وب سایت آموزش زبان

۱۳ وب سایت رایگان برای آموزش زبان انگلیسی

فهرست مطالب

 

یکی از دلایلی که می‌تواند دلیل شکست شما در یادگیری زبان انگلیسی باشد، خواندن به سبک «طوطی‌وار» است. آیا برای یاد گرفتن ساز پیانو، تنها آموزش تئوری کافی است؟ البته که باید با تمرین‌های زیاد و پی در پی بتوانید در نواختن پیانو، ماهر شوید. زبان انگلیسی نیز به همین گونه است. یادگرفتن لغات و گرامر، تا زمانی که آن‌ها را به کار نبرید کافی نیست. وب‌سایت‌هایی وجود دارند که فعالیت‌های متفاوتی را برای زبان‌آموزان در سطوح مختلف، فراهم کرده‌اند. هر کدام از آن‌ها به نوعی کار می‌کنند، برخی با ویدیو‌ها و تمرین‌های گفتاری و برخی با بازی‌ها و تمرین‌های نوشتاری. در ادامه مقاله با لینگانو همراه باشید تا با لیست بهترین‌های ما در  وب سایت آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید.

 

وب سایت آموزش زبان Duolingo

 

Duolingo به شما کمک می‌کند واژگان و گرامر جدید را از طریق بازی‌های پنج دقیقه‌ای و آزمون‌ها یاد بگیرید.  دولینگو هر درس را بر اساس دسته بندی (واژگان غذا، واژگان خانوادگی، فعل “To be” و غیره) جدا می‌کند. 

 

دولینگو شما را وادار می‌کند که از همان ابتدا شروع به ایجاد جملات کنید و کلمات را در متن یاد بگیرید. همچنین می‌توانید تلفظ هر کلمه را گوش کنید. دولینگو همچنین به شما امکان می‌دهد اهداف خود را تعیین کنید و پیشرفت شما را در هر لحظه شان می‌دهد. بعد از تکمیل کردن هر درس، باید در آزمون پایان درس شرکت کنید تا به دروس جدید را دسترسی داشته باشید. و بهترین بخش این است که می توانید همه این کارها را فقط در پنج دقیقه در روز انجام دهید!

 

وب سایت آموزش زبان British Council

 

وب‌سایت LearnEnglish شورای بریتانیا تعداد زیادی درس، ویدیو، بازی و پادکست تعاملی برای یادگیری تمام مهارت‌های زبان انگلیسی دارد. مهم نیست در چه سطحی هستید یا به چه موضوعی علاقه دارید، در این وب سایت آموزش زبان همیشه چیزی پیدا خواهید کرد. این وب‌سایت به شش بخش اصلی تقسیم می‌شود: مهارت‌ها ( خواندن، شنیدن، نوشتن و تمرین گفتاری)، گرامر، واژگان، انگلیسی تجاری، انگلیسی عمومی ( فرهنگ بریتانیا، داستان‌های کوتاه و حتی شکسپیر) و تمرین آیلتس. سپس هر یک از این بخش‌ها به درس ها و فعالیت‌های زیادی تقسیم می‌شود که برای سطوح مختلف زبان آموزان طراحی شده است.

 

به عنوان مثال، مبتدیانی که قصد تقویت رایتینگ خود را دارند، می‌توانند با پر کردن فرم‌ها و نوشتن متون ساده مانند ایمیل، مهارت نوشتاری خود را تقویت کنند. زبان آموزان پیشرفته نیز می‌توانند درس‌هایی در مورد نحوه نوشتن مقاله، گزارش، مقاله و تکالیف دانشگاه را بیابند. بخش جذاب اینجاست که این منابع کاملا رایگان هستند! البته می‌توانید برای ابزارهای پولی آن‌ها مانند کلاس‌های گروهی زنده، تدریس خصوصی، دوره‌های خودآموز و دوره‌های آیلتس ثبت نام کنید. می‌توانید همه این برنامه‌ها را ابتدا به صورت رایگان یا بسیار ارزان امتحان کنید.

 

وب سایت آموزش زبان Busuu

 

Busuu یک وب سایت آموزش زبان انگلیسی است که از یک “برنامه مطالعه” پیروی می‌کند تا شما را در یادگیری زبان انگلیسی راهنمایی کند. بیشتر فعالیت‌ها از فلش کارت‌ها و درس‌های کوچک با موضوعات واژگان و عبارات انگلیسی و گرامر استفاده می‌کنند.

 

قدرت این وب سایت آموزش زبان، تکرار است. شما یک کلمه یا عبارت را به زبان انگلیسی می‎خوانید و می‌شنوید، و سپس تمرین‌های مختلفی را انجام می‌دهید. این کار به شما کمک می‌کند کلمه یا عبارت را به طور کامل یاد بگیرید. همچنین در طول مسیر، نکته‌های ریز و همچنین آزمونی در پایان هر درس برای سنجش درک شما وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

این وب سایت آموزش زبان همچنین به شما امکان می‌دهد با انگلیسی زبانان مادری صحبت کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند مطالبی را که در Busuu می‌نویسید اصلاح کنند تا به شما کمک کنند نویسنده انگلیسی بهتری شوید. اگر قصد دارید در یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید یا در آن زندگی کنید، Busuu یک گزینه عای آموزشی برای شما است. این وب‌سایت همچنین مملو از اطلاعات فرهنگی و همچنین نکاتی است که به شما کمک می‌کند روش‌های بومی‌تر صحبت کردن و تعامل به زبان انگلیسی را درک کنید.

 

از ویژگی‌های جذاب Busuu این است که به شما امکان می‌دهد یک برنامه مطالعه برای خود ایجاد کنید و اهداف یادگیری را تعیین کنید. این خصوصیت به شما امکان کنترل کامل بر اهداف یادگیری و زمانی را که در برنامه صرف می‌کنید، می‌دهد.

 

وب سایت آموزش زبان Babbel

 

Babbel واژگان و دستور زبان را از طریق آزمون و مینی بازی ها به شما آموزش می‌دهد. این وب سایت آموزش زبان انگلیسی بر روی تکرار تمرکز دارد و به شما کمک می‎کند تا کلمات و مفاهیم جدید را با یادآوری مکرر آنها به خاطر بسپارید. حتی می‌توانید مهارت‌های گفتاری خود را با ابزار تشخیص گفتار بهبود بخشید. استفاده از بابل برای کسانی که به بازی و سرگرمی علاقه دارند بسیار مناسب است. با بازی کردن می‌توانید جایزه بگیرید، با دوستان خود رقابت کنید و هدف هفتگی خود را تعیین کنید. علاوه بر این‌ها بازی‌های خارج از درس نیز برای اوقاتی که نیاز به استراحت دارید نیز وجود دارد. اگر به دنبال آموزش رسمی‌تر هستید، می‌توانید با Babbel Live به کلاس‌های گروهی مجازی بپیوندید. 

 

 

وب سایت آموزش زبان English Central

 

English Central زبان انگلیسی را به صورت ویدیو‌های کوتاه آموزش می‌دهد. روند کار به این شکل است که شما در ابتدا فقط ویدیو را تماشا می‌کنید. سپس کلمات موجود در ویدیو را با رونوشت بررسی می‌کنید و کلماتی را که می‌خواهید تمرین کنید، ذخیره می‌کنید. در نهایت، هر خط را به نوبت گوش می‌کنید و صحبت کردن آن‌ها را تمرین می کنید. برنامه تشخیص گفتار به شما اطلاع می‌دهد که ضبط شما چقدر با ویدیو مطابقت دارد.

 

همچنین می‌توانید مهارت‌های شنیداری و املای خود را با تایپ کردن کلمات در بخش «Learn the Words» هر ویدیو تمرین کنید. انواع مختلفی از ویدئوها وجود دارد، اگر تازه شروع به یادگرفتن زبان کرده‌اید، یا زبان‌آموز پیشرفته هستید، می‌توانید از این وب سایت آموزش زبان استفاده کنید. حتی می‌توانید یک درس آنلاین با یک معلم حرفه‌ای رزرو کنید تا مهارت‌های شنیداری، گفتاری و تلفظ شما را آزمایش کند. در واقع به نوعی با تعیین سطح شما، ویدیوهای مناسب شما را به شما توصیه می‌کند و یک برنامه درسی شخصی برای شما ایجاد می‌کند.

 

وب سایت آموزش زبان Phrasemix

 

Phrasemix به جای یادگیری کلمات جدید به تنهایی، عبارات کامل را به شما آموزش می‌دهد. این وب سایت آموزش زبان بر عباراتی تمرکز دارد که افراد واقعی در مکالمات واقعی از آن‌ها استفاده می‌کنند. به این ترتیب شما یاد می‌گیرید که چگونه در مکالمات خود، به صورت عادی صحبت کنید نه مانند کتاب! Phrase Mixer، یک پخش کننده صوتی دارد که می‌توانید هر جمله را یکی یکی گوش دهید، به عقب برگردانید یا سرعت آنها را کاهش دهید. جملات در PhraseMix بسیار طبیعی بیان می‌شوند و به اندازه کافی واضح گفته می‌شوند که زبان آموزان آن را درک کنند. به علاوه، هر جمله به بخش‌های خود تقسیم می‌شود تا بتوانید هر عبارت و واژه‌ای را که استفاده می‌شود، درک کنید.

بیشتر بخوانید:
راهنمای آموزش گرامر؛ بهترین روش برای بهبود گرامر انگلیسی چیست؟

 

وب سایت آموزش زبان BBC Learning English

 

BBC Learning English همیشه مطالب باکیفیت دارد، بنابراین جای تعجب نیست که وب‌ سایت آموزش زبان انگلیسی BBC نیز کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. اگر زبان آموزان متوسط و  یا پیشرفته هستید، این سایت برای شما طراحی شده است. BBC زبان را با ویدئو و پادکست آموزش می‌دهد. ویدیوها معمولا بر موضوعاتی مختلفی تمرکز دارند. بعد از گوش دادن به هر پادکست یا ویدیو، فعالیت‌هایی برای درک شما از موضوع وجود دارد. به طور کلی، این سایت، یک منبع عالی برای تمرین مهارت‌های شنیداری است.

 

وب سایت آموزش زبان Lingua 

 

Lingua یک وب سایت آموزش زبان با فعالیت‌های سرگرم کننده است. این فعالیت‌ها بر اساس خواندن، گوش دادن و املا طراحی شده است. البته یک بخش انگلیسی تجاری نیز وجود دارد. قبل از انجام تمرین‌های Lingua باید متن کوتاهی را بخوانید و گوش دهید. آزمون‌ها کوتاه هستند و فقط پنج سؤال دارند، بنابراین راهی عالی برای تمرین سریع خواندن یا گوش دادن است. حتی می‌توانید صدای ضبط شده یک متن را با بیش از یک لهجه گوش دهید!

 

بیشتر بخوانید:
چگونه برای مصاحبه کاری انگلیسی آماده شویم؟

 

فعالیت ها طوری طراحی شده اند که نیاز به داشتن معلم ندارید. به همین دلیل، Lingua یک منبع عالی یادگیری زبان در خانه است. بنابراین اگر زبان‌آموز خودآموز هستید، این سایت آموزش زبان بسیار برای شما مناسب است. حتما سطوح فعالیت‌ها را بررسی کنید و سطح مناسب خود را انتخاب کنید. این سطوح از A1 (مبتدی) تا C1 (پیشرفته) متغیر است. با اینکه مطالب و فعالیت‌های رایگان در این سایت بسیار زیاد است، اما شما می‌توانید با پرداخت هزینه برای یک حساب پریمیوم ثبت نام کنید. Lingua را می‌توان یک منبع عالی همه جانبه برای تمرین مهارت‌های شنیداری و خواندن به شمار آورد.

 

وب سایت آموزش زبان WordReference

 

وب سایت WordReference یک منبع فوق العاده برای یافتن تعاریف انگلیسی و ترجمه به زبان‌های دیگر است. در انجمن WordReference، می توانید با زبان آموزان انگلیسی از سراسر جهان تعامل داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید در مورد عبارات بومی، اصطلاحات، تلفظ یا هر چیز دیگری که در ارتباط با زبان انگلیسی است، سؤال کنید. این روش، یک راه عالی برای درک نکات ب زبان انگلیسی است. البته بخش‌هایی برای زبان‌های دیگر نیز وجود دارد. علاوه بر این، زبان آموزان انگلیسی در انجمن بسیار دوستانه برخورد می‌کنند و همچنین بسیاری از نکات عالی، روال مطالعه را به شما گوش‌زد می‌کنند.

 

وب سایت آموزش زبان Using English

 

Using English یک وب سایت آموزش زبان انگلیسی است که دارای آزمون‌های رایگان و فعالیت‌های درک مطلب برای کمک به تعیین سطح و بهبود مهارت‌های انگلیسی شما است. در واقع، بیش از ۵۲۰ آزمون وجود دارد که می‌توانیدبه صورت رایگان در آن‌ها شرکت کنید. این آزمون‌ها موضوعات دستور زبانی مانند زمان فعل‌ها را پوشش می دهند. بسیاری از فعالیت‌های خواندن تست‌هایی نیز دارند تا مطمئن شوید که تا حد امکان از متن یاد می‌گیرید. این تمرین‌های های ریدینگ، موضوعاتی مانند سرگرمی، انگلیسی تجاری و سیاست را پوشش می‌دهد. آنها به سه سطح تقسیم می‌شوند: مبتدی، متوسط و پیشرفته.Using English  یک وب سایت عالی برای توسعه مهارت های خواندن و تقویت واژگان است.

 

بیشتر بخوانید:
ویژگی یک استاد زبان خوب چیست؟

 

وب سایت Collins Dictionary

 

هنگام یادگیری آنلاین انگلیسی، داشتن یک فرهنگ لغت زبان انگلیسی قوی و قابل اعتماد بسیار مهم است.

Collins Dictionary یکی از شناخته شده ترین لغت‌نامه‌های انگلیسی در جهان است. همراه با فرهنگ لغت آنلاین، اصطلاحنامه و بخش‌های ترجمه، آخرین اخبار کالینز و سایر مقالات عالی درباره زبان انگلیسی را نیز خواهید یافت.

 

به سادگی بر روی “Definitions” برای هر کلمه انگلیسی کلیک کنید. هنگامی که کلمه را جستجو می‌کنید، اطلاعات مهمی در مورد آن مانند معنی، ریشه، تلفظ و اطلاعات دستوری آن خواهید دید. اصطلاحنامه برای یافتن مترادف‌ها (کلماتی که معنی یکسانی دارند) عالی است و بخش ترجمه به شما امکان می‌دهد، معنی کلمه انگلیسی را در زبان دیگری مانند روسی یا ژاپنی بیابید.

 

 

کالینز همچنین یک بخش دستور زبان انگلیسی با مقالاتی در مورد موضوعات گرامر مانند اسم، افعال و حروف اضافه دارد. شما همچنین می توانید در مورد “Scrabble”، یک بازی محبوب کلمات انگلیسی، بیاموزید. مقالات زیادی در مورد نحوه انجام بازی و میزان محبوبیت آن در دنیای انگلیسی زبان وجود دارد.

 

وب سایت آموزش زبان Knoword 

 

Knoword یک بازی آنلاین واژگان بسیار اعتیاد آور است. در ویژگی “Level Up Your Vocabulary”، شما باید میزان دشواری بازی(آسان، متوسط یا سخت) را تنظیم می‌کنید. از آنجایی که بازی برای افراد بومی انگلیسی است، سطح آسان بیشتر شبیه سطح متوسط است. برای انجام بازی، یک تعریف کلمه و حرف اول کلمه به شما داده می‌شود. سپس باید کلمه را حدس بزنید. در پایان بازی می‌توانید پاسخ‌های خود را مشاهده کرده و دایره لغات را خلاصه کنید. همچنین برای چالش برانگیزتر کردن بازی می‌توانید یک محدودیت زمانی تعیین کنید.

 

بیشتر بخوانید:
۹ روش سرگرم‌کننده برای تقویت اسپیکینگ

 

البته پکیج‌های یادگیری نیز وجود دارد. این بسته‌ها، مجموعه ای از واژگان بر اساس یک موضوع خاص هستند. بیش از ۱۰۰۰ بسته وجود دارد و موضوعاتی مانند علم، تاریخ و هنر را پوشش می‌دهد. بسته ها توسط کاربران برنامه طراحی شده‌اند و می‌توانند به شما در یادگیری عناصر مختلف زبان انگلیسی کمک کنند. به عنوان مثال، یک بسته به شما کمک می‌کند افعال بی قاعده در انگلیسی را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید واژگان خاصی را یاد بگیرید، می‌توانید در بسته‌ها جستجو کنید.

 

وبلاگ لینگانو

در وبلاگ آکادمی لینگانو میتوانید مقاله‌های متنوعی در خصوص یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید. موضوعات را می‌توانید در دسته‌بندی‌های گرامر، مکالمه، لغات، و منابع و روش‌های یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید. ویدیو‌هایی نیز برای آموزش بهتر زبان‌آموزان در این وبلاگ قرار دارد. همچنین می‌توانید با شرکت در دوره جامع زبان لینگانو، تکنیک‌های بیشتری برای بهبود زبان انگلیسی خود یاد بگیرید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید