چرا دولینگو بهترین اپلیکیشن برای یادگیری زبان است؟

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی در سال‌های اخیر به شدت متفاوت شده است. مثلاً ما در دوران کودکی برای یادگیری زبان کلاس می‌رفتیم و در پایان هر ترم باید نمره بالای 75 از 100 می‌گرفتیم که شامل آزمون نهایی و فعالیت‌های کلاسی می‌شد؛ در حالی که در چند سال اخیر همه چیز تغییر کرده است. علاوه بر رایج شدن کلاس‌های آنلاین بعد از دوره کرونا، یادگیری مهارت‌های مختلف مثل زبان از طریق اپلیکیشن نیز همه‌گیر شده و حالا بیشتر افرادی که شاغل یا دانشجو هستند و فرصت زیادی برای شرکت در کلاس ندارند، از اپ‌های مختلف کمک می‌گیرند. یکی از این اپلیکیشن‌ها، برنامه آموزش زبان با دولینگو است که آزمون اختصاصی خودش را هم دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا بیشتر درباره یادگیری زبان با دولینگو صحبت کنیم.

اپلیکیشن دولینگو چیست؟

پیش از صحبت درباره مزایای استفاده از برنامه آموزش زبان با دولینگو بیایید با این اپ کاربردی آموزش زبان بیشتر آشنا شویم. دولینگو اسم یک اپلیکیشن آنلاین یادگیری زبان‌های مختلف است، یعنی شما می‌توانید هر زبانی، چه انگلیسی و چه ترکی و…، را با کمک این اپ یاد بگیرید که هزینه زیادی هم ندارد.

اپلیکیشن دولینگو چیست؟

در بخش انگلیسی اپ دولینگو شامل دوره‌های مختلف آموزش زبان می‌شود که با کمک درس‌های کوچک و سریع، مهارت‌های زبانی شما مانند مکالمه را تقویت کرده و در پایان هر درس امتیاز می‌دهد. با گرفتن امتیازهای جدید به سطح بعدی رفته و به مرور درس‌هایتان جدی‌تر می‎‌شود. این اپلیکیشن در حال حاضر یکی از بهترین اپ‌ها برای یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان به‌خصوص در بخش واژگان است و برای تقویت توانایی‌های:

  •         خواندن reading
  •         نوشتن writing
  •         شنیدن listening
  •         مکالمه speaking

پیشنهاد می‌شود. آموزش اپ دولینگو بر اساس متدهای علمی و هوش مصنوعی است که برای کاربران مختلف تجربه‌ای بی‎نظیر، شیرین و متفاوت از یادگیری زبان خواهد بود.

Duolingo چگونه کار می‌کند؟

آموزش زبان با دولینگو از طریق هوش مصنوعی و اپلیکیشنی است که محیط کاربری بسیار زیبا و راحتی دارد. برای استفاده از این اپ باید نسخه مخصوص را روی گوشی یا تبلتان نصب کرده و با ایمیل شخصی یک پروفایل یا همان حساب کاربری بسازید.

بیشتر بخوانید:
معرفی و دانلود کتاب nice talking with you

در شروع استفاده از اپ می‌توانید تارگت هفتگی مشخص کرده و سپس آموزش را شروع کنید. بیشتر مسیر آموزشی این اپ از طریق بازی است تا زبان‌آموزان در وقت خالی سراغ درس خواندن رفته و از طریق مسیری متفاوت کلمات و جملات متنوع را یاد بگیرند. در اپ دولینگو هر زبان آموزشی به‌عنوان یک “درخت با گره” نشان داده شده و هر گره چندین درس دارد. برای تکمیل درس‌ها و رفتن به گره‌های بعدی باید آموزشتان را کامل کنید. این آموزش وقتی کامل می‎شود که کاربر به تمامی سؤالات درس انتخابی پاسخ درست داده و با گرفتن امتیاز اجازه رفتن به مرحله بعد را داشته باشد.

آموزش زبان با دولینگو از طریق تمرین روزانه واژگان، حل تمرین مداوم، درک الگوهای زبانی با دانش اندک گرامری، تقویت مهارت‌های شنیداری و خواندن است. در نتیجه اگر دانش خیلی کمی هم از انگلیسی داشته باشید، برای آموزش کامل می‌توانید از این اپ استفاده کنید.

نحوه ثبت‌نام در دولینگو

بعد از صحبت درباره یادگیری زبان با دولینگو بیایید اشاره کوتاهی هم به نحوه ثبت‌نام در اپ و امتحان داشته باشیم. برای استفاده از اپ که توضیح دادیم، فقط باید با ایمیل خودتان یک حساب کاربری با نام کاربری و رمز عبور اختصاصی داشته باشید؛ اما برای شرکت در آزمون دولینگو قضیه کمی فرق دارد.

بیشتر بخوانید:
معرفی ۱۰ سریال بریتانیایی برای تقویت لهجه بریتانیایی

برای ثبت‌نام آزمون دولینگو، به سایت englishtest.duolingo.com رفته و اکانت بسازید. در قدم بعدی نام کاربری (ایمیل) و پسوردی که در سایت دولینگو برای درس خواندن استفاده می‌کنید را در فرم ثبت سفارش  همین صفحه وارد کنید و هزینه آزمون را بدهید. اگر شرایط پرداخت بین‌المللی را ندارید، این اطلاعات را در اختیار شرکت‌های واسطه گذاشته و از آن‌ها بخواهید که هزینه ثبت‌نام در آزمون را برایتان پرداخت کرده و معادل ریالی‌اش را بدهید.

معرفی بخش‌های مختلف دولینگو

یادگیری زبان با دولینگو از طریق 38 بخش مختلف به کاربران ارائه می‌شود. علاوه بر این بخش‌ها کاربران پریمیوم به قسمت‌های زیر هم دسترسی دارند:

  •         Duolingo for Schools
  •         Duolingo English Test
  •         Duolingo ABC

بخش اول یعنی school در واقع ابزار رایگان است که بیشتر به معلمان انگلیسی پیشنهاد می‌شود تا آموزششان را در مدارس از این طریق پیش ببرند.

بخش دوم یعنی English test همان امتحان یک‌ساعته معروف این اپ است که مهارت شما در بخش‌های مختلف انگلیسی مثل vocab و… را به چالش کشیده و نمره می‌دهد. این مدرک را همه دانشگاه‌ها قبول ندارند؛ اما حدود  3000 موسسه آموزشی در دنیا بر اساس این مدرک زبان به دانشجو پذیرش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بخش سوم یا همان ABC هم مخصوص کودکان طراحی شده تا چیزهایی مانند الفبای انگلیسی، واژگان ساده و basic و برخی از درس‌های کاربردی را به‌صورت کاملاً رایگان یاد بگیرند.

آیا با دولینگو می‌توان زبان انگلیسی هم یاد گرفت؟

متاسفانه باید بگویم که این اپلیکیشن زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند. یعنی شما نمی‌توانید با استفاده از زبان فارسی، زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر را از طریق دولینگو یاد بگیرید. این مشکلی است که بسیاری از کاربران ایرانی و فارسی‌زبان با آن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

اما این یعنی شما نمی‌توانید از دولینگو برای یادگیری زبان استفاده کنید؟ خیر، اگر شما تا حدی به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، می‌توانید با انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان مبدا، زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر را با دولینگو یاد بگیرید. البته این روش برای سطوح مبتدی و متوسط مناسب‌تر است و برای سطوح پیشرفته، ممکن است کافی نباشد.

آیا با دولینگو می‌توان زبان انگلیسی هم یاد گرفت؟

دولینگو بخش مخصوص آموزش زبان انگلیسی هم دارد. در این بخش اپ دولینگو علاوه بر دوره‌های بازی محور برای یادگیری زبان به‌صورت دقیق و اصولی، رویدادهای آنلاین هم برگزار می‌کند. این رویدادها شامل گفتگو با کاربران دیگر، گفتگو با مربیان و آموزش فرهنگ‌های مختلف می‌شود، در نتیجه شما می‌توانید کلماتی را که یاد گرفتید، بدون نیاز به شرکت در کلاس‌های free discussion در شرایط واقعی هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

این اپ یک و برنامه کامل برای یادگیری زبان از طریق بازی است که هزینه‌ای هم ندارد و استفاده از آن رایگان است. دولینگو با درس‌های روزانه و کوچک به کاربران کمک می‌کند تا در مسیر درست یادگیری زبان انگلیسی قرار گرفته و مهارت‌های خود را تقویت کنند. اگر فرصت زیادی برای شرکت در کلاس ندارید؛ ولی انگلیسی خواندید و چیزهای کمی بلد هستید، می‌توانید روزانه چند دقیقه از وقتتان را به جای گشتن در شبکه‌های اجتماعی به آموزش اختصاص داده و بیشتر از آنچه فکر می‌کنید کلمات متنوع انگلیسی یاد بگیرید.

آیا آزمون‌های دولینگو معتبر است؟

وقتی آموزش زبان با دولینگو را پیش بگیرید، احتمالاً قصد داشته باشید در آزمونش هم شرکت کنید. هزینه این آزمون در حال حاضر (بهمن 1402) حدود 45 دلار است و از داخل ایران هم می‌توان برای شرکت در آن ثبت‌نام کرد.

بیشتر بخوانید:
آزمون TTC چیست؟ آشنایی با دوره‌های TTC

اگر قصد دارید با این آزمون پذیرش بگیرید، حتماً سایت دانشگاه‌های موردنظرتان را از قسمت admission، بخش دانشکده و رشته‌تان چک کنید تا ببینید مدرک معتبر مدنظر دانشگاه و حداقل نمره چیست! در حال حاضر همان‌طوری که گفتیم فقط 3000 مؤسسه آموزشی در سطح جهان دولینگو را قبول دارند؛ یعنی این مدرک مشابه آیلتس یا تافل، مورد تأیید همه دانشگاه‌ها نیست.

سؤالات متداول

آیا مدرک دولینگو برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارج از کشور کافی است؟
بسیاری از دانشگاه‌ها مدرک دولینگو را قبول ندارند، قبل از برنامه‌ریزی برای شرکت در این آزمون حتماً شرایط موردنیاز برای اخذ پذیرش از کالج‌ها و دانشگاه‌های موردنظرتان را چک کنید.
مشابه دولینگو چه اپلیکیشن‌های دیگری پیشنهاد می‌دهید؟
به جای دولینگو می‌توانید از اپ‌های آموزش زبان Rosetta Stone (غیررایگان)، Babbel با کلاس آنلاین، پادکست، بازی و ویدئوی آموزشی، اپ Lingvist با هزینه ده دلار در ماه استفاده کنید.
آیا دولینگو واقعاً رایگان است؟
اگر حوصله دیدن تبلیغاتش را داشته باشید، استفاده از اپ دولینگو واقعاً رایگان است، اما برای دسترسی به نسخه بدون تبلیغات بازرگانی باید ماهانه 7 دلار هزینه کرده و به تمام قسمت‌های اپلیکیشن دسترسی نامحدود داشته باشید.
آیا در پایان دوره‌های آموزشی دولینگو مدرک ارائه می‌شود؟
دولینگو مثل آیلتس یا تافل مدرک رسمی نمی‌دهد؛ اما این اپ آزمون انگلیسی اختصاصی خودش را دارد که مهارت زبان‌آموز را در انگلیسی بررسی کرده و از طریق نمره تأیید می‌کند.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید