آهنگ انگلیسی

۷ آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + متن و ترجمه فارسی

فهرست مطالب

 

همیشه تماشای فیلم و سریال انگلیسی را برای تقویت زبان پیشنهاد کرده‌ایم. بسیاری افراد نیز از گوش دادن به موسیقی در اوقات فراغت خود لذت می‌برند. اما چگونه می‌توان مهارت‌های انگلیسی را با گوش دادن به موسیقی تقویت کرد؟ گوش دادن به آهنگ‌ انگلیسی یکی دیگر از راه‌های عالی برای زبان آموزان است؛ زیرا با این روش می‌توانید کلمات و اصطلاحات جدیدی را یاد بگیرید و مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کنید. البته گوش دادن موسیقی به تنهایی نمی‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کند، اما انجام آن در کنار روش‌های دیگر می‌تواند بسیار موثر باشد. طبیعتاً می‌توانید با صرف زمان برای مطالعه در خانه و گذراندن دوره‌های انگلیسی با اساتید حرفه‌ای و واجد شرایط، سریع‌تر یاد بگیرید، اما در حال حاضر آهنگ‌های انگلیسی مورد علاقه خود را نیز در نظر بگیرید و از آن‌ها برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ لینگانو در مورد تاثیر آهنگ‌ها در یادگیری زبان صحبت می‌کنیم و ۱۰ تا از بهترین آهنگ‌های انگلیسی به همراه متن و ترجمه را به شما زبان آموزان عزیز معرفی می‌کنیم.

 

چگونه با گوش دادن به آهنگ انگلیسی، زبان خود را تقویت کنیم؟

 

به طور منظم به موسیقی گوش دهید. موسیقی یک زبان جهانی است و کمتر کسی پیدا می‌شود که از آن لذت نبرد. تعداد بسیار زیادی از آهنگ‌ها به زبان انگلیسی وجود دارد، بهترین زمان را در برنامه روزانه خود برای گوش دادن به آن‌ها بیابید. بارها و بارها به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهید. تکرار یک راه عالی برای افزایش دایره واژگان انگلیسی نیز هست و به همین دلیل است که ما کلمات آهنگ‌هایی را که شاید سال‌ها نشنیده‌ایم، به یاد می‌آوریم. وقتی به موسیقی گوش می‌دهید، درک همه کلمات ممکن است سخت باشد. در چنین حالتی می‌توانید متن ترانه را به صورت آنلاین مشاهده کنید. 

حتی می‌توانید آهنگ‌های خاصی را در یوتیوب جستجو کنید، زیرا گاهی اوقات متن ترانه نیز در ویدیو وجود دارد. اگر شعر را بخوانید و آهنگ را همزمان اجرا کنید، می توانید دایره لغات انگلیسی خود را توسعه دهید و مهارت‌های شنیداری خود نیز همزمان تقویت کنید. فهرستی از کلمات و عبارات را برای توسعه واژگان انگلیسی تهیه کنید. می‌توانید کلمات جدیدی را که در آهنگ می‌شنوید، یادداشت کنید. سپس سعی کنید از آن‌ها در جمله‌های مختلف استفاده کنید. علاوه بر این گوش دادن به زبان انگلیسی، چه در سریال و فیلم و چه در آهنگ‌ها، باعث می‌شود ساختارهای گرامری و کلمات به صورت ناخودآگاه برایتان آشنا شوند. این یک روش موثر در تقویت زبان انگلیسی است.

 

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای تقویت زبان 

حالا که از تاثیر گوش دادن به آهنگ‌ها در تقویت زبان انگلیسی آگاه شدیم، بهتر است با چند نمونه از بهترین آهنگ‌های زبان انگلیسی که برای زبان‌آموزان مناسب است آشنا شویم.

 

آهنگ انگلیسی Wake me up از Avicii

 

تکرار فراوان کلمات و عبارات باعث می‌شود به راحتی بتوانید با این آهنگ همخوانی کنید. علاوه بر آن wake me up یک آهنگ ساده است که علاوه بر لذت بردن از آن می‌توانید زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید.

 

آهنگ انگلیسی Wake me up

 

متن و ترجمه آهنگ انگلیسی Wake Me Up 

 

 

 

 

 آهنگ انگلیسی Hello از Adele

 

ادل یکی از خواننده‌های قدرتمند انگلیسی است. اگر قصد دارید روی لهجه انگلیسی بریتانیایی خود کار کنید، آهنگ‌های ادل گزینه مناسبی هستند. آهنگ Hello به دلیل شروع آهسته و اشعار واضح آن برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار عالی است. باگر به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید، لهجه واضح لندنی ادل برای عادت کردن گوش شما به کلمات و عبارات جدید عالی است.

بیشتر بخوانید:

 

آهنگ انگلیسی Hello

 

متن و ترجمه آهنگ انگلیسی Hello

 

 

 

آهنگ Always on My Mind از Elvis Presley

به احتمال زیاد این آهنگ معروف عاشقانه از پادشاه راک اند رول انگلیسی زبان، الویس پریسلی را شنیده‌اید. آهنگ(Always on My Mind)، یک اصطلاح انگلیسی است که به معنای “من همیشه به تو فکر می کنم” است. متن این آهنگ مملو از عبارات و اصطلاحات عاشقانه و جملات منفی است و به دلیل استفاده از فعل‌هایی که به زمان گذشته و حال بیان شده‌اند، تمرین خوبی برای یادگیری زمان‌ها است.

 

آهنگ انگلیسی Always on my mind

 

متن و ترجمه آهنگ Always on my mind

 

 

 

آهنگ Live Forever از Oasis

 

“Live Forever” یک آهنگ شناخته شده با اشعار خوش بینانه است که شما را با چند کلمه عامیانه مانند wanna (خواستم) و gonna (رفتن به) آشنا می‌کند. علاوه بر این، این آهنگ عالی برای یادگیری نحوه استفاده از افعال پایه مانند breath ،believe ،live ،die و see است. به این کلمات که در جملات مختلف استفاده می‌شود، گوش دهید و از تکرار آهنگ استفاده کنید تا به شما کمک کند آنها را بهتر حفظ کنید. شنیدن این افعال رایج که در متن استفاده می‌شوند و روی یک ملودی تنظیم می شوند، باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن بماند.

 

آهنگ Live forever

 

متن و ترجمه آهنگ انگلیسی Live Forever

 

 

 

آهنگ Shallow از  Lady Gaga

 

این آهنگ از لیدی گاگا و بردلی کوپر (Bradley Cooper) از موسیقی متن فیلم موفق، “A Star is Born” است. آهنگ Shallow بسیار برای تقویت زبان انگلیسی زبان آموزان مناسب است؛ زیرا مقدمه‌ای با سرعت آهسته و همچنین طیف گسترده‌ای از واژگان جدید را ارائه می‌هد.

بیشتر بخوانید:
۲۵ عبارت پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

 

آهنگ Shallow

 

متن و ترجمه آهنگ Shallow

 

 

 

آهنگ Someone you loved از Lewis Capaldi

 

این آهنگ با داشتن اصطلاحات و عبارات فراوان برای تقویت زبان انگلیسی زبان‌آموزان متوسط مناسب است. با گوش دادن به این آهنگ با برخی عبارات مانند «let my guard down» آشنا می‌شوید که به معنی اعتماد کردن و بی دفاع شدن در مقابل کسی است.

 

آهنگ someone you loved

 

متن و ترجمه آهنگ انگلیسی Someone You Loved

 

 

 

آهنگ Creep از Radiohead

 

آهنگ زیبای Creep توسط گروه Radiohead که یکی از بزرگترین گروه‌های راک انگلیسی در دنیا هستند، اجرا شده است. این آهنگ یکی دیگر از آهنگ‌های مناسب برای تقویت زبان انگلیسی شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
تقویت مهارت مکالمه زبان با پادکست EnglishClass101 

آهنگ انگلیسی Creep

 

متن وترجمه آهنگ Creep

 

 

 

۳ فعالیت سرگرم‌کننده برای تقویت زبان انگلیسی با آهنگ

 

برخی فعالیت‌ها و بازی‌ها وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یادگیری را لذت‌بخش‌تر کنید. اگر به بازی با ترانه‌ها و آهنگ‌های انگلیسی علاقه دارید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 

متن ترانه را حدس بزنید

 

حدس زدن جاهای خالی در ترانه یکی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار است. اپلیکیشن‌هایی مثل LyricsTraining برای این نوع بازی‌ها طراحی شده‌اند. در این اپلیکیشن می‌توانید آهنگ‌های انگلیسی را پخش کنید و برنامه از شما می‌خواهد کلمات خاصی را در اشعار حدس بزنید.حتی می‌توانید سطح چالش را تنظیم کنید.مثلا اگر حالت مبتدی را انتخاب کنید باید فقط حدود ۱۰٪ از اشعار را پر کنید. در حالت پیشرفته ۵۰٪ از کلمات را باید حدس بزنید. هر بار که کلمه ای را به درستی دریافت می کنید، امتیاز کسب می کنید، بنابراین می توانید دوستان خود را به چالش بکشید یا حتی با کاربران دیگر رقابت کنید. این برنامه برای استفاده در مرورگر شما وسیستم عامل‌های iPhone و Android در دسترس است.

 

از کارائوکه استفاده کنید

 

از نرم‌افزارهای Karaoke نیز می‌توانید برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید. در این دستگاه‌ها یا نرم‌افزارها موسیقی خالی پخش می‌شود و متن ترانه نیز نمایش داده می‌شود تا شما بتوانید همراه با موسیقی، بخوانید. در این فعالیت می‌توانید روی خواندن و تلفظ خود بیشتر کار کنید. می‌توانید از اپلکیشن‌هایی مثل Starmaker یا Yokee استفاده کنید. و یا می‌توانید از کانال‌های یوتیوبی مثل Sing King و KaraFun به صورت آنلاین آهنگ بخوانید.

 

بیشتر بخوانید:
بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی، روش لایتنر

 

عبارات و اصطلاحات انگلیسی را جستجو کنید

عبارات انگلیسی و زبان عامیانه می‌توانند مشکل ساز شوند، اما آهنگ‌ها برای درک این موارد عالی هستند. عبارات بسیاری را در آهنگ‌های معروف انگلیسی می‌شنویم. هنگامی که با یک عبارت انگلیسی گیج کننده روبرو می‌شوید، می‌توانید به جستجوی آهنگ‌هایی که از آن عبارت استفاده می‌کنند بروید تا آن را بهتر درک کنید. با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید لیستی از آهنگهایی که از آن اصطلاح استفاده می‌کنند را داشته باشید. برای آسان‌تر شدن این کار سایت Search Song را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید