آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان

آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان

فهرست مطالب

در آموزش انگلیسی به کودکان بعد از رنگ، نام حیوانات، اعداد و اشیای خانه باید اعضای بدن را آموزش دهید که اصلاً کار سختی نیست و اتفاقاً کودکان برای یادگیری‌اش کنجکاو هستند. در این بخش هم باید از بازی و سرگرمی استفاده کرده و به هر نحوی توجه کودک را به مسیر آموزشی جلب کنید، هم‌زمان آموخته‌هایش را با او مرور کرده و سعی کنید تا انگیزه‌اش را برای یادگیری از دست ندهد. با این توصیه‌ها در ادامه برای راهکارهای آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان با ما همراه شوید.

نحوه آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان

ده‌ها پژوهش در سال‌های اخیر نشان داده که کودکان به‌صورت ذاتی و طبیعی کنجکاو هستند و چون هنوز دنیای بیرونشان را کشف نکردند، برای یادگیری هر چیزی از یک زبان جدید گرفته تا بازی جدید، اشتیاق بسیار دارند. به این ترتیب شما از طریق بازی می‌توانید فرایند آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان و هر موضوع دیگری را شروع کرده و خیالتان راحت باشد که کودک به راحتی متوجه مفاهیم مختلف شده و می‌تواند آن را بخاطر بسپارد.

بیشتر بخوانید

بازی به خصوص اگر همراه با حرکت فیزیکی باشد، تأثیر خوبی در یادگیری و رشد ذهنی دارد و یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش بهره بالای هوشی کودک است. جالب است بدانید که کودکان از شش‌ماهگی به خوبی از حضور خودشان به‌عنوان یک موجود زنده و مستقل آگاه هستند و می‌توانند شناخت سطحی از محیط اطرافشان داشته باشند. یادگیری قسمت‌های مختلف اعضای بدن همراه با بازی‌های مفرح و سرگرمی‌های جالب هم چیزی است که قطعاً از آن استقبال خواهند کرد، پس بیایید چند راهکار را پیشنهاد دهیم.

آموزش کلمات انگلیسی مربوط به بدن

اولین قسمت آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان آشنایی با تمام اعضای مهم بدن از سر تا پا است. فرقی ندارد که کودک کلاس زبان عمومی رفته یا در خانه آموزش ببینید، در هر صورت باید تصویری مشابه مدل زیر را داشته و روی تصویر قسمت‌های مختلف اعضای بدن را به او نشان دهید.

آموزش کلمات انگلیسی مربوط به بدن

اول باید خودتان با تلفظ درست تمامی این کلمات آشنا باشید و بعد روی تصویر به کودک نشان دهید، مثلاً روی تصویر leg را نشان داده و از او بخواهید تا تکرارش کند. حتماً روی یادگیری تلفظ درست کلمه حساس باشید تا کودک از همین ابتدای آموزش به درستی با تلفظ تمامی کلمات آشنا شود. بعد روی بدن خودش دوباره leg را نشان دهید تا به مفهوم کلمه پی برده و بعد از شما مجدد تکرار کند.

بیشتر بخوانید

این تکرار به کودک کمک می‌کند تا مفهوم جدید را به ذهنش بسپارد، بعد می‌توانید از او بخواهید که leg را روی بدن خودش یا روی تصویر به شما نشان دهد تا از تکمیل مسیر یادگیری‌اش مطمئن شوید. البته پیشنهاد می‌کنیم که از کودک بخواهید نام قسمت‌های مختلف را روی بدن خودش نشان دهد؛ زیرا برایش جذابیت بیشتری دارد. وقتی با نام تمام قسمت‌های بدن آشنا شد، می‌توانید سراغ جزئیات رفته و مثلاً قسمت‌های مختلف دست یا پا را به او آموزش دهید، ولی بهتر است که در بازه‌های زمانی مختلف حتماً اعضای مختلف بدن را با او مرور کرده و سپس به مرحله بعدی بروید. در ضمن با سیستم تشویق و جایزه هم می‌توانید انگیزه بیشتری برای یادگیری به کودک بدهید.

آموزش کلمات انگلیسی مربوط به دست

به همان ترتیبی که برای آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان در پاراگراف قبل گفتیم، از روی تصویر زیر قسمت‌های مختلف دست را به کودک آموزش دهید.

آموزش کلمات انگلیسی مربوط به دست

آموزش کلمات انگلیسی مربوط به پا

به همین ترتیب پیش رفته و از روی عکس نام قسمت‌های مختلف پا را به کودک آموزش داده و سپس روی بدن خودش به او نشان دهید تا تکرار کند. برای مرور هم می‌توانید از او بخواهید که یک قسمت مثلاً nail یا knee را روی بدن خودش نشان دهد.

آموزش کلمات انگلیسی مربوط به پا

آموزش اعضای داخلی بدن به انگلیسی

برای آموزش اعضای داخلی بدن باید از عکس و ویدئوهای آموزشی کمک بگیرید. انیمیشن‌ها و موشن‌گرافی‌های یوتیوب انتخاب بهتری هستند؛ زیرا نشان دادن عکس واقعی قلب یا ریه و شش برای کودکان چندان دلپذیر نیست. در این قسمت اگر کودک علاقه‌ای به یادگیری نداشت، با توجه به فرم کلی اعضای داخلی بدن خیلی روی یادگیری حساس نشده و این مرحله را برای مراحل بعدی بگذارید.

دانلود آهنگ آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان

علاوه بر تماشای ویدئو و نشان دادن عکس‌های مختلف به کودکان، می‌توانید از موزیک‌های مختلف که برای آموزش اعضای بدن به انگلیسی برای کودکان تولید شده استفاده کنید که در ادامه لینک دانلودش را برایتان گذاشتیم:

سؤالات متداول

آیا از ویدئوهای آموزشی هم می‌توان کمک گرفت؟
بله ویدئوهای موزیکال خلاقانه و مختلفی را می‌توانید در یوتیوب و آپارات برای آموزش قسمت‌های مختلف بدن پیدا کنید که کودک از تماشایش لذت ببرد.
برای مرور آموخته‌های کودک، غیر از موزیک و تماشای ویدئو دیگر چه پیشنهادی دارید؟
کتاب‌های رنگ‌آمیزی انگلیسی که در تمامی کتاب‌فروشی‌ها و شهر کتاب‌ها پیدا می‌شود منبع مناسب دیگری برای مرور قسمت‌های مختلف بدن و کلمات متنوع انگلیسی با کودک است.
آیا از اپلیکیشن هم می‌توان برای آموزش زبان به کودک استفاده کرد؟
بله بسیاری از اپ‌های آموزش زبان فقط مخصوص کودکان طراحی شده و از طریق بازی و کارتون، واژگان و جملات ساده و پایه را آموزش می‌دهد.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید