اپلیکیشن آموزش زبان

معرفی ۵ اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

فهرست مطالب

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های زندگی دیجیتالی، داشتن دسترسی سریع به هر چیزی از طریق اینترنت است. قبل از پیشرفت تکنولوژی باید برای یاد گرفتن زبان، در دوره‌های حضوری شرکت می‌کردید یا از کتاب‌های فیزیکی استفاده می‌کردید. همه این‌ها مستلزم صرف زمان  و هزینه زیاد برای یادگیری بود. اما امروزه با وجود اینترنت، می‌توانید در خانه خود بنشینید و به تمامی منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن‌ آموزش زبان یکی از روش‌های کم هزینه و موثر برای یادگیری و افزایش مهارت‌های زبان شماست. در این مقاله از وبلاگ آکادمی لینگانو لیستی از ۵ اپلیکیشن آموزش زبان را آماده کرده‌ایم و با هم آن را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی ابزاری عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است. تعداد بسیار زیادی از این برنامه‌ها برای کمک به افراد برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. اگر مبتدی هستید و می‌خواهید انگلیسی را روان صحبت کنید یا مهارت‌های مکالمه انگلیسی روزانه خود را بهبود ببخشید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های آموزش زبان استفاده کنید. اغلب این اپلیکیشن‌ها طوری طراحی شده‌اند که علاوه بر یادگیری، سرگرم‌کننده نیز باشند. در بسیاری از آن‌ها ویدیو‌ها، بازی‌ها، داستان و سرگرمی‌های مختلف برای یادگیری بهتر وجود دارد. اگر در حال گذراندن دوره‌‍‌های زبان انگلیسی نیز هستید، اپلیکیشن آموزش زبان می‌تواند مکمل خوبی برای شما باشد. 

بیشتر بخوانید:
تقویت مهارت مکالمه زبان با پادکست EnglishClass101

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Duolingo

دولینگو یک اپلیکیشن آموزش زبان است که روش یادگیری را با بازی ترکیب کرده و ترفند‌های جالبی برای بهبود مهارت‌های زبان ارائه می‌دهد. به جز زبان انگلیسی، می‌توانید اسپانیایی، فرانسوی، کره‌ای و ژاپنی را نیز یاد بگیرید. این اپلیکیشن به صورت آنلاین در بسیاری از دستگاه‌‍‌ها کار می‌کند و بر آموزش چهار نوع مهارت زبانی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن، تمرکز دارد. داشتن بازی‌های جذاب و متنوع باعث می‌شود زبان آموزان بیشتر به یادگیری تشویق شوند.

 

اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو

 

آیا دولینگو برای تقویت مهارت‌ها مناسب است؟

اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو بر تقویت هر ۴ مهارت نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و خواندن تمرکز دارد. دولینگو دائماً از مطالب قدیمی استفاده می‌کند؛ بنابراین کلمات و گرامرهای قبلی به طور مداوم تکرار می‌شود. این اپلیکیشن تمرین‌هایی را برای شما در نظر می‌گیرد که بیشتر روی آن‌ها ضعف دارید. همچنین می‌توانید مهارت‌هایی را که قبلاً مطالعه کرده‌اید، ارتقا دهید تا بتوانید با مطالبی کار کنید که شما را به چالش می‌کشند.

بیشتر بخوانید:
بهترین نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان: راهی برای یادگیری با سرگرمی 

نقاط قوت دولینگو چیست؟

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن زبان، جمله سازی آن است. زبان آموزان در دولینگو با ساختار جمله با یک ترجمه همراه آشنا می‌شوند. این ویژگی در یادگیری زبان بسیار مهم است. توانایی دیدن نحوه شکل گیری جملات و نحوه ارتباط واحدهای دستوری با یکدیگر به یادگیرندگان نشان می‌دهد که چگونه معنی را در مراحل اولیه بیان کنند. روش Duolingo به شما این امکان را می‌دهد تا اهداف خود را تعیین کنید و برای تلاش خود پاداش بگیرید. اگر سست باشید، این برنامه شما را مسئول می‌داند، زیرا اعلان‌های مداوم آن مطمئناً تمایل شما به یادگیری را افزایش می‌دهد.

 

یادگیری به صورت بازی در دولینگو

یادگیری یک زبان می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما دولینگو درس‌های خود را بیشتر شبیه یک بازی می‌کند. این ویژگی می‌تواند شما را سرگرم کند تا از یادگیری زبان لذت ببرید. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دولینگو چندین ویژگی دارد که می‌توان آن‌ها را در دسته گیمیفیکیشن طبقه‌بندی کرد؛ مانند جدول امتیازات و پول مجازی. همه این‌ ویژگی‌ها این رقابت را تقویت می‌کنند و شما را وادار می‌کنند تا در عادت دولینگوی خود ثابت قدم باشید. بعلاوه، آثار هنری و سوالات سریع (rapid-fire questions) باعث می‌شود دولینگو بیشتر شبیه یک بازی به نظر برسد تا یک برنامه یادگیری زبان سنتی. به دلیل رویکرد بازی‌سازی Duolingo برای یادگیری، بسیاری از دانش‌آموزان آن را سرگرم‌کننده‌تر و قابل دسترس‌تر از سایر اپلیکیشن‌های آموزش زبان می‌دانند.

 

مهارت‌های چندگانه هدفمند در دولینگو

یادگیری کامل زبان به مجموعه مهارت‌های متعددی از جمله واژگان، گرامر، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و مهارت‌های شنیداری نیاز دارد. از آنجایی که قرار دادن همه این مهارت‌ها در یک برنامه می‌تواند چالش برانگیز باشد، بسیاری از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی فقط بر روی چند مهارت تمرکز می‌کنند. با این حال، Duolingo با ارائه آموزش و تمرین در گرامر و واژگان به شما، سپس هدف قرار دادن مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن با فعالیت‌های سرگرم کننده، قصد دارد مهارت‌های کامل را در همه زمینه‌ها توسعه دهد. این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی مجموعه‌ای از افزونه‌ها را برای زبان‌های خاصی ارائه می‌کند که این مهارت‌ها را بیشتر توسعه می‌دهند، مانند Duolingo Stories برای خواندن و درک شنیداری، و همچنین Duolingo Podcasts برای تمرین گوش دادن.

بیشتر بخوانید:
بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیست؟ آشنایی با اصطلاحات و لغات Black Friday 

هزینه دولینگو چقدر است؟

 به صورت رایگان می‌توانید به اکثر ویژگی‌های این اپلیکیشن آموزش زبان دسترسی داشته باشید. البته گزینه‌ای برای خرید ویژگی‌های اضافی با طرح Super Duolingo یا Super Duolingo Family وجود دارد. برخی از این ویژگی‌ها شامل نداشتن تبلیغات و موارد دیگر است. طرح‌های فوق العاده از ۶.۶۶ دلار شروع می‌شود.

 

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise

اگر به یادگیری زبان علاقه دارید، احتمالا نام Memrise را شنیده‌اید. اپلیکیشن و وب‌سایت ممرایز که در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد و در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرد، موج‌هایی را در دنیای یادگیری زبان ایجاد کرده است. همانطور که از نامش پیداست، Memrise به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تکنیکی به نام تکرار فاصله‌دار (Spaced Repetition)، کلمات را به خاطر بسپارید. 

 

اپلیکیشن آموزش زبان ممرایز

 

نحوه آموزش در Memrise

این اپلیکیشن آموزش زبان، فلش کارت‌هایی را که در به خاطر سپردن آن‌ها مشکل دارید، پیگیری می‌کند و از شما می‌خواهد که آن‌ها را بیشتر مرور کنید. Memrise از یک الگوریتم تکرار فاصله‌دار استفاده می‌کند تا شما در فواصل زمانی حساس با این فلش کارت‌ها رو به رو شوید. این ویژگی تضمین می‌کند که کلمات از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدت منتقل شوند. این اپلیکیشن هزاران دوره زبان خارجی دارد که از آنها به عنوان “deck” یاد می‌کند.

 

دوره‌های اپلیکیشن آموزش زبان Memrise

جدای از تکنیک تکرارهای فاصله دار، قدرت مخفی Memrise در این است که میزبان دو نوع دوره است: دک‌هایی که توسط خود شرکت ایجاد می‌شود و همچنین دک‌هایی که توسط کاربران ایجاد می‌شوند. Memrise تلاش‌های خود را بر ایجاد و ترویج دوره‌های ایجاد شده توسط شرکت خود متمرکز می‌کند. این دوره‌های رسمی نیز چندین سطح را در بر می‌گیرند. برای برخی از زبان‌ها، این ویژگی بدان معناست که شما می‌توانید در سطوح مختلفی یاد بگیرید، که اغلب از مرحله مبتدی شروع می‌شود و به سمت پیشرفته می‌رود.

 

یادگیری کلمات دشوار

این ویژگی، کلماتی را که با آن‌ها مشکل داشته‌اید تجزیه و تحلیل می‌کند و از شما می‌خواهد آن‌ها را در یک جلسه ویژه تمرین کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید کلمات را به‌عنوان کلمات دشوار علامت‌گذاری کنید. این جلسات به شما این امکان را می‌دهد تا ۲۰ کلمه چالش برانگیز را در یک زمان مرور کنید، البته می‌توانید تعداد نامحدودی از کلمات دشوار در هر دوره نیز داشته باشید. همچنین می‌توانید یک کلمه دشوار را به صورت دستی پس از یادگیری حذف کنید.

 

بیشتر بخوانید:
 روش یادگیری کلمات انگلیسی + لیست کلمات پرکاربرد

 

مهارت‌های شنیداری در Memrise

این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی همچنین به شما امکان می‌دهد مهارت‌های شنیداری خود را در جلسات صوتی تمرین کنید. این کار شما را در درک کلماتی که تا کنون در یک دوره یاد گرفته‌اید، آزمایش می‌کند. تمرین‌های این جلسات شامل انتخاب کلمه‌ای که از بین چهار گزینه‌ای که می‌شنوید، تایپ کلمه‌ای که می‌شنوید و سؤالات چند گزینه‌ای برای تلفظ است. همچنین می‌توانید با افراد محلی زبان تمرین کنید. البته این تمرینات فقط در دوره های ایجاد شده توسط Memrise موجود است.

 

ویژگی حالت کاوش در Memrise

ممرایز دارای یک ویژگی بسیار جالب به نام “حالت کاوش” است که از تشخیص تصویر برای کمک به یادگیری واژگان استفاده می‌کند. شما به سادگی دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت یک شی می‌گیرید و نام آن شی را به زبان مقصد خود دریافت کنید. با این حال، این ویژگی فقط برای کاربران محصول اپل در دسترس است و برای اندروید یا وب سایت Memrise در دسترس نیست.

 

هزینه اپلیکیشن Memrise چقدر است؟

برنامه اصلی و اکثر ویژگی‌های موجود با نسخه رایگان وجود دارد. ویژگی‌های اضافی با عضویت با قیمت ۸.۴۹ دلار در ماه، ۵۹.۹۹ دلار برای یک سال ارائه می‌شود.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel

Babbel هم یک پلتفرم آموزش زبان و هم یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است. Babbel اولین بار در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و عنوان ارزشمند اولین برنامه یادگیری زبان در جهان را یدک می‌کشد. از نظر فنی قدیمی‌ترین اپلیکیشن در نوع خود است که امروزه هنوز بسیار فعال است واعتباری به دست آورده است! بابل با درس‌هایی که توسط تیمی از زبان شناسان مجرب ایجاد شده است، بر زبان عملی تمرکز می‌کند. به جای آموزش واژگان، بر کلمات و عباراتی که در موقعیت‌های زندگی واقعی استفاده می‌کنید نیز تمرکز دارد.

 

اپلیکیشن آموزش زبان بابل

 

دوره‌های این اپلیکیشن در سطوح تازه وارد، مبتدی، پیش متوسطه و متوسط ارائه می‎‌شود. Babbel به طور مداوم توسط تیمی متشکل از بیش از ۱۵۰ متخصص زبان بررسی و به روز می‌شود که برای اطمینان از موثر و دقیق بودن هر دوره تلاش می‌کنند. تمام محتوای آموزشی صوتی آن توسط سخنرانان بومی تولید می‌شود.

 

درس‌های اپلیکیشن آموزش زبان Babbel به چه شکل است؟

دروس بابل تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. هر درس دارای متن و صوت واژگانی است که باید یاد بگیرید. تمرین‌ها عمدتاً از قالب «پر کردن جای  خالی» هستند و از شما می‌خواهند کلمه یا ترجمه مناسب را ارائه دهید. همچنین سوالاتی وجود دارد که در آن‌ها باید به کلیپ‌های صوتی گوش دهید و سپس پاسخ دهید. این اپلیکیشن آموزش زبان یک سیستم تشخیص گفتار نیز دارد که می‌توانید پاسخ‌های خود را به صورت شفاهی بگویید. البته این ویژگی اختیاری است، بنابراین می‌توانید انتخاب کنید که درس‌هایتان در این قالب نباشد.

شما به راحتی می‌توانید پیشرفت خود را در هر درس یا به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر اهداف هفتگی را تعیین کرده باشید، بابل به شما یک نمای کلی از عملکردتان در رسیدن به آن‌ها می‌دهد. همچنین یک بخش بررسی جداگانه وجود دارد که به شما امکان می‌دهد مطالبی را که یاد گرفته‌اید، دوباره مرور کنید. تمرین‌های مرور در قالب‌های مختلفی از جمله نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و غیره در دسترس هستند. حتی بازی‌های کوچکی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد واژگان را به شیوه‌ای زیباتر و شیک‌تر تمرین کنید.

 

کلاس های زنده در Babbel

Babbel Live سرویسی است که به شما امکان می‌دهد در کلاس‌های زنده با مربیان زبان شرکت کنید. پس از پرداخت هزینه یک طرح، در کلاسی ثبت نام می‌کنید که متناسب با نیاز و برنامه شما باشد. سپس در زمان تعیین شده به کلاس ملحق می‌شوید و از معلم خود آموزش شخصی دریافت می‌کنید.

 

پادکست و مجله در Babbel

علاوه بر این کلاس‌ها، در بابل پادکست‌های زبان و یک وب‌سایت مجله وجود دارد که پست‌های وبلاگ مفیدی را برای زبان‌آموزان ارائه می‌دهد. پادکست‌ها در برنامه موجود هستند، اما می‌توانید آنها را در پادکست‌های اپل و اسپاتیفای نیز بیابید.

 

داستان‌های ۲ دقیقه‌ای در Babbel

برای تنوع بیشتر، این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی دارای یک ویژگی جذاب به نام “داستان‌های ۲ دقیقه‌ای” است. این‌ها داستان‌های کوتاهی هستند که به شما یاد می‌دهند چگونه از عبارات به طور طبیعی در مکالمه استفاده کنید. مثلا چطور در محیط‌های معمولی زندگی واقعی مانند دفتر کار یا هنگام خرید صحبت کنید. 

 

هزینه اپلیکیشن آموزش زبان Babbel

Babbel طرح آزمایشی رایگان ارائه نمی‌دهد. اما ثبت نام و اولین درس هر دوره رایگان است. پس از آن، از شما انتظار می‌رود برای یک طرح پولی ثبت نام کنید. این اپلیکیشن آموزش زبان اشتراک ماهانه ارائه می‌دهد. در زمان نگارش این مقاله، طرح‌های ارائه شده برای یک، سه، شش یا دوازده ماه است. ارزان ترین نرخ ماهانه گزینه ۱۲ ماهه (پرداخت یکباره) است که ۶.۹۵ دلار در ماه است.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Rosetta Stone

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در اینترنت بوده باشید، به احتمال زیاد نام اپلیکیشن آموزش زبان Rosetta Stone را شنیده‌اید. Rosetta Stone که اغلب تصور می‌شود یکی از اولین برنامه‌های یادگیری زبان تجاری است، اولین بار در سال ۱۹۹۲ توسعه یافت و در سال ۱۹۹۶ به عنوان CD-ROM برای رایانه‌ها منتشر شد.

 

اپلیکیشن آموزش زبان روزتا استون

 

در آن زمان، این نرم افزار، یادگیری زبان را از کلاس‌های زبان و دوره‌های دانشگاهی به رایانه‌های خانگی آورد و یادگیری زبان را در اوقات فراغت آسان کرد. با این حال، در اوایل دهه ۲۰۱۰، بازار یادگیری زبان شروع به تغییر کرده بود. به این ترتیب، رزتا استون مجبور شد خود را وقف دهد.

 

دوره‌های آموزش زبان در Rosetta Stone

Rosetta Stone زبان‌های ارائه شده خود را به عنوان دوره آموزشی ارائه می‌دهد. سطوح دوره با سطح مهارت زبان مطابقت دارد. دوره‌های سطح ۱ برای مبتدیان است و با افزایش تعداد دوره‌ها، سطح تسلط به زبان نیز افزایش پیدا می‌کند. هر دوره به مجموعه‌ای از واحدها و درس‌ها تقسیم می‌شود. این واحدها عموماً حول موضوع خاصی مانند خرید، مسافرت، خانه و سلامت و غیره می‌چرخند و هر درس واژگان و دستور زبان مرتبط با موضوع واحد را آموزش می‌دهد.

این اپلیکیشن آموزش زبان از تصاویر برای به خاطر سپردن کلمات استفاده می‌کند. رزتا استون این روش آموزشی را “غوطه وری پویا” می‌نامد. تئوری این تکنیک به این صورت است که مغز ارتباط قوی بین تصویر و کلمه در زبان مقصد برقرار می‌کند و به مخاطب اجازه می‌دهد از این کلمه در مکالمات بعدی استفاده کند.

 

تمرین تلفظ و خواندن

هر درس در روزتا استون شامل تمرین تلفظ نیز است. این ویژگی برای زبان آموزان بسیار مفید است. ما زبانی را یاد می‌گیریم که با صدای بلند آن را صحبت کنیم! رزتا استون از مخاطبان می‌خواهد که هجا به هجا صحبت کنند؛ پس از شکستن هر کلمه یا عبارت، رزتا استون تمام قطعات را کنار هم قرار می‌دهد تا زبان آموز تلفظ کل کلمه یا عبارت را یاد بگیرد. روش هوشمندانه‌ای است! علاوه بر تمرین تلفظ، این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی همچنین داستان‌هایی را برای زبان آموزان ارائه می‌دهد. هر داستان یک فایل صوتی نیز به همراه دارد. همچنین این توانایی برای زبان آموز وجود دارد که صدای خود را ضبط کرده و بعداً با بهبود لهجه آن را دوباره تمرین کند.

 

هزینه اپلیکیشن آموزش زبان Rosetta Stone چقدر است؟

اشتراک ماهانه این اپلیکیشن آموزش زبان از ۷.۹۹ دلار در ماه و یا هزینه ۱۷۹ دلار برای دسترسی مادام العمر است.

 

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English

Hello English یک اپلیکیشن آموزش زبان رایگان است. می‌توان گفت یک معلم خصوصی، یک دوره آنلاین و بازی ویدیویی و سرگرمی، همه در یک برنامه ترکیب شده است. نزدیک به ۵۰۰ درس صوتی و تصویری تعاملی و همچنین بازی‌های تمرینی سرگرم کننده برای خواندن، نوشتن و صحبت کردن دارد. فرهنگ لغت برنامه بیش از ۱۰۰۰۰ کلمه انگلیسی نیز دارد. این اپلیکیشن آموزش زبان دارای یک ویژگی تشخیص صدا نیز است که می‌توانید از آن برای تقویت مهارت‌های تلفظ خود استفاده کنید. 

 

اپلیکیشن آموزش زبان Hello English

 

دروس در اپلیکیشن Hello English

در بخش درس‌ها، با گذراندن هر درس سکه‌هایی به عنوان جایزه دریافت می‌کنید که می توانید از آنها برای خرید درس‌های پیشرفته‌تر و خاص‌تر استفاده کنید. در غیر این صورت، باید با پول واقعی سکه بخرید. هر درس قسمت‌های مختلفی مانند صحبت کردن، شنیدن، خواندن و گرامر را شامل می‌شود. دروس صوتی و تصویری دارای زبان مادری است و تلفظ آنها بسیار دقیق است.

در سرتاسر درس‌ها، به‌جای اینکه قوانین گرامری زیادی را به شما تحمیل کنند، راهنماهای گرامری کوچک ظاهر می‌شوند تا درباره جملات و کلماتی که یاد می‌گیرید، بحث کنند. دسترسی به تمامی این دروس به صورت آفلاین نیز امکان پذیر است و تنها برای پرسیدن سوالات خود به اتصال اینترنتی نیاز پیدا می‌کنید. بنابراین اگر از یادگیری گرامر ذره ذره با این روش لذت می‌برید، Hello English می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. 

 

هزینه اپلیکیشن آموزش زبان Hello English چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، دانلود و استفاده از این اپلیکیشن آموزش زبان با تبلیغات درون برنامه‌ای کاملا رایگان است. Hello English امکان خریدهای درون برنامه‌ای را نیز ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن را می‌توانید در فروشگاه Google Play، فروشگاه iTunes و فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

 

سوالات متداول

آیا می توان با استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین، یادگیری زبان انگلیسی در خانه را پیش برد؟
بله، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری زبان در خانه کمک کنند. با برنامه‌هایی مثل دولینگو می‌توانید مهارت های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن خود را تقویت کنید.
آیا اپلیکیشن های یادگیری زبان رایگان هستند؟
بله، بسیاری از اپلیکیشن های یادگیری زبان رایگان هستند. اما برخی از آنها دارای نسخه های پولی با ویژگی های بیشتر و منابع فراوان تر هستند.
چرا باید از اپلیکیشن های یادگیری زبان استفاده کرد؟
اپلیکیشن های یادگیری زبان می توانند به شما کمک کنند تا به طور مداوم و در هر زمان و مکانی زبان مورد نظر خود را تمرین کنید. همچنین، این اپلیکیشن ها معمولاً دارای منابع و تمرینات متنوعی هستند که به شما کمک می کنند تا مهارت های مختلف زبان را تقویت کنید.

 

ما در دوره جامع زبان لینگانو با استفاده از بهترین شیوه و به روزترین تکنیک‌های یادگیری زبان، با شما گام به گام همراه هستیم تا مهارت‌های شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن خود را تقویت کنید. در این دوره می‌توانید از سطح پایه تا پیشرفته، زبان انگلیسی را به صورت کاربردی بیاموزید و از آن در اهداف شغلی و تحصیلی خود استفاده کنید.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید