیشه آنها را در آهنگ‌ها خواهید شنید. وقتی به آهنگی گوش می‌دهید، سعی کنید به کلماتی که شبیه to یا too  هستند، توجه کنید.

 

 

سخن پایانی

حالا که تفاوت‌ها و کاربردهای To و Too را درک کرده‌اید، تنها کاری که باید انجام دهید تمرین است. فراموش نکنید که صرفا خواندن گرامر و نکات، شما را به یک زبان‌آموز انگلیسی پیشرفته تبدیل نمی‌کند. برای همین ما در دوره جامع زبان لینگانو، برای هر درس تمرین‌هایی را برای زبان‌آموزان قرار دادیم. تعاملی و تسک محور بودن دوره لینگانو، باعث می‌شود نه تنها زبان انگلیسی را یاد بگیرید، بلکه با آن زندگی کنید. اساتید دوره نیز برای پاسخگویی به سوالات زبان آموزان در دسترس هستند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید