اپلیکیشن لغات انگلیسی

معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری لغات انگلیسی

فهرست مطالب

یادگیری لغات انگلیسی یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین کارها در فعالیت آموختن زبان است. هر اندازه لغات بیشتری را بیاموزیم و دایره واژگان بیشتری داشته باشیم، بهتر می‌توانیم در مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی یعنی نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن موفق باشیم. برای یادگیری بیشتر و دقیق لغات انگلیسی بهتر است که روش‌های مخصوصی را به کار برد؛ زیرا حفظ کردن و به خاطر سپردن لغات کار ساده‌ای یکی نیست. یکی از راه‌های مناسب برای بهتر به خاطر سپردن کلمه‌ها،‌ استفاده از اپلیکیشن لغات انگلیسی است. اپلیکیشن های لغات انگلیسی شیوه‌های جالب و کارآمدی را برای از یاد نبردن لغات انگلیسی پیش روی کاربران قرار می‌دهند. در واقع استفاده از اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی با روش‌های کاربردی، امکان فراموش کردن لغات انگلیسی توسط کاربران را بسیار پایین می‌آورد. از آنجایی که امروزه اپلیکیشن های لغات انگلیسی به وفور در دسترس است، بهتر است با شناخت چند نمونه از بهترین آن‌ها، از سردرگمی در دنیای اینترنت رهایی یابیم.

روش های یادگیری لغات انگلیسی

از آنجا که حفظ کردن کلمات و بالا بردن دایره واژگان انگلیسی برای آموختن زبان بسیار اهمیت دارد روش‌های زیادی برای یادگیری لغات انگلیسی به زبان آموزان ارائه شده است. هدف اپلیکیشن لغات انگلیسی و همه این روش‌ها کمک به زبان آموزان برای فراگیری بیشترین لغات در کمترین زمان ممکن و با کمترین میزان فراموشی آنها است. زیرا لغات انگلیسی اگر با کاربرد آنها در جمله همراه نباشد و از آنها استفاده نشود، به زودی فراموش می‌شوند. بنابراین روش‌های برتری یادگیری لغات انگلیسی و اپلیکیشن های لغات انگلیسی تلاش می‌کنند بهترین شیوه‌های یادگیری را به زبان آموزان ارائه دهند تا به آنها در به خاطر سپردن واژگان کمک کنند.

فلش کارت

یکی از روش‌های معروف و کارآمد در یادگیری لغات انگلیسی، استفاده از فلش کارت‌ها است. هرچند عمر استفاده از فلش کارت‌ها برای یادگیری لغات انگلیسی به چند دهه می‌رسد اما همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. در طول این چند دهه، روش استفاده از فلش کارت به عنوان پایه‌ای‌ترین شیوه برای یادگیری لغات، شکل‌های مختلفی پیدا کرده که همگی استفاده از فلش کارت را مبنا قرار داده و با افزودن و کاستن چیزهای دیگری به آن، به روش دیگری تبدیل شده‌اند. 

بیشتر بخوانید:
یادگیری زبان با ChatGPT؛ چگونه با چت جی پی تی زبان یاد بگیریم؟

امروزه نیز این روش آموزشی در طراحی اپلیکیشن لغات انگلیسی به کار می‌آید و در ترکیب با شیوه‌های نوین بسیار کاربردی شده است.

جعبه لایتنر

یکی از روش‌های یادگیری لغات انگلیسی که بر مبنای فلش کارت شکل گرفته است، جعبه لایتنر است. جعبه لایتنر دارای هفت خانه است که می‌توان فلش کارت‌ها را در درون آنها قرار داد. روند چیدن کارت‌ها در این خانه‌ها، مسیر حافظه کوتاه مدت و بلند مدت زبان آموزان را در یادگیری لغات نشان می‎دهد. 

بیشتر بخوانید:
بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی، روش لایتنر

نخستین خانه جعبه لایتنر متعلق به کارت‌های جدید است و به تدریج هر چه زبان آموز در یادگیری لغات خانه اول موفق شود، کارت‌های آن به خانه‌های دیگر جعبه منتقل می‌شوند. زمانی که کارت‌ها به خانه هفتم برسند، یعنی لغات انگلیسی در حافظه بلند مدت زبان آموز جای گرفته و ثبت شده‌اند. زمان‌بندی این جعبه برای 64 روز است. 

تهیه دفترچه لغات 

یکی دیگر از روش‌های یادگیری لغات و تمرین برای به خاطر آوردن آنها، نوشتن واژگان جدید در دفترچه یادداشت است. زبان آموز با نوشتن لغات در این دفترچه‌های جیبی، یک دیکشنری شخصی خواهد داشت. این روش با فلش کارت یک تفاوت مهم دارد و آن این که در فلش کارت، هر کلمه روی یک کاغذ یا کارت نوشته شده اما در روش دفترچه لغات، همه واژگان در یک مکان یادداشت می‌شوند. 

در این صورت تعداد لغت بیشتری در حجم کمتر قرار می‌گیرند، امکان نظم دادن حروف الفبایی و فهرست نویسی برای آنها وجود دارد و می‌توان توضیحات، تلفظ و… را در کنار آنها نوشت. اما این روش در مقایسه با فلش کارت احتمال فراموشی بیشتری را دارد. 

فلش کارت‌ها؛ بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی

همان طور که گفته شد فلش کارت‌ها مبنا و پایه بسیاری از روش‌های یادگیری لغات انگلیسی هستند. این روش آنقدر کاربردی و مفید است که می‌توان آن را به عنوان بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی شناخت. تا جایی که شیوه‌های آموزشی بسیاری از اپلیکیشن های لغات انگلیسی بر مبنای فلش کارت بنا شده است.  

هر فلش کارت سنتی دارای دو طرف سفید کاغذ یا مقوا است که در یک طرف آن کلمه انگلیسی و در طرف دیگر آن، تعریف کلمه به انگلیسی یا ترجمه آن به فارسی نوشته می‌شود. اهمیت فلش کارت‌ها از این جهت است که زبان آموزان می‌توانند به ترتیب یادگیری لغت و سختی و آسانی واژه آن را دسته‌بندی کنند. به این ترتیب اگر با یک لغت آسان و به یادماندنی مواجه شوند، می‌توانند آن را در فاصله دورتری قرار داده و واژگان سخت را در چیدمان فلش کارت جایگزین آن کنند.

بیشتر بخوانید:

 زبان آموزان می‌توانند فلش کارت را با کاغذ تهیه کرده و هر واژه‌ای را روی یک برگه آن بنویسند. پس از این کار زبان آموزان با شیوه و نظمی که بر اساس یادگیری واژگان جدید به آن دست پیدا می‌کنند، فلش کارت‌ها را جابجا کرده تا همه لغات موجود در یک مجموعه کارت را بیاموزند و به خاطر بسپارند.

بهترین اپلیکیشن لغات انگلیسی

این روزها که همه چیز وارد دنیای دیجیتال شده است، شاید استفاده از فلش کارت‌های سنتی، جاگیر و زمان‌بر باشد. به همین روی می‌توان از اپلیکیشن لغات انگلیسی استفاده کرد که جایگزین فلش کارت شده است. این اپلیکیشن های لغات انگلیسی که در گوشی تلفن همراه زبان آموز جای دارد، قابل حمل بوده و همه جا در کنار اوست. 

روش‌های یادگیری با اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی مبتنی بر فلش کارت، مانند یک بازی و سرگرمی است که نه تنها به حفظ کردن آسان کمک می‌کند، بلکه امکان به خاطرآوردن با این روش‌ها بسیار بیشتر است. در واقع اپلیکیشن لغات انگلیسی یک معلم سرخانه است که با هزینه کم و بازده بالا، به زبان آموزان در کار یادگیری لغات انگلیسی کمک می‌کند. در ادامه بهترین اپلیکیشن های لغات انگلیسی را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن انکی

اپلیکیشن انکی (Anki) در دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است. انکی کلمه‌ای ژاپنی به معنای خاطر سپردن بوده، که دقیقاً هدف این اپلیکیشن لغات انگلیسی است. زبان آموزان می‌توانند از این اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی برای حفظ مجموعه‌ای از واژگان، قواعد دستور زبان، عبارات مهم، تلفظ‌ها و موارد دیگر استفاده کنند. یک ویژگی مهم این اپلیکیشن امکان دانلود مطالب دسته‌های فلش کارت سایر زبان‌ آموزان است. این کار گستره وسیعی از لغات را پیش روی زبان آموزان قرار می‌دهد که ممکن است برخی تکراری و بعضی دیگر جدید باشند.

اپلیکیشن فلوئنت یو

یکی از معتبرترین اپلیکیشن های لغات انگلیسی فلوئنت یو (FluentU) است که می‌توان آن را برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید استفاده کرد. این اپلیکیشن لغات انگلیسی، مطالب صوتی و تصویری معتبر را به درس‌های یادگیری زبان تبدیل می‌کند و به این ترتیب زبان آموز با جدیدترین و به روزترین لغات انگلیسی آشنا می‎شود.

اپلیکیشن فلوئنت یو

اپلیکیشن لینگویست

اپلیکیشن لینگویست (Lingvist) یکی از کاربر پسندترین اپلیکیشن های لغات انگلیسی است که در هر دو سیستم عامل اندروید و  iOS موجود است. این اپلیکیشن راهی ساده برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی را پیش پای زبان آموزان می‌گذارد. نحوه کار این اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی واضح و بدون پیچیدگی بوده و مبتنی بر فلش کارت است. بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی از تمام قسمت‌های برنامه استفاده کنند و با استفاده از جملات مثال فلش کارت‌ها، کلمات و عبارات را در متن مشاهده می‌نمایند. تلفظ‌های درست و امکانات صوتی این اپلیکیشن به زبان آموزان کمک می‌کند تا واژگان را مانند افراد بومی یا نیتیو تلفظ کنند.

اپلیکیشن دراپس

اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی دراپس (Drops) بر مبنای فلش کارت و بازی طراحی شده است. این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS دارای دو نسخه جداگانه است. دراپس حس بازی را به همراه استفاده از فلش کارت در زبان آموزان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:
تفاوت لهجه بریتیش و امریکن چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم

weight: 400;”>دراپس یکی از اپلیکیشن های لغات انگلیسی است که از تصاویر جذاب برای تسهیل یادگیری زبان استفاده کرده و در کنار فلش کارت‌های هیجان‌انگیزش، دارای جلسات آموزشی 5 دقیقه‌ای نیز هست. این برنامه به صورت کاملا تصویری بوده و  کلمات و عبارات با تصویر نشان داده می‌شوند.

اپلیکیشن کوئیزلت

اپلیکیشن یادگیری لغات کوئیزلت (Quizlet) کاربران را همیشه برای امتحان آماده نگاه می‌دارد. این اپ که در هر دو سیستم عامل اندروید و  iOS موجود است به زبان آموزان امکان می‌دهد از بین فلش کارت‌های موجود در اپلیکیشن لغات انگلیسی استفاده کرده یا مجموعه‌های خود را ایجاد کنند. این فلش کارت‌ها مسیر حفظ کردن واژگان را با نشان دادن نحوه پیشرفت زبان آموزان به یک بازی تبدیل می‌کنند.

اپلیکیشن کوئیزلت

فلش کارت‌ها را می‎توان با زبان آموزان دیگر به اشتراک گذاشت. این اپلیکیشن لغات انگلیسی از طریق بارگذاری کلمات توسط هر زبان آموزان به صورت فردی و شخصی عمل کرده و به همین دلیل، قابلیت یادگیری اصطلاحات، عبارات مربوط به یک منطقه خاص و حتی عبارات منحصر به فرد بسیار عالی است.

اپلیکیشن برین اسکیپ

اپلیکیشن لغات برین اسکیپ (Brainscape) بهترین راه برای تکمیل مطالعات زبان را به زبان آموزان نشان می‌دهد. این اپ که در iOS و اندروید موجود است، به کاربران این امکان را می‌دهد که انواع مختلفی از مهارت‌های زبان را یاد بگیرند. اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی برین اسکیپ دارای فلش کارت است و کاربران می‌توانند از فلش کارت‌های اپلکیشن که توسط ناشران کتاب‌های آموزش انگلیسی و اساتید زبان مربیان تهیه شده است، استفاده نمایند. علاوه بر این کاربران می‌توانند فلش کارت‌های خود را در این اپلیکیشن ایجاد نمایند.

اپلیکیشن کرام

اپلیکیشن کرام (Cram) یکی از بهترین اپلیکیشن های لغات انگلیسی برای مطالعه ساختار یافته و منسجم است. بسته به این که اپلیکیشن‌ را برای iOS یا اندروید دانلود کنید، حالت‌های متفاوت و متعددی را پیش روی شما می‎گذارد. این برنامه فلش کارت یک اپلیکیشن همه کاره است که واژگانی را که زبان آموز با آن آشنا است، حذف کرده و فقط محتوایی را نشان می‌دهد که کاربر نیاز به تسلط به آن را دارد. بنابراین زبان آموز با تکرار خسته نشده و با شیوه‌ای شبیه به بازی واژگان جدید را یاد می‎گیرد.

اپلیکیشن دوکاردز

اپلیکیشن دوکاردز (DuoCards)  بهترین ابزار آموزشی برای آن دسته از زبان آموزانی است که قابلیت  بصری بالایی دارند. این اپلیکیشن که هم در iOS و هم در اندروید قابل اجرا است، برنامه فلش کارت را با دوره‌های ویدیویی زبان ترکیب می‌کند. دوکاردز به زبان آموزان شما اجازه می‌دهد تا دسته‌های کارت خود را از ابتدا ایجاد کنند. علاوه بر این، به کاربران امکان می‎دهد کلمات را بر اساس رونوشت فیلم‌هایی که در برنامه تماشا کرده‌اند، ذخیره کنند.

اپلیکیشن دوکاردز

همچنین یک مترجم داخلی برای تسهیل بیشتر یادگیری زبان انگلیسی کاربران وجود دارد.

اپلیکیشن ممرایز

 اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی ممرایز (Memrise) یکی از انعطاف‌پذیرترین برنامه‌های فلش کارت است که در اندروید و ios در دسترس است. این اپ دارای دو نسخه پولی و رایگان است و حتی اگر فقط از نسخه رایگان آن استفاده ‌کنید، مملو از ویژگی‌هایی است که می‌توانند به زبان آموز مسیر یادگیری زبان را نشان دهند. زبان آموزان می‌توانند دسته‌های کارت سایر کاربران را نیز قرض بگیرند و به این ترتیب دایره واژگان خود را توسط این اپلیکیشن لغات انگلیسی گسترش دهند.

اپلیکیشن ممرایز

اپلیکیشن کلوزمستر

یکی از اپلیکیشن های لغات انگلیسی کلوزمستر (Clozemaster) است که بهترین تمرین برای پر کردن جاهای خالی به شمار می‌آید و بر روی سیستم عامل‌های  iOS و اندروید قابل نصب است. این اپلیکیشن برنامه‌ای برای تمرین پر کردن جاهای خالی توسط زبان آموزان است و کاربران باید کلمه مناسب را از بین گزینه‌ها انتخاب کرده و در جملاتی با کلمات خالی قرار دهند.

سؤالات متداول

آیا فلش کارت ها برای آموزش کودکان استفاده می‌شوند؟
خیر. فلش کارت‌ها ابزاری کمک آموزشی برای یادگیری لغات انگلیسی هستند که در هر سنی می‌توان از آنها استفاده کرد.
چرا فلش کارت‎ها بهترین روش یادگیری لغات را به زبان آموزان ارائه می‎دهند؟
یادگیری یک زبان جدید باید سرگرم کننده باشد و فلش کارت‌ها دارای این ویژگی هستند. آنها به زبان آموزان کمک می‌کند تا دایره واژگان خود را گسترش داده و آنها را فراموش نکنند.
آیا اپلیکیشن های لغات انگلیسی از فلش کارت‌ها برای یادگیری کلمات جدید استفاده می‌کنند؟
خیر، used to به تنهایی به عنوان یک عبارت به کار می‌رود و با فعل to همراه نمی‌شود.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید