آموزش رنگ ها به زبان انگلیسی برای کودکان

روش‌های کاربردی آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان

فهرست مطالب

آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان می‌تواند یکی از بخش‌های جالب و جذاب یادگیری آن‌ها باشد؛ زیرا اغلب این آموزش‌ها، با بازی و سرگرمی‌های متنوع ترکیب می‌شوند. اگر دوست دارید کمی بیشتر وارد دنیای رنگ‌ها شوید و با بازی‌ها و کتاب‌های مختلف برای آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان آشنا شوید، با لینگانو تا انتهای مقاله همراه باشید.

نحوه آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان

آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان می تواند چالش برانگیز باشد. چند ایده تازه برای آموزش رنگ ها را بررسی کنید.

قدم اول؛ واژگان را معرفی کنید

ابتدا باید واژگان را معرفی کرد. کارتی تهیه کنید که روی آن رنگ مورد نظر به همراه نام آن نوشته شده باشد. کارت را نشان دهید و آن را به وضوح تلفظ کنید و سپس از کودک خود بخواهید آن را تکرار کند. این کار را با چندین رنگ انجام دهید و سپس آن‎ها را مرور کنید. در نهایت، همه کارت‌ها را با هم مخلوط کرده و این مراحل را تکرار کنید. بعد از آموزش اولیه رنگ‌ها، می‌توانید به سراغ فعالیت‌های دیگر مثل بازی‌ها بروید.

دایره‌های رنگی درست کنید

در قدم دوم از آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان می‌توانید از کاردستی استفاده کنید. ۷ برگ کاغذ سفید بزرگ تهیه کنید و روی هر ورق یک دایره بزرگ بکشید. سپس ورق‌ها را روی دیوار بچسبانید. در این مرحله از مداد رنگی خود استفاده کنید و قسمت کوچکی از هر دایره را با یک رنگ، رنگ آمیزی کنید. فراموش نکنید که حین رنگ‌آمیزی، اسم رنگ را نیز بلند بگویید. سپس، به کودک خود بگویید که مداد رنگی خود را بیرون بیاورد و رنگ آمیزی را کامل کند. از او بخواهید نام هر رنگ را نیز همراه با رنگ آمیزی بگوید.

بیشتر بخوانید

بازی Which Color is Your Favorite

این فعالیت برای دانش‌آموزان در سنی است که می‌توانند بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند. هر جفت از دانش‌آموزان یک برگه با ۵ سوال روی آن دریافت می‌کنند که هر کدام را می توان با یک رنگ پاسخ داد. به عنوان مثال، “What color is your favorite snack” یا “What color is your favorite shirt” .دانش‌آموزان به نوبت این سوالات را از یکدیگر می‌پرسند.

نحوه پاسخ دادن به سوالات برای مثال باید به این شکل باشد:”My favorite fruit is red“. این فعالیت باعث تقویت مکالمه و همچنین افزایش اعتماد به نفس کودکان نیز می‌شود. در مرحله بعد کودکان می‌توانند در مورد دوست خود صحبت کنند؛ مثلا بگویند: 

His favorite fruit is blue.

این فعالیت بسیار برای آموزش رنگ‌ ها به انگلیسی برای کودکان مفید است. 

آموزش رنگ ها به انگلیسی

بازی‌های آموزش رنگ ها به زبان انگلیسی برای کودکان

این بخش، بخش مورد علاقه کودکان و حتی والدین است! بازی‌های متنوع و سرگرم‌کننده زیادی برای آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان وجود دارد. در این قسمت ما نحوه بازی کردن ۳ مورد از آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

بازی محبوب I Spy

بازی سنتی “من جاسوسی می‌کنم” برای آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان عالی است. شما باید با توضیح معنای عبارت “I spy” شروع کنید. سپس بگویید: “من چیزی __________ (نام رنگ) را جاسوسی می‌کنم. (____I spy something ). سپس کودک باید حدس بزند که شما به چه چیزی فکر می‌کنید. این بازی می‌تواند نه تنها با کلمات رنگی، بلکه با واژگان عمومی نیز انجام شود!

بیشتر بخوانید
معرفی ۲۳ بازی یادگیری زبان؛ همراه با بازی بیاموزید!

بازی All in bag را انجام دهید

این یکی دیگر از بازی های سرگرم کننده گروهی برای آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان است. شما باید وسایل کوچک مختلفی را با رنگ‌های مختلف جمع‌آوری کنید و آن‌ها را در یک کیسه بزرگ برزنتی قرار دهید. همچنین یک دسته کارت کوچک با رنگ‌های مختلف تهیه کنید. از یکی از بازیکنان بخواهید که یک کارت را بدون نگاه کردن، بردارد. سپس از بازیکنان دیگر بخواهید هر کدام بدون نگاه کردن، یک وسیله را از کیف انتخاب کنند و سپس رنگ آن را با صدای بلند بگویند. فردی که رنگ وسیله آن با کارت انتخاب شده مطابقت دارد، یک امتیاز می‌گیرد. این کار تا زمانی ادامه می یابد که همه اقلام از کیسه خارج شوند. هر کس در پایان بازی بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده است.

بازی جالب Riddle Me This

این فعالیت برای دانش آموزانی است که می‌توانند بنویسند و کمی از واژگان انگلیسی را بدانند. از دانش‌آموز بخواهید به یک رنگ و سپس به سه شی که با آن رنگ شروع می‌شود، فکر کند. سپس یک کاغذ را از وسط تا کنید تا به شکل کارت در بیاید. از بازیکن بخواهید داخل کارت، نام رنگ مورد نظر را بنویسد. سپس در قسمت بیرونی، نام سه شیء مورد نظر را نیز بنویسند. از بازیکن بخواهید سه سرنخ خود را برای بقیه بخواند. سپس دیگران باید حدس بزنند که او چه رنگی را انتخاب کرده است. این فعالیت واژگان عمومی و همچنین کلمات رنگی را تقویت می‌کند.

کدام کتاب‌ها برای آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان مناسب است؟

کتاب‌ها نیز منابع خوبی برای آموزش رنگ به انگلیسی برای کودکان هستند. معمولا در این کتاب‌ها از رنگ‌های متنوع و تصاویر زیبا برای جذب کردن کودکان استفاده شده است.

Brown Bear, What Do You See

کتاب آموزشی رنگ های انگلیسی

یکی از کتاب‌های آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان، کتاب Brown Bear, What Do You See است. این داستان بسیار ساده و با تصاویر رنگارنگ است که خواندن آن را برای کودکان خردسال لذت بخش می‌کند. در این کتاب تصویری مجموعه‌ای از حیوانات از جمله خرس قهوه‌ای، پرنده قرمز، سگ سفید، اردک زرد وجود دارد. الگوهای کلمات تکراری به بچه‌ها کمک می‌کند خیلی سریع رنگ‌ها را یاد بگیرند. این یک کتاب عالی برای بچه‌ها است که می‌توانند در مراکز یا در زمان کتابخانه دوباره از آن بازدید کنند، زیرا آنها الگوها را به خاطر می‌آورند.

Little Green Peas

Little Green Peas

در این کتاب سرگرم‌کننده، گروهی از نخودهای شاد، رنگ‌های مختلف را کاوش می‌کنند. آن‌ها دنیای رنگارنگ اطراف خود را تجربه می‌کنند، از بادبادک‌های قرمز گرفته تا اتوبوس‌های زرد تا کوه‌های بنفش و غیره! تصاویر روشن و جذاب صفحات این کتاب را لذت‌بخش می‌کند. کودکان با خواندن این کتاب می‌توانند رنگ‌ها را به خوبی یاد بگیرند.

Monsters Love Colors

Monsters Love Colors آیا می‌دانستید که هیولاها عاشق خط خطی کردن، مخلوط کردن و رقصیدن هستند؟! چرا؟ زیرا آن‌ها عاشق ساختن رنگ‌های جدید هستند! مخلوط کردن و کشف رنگ‌های جدید سرگرمی مورد علاقه آن‌هاست! در این کتاب تصویری پرانرژی، سه هیولا مجذوب رنگ‌ها می‌شوند. به نظر می‌رسد که بچه ها از تصاویر پر جنب و جوش و هیولاهای پر جنب و جوش لذت می‌برند. زبان کتاب به طرز لذت بخشی خنده‌دار است و داستان پر از قافیه‌های جالب است. این یک کتاب عالی برای آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان است.

Pete the Cat

Pete the Cat

بچه‌ها عاشق کتاب‌های پیت گربه هستند و خواندن این داستان برای آن‌ها لذت‌بخش است. پیت گربه به پیاده‌روی می‌رود و با کفش‌های جدید سفید خود در میان چیزهای مختلف مثل توت فرنگی، گل و غیره قدم می‌زند. رنگ‌های روشن، طنز بصری، و الگوهای کلمات تکراری ساده، این کتاب را به کتابی عالی برای خواندن با صدای بلند تبدیل کرده است. 

دانلود آهنگ‌های آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان 

در این قسمت چند آهنگ مربوط به رنگ‌های انگلیسی به همراه متن آن‎‌ها را آورده‌ایم. سعی کنید آن‌ها را برای کودک خود پخش کنید و همراه با متن آن را بخوانید.

آهنگ What’s Your Favorite Color؟

What’s Your Favorite Color?

My favorite color’s blue, how ‘bout you, how ‘bout you? 

My favorite color’s blue, how ‘bout you, how ‘bout you?

Colors colors.

What’s your favorite color?

Colors colors.

What’s your favorite color?

آهنگ Rainbow Colors Song

Tell me, tell me, what do you see?

I see an apple, and it’s red!

Tell me, tell me, what do you see?

I see a carrot, and it’s orange!

Tell me, tell me, what do you see?

I see a lemon, and it’s yellow!

Tell me, tell me, what do you see?

I see a frog, and it’s green!

Rainbow colors everywhere

Red, orange, yellow, green

Rainbow colors everywhere

Blue, purple, pink!

Chorus:

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

(kids repeat)

Verse 2:

Tell me, tell me, what do you see?

I see a fish, and it’s blue!

Tell me, tell me, what do you see?

I see a flower, and it’s purple!

Tell me, tell me, what do you see?

I see a flamingo, and it’s pink!

Rainbow colors everywhere

Red, orange, yellow, green

Rainbow colors everywhere

Blue, purple, pink!

Chorus:

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

(kids repeat)

سوالات متداول:

بهترین روش برای آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان چیست؟
روش‌های تعاملی و بازی محور برای آموزش رنگ‌های انگلیسی به کودکان از موثرترین روش‌ها است. می‌توانید از بازی‌ها، آهنگ‌ها، داستان‌ها و تصاویر استفاده کنید تا کودکان را در فرآیند یادگیری مشارکت دهید.
چه وسایل و منابعی برای آموزش رنگ به انگلیسی برای کودکان استفاده می‌شود؟
برای آموزش رنگهای انگلیسی به کودکان می‌توان از وسایلی مانند کتاب‌ها، کارت‌ها، تصاویر، نقاشی‌ها، بازی‌ها و آهنگ‎ها استفاده کرد. همچنین، ابزارهای تعاملی مانند نرم افزارهای آموزشی و بازی‌های آنلاین نیز می‌تواند برای آموزش رنگ ها به کودکان مفید باشد.
از چه تکنیک‌هایی می‌توان برای جذاب‌تر کردن آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان استفاده کرد؟
برای جذاب‌تر کردن آموزش رنگ ها به زبان انگلیسی برای کودکان، می توانید از تکنیک‌های مختلف استفاده کنید. برخی از این تکنیک‌ها شامل بازی‌های دست و پا، آهنگ‌ها و رقص، داستان‌ها و نقاشی‌های تلفیقی هستند. همچنین، استفاده از وسایل تعاملی مانند نرم افزارهای آموزشی و بازی های آنلاین نیز می تواند آموزش را برای کودکان جذاب تر کند.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید