بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

۶ مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

فهرست مطالب

انگلیسی یکی از پرمخاطب ترین زبان ها در جهان است و در بسیاری از کشورها در مدارس تدریس می‌شود. کسانی که انگلیسی صحبت می‌کنند یک مزیت بزرگ دارند. اگر کودکی دارید که زبان انگلیسی را یاد می‌گیرد، مهمترین چیزی که نیاز دارید، یک منبع انگلیسی خوب است! شاید شما هم به دنبال یک کتاب برای آموزش زبان انگلیسی کودکان خود باشید. در واقع گزینه‌های زیادی وجود دارد که تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند. اما نگران نباشید، امروز در وبلاگ لینگانو می‌توانید فهرستی از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را بررسی می‌کنیم. بیایید شروع کنیم. 

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کدام است؟

در طول سال‌ها، بسیاری از متخصصان، کتاب زبان مخصوص کودکان مبتنی بر فعالیت و همچنین کتاب‌های مبتنی بر برنامه درسی را برای هر سطح یادگیری انگلیسی ساخته‌اند. استفاده از کتابهای زبان انگلیسی کودکان متنی و فعالیت در خانه و کلاس درس هر دو در رشد کودک برای یادگیری زبان انگلیسی مفید است. تغییر محیط‌های مختلف هنگام استفاده از این کتاب‌ها به کودکان دیدگاه و فضای یادگیری متفاوتی می‌دهد که می‌تواند به گسترش تفکر آنها کمک کند. در ادامه لیستی تهیه کردیم که می‌توانید در آن بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان خود را بیابید.

دیکشنری تصویری آکسفورد برای کودکان

اولین مورد از لیست بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی کودکان، کتاب  Oxford Picture Dictionary for kids است. نویسندگان این کتاب، جنی کوری سانتاماریا(Jenni Currie Santamaria) و جوآن راس کیز(Joan Ross Keyes) هستند. دیکشنری تصویری دارای تصاویر جذابی است که یادگیری را فعال می‌کند. کلمات در موضوعاتی مثل مطالعات اجتماعی، علوم، ریاضی و سایر موضوعات هستند. این کتاب همراه با فلش کارت تصویری، تمرین خواندن و تمرین نوشتن است. CD صوتی همراه با کتاب نیز وجود دارد تا کودک شما بتواند تلفظ صحیح کلمات فرهنگ لغت را گوش داده و تکرار کند. 

کتاب دیکشنری آکسفورد

مجموعه کتاب‌های Let’s go

نمی‌شود از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان صحبت کرد و اسم کتاب‌های محبوب Let’s Go را نیاورد. این سری کتاب که برای زبان انگلیسی مبتدی ساخته شده است، به کودکان کمک می‌کند تا در حین انجام کار بخندند! این کتابهای زبان انگلیسی کودکان برای کودکانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند مناسب است و هدف آن این است که کودک در مکالمات انگلیسی شرکت کنند. مجموعه Let’s Go برای آواشناسی، گرامر و یادگیری الفبا طراحی شده است و از آهنگ و رقص، رنگ‌های زیبا، تمرین، تست‌های شنیداری و بازی‌های ارتباطی استفاده می‌کند تا کودکان به روشی تعاملی یاد زبان را یاد بگیرند. 

مجموعه بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Let's go

بهترین بخش این است که آنها همچنین یک وب سایت دانش آموزی دارند که کودکان نیز می‌توانند از آن یاد بگیرند. سی دی صوتی همراه این کتاب شامل ویس‌های متن کتاب و آهنگ است که همه این‌ها مکمل درس‌ها هستند. اگر آهنگ‌های ضبط شده خیلی قدیمی بودند، می‌توانید به راحتی کتاب را با ویدیوها یا موسیقی‌های موجود در YouTube استفاده کنید تا گزینه مدرن‌تری داشته باشید. منابع بیشتری به صورت آنلاین برای استفاده کودکان وجود دارد. همچنین می‌توانید یک فرهنگ لغت آنلاین و موارد اضافی قابل دانلود مانند صفحات رنگ‌آمیزی، فیلم‌ها و موارد دیگر را پیدا کنید.

کتاب English for Everyone Junior: دوره مبتدی

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ESL برای کودکان در بازار، English for Everyone Junior ،یک دوره جامع انگلیسی مبتدیان برای کودکان ۶ تا ۹ ساله است. بنابراین این کتاب عالی برای معرفی واژگان و دستور زبان انگلیسی نیز در لیست بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ما جای دارد.

کتاب English for Everyone Junior: دوره مبتدی

واژگان از طریق تصاویر زیبا و جذاب، همراه با ضبط‌های صوتی آموزش داده می‌شود. از سوی دیگر، نکات گرامری در بخش‌های جداگانه توضیح داده شده است و همراه با مثال‌های واضح و با تمرین‌های ساده تقویت می‌شود. علاوه بر این، یک راهنمای دست نویس در پشت و یک واژه‌نامه از اصطلاحات زبانی نیز وجود دارد.

کتاب کار سرگرم‌کننده واژگان، Learn English With Cartoons 

بگذارید حقیقتی را به شما بگوییم. یادگیری یک زبان جدید حتی برای بچه ها نیز می‌تواند ترسناک باشد. کتاب‌های درسی سنتی نیز معمولاً پیچیده یا بدتر از آن خسته‌کننده هستند. برای اینکه یادگیری زبان موثر باشد، باید جذاب نیز باشد. بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان برای تحقق این هدف کتاب Learn English With Cartoons است، کتابی که هم برای کودکان خردسال و هم برای بزرگسالان زبا‌ن‌آموزان ESL طراحی شده است. این کتاب با بیست فصل پر از کمیک و تصاویر، بسیار سرگرم کننده است.

این کتاب کار کلمات کلیدی واژگان مربوط به خانواده، روابط، اعضای بدن، دوست داشتن‌ها و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. همچنین تمرین زبان انگلیسی برای کودکان و برای تقویت یادگیری دارد.

کتاب آموزش زبان برای کودکان

 ESL Conversation Questions برای تقویت مکالمه کودکان

بخش مهمی از تسلط بر زبان انگلیسی، یادگیری نحوه مکالمه و صحبت کردن است. اما گاهی اوقات، بچه‌ها و حتی زبان آموزان بزرگسال نمی‌دانند در مورد چه موضوعاتی صحبت کنند. ESL Conversation Question for Kids این مشکل را برای بچه‌ها حل می‌کند.

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی برای کودکان

این کتاب شامل بیش از ۵۰ موضوع مکالمه مناسب برای بچه ها و مبتدیان است که هر کدام دارای مجموعه‌ای از ۱۵ موضوع تعاملی هستند که دانش آموزان را به گفتگو وادار می‌کند. البته، این کتاب برای بچه‌هایی است که از قبل کمی واژگان را می‌دانند. اما سؤالات برای کمک به کودکان در گسترش دایره لغات، توسعه مهارت‌های گفتاری و افزایش اعتماد به نفس طراحی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کتاب ریدینگ برای کودکان Now I’m Reading 

در ادامه لیست معرفی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، یک کتاب برای ریدینگ کودکان شما داریم. کتاب Now I’m Reading for Beginners برای کودکان مبتدی که خواندن را یاد می‌گیرند، عالی است. با تصاویر و حروف بزرگ، والدین و مربیان می‌توانند به کودکان در یادگیری صداها و تلفظ حروف کمک کنند.

کتاب ریدینگ برای کودکان Now I’m Reading 

با استفاده از این مجموعه کتاب‌ها، آماده شدن برای زمان خواب هرگز به این راحتی نبود! Now I’m Reading for Beginners کتاب های زیادی دارد که فرزند شما می‌تواند بر اساس همه موضوعات و سطوح مختلف مطالعه آنها را ادامه دهد. ده داستان وجود دارد که شامل کلمات مصوت کوتاه، ترکیبات همخوان و دو نمودار، و همچنین واژگان ساده و تکراری است که باعث می‌شود بچه‌ها راحت‌تر آن‌ها را یاد بگیرند. و البته، داستان‌ها با تصاویر رنگارنگ همراه هستند تا بچه‌ها را علاقه‌مند نگه دارند.

چگونه بهترین کتاب آموزش زبان برای کودکان را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، ابتدا باید به دنبال یک کتاب برای آموزش زبان انگلیسی کودکان با محتوای جذاب و مناسب سنی باشید. این کتاب باید تمرین زبان انگلیسی برای کودکان را با استفاده از داستان‌ها، تصاویر رنگارنگ و فعالیت‌های تعاملی ارائه دهد. همچنین مطمئن شوید که کتاب زبان مخصوص کودکان، با استفاده از روش‌های بازی‌آموزی و فعالیت‌های تفریحی، بتواند به کودکان کمک کند تا به طور طبیعی و لذت‌بخش زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

ویژگی‌هااسم کتاب
  • مناسب ۵ سال به بالا
  • طراحی جذاب عکس‌ها و تصاویر رنگارنگ و هنری باعث جلب توجه کودک شما می‌شود و آن‌ها را درگیر درس‌ها نگه می‌دارد.
  • ۷۰ موضوع مختلف با بیش از ۱۰۰ کلمه 
Oxford Picture Dictionary for kids
  • مناسب سن ۵ تا ۱۱ سال
  • حاوی محتوای صوتی، آهنگ‌ها، آوازها که مطالعات را جذاب‌تر می‌کند و امکان تمرین تلفظ و لحن را فراهم می‌کند.
Let’s Go
  • مناسب ۶ تا ۹ ساله
  • درس‌های آسان با مثال‌های فراوان
  • تصاویر زیبا که زبان‌آموزان را درگیر می‌کند
  • منابع صوتی فراوان
English for Everyone Junior
  • حاوی کاریکاتورهای سرگرم‌کننده و تعاملی برای جذب دانش آموزان
  • لغات جدید، تلفظ و استفاده صحیح از آن‌ها
  • انواع تمرینات چالش‌برانگیز اما سرگرم‌کننده برای تقویت یادگیری
Learn English With Cartoons
  • جلسات صحبت آزاد طولانی‌تری را ایجاد می‌کند
  • دارای انواع موضوعات جذاب با نمونه سوالات
  • برای برنامه‌ریزی درسی مفید است
ESL Conversation Questions
  • مناسب ۴ تا ۸ سال
  • داستان‌های سرگرم کننده با متن ساده و آسان برای دنبال کردن
  • به صورت تخصصی فونیک را آموزش می دهد
  • فعالیت های گسترده ای که والدین می توانند پس از مطالعه انجام دهند
Now I’m Reading

سوالات متداول

در چه سنی بهتر است آموزش زبان انگلیسی به کودکان با استفاده از کتاب‌ها را آغاز کرد؟
شروع یادگیری می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله توانایی کودک در فهمیدن واژگان و جملات، علاقه و تمایل به یادگیری و همچنین منابع آموزشی موجود بستگی دارد. با این حال، بسیاری از متخصصان آموزش زبان بر این عقیده‌اند که شروع آموزش زبان در سنین پایین‌تر، مثلا در سنین ۳ تا ۵ سال، موجب تسهیل در یادگیری زبان انگلیسی در آینده خواهد شد. 
آیا استفاده از کتاب‌هایی با تصاویر جذاب و دیکشنری‌های تصویری برای آموزش زبان به کودکان مناسب است؟
بله، استفاده از کتاب‌هایی با تصاویر جذاب برای کودکان مناسب است. این کتاب‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا واژگان و جملات را با تصاویر و توضیحات آسان‌تر فهمیده و حفظ کنند. همچنین، باعث افزایش علاقه کودکان به یادگیری زبان انگلیسی می‌شوند و آن‌ها را به یادگیری زبان با لذت و شور و شوق ترغیب می‌کنند.
بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟
بهترین کتاب آموزش زبان کودکان باید جذاب و شاد باشند تا توجه کودکان را جلب کنند. همچنین، این کتابها باید دارای تصاویر رنگارنگ و مناسب برای سطح سنی کودکان باشند. همچنین، تکرار و تمرین در این کتابها بسیار مهم است.

کلام پایانی

کتاب‌ها نباید خسته کننده باشند! امروزه بسیاری از کتاب‌ها وجود دارد که از بازی‌ها، الگوها، صدا، نقاشی و موارد دیگر برای سرگرم کردن کودکان هنگام یادگیری استفاده می‌کنند. اگر از کتاب ها به روش درست استفاده شود، یادگیری بسیار آسان‌تر خواهد بود. دامنه توجه کودکان خردسال می‌تواند خیلی سریع افزایش یابد، بنابراین داشتن فردی در اطراف آنها که آنها را در مسیر درست نگه دارد، ضروری است. کودک خود را زیر نظر داشته باشید و از او درباره چیزهایی که می‌آموزد، سوال بپرسید. بهترین یادگیرندگان کسانی هستند که به چالش کشیده می‌شوند! آیا از لیست بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ما استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌توانید کتابهای زبان انگلیسی کودکان دیگری را برای کمک به آموزش زبان انگلیسی به کودکان معرفی کنید؟ نظر خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر قصد دارید یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید، می‌توانید برای مشاوره اطلاعات تماس خود را در پایین این صفحه وارد کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید