آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی از چه سنی برای کودکان مناسب است؟

فهرست مطالب

آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و مفید باشد، البته در صورتی که از روش مناسب استفاده شود. آموزش آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیازمند زمان و تمرین است. برای آموزش موفقیت آمیز زبان انگلیسی به کودکان، ابتدا باید بدانید که چگونه زبان‌آموزان جوان هستند و آن‌ها برای زبان انگلیسی چیست. در این مقاله از آکادمی لینگانو در مورد روش ها و منابع مختلف برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بیشتر صحبت می کنیم.

 

روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اولین چیزی که در مورد بچه‌ها باید به آن اشاره کرد این است که آن‌ها تمرکز کمتری دارند و می‌توانند به راحتی خسته شوند و یا حواسشان پرت شود. نکته دیگری که باید در مورد آموزش زبان انگلیسی به کودکان به خاطر بسپارید این است که آن‌ها خودشان انتخاب نکرده‌اند که زبان یاد بگیرند. یعنی کودکان به اندازه زبان‌آموزان بزرگ‌تر برای یادگیری انگلیسی انگیزه ندارند. بنابراین چه چیزی دانش آموزان جوان را برای یادگیری زبان انگلیسی تحریک می‌کند؟ آموزش را سرگرم‌کننده کنید! همیشه بازی و سرگرمی برای کودکان الویت دارد. برخی از مربیان معتقدند که بچه‌ها از طریق بازی بهتر یاد می‌گیرند و موثرترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان زمانی است که آن‌ها از یادگیری لذت ببرند. در ادامه چند روش جالب برای سرگرم‌کننده‌تر کردن آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

 

همراه با بازی آموزش دهید

بازی کردن راهی عالی برای لذت‌بخش کردن فرآیند یادگیری است. بازی‌ها باعث ایجاد حس رقابت برای برنده شدن بین کودکان می‌شوند. وقتی در یک بازی برنده می‌شوید، به این نتیجه می‌رسید که برای پیروزی تلاش کرده‌اید و می‌توانید از موفقیت خود احساس خوبی داشته باشید. بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنید. می‌توانید از فلش کارت‌ها برای بازی کلمات استفاده کنید. مثلا از کودکان بخواهید با دیدن یک فلش کارت، کلمات مترادف، متضاد یا کلمات مشابه آن را به خاطر بیاورند.

بیشتر بخوانید:

بازی جالب دیگر این است که کلمات را روی کاغذهای جداگانه بنویسید و آ‌ن‌ها را درون یک کاسه یا کلاه بگذارید. برای دور اول، با بیرون کشیدن یک لغت شروع کنید. مطمئن شوید که کودک کلمه را نمی‌بیند. بعد، سعی کنید کلمه را بدون اینکه آن را بگویید، توصیف کنید. هدف کودک شما باید حدس زدن کلمه در سریع‌ترین زمان ممکن باشد.

توصیه می‌کنیم به بازیکنان برای حدس زدن سه دقیقه به ازای هر کلمه وقت بدهید. هرچه کودک شما کوچکتر باشد، به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر متوجه شدید که کودک برای حدس زدن به زمان بیشتری نیاز دارد، می‌توانید زمان‌بندی را در حین بازی تغییر دهید.

برای دور دوم از همان کلمات استفاده کنید و آن‌ها را به صورت پانتومیم اجرا کنید!

برای دور سوم، می‌توانید دوباره از توصیف استفاده کنید، اما این بار شما و کودک فقط باید از یک کلمه برای اشاره به واژه مورد نظر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کلمه “آسمان” بود، اشاره شما می‌تواند “ابر” باشد.

بیشتر بخوانید:
از این بازی های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان غافل نشوید

این بازی کمک می‌کند تا مطمئن شوید که کودک شما منابع زیادی برای کمک به یادگیری کلمات و واژگان انگلیسی خود دارد. پس از بازی، آنها تعریف کلمات و واژگان جدید و همچنین مترادف‌ها و اقدامات مرتبط با هر کلمه را به خاطر می‌سپارند.

 

خلاق باشید

انجام کارهای مشابه و هر روزه برای کودکان خسته کننده است. پس در برنامه‌های خود خلاق باشید. شما می‌توانید هر روز برنامه اولیه یکسانی داشته باشید، اما انواع تمرینات خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از کودکان بخواهید بازی‌ها، تمرین‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

 

از هنر در آموزش خود استفاده کنید

بچه‌ها عاشق ساختن چیزهای رنگارنگ و هیجان انگیز در کلاس هستند. همانطور که پابلو پیکاسو گفت که “هر کودک یک هنرمند است”، از این ویژگی ذاتی استفاده کنید و از هنر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود استفاده کنید. ساختن کلاژ آسان است. وقتی کودکان شروع به ساخت کلاژ می‌کنند، به آن‌ها دستورالعمل‌هایی بدهید که با استفاده از حروف اضافه، آیتم‌های مختلف را در مکان‌های مختلف قرار دهند، یا به آن‌ها اجازه دهید به شما بگویند که چه کار می‌کنند و موارد موجود در کلاژشان نسبت به یکدیگر در کجا قرار گرفته‌‌اند. فراموش نکنید که پس از هر فعالیت هنری به کودک فرصتی بدهید تا در مورد آثار هنری تکمیل شده خود صحبت کند، حتی به زبان انگلیسی!

هنر آشپزی را فراموش نکنید. وقتی با کودکان غذا درست می‌کنید، این فرصت را دارید تا در مورد هر پنج حس صحبت کنید. هنگامی که با کودکان خود آشپزی می‌کنید در مورد تمام حواس پنج گانه صحبت کنید و مطمئن شوید که فرآیند پخت و پز را نیز شامل می‌شود. همانطور که به کودک خود آموزش می‌دهید از موضوعات گرامری مرتبط و عبارات ضروری استفاده کنید تا حین آشپزی با آن‌ها آشنا شود.

 

از انیمیشن استفاده کنید

 

همه کودکان، انیمیشن و کارتون‌ها را دوست دارند. رنگ‌ها و گرافیک جذاب و خیره‌ کننده با صداگذاری‌های جالب همیشه توجه کودکان را جلب می‌کند. استفاده از کارتون‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار موثر است. صداپیشگان در کارتون‌ها کلمات خود را به خوبی تلفظ می‌کنند تا همه آن‌ها را بفهمند. بسیاری از کارتون‌های کودکان بر تعاملات اجتماعی تمرکز دارند؛ بنابراین می‌توانید برخی از مکالمات و عبارات دنیای واقعی را نیز در آن‌ها بشنوید. در کارتون‌های کودکان از کلماتی استفاده می‌شود که به اندازه کافی ساده و برای زبان‌آموزان سطح پایین انگلیسی قابل درک هستند. در کارتون‌ها معمولا ساختار جملات و عبارات بسیار تکرار می‌شود. بسیاری از کارتون‌ها نیز صرفا برای یادگیری لغات انگلیسی ساخته شده‌اند.

 

مثلا کارتون “Word Girl” روی آموزش کلمات تمرکز دارد. در این نمایش، یک دختر ابرقهرمان از طریق قدرت کلمات با آدم‌های بد مبارزه می‌کند. قسمت‌ها به سبکی بسیار منحصر به فرد ترسیم شده‌اند و کلمات جدید انگلیسی را در حین استفاده از آن‌ها توضیح می‌دهند. این کارتون را می‌توانید در یوتیوب تماشا کنید.

 

انیمیشن Doki نیز برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب است. دوکی و دوستانش نقاط مختلف جهان را کاوش می‌کنند و با فرهنگ‌ها و واژه‌های جدید مرتبط با آن‌ها آشنا می‌شوند. اگر می‌خواهید کودکتان نه تنها با کلمات جدید، بلکه با فرهنگ‌های جدید نیز آشنا شود، این کارتون را برای او تهیه کنید.

 

آهنگ‌های شاد انگلیسی بخوانید

در طول زمان ثابت شده است که آهنگ‌ها به ما در حفظ کردن کمک می‌کنند، بنابراین با استفاده از آهنگ‌ها می‌توانید از توانایی کودک خود برای انتقال اطلاعات به حافظه استفاده کنید. این یک تکنیک بسیار مفید برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است، زیرا می‌تواند آن‌ها را سرگرم کند و حتی ممکن است متوجه یادگیری خود نشوند!

 

آموزش زبان به کودکان با بازی

 

البته فقط خواندن یک آهنگ کافی نیست. اما با قرار دادن یک آهنگ در یک برنامه درسی، می‌توانید اطلاعات جدیدی را به روشی هیجان انگیز و جالب ارائه دهید که مطمئناً کودکان آن را به خاطر می‌سپارند. این روش یک روش بسیار مفید برای آموزش لغات جدید نیز است. برای مثال آهنگ زیر راهی عالی برای آموزش اعضای بدن به کودکان است. از کودک خود بخواهید همزمان با آهنگ بخواند و اعضای مختلف بدن را نشان دهد

 

 

 

بهترین زمان آموزش زبان انگلیسی به کودکان

امروزه یاد گرفتن یک زبان خارجی به ویژه زبان انگلیسی امری بسیار ضروری و مهم است. بسیاری از والدین دوست دارند کودکان خود از سنین پایین یادگیری زبان را آغاز کنند. اما هنوز یک سوال مهم باقی می‌ماند: از چه سنی باید آموزش زبان انگلیسی به کودکان را شروع کرد؟ در پاسخ باید بگوییم هیچ جواب قطعی وجود ندارد؛ زیرا هر کودک شخصیتی جداگانه و خاص خود را دارد. نظرات کارشناسان در مورد حد سنی مطلوب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیز متفاوت است. بسیار واضح است که کودکان مهارت‌های جدید را بسیار راحت تر از دیگران یاد می‌گیرند؛ زیرا باهوش‌تر و با استعداد‌تر هستند. مغز آنها طوری طراحی شده است که اطلاعات جدید را به راحتی جذب و نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس مطالعات، بهترین زمان برای یادگیری زبان قبل از رسیدن به ۱۰ سالگی است. نوجوانان زیر ۱۸ سال نیز مهارت‌های زیادی در یادگیری یک زبان جدید دارند و متفکرانی خلاق هستند، اما هر چه سن شما بیشتر شود یادگیری آن دشوارتر خواهد بود و زمان بیشتری می‌برد. برخی از دانش آموزان دریافتند که با افزایش سن، یادگیری کامل یک زبان خارجی دشوارتر است، اما این بدان معنا نیست که توانایی یادگیری یک زبان غیر ممکن خواهد بود. بنابراین بهتر است کودکان و نوجوانان قبل از رسیدن به ۱۸ سالگی زبان خارجی را بیاموزند. طبق تحقیقات انجام شده اگر یک زبان جدید قبل از ۱۰ سالگی یاد گرفته شود، نتایج می‌تواند عالی و شگفت‌انگیز باشد.

 

در نهایت این شما هستید که از استعدادها و تلاش‌های فرزندتان برای یادگیری آگاه هستید و بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که بهترین چیز برای فرزند شما چیست؛ بنابراین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان با توجه به ویژگی‌های مختلف، متفاوت است. 

 

آموزش لغات انگلیسی به کودکان

یادگیری واژگان یکی از ضروری ترین مراحل در سفر کودک شما در دنیای یادگیری زبان است. اما می‌دانیم که دانستن دقیق نحوه آموزش واژگان برای والدین نیز می‌تواند کمی دلهره آور باشد. با تقریباً ۲۰۰۰۰۰ کلمه در زبان انگلیسی، اصلاً از کجا شروع کنیم؟ چند نکته وجود دارد که با رعایت آن می‌توانید  به فرزندتان کمک کنید تا هم‌زمان با بازی و سرگرمی، تمرکز بیشتری برای یادگیری داشته باشد. 

صبور باشید! همه کودکان با سرعت‌های مختلف و به روش‌های منحصر به فرد خود یاد می‌گیرند. ممکن است مدتی طول بکشد تا ترکیب کاملی از فعالیت‌ها را برای شاد نگه داشتن فرزندتان، درگیر کردن و یادگیری او حفظ کنید. این موضوع کاملا طبیعی است! روشی که برای کودک شما جواب می‌دهد، ممکن است متفاوت با روش یادگیری خواهر، برادر یا همکلاسی‌هایش باشد. وقت گذاشتن مطابق با نیازهای آن‌ها بهترین راه برای درگیر نگه‌داشتن آ‌ن‌ها و ایجاد شوق و انگیزه در آن‌‌ها برای یادگیری لغات جدید است.

 

چند راه جالب برای یادگیری میوه‌ها به زبان انگلیسی

تمام کتاب‌های آکادمی انگلیسی با کلمه «Apple» یا سیب شروع می‌شوند. این اولین مثالی است که همراه با حرف اول الفبا می‌آید. می‌توانید بازی‌های زیادی برای آموزش لغات انگلیسی و نام میوه‎ها به کودکان انجام دهید.

 

تصویر را با کلمه مطابقت دهید

 

روی یک تکه کاغذ میوه‌های مختلف بکشید و روی هر کدام اعداد بنویسید. روی یک تکه کاغذ دیگر نام میوه‌ها را بنویسید و مربع‌های خالی کوچکی قرار دهید. از فرزندتان بخواهید با قرار دادن عدد مربوطه در مربع‌های خالی، نقاشی‌های میوه را با نام‌ها مطابقت دهد.

 

بازی خرید مواد غذایی 

 

می‌توانید بازی خرید مواد غذایی را انجام دهید. از کودک بخواهید نقش فروشنده را اجرا کند و شما برای خرید پیش او بروید. جدا از لیست خواربار فروشی‌های معمول خود، فلش کارت‌هایی با تصاویر میوه و نام آن‌ها به زبان انگلیسی برای فرزندتان بگیرید و از او بخواهید میوه را به شما بفروشد. مثلا به او بگویید: “Can you get some bananas for me, please”. ببینید چه تعداد میوه را می‌تواند به درستی تشخیص دهد.

 

درست یا نادرست 

 

روی یک کاغذ چند جمله درست و نادرست بنویسید. به عنوان مثال “Oranges are blue” یا “Apples are red” و میوه‌ها را درست در کنار جمله بکشید. جمله را با صدای بلند برای فرزندتان بخوانید و بعد از اینکه پاسخ صحیح را گفت، به او بگویید میوه‌ها را به رنگ مناسب خود رنگ کند. 

 

سالاد میوه درست کنید

 

در حین تهیه یک میان وعده خوشمزه با میوه مورد علاقه فرزندتان، نام هر میوه را در حین تهیه سالاد تکرار کنید. بچه‌ها زمانی که تمام حواسشان درگیر باشد، سریع‌‍تر یاد می‌گیرند.

 

چند روش جالب برای یادگیری حیوانات به زبان انگلیسی

 

آموزش نام انگلیسی حیوانات نیز برای شروع یادگیری زبان انگلیسی کودکان مناسب است. در ادامه چند روش جالب و سرگرم‌کننده برای آموزش نام حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

 

آهنگ بخوانید

 

آهنگ‌های زیادی برای یادگیری اسم حیوانات در یوتیوب وجود دارد. از آن‌ها استفاده کنید و از کودکان بخواهید همراه با آهنگ بخوانند.

 

از کارت‌های حرکت حیوانات استفاده کنید

 

چند کارت با تصاویر حیوانات چاپ کنید و نحوه حرکت آن‌ها را زیر هر یک بنویسید. مثلا بنویسید «roll like a cat»،. یک کارت به نوبت بکشید و بچه‌هایتان را تشویق کنید تا بعد از گفتن نام حیوان، مانند او حرکت کنند. کودکان از انجام این کار لذت می‌برند و می‌توانند علاوه بر یاد گرفتن، بخندند.

 

حیوان اوریگامی بسازید

 

بچه ها عاشق خلق کردن هستند! مواد ساده را جمع آوری کنید و با بچه‌های خود کاردستی‌های سرگرم کننده درست کنید. به تعدادی بشقاب کاغذی، کاغذ کاردستی با رنگ‌های مختلف، مداد رنگی، کاغذ خالی، قیچی و چسب نیاز دارید. از کاغذها برای ایجاد اشکال اولیه حیوانات مورد علاقه کودک خود استفاده کنید، از مداد رنگی برای ترسیم ویژگی‌های آنها استفاده کنید و کمی رنگ اضافه کنید. سپس، کاردستی خود را با اضافه کردن جزئیاتی مانند گوش، بینی یا چشم با کاغذ تمام کنید. همچنین می‌توانید حیوانات اوریگامی درست کنید که بازی با آنها برای بچه‌ها بسیار سرگرم کننده است. در حین درست کردن کاردستی‌ها از کودکان بخواهید نام حیوانات را به انگلیسی بیان کنند و یا با آن‌ها جمله بسازند.

 

آموزش زبان به کودکان با کاردستی

 

منابع آموزش زبان انگلیسی به کودکان

از منابع زیادی می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنید. چند مورد از آن‌ها را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

 

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

امروزه، بچه‌ها می‌توانند انگلیسی را به روش‌های مختلفی مانند رفتن به کلاس‌های زبان انگلیسی یا تدریس خصوصی در خانه یاد بگیرند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی است که معمولاً روی موبایل یا تبلت نصب می‌شوند. این روش یک روش جدید، هیجان انگیز و موثر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. 

برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی، تصاویر، فیلم‌ها و آهنگ‌های زیادی را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهند. یادگیری زبان انگلیسی دیگر محدود به کتاب‌های درسی خسته کننده یا جملات چاپی ساده نیست. تصاویر زنده و ملودی سرگرم‌کننده در ویدیوها و آهنگ‌ها باعث می‌شود که کودکان هنگام گوش دادن و یادآوری نحوه تلفظ کلمات جدید انگیزه داشته باشند. علاوه بر این، به لطف گوش دادن به تلفظی که کاملاً توسط افراد بومی ضبط شده است، می‌توان مهارت‌های گفتاری آنها را به طور طبیعی بهبود بخشید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان

 

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان معمولا از بازی‌ها برای مرور درس‌ها و همچنین برای تحریک بچه‌ها برای به خاطر سپردن بهتر استفاده می‌کنند. در نتیجه مهارت‌های انگلیسی آن‌ها می‌تواند به یک عمل طبیعی مانند یک غریزه تبدیل شود که آن‌ها را قادر می‌سازد تا انگلیسی را روان‌تر صحبت کنند. این روش یادگیری مزایای بیشتری را برای کودکان به همراه دارد. همچنین به جای رفتن به کلاس درس طبق جدول زمانی ثابت، بچه‌ها آزادند تا مناسب‌ترین زمان خود را برای شروع درس انتخاب کنند. 

 

اپلیکیشن Lingokids برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

کودکان در این اپلیکیشن موضوعات مختلف از جمله حیوانات، غذا، طبیعت، مکان‌ها و غیره را به زبان انگلیسی یاد خواهند گرفت. به عنوان مثال، درس اول مربوط به اشیاء حمام است. بچه‌ها وقتی در فعالیت‌های مرتبط هستند، با واژگان جدیدی مواجه می‌شوند و بهتر آن‌ها را به خاطر می‌سپارند. (برای فعالیت‌های صبحگاهی، کلمه مسواک را یاد می‌گیرند و هنگام مسواک زدن روزانه دندان‌هایشان کلمات مرتبط را مرور می‌کنند)

Lingokids همچنین بازی‌های لذت بخشی را ارائه می‌دهد که به بچه‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های انگلیسی خود را مانند گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن را بهبود بخشند. علاوه بر این، این اپلیکیشن از آهنگ‌های انگلیسی و بسیاری از داستان‌های کوتاه جالب با ملودی سرگرم کننده استفاده می‌کند تا کودکان درس‌ها را راحت تر درک کند.

 

اپلیکیشن Monkey Junior برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

این برنامه شامل بیش از ۳۰۰۰ درس با تمرکز بر واژگان و تلفظ انگلیسی است. با Monkey Junior، بچه‌ها می‌توانند انگلیسی و حتی برخی از زبان‌های دیگر را یاد بگیرند. علاوه بر این، والدین به راحتی می‌توانند سطوح مناسب را برای فرزندان خود انتخاب کنند.  در هر سطح انواع درس‌های جالبی ارائه می‌شود. سطح آسان ۳۶۰ درس، متوسط ۳۱۰ درس و پیشرفته ۳۱۰  درس دارد. این برنامه از تصاویر و عکس‌های واقعی برای نشان دادن محتوای درس‌ها استفاده می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا بچه‌ها انگلیسی را با اشیایی که معمولاً در زندگی روزمره خود می‌بینند، روزنامه‌ها یا مجلات یاد بگیرند.

 

استفاده از بازی‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

استفاده از بازی‌ها تاثیر زیادی در یادگیری کودکان دارد. بازی Pirate Alphabet Bubble Popper یک بازی جذاب برای یادگیری و تشخیص حروف الفبا و مناسب کودکان پیش دبستانی است. این بازی بسیار برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان عالی است؛ زیرا کوتاه و شیرین است و در عین حال تمام مهارت‌های لازم را پوشش می‌دهد. در این بازی بچه‌ها به دستورالعمل های صوتی گوش می‌دهند و روی حرفی که می‌شنوند، کلیک می‌کنند. همانطور که آنها پیشرفت می‌کنند، حروف الفبا از آسمان می‌افتند و آن‌ها باید به سرعت آن‌ها را شناسایی و پخش کنند. این بازی با تصاویر زیبا و رنگارنگ و موسیقی جذاب، مطمئناً کودک شما را در حین یادگیری الفبا درگیر می‌کند!

 بازی Crossword Puzzle Creator یک راه سرگرم کننده و آسان برای کودکان برای یادگیری لغات جدید به روشی سرگرم کننده و تعاملی است. آن‌ها می‌توانند هر موضوعی را که دوست دارند انتخاب کنند و بر اساس آن موضوع جدول کلمات متقاطع ایجاد کنند. بچه‌ها می‌توانند پاسخ‌ها و سرنخ‌ها را با تایپ مستقیم آن‌ها روی صفحه یا با کپی و چسباندن از یک فایل Microsoft Word یا Google Docs وارد کنند. جدول کلمات متقاطع را می‌توان در این بازی با استفاده از ۱۰ تا ۲۰ کلمه در هر بازی ایجاد کرد. همانطور که آن‌ها پاسخ‌ها و سرنخ‌ها را وارد می‌کنند، می‌توانند ارتباط بین کلمات را نیز درک کنند.

 

خواندن کتاب و داستان برای کودکان

یکی دیگر از روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان، استفاده از کتاب‌ها و داستان است. بسیاری از کتاب‌های کودکان از تصاویر برای نشان دادن آنچه نوشته شده استفاده می‌کنند. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند تا بچه‌ها بتوانند داستان را بهتر بفهمند. این تصاویر می‌تواند کمک بزرگی به کودک شما در هنگام یادگیری زبان انگلیسی بکند. با ارتباط دادن یک کلمه یا عبارت جدید با یک تصویر یا یک شی، به خاطر سپردن آن بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 

خواندن کتاب انگلیسی برای کودکان

 

معمولا یاد گرفتن کلماتی که در یک موقعیت واقعی (در زمینه) استفاده می‌شوند نیز بسیار آسان‌تراست. از آنجایی که زبان این کتاب‌ها بسیار ساده است، به راحتی می توان فهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در فایل زیر یک داستان کوتاه مناسب کودکان به همراه ترجمه فارسی قرار داده شده است.

 

دانلود داستان کوتاه The Thirsty Crow

 

کانال‌ها و برنامه‌های یوتیوبی برای آموزش انگلیسی به کودکان

کانال GrammarHeads ماموریت دارد تا با آموزش آهنگ‌های جذاب در مورد مفاهیم مختلف، با انبوهی از دروس هنرهای زبان، یادگیری را سرگرم‌‍کننده کند. زمان هر ویدیو بین سه تا چهار دقیقه است، بنابراین وقت زیادی نمیگیرد. بچه‌ها دوست دارند بارها و بارها برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنند، بنابراین می‌توانید از این کانال برای کودک خود استفاده کنید.

کانال CoolSchool دارای مجموعه‌ای برجسته از فیلم‌های داستان گویی است که معلمان و والدین می‌توانند از آنها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنند. کودکان می‌توانند داستان‌های کلاسیک مانند سیندرلا و راپونزل را در این کانال تماشا کنند. خانم بوکسی (Ms Booksy)، داستان‌سرای خارق‌العاده، بچه‌ها را در دنیای داستان‌ها غرق می‌کند. ویدئوها در بسیاری از موارد بیش از سی دقیقه هستند و بچه‌ها با شنیدن داستان‌های محبوب خود لذت خواهند برد.

 

دوره جامع لینگانو

ما در دوره زبان لینگانو با استفاده از بهترین شیوه و به روزترین تکنیکهای زبانی، با شما به گام همراه هستیم تا مهارتهای شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن خود را تقویت کنید. در این دوره می‌توان از سطح پایه تا پیشرفته، زبان انگلیسی را به صورت کاربردی بیاموزید و از آن در زمینه شغلی و تحصیلی خود استفاده کرد.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید