یادگیری زبان انگلیسی در خانه

برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه از کجا شروع کنیم

فهرست مطالب

در دنیایی که همه چیز به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، همه دنبال یافتن راه‌های ساده برای یادگیری و آموزش هستند. بهترین چیز در مورد یادگیری زبان انگلیسی این است که شما می‌توانید آن را در خانه بیاموزید. روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در هر زمان و هر مکان، برای یادگیری زبان استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ لینگانو در مورد بهترین راه‌های یادگیری زبان در خانه به صورت خودآموز صحبت می‌کنیم.

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

در دنیای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز جالب است بدانید که می‌توانید با روش‌های متفاوت و جذاب مهارت‌های خود را تقویت کنید. برخی از موثرترین راه‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

آموزش زبان انگلیسی با تماشای فیلم و سریال

یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه، تماشای فیلم یا سریال است. با این روش رایگان، هم به تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود بپردازید و هم از تماشای آن لذت ببرید. فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در ژانرهای متفاوت وجود دارند که برای شروع کار بسیار مناسب هستند. یکی از بهترین آن‌ها سریال کمدی و محبوب Friends یا دوستان است که در مورد زندگی ۶ دوست در آمریکا ساخته شده است.

از آنجایی که این نمایش سال ها ادامه داشت، تماشای تغییر زندگی و روابط آن‌ها با یکدیگر هیجان انگیز و جالب است. صحبت کردن آن‌ها بسیار معمولی و آرام است، بنابراین اگر می‌خواهید به طور طبیعی مکالمه و زبان انگلیسی را بیاموزید، حتما این سریال را ببینید. اگر تازه شروع به یادگیری کرده‌اید، می‌توانید از زیرنویس استفاده کنید. سعی کنید بعد از شنیدن هر جمله آن را تکرار کنید و توجه داشته باشید که کلمات و اصطلاحات مختلف در چه شرایطی به کار می‌روند.

دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید

نیاز نیست برای یاد گرفتن زبان، حتما در کشورهای انگلیسی زبان باشید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید با هزاران نفر در دنیای اینترنت در ارتباط باشید. افراد انگلیسی زبان را به صورت آنلاین پیدا کنید و سعی کنید با آن‌ها در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید.

یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی داشته باشید

داشتن یک دفتر یادداشت‌های روزانه یا وبلاگ به زبان انگلیسی یکی از مؤثرترین راه‌های یادگیری زبان در خانه است. نوشتن می تواند یک فعالیت بسیار خلاقانه و آرامش بخش باشد که علاوه بر تقویت مهارت‌های دستور زبان، توانایی شما را در استفاده روزمره از زبان انگلیسی نیز بهبود می‌بخشد.

می‌توانید در مورد مسافرت‌های به یاد ماندنی خود یا اتفاقات یک روز معمولی در محل کار خود بنویسید. همه این‌ها بستگی به خودتان دارد. نوشتن در ابتدا کار سختی به نظر می‌آید. می‌توانید کار خود را با یک بار نوشتن در هفته شروع کنید و کم کم تعداد روزهایی که به نوشتن اختصاص می‌دهید را بیشتر کنید. پس از مدتی از این کار لذت خواهید برد. نگاه کردن به کارهای نویسندگی قبلی خود و دیدن اینکه چگونه در طول زمان پیشرفت کرده‌اید، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می‌دهد!

داستان یا مجلات انگلیسی بخوانید

خواندن انگلیسی در کتاب‌های درسی می‌تواند خسته کننده باشد. سعی کنید متون انگلیسی را که توسط افراد بومی نوشته شده است، بخوانید. این کار در ابتدا کمی چالش برانگیز خواهد بود اما وقتی تاثیر آن را در مهارت‌های زبان خود ببینید، بسیار برایتان جالب می‌شود. خواندن کتاب انگلیسی و مجلات یک راه عالی برای یادگیری زبان در خانه است. اگر نمی‌توانید کتاب یا مجلات انگلیسی پیدا کنید، در اینترنت می‌توانید به اخبار و کتاب‌های انگلیسی زیادی دست پیدا کنید. بسیاری از این کتاب‌ها به صورت صوتی و پادکست نیز در دسترس هستند. 

مجموعه هری پاتر از نویسنده محبوب،‌جی.کی رولینگ (J. K. Rowling)، یک منبع عالی برای خواندن زبان انگلیسی است. کتاب‌های هری پاتر برای کودکان و بزرگسالان و جوانان طراحی شده‌اند، و به تدریج طولانی‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند. در واقع کتاب اول بیشتر یک کتاب ساده برای کودکان است و کتاب هفتم بیشتر یک رمان برای جوانان است. این کتاب ماجراهای جادوگر جوان هری پاتر را دنبال می‌کند که به اندازه کافی خوش شانس است که برای رفتن به هاگوارتز، مدرسه‌ای برای جادوگران انتخاب شود. این کتاب‌ها حاوی ترکیبی عالی از زبان عامیانه مدرن و همچنین اصطلاحات مربوط به اساطیر است که تجربه خواندن را شیرین می‌کند. همچنین می‌توانید مترادف‌های بسیار خوبی برای کلمات پیدا کنید که دایره واژگان شما را بیشتر می‌کند.

 

مجموعه انگلیسی هری پاتر

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

راه‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه وجود دارد، اما بهترین منبع برای شروع، چند کتاب درسی با کیفیت بالا است. تجربه نشان می‌دهد دانش‌آموزنی که خودآموز هستند سریع‌تر از دیگران یاد می‌گیرند. چند کتاب عالی برای زبان آموزانی که قصد یادگیری زبان در خانه را دارند وجود دارد. تمامی این کتاب‌ها به صورت خودآموز هستند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را معرفی می‌‌کنیم.

کتاب English Grammar in Use Cambridge

کتاب گرامر انگلیسی کمبریج یک کتاب عالی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه است. این کتاب محبوب‌ترین کتاب گرامر در جهان است و دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. هر موضوع گرامر در این کتاب به زبان ساده، همراه با مثال‌های فراوان آورده شده است و تمرین‌های مختلفی برای زبان‌آموزان طراحی شده است. در انتهای کتاب، آزمونی وجود دارد که می‌توانید برای تشخیص اینکه کدام مباحث گرامری برای شما سخت‌تر هستند، انجام دهید.

بیشتر بخوانید:
کدام کتاب آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنم؟

کتاب English Vocabulary Builder

سریعترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبانی) استفاده از تصاویر است. به هر حال، بخش بزرگی از مغز ما به پردازش اطلاعات بصری اختصاص دارد. حتی نوزادان نیز اولین کلمات خود را از این طریق یاد می‌گیرند. کتاب‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها با روش آموزش تصویری، یادگیری زبان در خانه را شروع کنید. یکی از بهترین‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، کتاب English for Everyone شرکت DK است.

برای بزرگسالان، English Vocabulary Builder توصیه می‌شود که شامل بیش از ۳۰۰۰ کلمه و عبارت مربوط به اشیا،، اعمال و موقعیت‌های مختلف است. همچنین جلدهایی برای یادگیری گرامر، اصطلاحات و عبارات تجاری وجود دارد. چیزی که کتاب‌های DK را از دیگر کتاب‌های مصور متمایز می‌کند این است که هر بخش از کتاب شامل تمرین‌های گوش دادن است. می‌توانید تلفظ را در وب‌سایت آن‌ها یا با استفاده از اپلیکیشن رایگان آن‌ها تمرین کنید.

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی در خانه

اپلیکیشن‌ها ابزاری عالی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه هستند. کار کردن با آن‌ها اغلب آسان و سرگرم کننده است. استفاده از اپلیکیشن‌ها مانند این است که شما یک کلاس سیار کوچک در تلفن همراه خود دارید! در هر زمان و هر مکان می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. بیشتر آن‌ها از روش‌های مختلف و جالب برای آموزش زبان به شما استفاده می‌کنند. از بازی‌های مختلف برای حفظ کردن واژگان گرفته تا مکالمات، گرامر و داستان‌های صوتی، همه بخش‌های مختلفی است که یک اپلیکیشن یادگیری زبان می‌تواند داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:
نقد و بررسی اپلیکیشن دولینگو؛ آیا دولینگو برای یادگیری زبان مناسب است؟

برای مثال اپلیکیشن Duolingo یکی از بهترین و محبوب‌ترین‌ها در دنیای یادگیری زبان است. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت دولینگو می‌شود، چالش جدول امتیازات است. در این جدول می‌توانید با سایر کاربران رقابت کنید. در این بازی با رفتن به مرحله‎‌‌های بالاتر می‌توانید سکه‌های مجازی پاداش بگیرید و در عین حال گرامر و واژگان جدید را بیاموزید. دولینگو یادگیری زبان را هیجان انگیز و سرگرم کننده کرده است.

duolingo

بهترین پکیج یادگیری زبان انگلیسی در خانه

پکیج‌های و برنامه‌های بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه وجود دارند و بسیار از آن‌ها نیز رایگان هستند. این پکیج‌ها ابزاری عالی برای یادگیری زبان در هر مکان و هر زمان هستند. در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

FluentU 

FluentU یک برنامه یادگیری زبان است که انگلیسی را از طریق ویدیو آموزش می‌دهد. این سایت همچنین همچنین طیف گسترده‌ای از ابزارهای یادگیری مانند فلش کارت‌ها و آزمون‌ها را به زبان‌آموزان ارائه می‌دهد. FluentU به شما کمک می‌کند تا با زبان انگلیسی بومی آشنا شوید و مهارت‌های خود را افزایش دهید. از این ابزار می‌توانید در مرورگر خود و همچنین دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید و ios استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

Rosetta Stone

Rosetta Stone یکی از شناخته شده‌ترین برنامه‌های یادگیری زبان است، البته می‌توان آن را به عنوان یکی از گران‌ترین‌ها نیز دانست. این برنامه دارای یک انجمن آنلاین و آموزش به صورت زنده است که به شما امکان می‌دهد بازی کنید، با سایر زبان آموزان صحبت کنید و یا حتی با افراد بومی تمرین کنید!

یادگیری لغات زبان انگلیسی در خانه

راه‌های مؤثر بسیاری برای یادگیری واژگان انگلیسی در خانه وجود دارد. برای برخی افراد یاد گرفتن معنی کلمات آسان است؛ اما برخی دیگر برای به خاطر سپردن لغات به تکنیک‌های خاص و سرگرم کننده احتیاج دارند. 

نوشتن لیست را تمرین کنید

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به لیست نوشتن عادت دارید، هر کلمه جدید که یاد می‌گیرید را بنویسید. سعی کنید لیست را در یک دفتر کوچک قابل حمل یادداشت کنید تا بتوانید در هر جایی به آن دسترسی داشت باشید. هر روز کلمات را تمرین کنید و در پایان هفته به واژگان قبلی برگردید و آن‌ها را دوباره مرور کنید. هر کلمه‌ای را که فراموش کرده‌اید از لیست‌های قدیمی خود بردارید و به لیست جدید خود اضافه کنید. این یکی از بهترین راه‌های یادگیری واژگان انگلیسی در خانه است.

لیست نوشتن به انگلیسی

بازی‌های زبان انگلیسی را یاد بگیرید

از بازی‌های انگلیسی برای یادگیری لغات زبان انگلیسی در خانه استفاده کنید. بازی‌های رومیزی انگلیسی مانند Scrabble راه‌های بسیار خوبی برای یادگیری کلمات جدید ارائه می‌دهند. بازی‌ها به دلیل سرگرم کننده بودن، راه خوبی برای یادگیری هستند؛ زیرا می‌توانید با به یاد آوردن یک خاطره در بازی، کلمات را حفظ کنید. به عنوان مثال، ممکن است نحوه استفاده از یک کلمه در طول بازی را به خاطر بیاورید. یا یادتان بیاید که در حین بازی دوستتان در مورد این کلمه نظر داده بود. یا شاید به خاطر بیاورید که اولین بار هنگام بازی، فکر کردن به آن کلمه بسیار سخت بود! داشتن یک خاطره واقعی به یک کلمه، آن را به یاد ماندنی‌تر می کند.

گروه‌بندی کلمات

کلمات مشابه انگلیسی را با هم گروه بندی کنید. یکی دیگر از راه‌های آسان برای یادگیری واژگان انگلیسی در خانه، به خاطر سپردن کلمات در یک گروه است. کلماتی که معانی یکسانی یا شبیه به هم دارند را در یک گروه قرار دهید و سعی کنید با دیدن هر کلمه، باقی کلمات را نیز به خاطر آورید.

از کلمه در جمله استفاده کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بهتر است کلمات واژگان جدید را با دادن یک زمینه به آن‌ها یاد بگیرید. یکی دیگر از راه‌های انجام این کار، به خاطر سپردن کلمات در یک جمله است. این یک گزینه عالی برای یادگیری واژگان انگلیسی در خانه است زیرا شما نه تنها کلمه را یاد می‌گیرید، بلکه نحوه استفاده از آن در مکالمه را نیز تمرین می‌کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای کودکان

بسیاری از والدین دوست دارند در خانه به فرزندان خود انگلیسی آموزش دهند، اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند. مهم نیست که زبان انگلیسی شما چقدر خوب باشد. مهمترین چیز در یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان این است که شما مشتاق باشید و کودک خود را تشویق کنید. کودکان برای یادگیری زبان به زمان معینی نیاز دارند؛ پس صبور باشید. 

برنامه روزانه داشته باشید

در روال روزانه فرزندتان یک برنامه روتین تنظیم کنید. سعی کنید جلسات کوتاه و مکرر داشته باشید تا کودک خسته نشود، به تدریج با بزرگ‌تر شدن فرزندتان، تمرکز او بالا می‌رود و می‌توانید زمان جلسات را بیشتر کنید. ترجیحا جلسات را متنوع نگه دارید تا توجه کودک بیشتر جلب شود. مرور کردن را فراموش نکنید؛ کودکان نیاز دارند کلمات را تمرین و تکرار کنند.

یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای کودکان

با بازی کردن آموزش دهید

وقتی کودکان در حال بازی و تفریح باشند، بهتر یاد می‌گیرند. استفاده از فلش کارت‌ها راه بسیار خوبی برای آموزش و اصلاح واژگان هستند. بازی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با فلش کارت‌ها انجام دهید. بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده‌ را  با یک سرچ ساده در اینترنت پیدا کنید و یاد بگیرید و با فرزندتان بازی کنید.

از شعر و آهنگ استفاده کنید

آهنگ‌ها روشی موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ آن‌ها هستند. خواندن آهنگ انگلیسی مخصوصاً برای کودکان و خردسالان بسیار جالب است؛ زیرا حتی اگر هنوز قادر به خواندن آهنگ نباشند، می‌توانند از آن لذت ببرند. آهنگ‌های زیادی را می‌توانید از اینترنت دانلود کنید و با کودک خود همخوانی کنید.

بیشتر بخوانید:

گرامر یا با شنیدن ساختارهای دستوری آموزش دهید

در مورد کودکان کوچک، نیازی به آموزش صریح قواعد گرامری وجود ندارد، بلکه می‌توانید آن‌ها را به شنیدن و استفاده از ساختارهای دستوری مختلف عادت دهید. شنیدن گرامر در موقعیت‌های مختلف از سنین پایین به کودک شما کمک می‌کند تا در سنین بالاتر از آن به طور طبیعی و درست استفاده کند. آموزش دادن به خواهر و برادر یا سایر اعضای خانواده برای کودکان بزرگتر می‌تواند بسیار مفید باشد. توضیح نحوه استفاده از گرامر به دیگران به شما کمک می‌کند تا خودتان بر آن مسلط شوید.

سوالات متداول

آیا می توان با استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین، یادگیری زبان انگلیسی در خانه را پیش برد؟
بله، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری زبان در خانه کمک کنند. با برنامه‌هایی مثل دولینگو می‌توانید مهارت های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن خود را تقویت کنید.
یادگیری زبان انگلیسی در خانه چقدر طول می‌کشد؟
تقویت زبان یک فرایند پایدار است و نیاز به صبر و پشتکار دارد. برای بهبود زبان خود، باید به مدت زمان کافی ادامه دهید.
چگونه می‌توانم بهترین منبع آموزشی را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین منبع آموزشی، می‌توانید از نظرات و تجربیات دیگران استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سایت‌های معتبر و معروف آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید.
آیا باید هر روز به زبان انگلیسی تمرین کنم؟
بله، برای بهترین نتیجه، بهتر است هر روز به زبان انگلیسی تمرین کنید. حتی اگر فقط چند دقیقه در روز به زبان انگلیسی تمرین کنید، باعث بهبود مهارت‌های زبانی شما خواهد شد.

 کلام پایانی

تمامی فعالیت‌های ذکر شده در بالا زمانی نتیجه دارند که آن‌ها را به طور مداوم تمرین کنید. اگر نیاز به یک داهنما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی دارید، ما در دوره جامع لینگانو همراه شما هستیم. ما در این دوره با استفاده از بهترین شیوه و به روزترین تکنیک‌های یادگیری زبان، با شما گام به گام همراه هستیم تا مهارت‌های شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن خود را تقویت کنید. در این دوره می‌توانید از سطح پایه تا پیشرفته، زبان انگلیسی را به صورت کاربردی بیاموزید و از آن در اهداف شغلی و تحصیلی خود استفاده کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید