نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

بهترین نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان: راهی برای یادگیری با سرگرمی

فهرست مطالب

به یاد دارید زمانی که یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان به حفظ قواعد گرامر و ورق زدن کتاب‌های واژگان سخت مربوط می‌شد؟ خوب، بهتر است آنها را فراموش کنید! با ورود به دنیای دیجیتالی، بچه‌های امروزی خیلی راحت‌تر هستند. ما دنیای دیجیتال را جست‌وجو کرده‌ایم تا شش مورد از بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را برای شما ارائه دهیم. تسلط قوی به زبان انگلیسی فرصت‌های بی‌شماری را ایجاد می‌کند و کودکان را قادر می‌سازد تا با اعتماد به نفس با افرادی از فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند. پس بیایید نگاهی به لیست نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ما نگاهی بیندازیم.

 

مزایای نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

در دنیای امروز، ما انتظار داریم اکثر بچه‌ها به نوعی از دستگاه تلفن همراه استفاده کنند؛ برای مثال، تلفن همراهی که برای حفظ ارتباط با خانواده خود در مدرسه دارند، تبلت کوچکی که برای کمک به تحصیلشان اختصاص داده شده است یا لپ تاپ برای کمک به آنها در انجام تکالیف. نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در دستگاه های تلفن همراه با طیف وسیعی از ویژگی‌ها مشخص می شوند که آنها را به ابزاری عالی برای کمک به یادگیری زبان تبدیل می‌کند! در اینجا برخی از دلایلی که چرا باید از نرم افزار آموزش زبان برای کودکان استفاده کنید، آورده شده است.

نرم افزارها معمولاً همه جانبه هستند

نرم افزار آموزش زبان برای کودکان معمولاً دارای داشبوردها و منوهای بصری هستند که استفاده از آنها را آسان می‌کند و در عین حال از تصاویری جذاب و جلوه‌های صوتی جالب استفاده می‌کنند. این ویژگی‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا تجربه‌ای فراگیر و به یاد ماندنی را ایجاد کنند.

 

نرم افزارها می‌توانند یادگیری را با سرگرمی ترکیب کنند

برخلاف کلاس‌های سنتی در مدرسه یا درس‌های زبان معمولی، نرم افزار آموزش زبان برای کودکان معمولاً انواع مختلفی از بازی‌ها را به عنوان تمرین و همچنین راهی برای ارزیابی یادگیری دانش‌آموزان ارائه می‌دهند! گاهی اوقات، کودکان حتی ممکن است برای تشخیص یادگیری و سرگرمی مشکل داشته باشند.

بیشتر بخوانید

نرم افزارها انعطاف پذیر هستند

اپلیکیشن‌های یادگیری به کودکان امکان می‌دهند با سرعت خود و در ساعاتی که برایشان مناسب است، یاد بگیرند. کودکان می‌توانند ماهیت محتوای آموزشی مصرفی خود را با سطوح مهارت، سبک‌های یادگیری و سایر ترجیحات فردی مطابقت دهند.

 

معرفی بهترین نرم افزار آموزش زبان برای کودکان

بهترین نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان باید دارای محتوای آموزشی مناسب و متنوع باشند که شامل واژگان، داستان‌ها، تمرین‌های شنیداری و گفتاری و … هستند. همچنین این نرم افزارها باید از روش‌های آموزشی مختلف مانند روش چندرسانه‌ای، بازی‌های تعلیمی، فیلم‌های آموزشی و … استفاده کنند تا بتوانند توجه و تمرکز کودک را جلب کرده و بهترین نتایج آموزش را به همراه داشته باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین نرم افزار آموزش زبان برای کودکان خود را پیدا کنید.

Hello English؛ بهترین برای تازه‌آموزان

Hello English به‌عنوان یکی از کارآمدترین، جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان است. این برنامه طوری ساخته شده که از همان ابتدا عاشق زبان انگلیسی شوید. بنابراین، چه والدین کودک باشید یا یک مربی آموزشی، اپلیکیشن Hello English می‌تواند در تجهیزات آموزشی شما مفید باشد.

hello english

بیایید ویژگی‌های Hello English را بررسی کنیم:

  • بازی‌های تعاملی: این نرم افزار آموزش زبان به کودکان، یادگیری زبان را در یک رابط کاربری راحت مانند بازی ارائه می‌دهد و آن را برای کودکان جذاب می‌کند.
  • ردیابی پیشرفت: والدین و معلمان می‌توانند پیشرفت کودک را ردیابی کنند و زمینه‌های پیشرفت را مشاهده کنند.
  • دسترسی آفلاین: وقتی اینترنت وجود ندارد، یادگیری نباید متوقف شود. این برنامه دسترسی آفلاین به درس‌های خود را ارائه می‌دهد.
  • یادگیری شخصی: این برنامه سطح خود را بر اساس توانایی زبان آموز تنظیم می‌کند و از افزایش گام به گام مهارت‌های انگلیسی کودک اطمینان حاصل می‌کند.
  • تلفظ: این برنامه با ابزارهای تلفظ به زبان آموزان در تسلط بر صداهای انگلیسی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید

 

Bright ؛ بهترین برای حفظ کلمات جدید

وقتی نوبت به ساختن واژگان می‌رسد، هیچ برنامه‌ای این کار را بهتر از Bright انجام نمی‌دهد. چیزی که این نرم افزار آموزش زبان به کودکان را منحصر به فرد می‌کند، ساده کردن حفظ کلمات جدید است. فقط ۵ دقیقه در روز و فقط بخشی از وقت شما و فرزندان شما می‌گیرد.  تصور کنید که دایره لغات کودک شما روز به روز روز در حال رشد و افزایش خواهد بود!

Bright

در اینجا برخی از ویژگی‌های قابل توجه Bright وجود دارد:

  • یادگیری روزانه کلمات: قلب و روح Bright ابزار یادگیری روزانه آن است که ۸ کلمه جدید را معرفی می‌کند. این فرآیند سرگرم کننده، جذاب است و هرگز لحظه‌ای کسل کننده نیست.
  • آزمون‌های تعاملی: همه چیز در مورد نشان دادن کلمات به کودکان نیست. این نرم افزار آموزش زبان به کودکان تضمین می‌کند که یادگیری با کمک آزمون‌های تعاملی بهتر است. این روش نه تنها به حفظ کردن کمک می‌کند، بلکه سرگرمی را برای یادگیری به ارمغان می‌آورد.
  • ردیابی پیشرفت: نگه داشتن انگیزه در مورد پیشرفت فرزندتان نمی‌تواند آسان باشد. اما با ردیابی زمان واقعی، والدین با کلیک یک دکمه به پیشرفت واقعی فرزند دسترسی دارند.

Mondly؛ بهترین نرم افزار آموزش زبان برای کودکان برای یادگیری عبارات مکالمه

Mondly یک رویکرد منحصر به فرد برای یادگیری زبان دارد. قدرت آن بدون شک در آموزش عباراتی است که در موقعیت‌های روزمره به کار می‌آیند. این نرم افزار آموزش زبان انگلیسی به کودکان، درس‌های ویدیویی جذابی را ارائه می‌دهد که با مجموعه‌ای از تم‌ها سازماندهی شده‌اند که بچه‌های کوچک شما را مجذوب خود می‌کند. این برنامه حتی ویژگی واقعیت افزوده (AR) را نیز دارد که بدون شک به کودک شما تجربه یادگیری فراگیرتر و تعاملی بیشتری می‌دهد.

mondly

در ادامه اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های برجسته در Mondly آمده است:

  • عبارات مکالمه روزمره: هر یک از درس ها بر آموزش عبارات عملی و واقعی تمرکز دارد که به کار بردن کلمات را در مکالمات واقعی برای کودکان آسان‌تر می‌کند.
  • طراحی آینده‌نگر: رابط کاربری این برنامه در مورد تعامل است؛ یعنی به کودکان کمک می‌کند تا علاقه خود را به یادگیری یک زبان جدید حفظ کنند.
  • درس‌های مبتنی بر موضوع: درس‌های Mondly بر اساس مضامین مرتب می‌شوند، که نه تنها یادگیری را سیستماتیک می‌کند، بلکه کنجکاوی و علاقه بچه‌ها را نیز برمی‌انگیزد.
  • ویژگی AR: ویژگی AR برنامه یادگیری زبان انگلیسی را تعاملی‌تر و جذاب‌تر از همیشه می‌کند!

بیشتر بخوانید

Beelinguapp ؛ بهترین برای تقویت لیسنینگ

اگر کودکی دارید که بیشتر به شنیدن درس‌ها علاقه دارد تا خواندن آن‌ها، ممکن است در دنیای اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی، Beelinguapp برای او انتخاب شود. اساساً، این برنامه یادگیری زبان یک پیچ و تاب جادویی در کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی ایجاد می‌کند تا به ذهن‌های جوان کمک کند تا زبان را به راحتی درک کنند.

Beelinguapp آموزش زبان انگلیسی را به روشی منحصر به فرد و جذاب انجام می‌دهد. به‌جای درس‌های کلاسی، بچه‌ها می‌توانند در دنیایی از کتاب‌های الکترونیکی با طراحی زیبا و مجهز به متن و صدا به طور همزمان غرق شوند. این تقریباً مانند یک تیر و دو نشان است؛ آنها به کلمات و جملات واژگان انگلیسی گوش می‌دهند، در حالی که خط داستان را در قالب نوشتاری دنبال می‌کنند.

beelinguapp

بیایید ویژکی‌های Beelinguapp را بررسی کنیم:

  • کتاب‌های الکترونیکی تعاملی و کتاب‌های صوتی: کودکان با مجموعه‌ای گسترده از کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی مناسب برای کودکان، از یک تجربه یادگیری دوگانه منحصربه‌فرد لذت می‌برند.
  • متن و صدا همزمان: نمایش همزمان متن و صدای مربوطه به درک و حفظ زبان بهتر کمک می‌کند.
  • بخش امتحان: این برنامه شامل آزمون‌هایی بعد از هر جلسه صوتی برای تقویت درس‌های آموخته شده است.
  • پشتیبانی چند زبانه: این برنامه پشتیبانی خود را به زبان‌های مختلف علاوه بر انگلیسی، ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید

نکات مهم در انتخاب نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان

برای داشتن بهترین انتخاب برای یادگیری فرزندتان باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. ما در ادامه این نکات را برای راهنمایی شما، آورده‌ایم.

  • سن مناسب: انتخاب نرم‌افزاری که با سن و توانایی کودک شما سازگار باشد بسیار مهم است. برخی از نرم افزارها برای کودکان کوچک‌تر مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر برای کودکان بزرگتر و مسلط به زبان مناسب هستند.
  • محتوای آموزشی: اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار دارای محتوای آموزشی مناسب و متنوع است. این محتوا می‌تواند شامل واژگان، داستان‌ها، تمرین‌های شنیداری و گفتاری و … باشد.
  • روش آموزش: برخی از نرم‌افزارها از روش‌های آموزشی مختلف استفاده می‌کنند، مانند روش چندرسانه‌ای، بازی‌های تعلیمی، فیلم‌های آموزشی و … انتخاب نرم‌افزاری که بهترین روش آموزش برای کودک شما را دارد بسیار مهم است.
  • پشتیبانی و به‌روزرسانی: مطمئن شوید که نرم افزار دارای پشتیبانی مناسب و به‌روزرسانی‌های لازم است تا همیشه بتوانید از آخرین و بهترین محتوا و امکانات آن استفاده کنید.
  • امکانات اضافی: برخی از نرم افزارها امکانات اضافی مانند امکان مشارکت والدین، گزارش‌دهی پیشرفت کودک و … را دارند که می‌تواند برای شما مفید باشد.
  • قابلیت تعاملی: نرم افزار باید دارای قابلیت تعامل با کودک باشد تا بتواند توجه و تمرکز او را جلب کند و بهترین نتایج آموزش را به همراه داشته باشد.
  • قابلیت تنظیمات: این نکته بسیار مهم است که نرم افزار قابلیت تنظیمات داشته باشد تا بتوانید آن را با توجه به نیاز و توانایی کودک خود تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید
بهترین دوره های آنلاین زبان انگلیسی کدام هستند؟

سوالات متداول

بهترین نرم افزار آموزش زبان برای کودکان چیست؟
نرم افزارهای متنوعی برای آموزش زبان به کودکان وجود دارد، اما برخی از بهترین‌ها شامل bright، beelinguapp و mondley می‌باشند.
آیا استفاده از نرم افزار آموزش زبان برای کودکان مفید است؟
استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان برای کودکان می‌تواند به تقویت مهارت‌های زبانی آن‌ها کمک کند و روشی جذاب و تعاملی برای یادگیری زبان برای آن‌ها فراهم کند.
چه نکاتی را باید در نظر داشت تا بهترین نرم افزار آموزش زبان برای کودکان را انتخاب کنیم؟
در انتخاب بهترین نرم افزار آموزش زبان برای کودکان، باید به عواملی مانند سطح سنی، روش‌های آموزش، محتوا و تعاملات توجه داشت و نرم افزاری را انتخاب کرد که با سلیقه و نیازهای کودک شما همخوانی داشته باشد.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید