روش خودآموزی گرامر

۳ روش خودآموزی گرامر زبان انگلیسی

فهرست مطالب

برای بسیاری از زبان آموزان، گرامر سخت‌ترین جنبه زبان انگلیسی است. برخی دیگر از یادگیری گرامر به عنوان راهی برای تجزیه و تحلیل بهتر جملات انگلیسی لذت می‌برند. هر احساسی که در مورد دستور زبان دارید، مهم است. به همین دلیل است که ما این راهنما را در لینگانو با ۳ روش خودآموزی گرامر انگلیسی، گردآوری کرده‌ایم!

 

اهمیت یادگیری گرامر انگلیسی

ممکن است از برخی افراد بشنوید که می‌گویند گرامر چندان هم مهم نیست. این افراد ادعا می‌کنند که زبان انگلیسی فقط ارتباط است و مهم نیست که شما اشتباهات گرامری داشته باشید. علاوه بر این، آنها می‌گویند، شما به طور طبیعی انگلیسی را در حین تمرین، یاد می‌گیرید!

بیشتر بخوانید:
اهمیت گرامر در زبان انگلیسی؛ ۳ قانون که نمی‌توانید نادیده بگیرید

در مقابل افراد دیگری هستند که می‌گویند باید روی دستور زبان تمرکز کنید، وگرنه هرگز نمی‌توانید درست صحبت کنید. این افراد معتقدند گرامر در قلب زبان انگلیسی است. اما حق با کیست؟

هر دو طرف تا حدودی درست می‌گویند. کتاب‌های درسی قدیمی برای یادگیری زبان انگلیسی به سادگی حاوی لیستی از قوانین گرامری و سوالات تمرینی بودند. از سوی دیگر، برای هر کسی که نیاز به نوشتن به زبان انگلیسی دارد، باید به گرامر مسلط باشد. 

 

چگونه گرامر را تمرین کنیم؟

در این قسمت مواردی را آورده‌ایم که دانستن آن‌ها برای گرامر مهم است. دستور زبان انگلیسی آسان نیست. آماده باشید تا کارهای جدی انجام دهید تا پیشرفت کنید. گرامر می تواند سرگرم کننده باشد! وقتی گرامر را یاد می‌گیرید، در حال یادگیری تجزیه و تحلیل یک زبان هستید. این کار می‌تواند یک فرآیند لذت بخش باشد.

در صورت امکان، سعی کنید تمرین گرامر را با مهارت‌های دیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال، وقتی زمان حال کامل را یاد می‌گیرید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از آن در مکالمه استفاده کنید. سعی کنید گرامر را در متن یاد بگیرید.

روش های خودآموزش گرامر زبان

روش های خودآموزی گرامر انگلیسی

ما در این مقاله ۳ روش خودآموزی گرامر در سطوح مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. 

  • استفاده از پادکست برای یادگیری افعال عبارتی
  • کار کردن با مقالات برای تمرین زمان فعل‌ها
  • معکوس کردن زمان فعل‌های یک متن

 

یک تمرین آسان برای خودآموزی گرامر

یک روش خودآموزی گرامر، در مورد یادگیری افعال عبارتی است. یادگیری افعال عبارتی(Phrasal Verb) همیشه دشوار است؛ زیرا تعداد آنها بسیار زیاد است! بسیاری از آنها معانی متعددی دارند. تمرین این افعال فریبنده همیشه مفید است. در اینجا نحوه انجام این کار با استفاده از پادکست‌ها را توضیح داده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با افعال عبارتی، مقاله زیر را بخوانید.

بیشتر بخوانید:
phrasal verbs در انگلیسی | افعال عبارتی 

یک پادکست همراه با رونوشت انتخاب کنید و به آن گوش دهید و هر فعل عبارتی را که می‌شنوید یادداشت کنید. سپس رونوشت را بخوانید و یادداشت خود را با آن چک کنید. هر جمله حاوی یک فعل عبارتی را بازنویسی کنید و فعل عبارتی را با یک مترادف جایگزین کنید. البته لازم نیست از پادکست استفاده کنید. با یک مقاله خبری یا یک کتاب نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. 

یک روش خودآموزی گرامر انگلیسی برای سطح متوسط

زمان‌های فعل‌ها سخت هستند و بسته به نحوه شمارش آن‌ها دوازده تا هستند. می‌خواهیم شما را با یک راه سرگرم کننده برای یاد گرفتن زمان‌ها آشنا کنیم.

یک مقاله خبری یا یک داستان کوتاه به زبان انگلیسی پیدا کنید. برای مثال می‌توانید مقاله‌ای را از Reader’s Digest انتخاب کنید. مقاله یا داستان را در Google Docs، Microsoft Word یا یک ویرایشگر متن مشابه کپی و جایگذاری کنید. مقاله را مرور کنید و تمام افعال اصلی را حذف کنید و آنها را با جاهای خالی جایگزین کنید. سپس به عقب برگردید و سعی کنید جاهای خالی را با زمان فعل صحیح پر کنید. چند مورد را می‌توانید درست بگویید؟ سعی کنید قبل از جایگزینی افعال، آنها را مطالعه کنید و در نظر بگیرید که چرا آن زمان در آن مورد خاص استفاده می‌شود

خوداموزی گرامر

یک تمرین‌ چالشی برای یادگیری گرامر پیشرفته

در این فعالیت، چالش شما این است که متنی را در مورد اتفاقی که در گذشته رخ داده است بگیرید و آن را طوری تغییر دهید که یک رویداد آینده را توصیف کند. برای انجام این کار، به درک زمان‌های گذشته نیاز دارید: گذشته ساده، گذشته استمراری، گذشته کامل، گذشته کامل استمراری و همچنین اشکال آینده: will and going to، آینده کامل، آینده استمراری، آینده کامل استمراری. 

بیشتر بخوانید:
عبارات اضافه چیست؟ توضیح عبارت اضافه با مثال 

یا می‌توانید مقاله‌ای را در مورد چیزی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد (مانند انتخابات) توصیف کرده و آن را به زمان گذشته تغییر دهید. در این حالت همان مجموعه زمان‌های فعل را تمرین خواهید کرد، اما به صورت معکوس.

سوالات متداول

چه روش هایی برای خودآموزی گرامر انگلیسی وجود دارد؟

روش های مختلفی برای خودآموزی گرامر انگلیسی وجود دارد، از جمله:

– مطالعه کتاب های گرامری

– استفاده از برنامه های آموزشی آنلاین

– استفاده از نرم افزارهای آموزشی

– گوش دادن به پادکست ها و فایل های صوتی آموزشی

آیا مطالعه کتاب های گرامری کافی است؟
مطالعه کتاب های گرامری می تواند به شما کمک کند تا مفاهیم گرامری را فهمیده و قواعد را بیاموزید، اما برای بهبود مهارت گرامری خود نیاز به تمرین دارید. بنابراین، تنها مطالعه کتاب های گرامری کافی نیست و باید به تمرین های عملی و استفاده از قواعد گرامری در مکالمات و نوشتار پرداخت.
کدام یک از روش های خودآموزی گرامر انگلیسی بهتر است؟
هر روشی که باعث بهبود مهارت گرامری شما شود، بهترین روش است. برخی افراد بهتر است با مطالعه کتاب های گرامری شروع کنند، در حالی که دیگران ممکن است با استفاده از نرم افزارهای آموزشی یا شرکت در کلاس های آموزشی بهترین نتیجه را بگیرند. 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • من انقدر پادکست و گوش دادم برای یادگیری زبان که دیگه اصن گرامر و حسی تست میزنم همیشه هم درسته

دیدگاهتان را بنویسید