کتاب لغات انگلیسی

معرفی ۱۱ کتاب لغات انگلیسی برای تمام سطوح

فهرست مطالب

 

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ممکن است به این نتیجه برسید که واژگان یکی از سخت‌ترین بخش‌های یادگیری زبان هستند. از این گذشته، زبان انگلیسی حاوی کلمات زیادی است که دیدن یک الگوی واضح معنا یا تلفظ را دشوار می‌کند. به طور طبیعی، داشتن دایره لغات گسترده به شما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید و می توانید فرصت های شغلی خود را بهبود بخشید. هر چه بیشتر بخوانید، دایره لغات شما بیشتر می‌شود. و دقیقاً به همین دلیل است که  کتاب‌ لغات انگلیسی نقش کلیدی در کمک به شما در بهبود دایره لغات بازی می کنند. در ادامه مقاله با وبلاگ لینگانو همراه باشید تا برخی از بهترین کتاب‌های لغات انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

 

کتاب SYNONYMS DICTIONARY FOR IELTS

 

بیشتر دپارتمان‌ها برای مهاجرت، نیاز به نمره آیلتس ۷ و یا بالاتر دارند. با این حال طبق آمار رسمی آیلتس، میانگین نمره در سراسر جهان کمتر از ۶.۵ است. اما شما با استفاده از این کتاب می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید. هدف این کتاب کمک به شما در تسلط بر مترادف‌های ضروری است که به شما کمک می‌کند نمره ۸ مورد نیاز خود را در آزمون آیلتس بدست آورید. مطمئن باشید که تمام واژگانی که در این کتاب جمع‌آوری شده است، به‌روز هستند و اغلب در آزمون آیلتس یافت می‌شوند. 

 

این کتاب لغات انگلیسی برای چه کسانی است؟ 

 

این کتاب برای زبان آموزان انگلیسی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند و نیاز به نمره بالا دارند بسیار مناسب است. همچنین اگر قصد دارید زبان انگلیسی خود را با افزایش دایره لغات خود بهتر کنید، این کتاب واژگان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند. 

 

کتاب لغات انگلیسی Word Power Made Easy

 

این کتاب کلاسیک به میلیون‌ها نفر کمک کرده است تا به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند و مهارت‌های ارتباطی خود را در تجارت، کلاس درس و زندگی بهبود بخشند. Word Power Made Easy یک روش ساده و گام به گام برای افزایش دانش و تسلط به زبان ارائه می‌دهد. این کتاب در بخش‌های موضوعی تنظیم شده است. از نحوه چاپلوسی دوستان و توهین به دشمنان گرفته تا نحوه صحبت‌های دقیق در مورد علم و پزشکی در این کتاب اغلب با زبان طنز نوشته شده است.

 

در بخش‌هایی از ساخت واژگان، نویسنده به ریشه‌شناسی می‌پردازد تا خواننده را برای رمزگشایی کلمات ناآشنا، آماده کند. همچنین تلفظ‌های  آوایی کلمات نیز در این کتاب لغات انگلیسی آورده شده است و نکاتی را برای اجتناب از اشتباهات رایج املایی ارائه می‌دهد. در برخی بخش‌های کتاب به بررسی قواعد دستور زبانی قدیمی معتبر و گرامر‌های قدیمی که نادرست هستند، می‌پردازد. این منبع کلاسیک که برای اولین بار شصت سال پیش منتشر شد، مملو از بررسی‌های مفید و آزمون‌ها برای تقویت مطالب است. این کتاب به میلیون‌ها نفر کمک کرده تا با پیچیدگی بیشتری صحبت کردن و نوشتن را بیاموزند.

 

کتاب Dictionary of the Strange, Curious & Lovely

 

در این لغت نامه، کلمات غیر معمول اما مفید و دوست داشتنی انگلیسی وجود دارد. کلماتی که شاید از نظر بیشتر افراد جالب به نظر برسند و تعاریف جالبی نیز دارند. این کتاب حاوی بسیاری از جواهرات پنهان زبان انگلیسی است! برخی از کلمه‌ها در این کتاب، در همه لغت نامه ها یافت نمی‌شوند. کتاب Dictionary Of Strange می‎‌تواند یک هدیه عالی برای دوستداران کلمات، نویسندگان، دانشجویان و همه کسانی است که از یادگیری و درک بیشتر زبان انگلیسی لذت می برند، باشد. این کتاب همچنین شامل برخی نقل قول‌های شاعرانه نیز است که کاربرد و ریشه شناسی‌ها را نشان می‌دهد. 

 

کتاب 30Days to a More Powerful Vocabulary

 

مطالعات نشان می‌دهد که آن دسته از افرادی که دایره لغات گسترده‌ای دارند، باهوش‌تر، ثروتمندتر و شادتر از افراد معمولی هستند. دایره لغات بزرگ به موقعیت اجتماعی یا حتی سطح تحصیلات شما مرتبط نیست. این مهارتی است که می‌توان آن را آموخت و همراه با این کتاب، فقط ۳۰ روز طول می‌کشد. در این برنامه پیشرفته، ۳۰ روز تا داشتن دایره‌ای از واژگان قدرتمند فرصت دارید.

متخصص توسعه شخصی و علاقه مند به زبان انگلیسی، Dan Strutzel، با یک برنامه متمرکز ۳۰ روزه، بیش از ۵۰۰ کلمه را به شما آموزش می‌دهد. این کتاب لغات انگلیسی، به طور منحصر به فرد طوری طراحی شده است که تضمین می‌کند که این کلمات به بخشی از زندگی شما تبدیل می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری کلمات جدید تأثیر تصاعدی بر اندازه دایره لغات شما دارد؛ زیرا یادگیری یک کلمه به طور طبیعی بین دو تا سه کلمه دیگر ارتباط ایجاد می‌کند. به طور خلاصه، پس از مطالعه و اعمال سیستم در این برنامه ۳۰ روزه، نه تنها دایره لغات بزرگتری خواهید داشت، مهارت‌های ارتباطی قوی‌تری نیز خواهید داشت! برای مثال، نمونه‌ای از چیزهایی که یاد خواهید گرفت شامل موارد زیر است:

  •  ۱۰ افسانه در مورد ساخت واژگان پویا 
  • راز اثر نمایی ساخت واژگان
  •  یک برنامه ۳۰ طراحی شده برای به حداکثر رساندن یادگیری و درک بیش از ۵۰۰ کلمه
  • کلمات مربوط به مسائل مالی 
  • کلماتی که باید در مورد متقاعد کردن دیگران بدانید 
  • کلماتی که باید در مورد ازدواج، فرزندپروری و سایر روابط بدانید 
  • کلماتی که باید در مورد علم بدانید 
  • کلماتی که باید بدانید تا در مذاکرات خود عالی به نظر برسید

 

بیشتر بخوانید:

 

کتاب Intermediate English Vocabulary

 

تمرین‌های مختلف واژگان زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود مهارت انگلیسی خود، از آنها استفاده کنید. یکی محبوب‌ترین‌های آن‌ها، فلش‌کارت‌ها هستند. روش دیگر، سوالات و پاسخ‌های ساده در مورد معانی کلمات است. این روش مانند فلش‌کارت‌ها است. قالب اکثر سوالات این کتاب در یک قالب بازی سازی طراحی شده است. مترادف کلمات، راهی عالی برای یادگیری تعداد زیادی از واژگان انگلیسی و سرگرم شدن در حین انجام آن است! در هر یک از سؤالات این کتاب، یک کلمه به شما داده می‌شود و باید آن کلمه را با عبارت دومی که از نظر معنی به عبارت اول نزدیکتر است، از بین مجموعه‌ای از پنج عبارت مطابقت دهید.مزایای استفاده از این کتاب:

  •   تراکم بالای یادگیری: هر سوال تضمین می‌کند که حداقل دو کلمه جدید یاد می گیرید علاوه بر این، اگر در یک سوال به مشکل برخورده‌ باشید و نیاز داشته باشید که معانی سایر کلمات گزینه‌ها را جستجو کنید، به این ترتیب در واقع 6 کلمه جدید در هر سوال یاد خواهید گرفت. این ۵۰۰% بیشتر از میانگین سوال در سایر کتاب‌های آمادگی آزمون است
  •  فرمت جالب: تازگی این قالب تضمین می‌کند که هرگز خسته نخواهید شد. بسیاری از سؤالات بیشتر از سؤالات امتحانی به پازل نزدیک می‌شوند و این به شما کمک می‌کند تا در هر جلسه بیشتر از آنچه که می‌توانستید کار کنید.
  • انعطاف پذیری در یاد گرفتن کلمات این کتاب: اگر می‌خواهید چند بار در هفته به سراغ این کتاب لغات انگلیسی بروید، یک سال تمام طول می‌کشد تا آن را تمام کنید. اما اگر هر روز چند ساعت را صرف انجام تمرین‌ها کنید، کتاب در ۳۰ روز به پایان می‌رسد.  همیشه می‌توانید یک بار مطالعه دوم را انجام دهید تا بررسی کنید که آیا معنی هزاران کلمه جدید را می‌دانید یا خیر. 

 

لغت نامه Essential ESL McGraw-Hill

 

یکی از چیزهایی که به آن نیاز دارید، یک فرهنگ لغت خوب است تا بتوانید کلمات جالبی را که با آن روبرو می شوید جستجو کنید. مزیت این دیکشنری این است که به طور خاص برای زبان آموزان انگلیسی ایجاد شده است. این بدان معنی است که کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که درک آن آسان باشد تا چیزی در ترجمه گم نشود.همچنین تعدادی منبع اضافی همراه فرهنگ لغت وجود دارد. بخش‌هایی وجود دارد که قوانین گرامری و مکالمه انگلیسی را پوشش می‌دهد. حتی بخشی پر از واژگان و تصاویر وجود دارد که موضوعات مختلفی مانند الکترونیک، حیوانات و غیره را به نمایش می‌گذارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

اگر از این کتاب استفاده کرده‌اید و آن را دوست دارید، دو کتاب دیگر را نیز هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت مکمل با این کتاب استفاده کنید. کتاب «The American Idioms Dictionary» و «Dictionary of American Slang and Colloquial Expressions» نیز جزو کتاب‌های مک‌گرو هیل هستند. این کتاب‌های لغات به شما کمک می‌کنند تا عبارات خنده‌دار، منحصر به فرد و گاهی عجیبی را که انگلیسی زبانان (آمریکایی) در مکالمات می‌گویند، یاد بگیرید.

 

کتاب  English Vocabulary in Use

 

این مجموعه کتاب لغات انگلیسی از مجموعه کتاب‌های پرفروش انتشارات دانشگاه کمبریج است که به دانشجویان انگلیسی در تمام سطوح کمک می‌کند تا دایره لغات خود را بهبود بخشند و در جهت تسلط بر زبان انگلیسی تلاش کنند. یکی از زیباترین ویژگی‌های این مجموعه این است که دانش آموزان می‌‍توانند انگلیسی آمریکایی یا انگلیسی بریتانیایی را انتخاب کنند که برای افرادی که برای آیلتس یا تافل آماده می‌شوند، عالی است. نکته مثبت دیگر این است که کتاب‌ها برای سطوح مختلف مهارت طراحی شده‌اند. این مجموعه شامل موارد زیر است:

 

  • “واژگان پایه در استفاده”
  • “واژگان ابتدایی”
  • “واژگان پیش متوسط و متوسط”
  • “واژگان متوسط بالا”
  • “واژگان پیشرفته”

کتاب اول ۱۲۰۰ مورد از مهمترین لغات انگلیسی را آموزش می‌دهد و برای مبتدیان عالی است. 

 

کتاب Merriam-Webster Vocabulary Builder

 

به خاطر سپردن واژگان می‌تواند کاری طاقت فرسا به نظر برسد، اما این کتاب لغات انگلیسی در واقع به شما کمک می‌کند کلمات جدید را به طور طبیعی یاد بگیرید. این کتاب کلاسیک شما را از طریق هزاران کلمه راهنمایی می‌کند، اما همه آنها بر اساس ریشه یونانی و لاتین خود مرتب شده‌اند. برای مثال، اگر یک ریشه لاتین را می‌شناسید، می‌توانید معنی چند کلمه را حدس بزنید، بنابراین می‌توانید آن را میانبری برای افزایش دایره لغات خود در نظر بگیرید. هر کلمه با یک تعریف، مثال، و حتی توضیحی در مورد تاریخ خود ارائه می‌شود، بنابراین شما حقایق فرهنگی جالبی را نیز یاد می‌گیرید! همچنین برای هر فصل فعالیت‌ها و مینی آزمون‌هایی نیز وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید:
بهترین منبع آموزش زبان انگلیسی کدام است؟

 

کتاب لغات انگلیسی 504

 

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند انگلیسی را یاد بگیرند یا قبل از پرداختن به مطالب پیشرفته‌تر، پایه‌ای قوی بسازند، بهترین است. همانطور که از نام آن پیداست، بیش از ۵۰۰ مورد از مهمترین و پرکاربردترین کلمات انگلیسی را پوشش می‌دهد. این کتاب همچنین برای آماده شدن برای آزمون‌های مهارت انگلیسی عالی است، زیرا پر از مطالب تکمیلی مانند جملات ساده، متن‌های خواندنی کوتاه و تمرین‌ها است.

 

کتاب NTC Vocabulary Builders

 

این یکی دیگر از کتاب‌های واژگان با کاربرد آسان مک گراو هیل است. کتاب NTC برای زبان آموزان پیشرفته انگلیسی طراحی شده است که می‌خواهند واژگان انگلیسی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرند. اگر می‌خواهید روی انگلیسی تجاری تمرکز کنید یا باید در محل کار انگلیسی صحبت کنید، این سری از کتاب‌ها برای شما مناسب است. “کتاب آبی” برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته و “کتاب سبز” برای مبتدیان رو به بالا وجود دارد. “کتاب قرمز” نیز برای دانش آموزان متوسط طراحی شده است. هر سه سطح در مقایسه با کتاب‌های دیگر کاملاً چالش برانگیز هستند، به همین دلیل است که آنها فقط برای زبان آموزان جدی توصیه می‌شوند.

 

کتاب Check Your English Vocabulary for TOEFL

 

این کتاب تمرین‌هایی را ارائه می‌کند که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بسیاری از کلمات و عبارات انگلیسی که برای آزمون تافل مفید است را تمرین کنند. این کتاب برای دانش‌آموزان در سطوح متوسط و بالاتر نوشته شده است، و مخصوصاً برای هر کسی که قصد تحصیل یا آموزش در یک کشور انگلیسی زبان را دارد مناسب است. مطالب این کتاب کار شامل واژگان عمومی و همچنین واژگان خاص بر اساس موضوعات مختلف است. از مزایای این کتاب می‌توان به بهبود دایره لغات با استفاده از انواع تمرینات مفید، فرمت آسان برای استفاده با دستورالعمل‌های واضح و کلید پاسخ جامع با اطلاعات اضافی اشاره کرد.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید