سایت داستان انگلیسی

۷ سایت برتر برای مطالعه داستان انگلیسی

فهرست مطالب

زبان‌آموزانی که در سطوح بالای آموزش زبان هستند، علاوه بر کتاب درسی‌شان باید از منابع دیگری مثل پادکست، کتاب داستان، تماشای فیلم و سریال و … استفاده کنند. این مسیر به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند روی هر چهار مهارت اصلی‌شان یعنی speaking, reading, Writing و listening کار کرده، در فضای زبان قرار بگیرند و دامنه لغاتشان را بیشتر کنند. در میان منابع مختلف امروز در این مقاله قرار است به سایت های داستان انگلیسی پرداخته و با کمک قصه خواندن مهارت reading و دامنه لغاتمان را بهبود دهیم، پس با ما همراه شوید. 

تاثیر داستان‌های انگلیسی در تقویت ریدینگ

پیش از معرفی چند سایت داستان انگلیسی اول ببینیم که اصلاً قصه خواندن چه تاثیری روی دانش زبانی‌مان دارد و باید چگونه باشد تا متوجه تاثیر مثبتش شویم.

reading مهارت مهمی در آموزش زبان انگلیسی است و کمک می‌کند تا  در درک واژگان، یادگیری املا و دستور زبان و حتی Writing  بهتر عمل کنیم. بسیاری از متخصصان زبان‌شناسی اعتقاد دارند وقتی مهارت خواندن انگلیسی را تقویت کنید، در تمام تسک‌ها و مهارت‌های دیگر هم بهتر عمل می‌کنید. با این توضیحات پیشنهاد می‌کنیم داستان و مقالات انگلیسی را یک منبع مهم برای آموزش بیشتر و بهتر بدانید. یادتان باشد وقتی در حال خواندن یک متن به انگلیسی هستید، مغز شما با نحوه کارکرد زبان جدید بیشتر آشنا می‌شود. مثلاً وقتی داستانی را به انگلیسی می‌خوانید، می‌توانید واژگان، دستور زبان و مهارت‌های نوشتاری‌تان را هم‌زمان تقویت کنید.

سایت داستان انگلیسی برای خواندن متون مختلف، بهترین راه برای بهبود دایره واژگان است. این منبع آموزشی کمک می‌کند معنای کلمات انگلیسی را در متون مختلف بفهمید و با تکرار و یادآوری واژگانی که قبلاً  یاد گرفتید، مرور مداوم داشته باشید.

تاثیر داستان‌های انگلیسی در تقویت ریدینگ

هم‌زمان با یادگیری سطوح بالای زبان انگلیسی، باید داستان‌هایی با جملات طولانی و پیچیده‌ بخوانید که شامل موضوعات متنوع مثل چالش‌های اجتماعی، مسائل سیاسی، پزشکی و بهداشت، ایمنی و موارد دیگر میشود. این تنوع موضوعات در یادگیری کلمات تخصصی، جمله‌سازی، ساختار انگلیسی نوشتن، نحوه ارتباط جملات، استفاده از قیدها و… مؤثر است و به تسلط بیشتر شما به زبان انگلیسی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:
داستان The Swimmer، مناسب برای زبان‌آموزان متوسط و پیشرفته

یک مزیت بسیار کاربردی و مهم دیگر هم تاثیر داستان خواندن در بهبود مهارت نوشتاری است که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم. خواندن داستان با صدای بلند، توجه به ساختار جملات، بررسی ایده‌هایی که در متن آمده همگی نوعی الگوی نوشتن است که برای essay نویسی به آن نیاز دارید. متاسفانه بسیاری از زبان‌آموزان ایرانی در بخش تسک 2 Writing   آزمون آیلتس ضعیف هستند؛ زیرا یا ایده ندارند یا نمی‌توانند درباره ایده‌هایشان خوب صحبت کنند. قصه خواندن و یا شنیدن پادکست به شما کمک می‌کند که هم بیشتر ایده‌پردازی کرده و هم برای نوشتن ایده‌هایتان کلمات بیشتری بلد باشید. با این توضیحات بیایید سراغ معرفی بهترین سایت داستان انگلیسی برویم.

معرفی بهترین سایت داستان انگلیسی

حالا که می‌خواهیم تعدادی از بهترین سایت های داستان انگلیسی را معرفی کنیم، خوب است برای دوستانی که علاقه‌مند به خواندن از روی کتاب به شکل فیزیکی هستند، به این نکته مهم اشاره کنیم که کتاب مدنظر شما باید مناسب با سطح زبانتان باشد. مثلاً کتاب starter تعداد لغات انگلیسی جدید کمتری از کتاب intermediate دارد و اگر می‌خواهید از داستان‌خوانی‌تان بیشترین استفاده را ببرید، باید حتماً کتاب انگلیسی را که مناسب سطح زبانتان است، بخرید.

سایت Speechify TTS ، فرصتی برای مطالعه به انگلیسی

Speechify TTS  سایت داستان انگلیسی است که برای زبان‌آموزان و کسانی که می‌خواهند مطالعه آنلاین به انگلیسی داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

در این سایت شما هم می‌توانید به کتاب‌ها و مقاله‌ها گوش داده و هم مطالعه داشته باشید. در ضمن، هنگام انتخاب کتاب صوتی می‌‎توانید از بین تن‌های صدا و لهجه‌های مختلف انتخاب کرده و بر اساس علایقتان، زبان تمرین کنید. حتی می‌توانید با گوش دادن و تکرار کردن جمله‌ها بعد از گوینده، روی مکالمه زبان انگلیسی خود کار کنید.

پلتفرم جدید Open Library

دومین سایت داستان انگلیسی، پلتفرم نسبتاً جدیدی به نام Open Library است. این سایت دقیقاً مشابه یک کتابخانه سنتی عمل کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا نسخه‌های دیجیتال هر کتابی که می‌خواهند را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید:
کتاب The secret garden؛ یک رمان مهیج که شما را به دنیای جادویی می‌کشاند

کتاب‌های این کتابخانه در سطوح مختلف زبانی هستند، به همین خاطر شما با هر سطحی از دانش انگلیسی می‌توانید از منابع و محتوای این پلتفرم استفاده کرده و روی تقویت مهارت‌های زبانی‌تان تمرکز کنید.

پلتفرم Smashwords برای نویسندگان مستقل

از دیگر سایت‌های داستانی به زبان انگلیسی باید به پلتفرم Smashwords اشاره کرد. این سایت برای انتشار آثاری از نویسندگان جوان، تازه‌کار، مستقل و بااستعداد راه‌اندازی شده و برای زبان‌آموزان داستان‌هایی از ژانرهای مختلف دارد. استفاده از این سایت کاملاً رایگان است و شما می‌توانید هم بر اساس موضوع و هم بر اساس اسم نویسنده موردعلاقه‌تان در این پلتفرم جستجو کرده و کتاب مدنظرتان را برای مطالعه انتخاب کنید.

سایت رایگان ManyBooks برای استفاده همگانی!

دیگر سایت داستان انگلیسی ManyBooks است که طیف وسیعی از کتاب‌ها و داستان انگلیسی در ژانرهای مختلف را برای استفاده رایگان زبان‌آموزان فراهم کرده است.

معرفی بهترین سایت داستان انگلیسی

ManyBooks از نظر بسیاری از کاربران به‌عنوان بهترین سایت برای کتاب‌خواندن و آموزش انگلیسی انتخاب شده که از موضوعات تخیلی و ساینس فیکشن science fiction تا کتاب‌های عاشقانه را آماده ارائه کرده است.

فیدبوک، سایتی برای زبان‌آموزان حرفه‌ای

پیشنهاد بعدی سایت Feedbooks است که هم کتاب‌های رایگان داشته و هم با پرداخت درون برنامه‌ای امکان دسترسی به کتاب‌های خاص‌تر را فراهم کرده است. منابع داستانی این سایت بسیار کامل و غنی است و امکان استفاده آسانی هم دارد تا با هر سلیقه و در هر سطحی زبانی که هستید بتوانید بهترین استفاده از سایت را داشته باشید.

سایت Internet Archive، جامع‌ترین سایت داستان‌خوانی

در میان موارد متعدد از سایت داستان انگلیسی، Internet Archive کامل‌ترین منابع داستانی، کلیپ‌های تصویری، فایل‌های صوتی انگلیسی و … را دارد. همین مسئله هم باعث شده تا این پلتفرم یکی از باارزش‌ترین سایت‌های داستان‌خوانی برای دانش‌آموزان و دانشجویان باشد که دسترسی رایگانی دارد و امکان مطالعه به انگلیسی را برای همه فراهم کرده است.

پلتفرم Scribd با عضویت یک‌ماهه رایگان

Scribd دیگر سایت داستان انگلیسی است که یک ماه عضویت رایگان داشته و بعد باید هزینه استفاده از برنامه را پرداخت کنید. این پلتفرم هم منبع کاملی از کتاب داستان، کتاب صوتی و مجله انگلیسی است که بتوانید در هر موضوع و با هر عنوانی داستان‌های موردعلاقه‌تان به انگلیسی را پیدا کرده و مطالعه کنید.

از چند سایت مهم دیگر هم که عملکردی تقریباً مشابه پلتفرم‌های بالا دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         Wattpad 
  •         Project Gutenberg
  •         Goodreads 
  •         BookBub 

چگونه با کمک داستان کوتاه، ریدینگ خود را قوی کنیم؟

بعد از اینکه با سایت داستان انگلیسی آشنا شدیم، باید ببینیم که چطور می‌خواهیم با این داستان‌ها روی مهارت reading کار کرده و در داستان‌خوانی پیشرفت کنیم.

اول از همه همان‌طوری که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، سراغ انتخاب کتاب و داستانی بروید که مناسب سطح زبان شما باشد. به این ترتیب برای فهمیدن متن داستان سختی زیادی ندارید و خیلی راحت محتوا را درک می‌کنید. برای انتخاب داستان بر اساس سطحتان هم کافی است که در کتابفروشی یا در سایت مورد نظر یک صفحه کتاب را رندوم باز کنید. اگر در این صفحه بیشتر از 10 لغت جدید برایتان وجود دارد، بهتر است یک کتاب ساده‌تر انتخاب کنید. 

خواندن داستان انگلیسی برای شما نباید با پیدا کردن لغات در دیکشنری تلف شود؛ زیرا خیلی زود خسته خواهید کرد، پس حتماً کتابی را انتخاب کنید که مناسب سطح دانش فعلی‌تان باشد.

یادتان باشد اگر خیلی اهل کتاب خواندن نیستید، برای اینکه این مسیر آموزشی خیلی برایتان سخت نباشد، سراغ داستان‌هایی بروید که فیلم یا سریالشان ساخته شده است. اول فیلم را دیده و بعد سراغ خواندن بروید؛ زیرا به درک داستان و محتوای کتابی که می‌خوانید کمک بسیاری می‌کند.

چگونه با کمک داستان کوتاه، ریدینگ خود را قوی کنیم؟

برای شروع می‌توانید از کتاب‌های دوزبانه کمک بگیرید. در این کتاب‌ها یک صفحه داستان انگلیسی و صفحه مقابل فارسی است. حالا اگر متن را متوجه نشوید، می‌توانید سراغ ترجمه فارسی رفته و برای درک بیشتر داستان از ترجمه‌اش کمک بگیرید. این سیستم به مراتب از پیدا کردن مداوم کلمات جدید در دیکشنری ساده‌تر و بهتر است، خیلی هم وقتتان را نمی‎گیرد.

فراموش نکنید که بخش مهمی از خواندن داستان انگلیسی برای یادگیری کلمات جدید است، پس حتماً یک notebook  اختصاصی برای یادگیری کلمات جدید داشته و بعد از خواندن داستان و درک کامل محتوای آن اگر چیزی خیلی برایتان جدید و خاص بود، در دفترتان بنویسید. در ضمن موقع خواندن کتاب حتماً درباره معنا و مفهومش فکر کرده و به جمله‌بندی‌ها توجه کنید. روی هر ساختاری که برایتان جدید است، چند دقیقه تمرکز کرده و اگر سوال داشتید، حتماً از معلمتان بپرسید تا بتوانید در تمرین‌هایتان از مهارت‌هایی که آموختید، بیشتر استفاده کنید.

سؤالات متداول

آیا سایت‌ داستان انگلیسی اپلیکیشن هم دارد؟
بله برخی از این پلتفرم‌ها اپلیکیشن هم دارد که در سایت اصلی خودشان می‌توانید هم برای اندروید و هم برای ios دانلود کنید.
بهترین سایت برای خرید ebook را معرفی کنید؟
 BookBub  بهترین سایت رایگان با لیست کاملی از کتاب‌های داستانی انگلیسی است که می‌توانید هر ebook در هر ژانری را از این سایت تهیه کرده و استفاده کنید.
یک داستان را باید در چه مد‌ت‌زمانی بخوانیم؟
برای این سؤال نمی‌توان زمان مشخص را پیشنهاد داد. بر اساس سختی و پیچیدگی متن داستان می‌توانید زمان خواندن کتاب برای آموزش انگلیسی را از یک ماه تا چند ماه بدانید. در ضمن حتماً notebook اختصاصی برای کلمات جدیدی که از داستان‌ها یاد می‌گیرید، داشته باشید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید