کتاب آموزش زبان انگلیسی

کدام کتاب آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنم؟

فهرست مطالب

 

حتی اگر قصد زندگی در یک کشور انگلیسی زبان را ندارید، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. یکی از رایج ترین دلایلی که مردم این زبان را یاد می گیرند، فرصت های شغلی است. اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، منابع زیادی در دسترس است که انتخاب صحیح آن می تواند بسیار دشوار باشد. ممکن است در حال یادگیری زبان و گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی باشید و همزمان احساس نیاز به یک کتاب آموزش زبان، برای تکمیل یادگیری خود کرده باشید. اما چگونه باید کتاب آموزش زبان مناسب خود را پیدا کنیم؟ نگران این موضوع نباشید زیرا در ادامه این مقاله از وبلاگ لینگانو، قرار است به بررسی برخی از بهترین کتاب های آموزش زبان بپردازیم. مهم نیست که سطح زبان انگلیسی شما ویا اهدافتان چیست؛ زیرا در لیست زیر، حتما کتاب مناسب خود را پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید.

 

مورد علاقه اغلب زبان‌آموزان، English For Everyone

 

خیلی بعید است که زبان‌آموز باشید و نام این کتاب پرطرفدار را نشنیده باشید. «انگلیسی برای همه» مجموعه‌ای از کتاب‌های درسی توسط DK، شرکت معروف انتشارات غیرداستانی با شهرت فوق‌العاده در دنیای کتاب‌های آموزشی است. English for Everyone بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی است؛ زیرا همانطور که از نام آن پیداست، همه می‌توانند از آن استفاده کنند. کتاب کاملاً به زبان انگلیسی است، اما مطالب با تصاویر، نمودارها و توضیحات رنگی ارائه شده است تا دستورالعمل‌ها و مثال‌ها واضح باشد.

 

بیشتر بخوانید:
معرفی ۱۱ کتاب لغات انگلیسی برای تمام سطوح

 

 این کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان، تمام موضوعات اصلی انگلیسی مانند محل کار، واژگان مربوط به خانه، فعالیت‌های اوقات فراغت و روال‌ها را پوشش می‌دهد. «انگلیسی برای همه» به طور خاص برای خودآموزی طراحی شده است، بنابراین اگر به تنهایی قصد یادگیری زبان را دارید، این کتاب مناسب شماست. 

 

این کتاب همچنین طیف گسترده ای از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد که تمام مهارت‌های مهم زبانی مانند صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن را شامل می‌شود. یک کتاب تمرین برای تقویت آنچه یاد می‌گیرید نیز وجود دارد.

 

مجموعه جعبه شامل کتاب درسی سطح ۱ و ۲ است. اگر زبان آموز پیشرفته‌تری هستید، English for Everyone یک مجموعه متوسط تا پیشرفته نیز دارد. در اپلیکیشن و یا سایت این کتاب می‌توانید آهنگ و فایل‌های صوتی برای تمرین تلفظ بهتر را بشنوید.

 

یادگیری زبان انگلیسی برای «Dummies»

 

نام این کتاب در واقع Learning English as a Foreign Language for Dummies است که اتفاقا این کتاب نیز خودآموز است. تمام دستورالعمل‌ها به زبان انگلیسی نوشته شده است، بنابراین اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا شده باشید، برای شما مناسب‌تر است. در واقع، فصل اول “You already know a little English” نام دارد و گویای این است که برای افرادی که هیچ چیزی از زبان نمی‌دانند، مناسب نیست. هر فصل از کتاب واژگان و دستور زبان در موقعیت‌های مختلف روزمره را آموزش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:
روش یادگیری کلمات انگلیسی + لیست کلمات پرکاربرد

 

همچنین نکات تلفظی و عبارات رایج و مفیدی در این کتاب آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. اگر می‌خواهید با سرعت خودتان یاد بگیرید یا اگر برای سفر به یک کشور انگلیسی زبان آماده می‌شوید، این کتاب یک انتخاب عالی است. بسیاری از منتقدان این کتاب را برای یکی از اعضای خانواده که می‌خواست انگلیسی را در خانه یاد بگیرد، خریدند. 

 

از ویژگی‌های کلیدی این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • گرامر، واژگان، اسپیکینگ و موارد دیگر را بیاموزید
  • در موقعیت‌های روزمره بر ارتباطات تمرکز کنید
  • بخش‌هایی وجود دارد که عبارات رایج، افعال عبارتی، افعال بی قاعده و موارد دیگر را آموزش می‌دهند

 

یادگیری زبان انگلیسی با داستان کوتاه

 

کتاب Learn English With Short Stories در واقع شامل ۱۰۰ داستان کوتاه سرگرم کننده و جالب انگلیسی برای سطح یادگیری مبتدی و متوسط است. زبان انگلیسی برای مبتدیان می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما نه با این کتاب. همه داستان‌های کوتاه انگلیسی منحصر به فرد هستند و می‌توانند از نظر محتوا سرگرم کننده باشند. واژگان جدید به تدریج با سرعت قابل کنترلی اضافه می‌شود تا به یکباره درگیر تعداد زیادی لغت جدید نشوید. واژگان انگلیسی استفاده شده در داستان‌ها ابتدای و مناسب برای زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط است. بنابراین زبان آموزان متوسط انگلیسی می‌توانند داستان ها را بدون استفاده مداوم از فرهنگ لغت انگلیسی دنبال کنند. در پایان این کتاب انگلیسی، داستان‌ها کمی طولانی‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، اما همچنان برای مبتدیان قابل درک هستند.

 

 

کتاب Practical English Usage

زبان‌آموز پیشرفته هستید؟ این کتاب کاملا برای شما طراحی شده‌ است. در واقع کتاب Practical English Usage کتاب مرجعی است که برای زبان آموزان پیشرفته انگلیسی یا کسانی که برای آزمون گواهینامه آماده می‌شوند، بهترین است. این کتاب آموزش زبان انگلیسی به ۲ بخش گرامر و واژگان تقسیم می‌شود. در بخش گرامر، توضیحات مفصلی از موضوعاتی که دانش آموزان اغلب با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود دارد. بخش دوم به تفاوت‌های ظریف برخی از کلمات واژگان اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:

بسیاری از زبان‌آموزان از این کتاب برای مطالعه در آزمون TEFL یا CELTA در میان دیگران استفاده می‌کنند. توجه به این نکته مهم است که این کتاب، مرجعی برای کمک به پاسخگویی به سوالات در مورد موضوعات پیشرفته است. قرار نیست این کتاب یک دوره یا کتاب تمرینی مستقل باشد. بسیاری از افرادی که این کتاب را خریداری کردند، این کتاب را از یک دوست یا یک موسسه آموزشی به آن‌ها معرفی شده است. 

 

کتاب آموزش زبان برای مبتدیان ESL

 

کتاب ESL Beginner یادگیری انگلیسی را واقعا آسان می‌کند! اگر شما نیاز به یادگیری اصول گرامر انگلیسی دارید، این کتاب برای دقیقا برای شما تهیه شده است! این کتاب راهنما که توسط معلمان با تجربه ESL برای زبان آموزان ESL نوشته شده است، برای هر کسی که به تازگی در حال یادگیری است، عالی است. ESL Beginner شما را با اصول گرامر انگلیسی با استفاده از فعالیت‌ها و تمرین‌های مختلف آشنا می‌کند. این کتاب آموزش زبان انگلیسی از مهارت‌های زندگی روزمره برای کمک به درک مفاهیم گرامر انگلیسی مانند اسم‌ها استفاده می‌کند.

یک جداول ویژه که به مقالات، واژگان، حروف اضافه و افعال بی قاعده می‌پردازد، برای بررسی بیشتر در این کتاب گنجانده شده‌ است. هر بخش از کتاب شامل تمرین‌ها و مثال‌هایی برای ایجاد مهارت است که به شما امکان می دهد آنچه را که آموخته اید، تمرین کنید. با ESL Beginner، می‌توانید با سرعت خود یاد بگیرید و توانایی‌های گفتاری خود را از طریق تمرین‌های فردی، بحث‌های کلاسی، و پروژه‌های گروهی افزایش دهید. این کتاب یک مکمل ایده‌آل برای کتاب‌های درسی کلاس و دوره‌های زبان است و به عنوان کتاب کار ESL به هر کسی که برای آزمون زبان انگلیسی آماده می‌شود، کمک می‌کند. چه در حال مطالعه زبان انگلیسی در یک کلاس باشید یا به زبان‌آموز خودآموز هستید، این کتاب کار سرگرم‌کننده به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود تقویت کنید.

 

کتابی با هدف آموزش عبارات پیچیده

 

کتاب آموزش زبان English Collocations in Use عبارات پیچیده‌ای را آموزش می‌دهد که افراد بومی آن را می‌دانند اما می‌تواند برای زبان آموزان انگلیسی دشوار باشد. مجموعه‌ها کلماتی هستند که اغلب با هم گروه بندی می‌شوند. به عنوان مثال، عبارت “burst into tears” به معنای واقعی کلمه، معنی ندارد، اما یک عبارت رایج است که استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:
۷ آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + متن و ترجمه فارسی

 

English Collocations in Use عباراتی مانند این را به شیوه‌ای سرگرم کننده و جالب آموزش می‌دهد. همچنین یک منبع عالی برای دانش آموزانی است که برای امتحان کمبریج یا آیلتس آماده می شوند. منتقدان فکر می‌کردند که این کتاب، کتاب جالبی است، اما هدف آن بزرگسالان است نه کودکان. 

 

ویژگی‌های اصلی این کتاب آموزش زبان شامل موارد زیر است:

 

  • آموزش ترکیبات و عبارات رایج انگلیسی 
  • عالی برای سطح متوسط (B1-B2)
  • مناسب کسانی که قصد دارند مانند یک انگلیسی زبان مادری صحبت کنند

 

کتاب آموزشی Cutting Edge

 

کتاب دوره زبان انگلیسی “Cutting Edge” یک انتخاب عالی برای مبتدیانی است که قصد دارند یاد گرفتن زبان انگلیسی را برای خود سفارشی کنند. در واقع این کتاب‌ها شامل کتاب دانش آموز، کتاب فعالیت و تمرین، کتاب معلم، کتاب کار با کلید، صوت آنلاین، دسترسی به آزمایشگاه آنلاین انگلیسی و دی وی دی یا سی دی. شما می‌توانید بسته به نیاز خود، بسته‌های مختلفی را دریافت کنید.  در کتاب دوره دانشجویی آن یک دی وی دی نیز وجود دارد که به ۱۲ واحد تقسیم شده است و شامل فعالیت‌های گفتاری و تمرین‌های تصویری و صوتی است.

 

این کتاب آموزش زبان انگلیسی با بک پورتال آنلاین با نام MyEnglishLab نیز همراه است. MyEnglishLab دارای محتوای ویدیویی و صوتی اضافی است و فعالیت‌هایی همراه با ضبط صدا نیز دارد که می‌تواند برای کسانی که به دنبال تمرین مهارت‌های گفتاری و تلفظ هستند، بسیار مفید باشد.

 

با Vocabulary Builder واژگان را قورت بدهید!

 

کتاب آموزش زبان انگلیسی The Vocabulary Builder Workbook در واقع برای افرادی نوشته شده است که انگلیسی زبان بومی هستند و قصد دارند واژگان خود را برای آزمون قوی کنند. اما همچنان می‌توان این کتاب را یک ابزار مفید برای دانش آموزان ESL دانست. اگر به سطح نسبتا پیشرفته‌ای رسیده‌اید و باید واژگان جدیدی را برای نوشتن یا اهداف حرفه‌ای یاد بگیرید، این کتاب را تهیه کنید

بیشتر بخوانید:

 

با این کتاب، ۱۴۰۰ کلمه ضروری را یاد خواهید گرفت. همانطور که از نامش مشخص است، این یک کتاب کار است، بنابراین فعالیت‌ها و سوالات تمرینی در آن وجود دارد که به شما کمک می‌کند کلمه را در یک زمینه طبیعی یاد بگیرید و آن را به خاطر بسپارید. 

 

دو کتاب با هدف آموزش انگلیسی تجاری

 

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی برای اهداف کاری و تجاری هستید، کتاب‌هایی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

 

New International Business English

 

این کتاب آموزش مهارت‌های ارتباطی به زبان انگلیسی برای اهداف تجاری را بر عهده دارد و برای کسانی که می‌خواهند از زبان انگلیسی در محل کار استفاده کنند، مناسب است. کتاب به ۱۵ واحد تقسیم شده است که وظایف تجاری دنیای واقعی مانند استفاده از انگلیسی تجاری روی تلفن، نوشتن گزارش، جلسات کاری و غیره را پوشش می‌دهد. همچنین لغات و عبارات خاصی را برای زمینه‌هایی مانند بازاریابی، تجارت و فروش یاد خواهید گرفت.

 

ESL Business English

 

راهنمای ضروری برای ارتباطات انگلیسی تجاری “ESL Business English” توسط لوکاس برنز نوشته شده است، که انگلیسی تجاری را در سراسر جهان آموزش داده است. کتاب او انواع موضوعات مهم انگلیسی تجاری مانند ایجاد یادداشت، ارسال ایمیل، صحبت با تلفن و سخنرانی را پوشش می‌دهد. بخشی از آموزش‌های این کتاب شامل واژگان مالی و بانکداری، بازاریابی، ساختار شرکت و غیره است. کتاب به خوبی سازماندهی شده است و از مفاهیم ساده به مفاهیم دشوارتر پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید:
معرفی بهترین کتاب‌های داستانی برای تقویت زبان

 

با ESL Writing نگران مهارت نوشتاری خود نباشید

 

کتاب ESL Intermediate/Advanced Writing یک منبع عالی برای ارتقای سطح نوشتار شماست. این کتاب شامل دروس با توضیحات کامل و همچنین جملات مثال و تمرین است. علاوه بر درس‌ها، واژه‌نامه‌ای از اصطلاحات کلیدی، موضوعات تمرینی و غیره نیز وجود دارد. این کتاب آموزش زبان انگلیسی، روشی موثر برای بهبود رایتینگ در آمادگی برای آزمون تافل است که دارای دو وظیفه رایتینگ مجزا است. همچنین اگر در یک شرکت بین المللی کار می‌کنید و نیاز به مکاتبات صحیح با همکاران دارید، این کتاب بسیار برای شما مفید خواهد بود. 

 

ویژگی‌های کلیدی این کتاب شامل موارد زیر است:

 

  • درس‌های مفصلی که مباحث گرامر پیشرفته و نوشتاری را توضیح می‌دهد
  • تمرینات و موضوعات نوشتن انشا 
  • برای آمادگی آزمون تافل مفید است

 

تمرین‌های کوچک، تغییرات بزرگ ایجاد می‌کند!

 

کتاب زبان Practice Makes Perfect Basic English شامل ۵۳ درس و ۴۰ تمرین تلفظ صوتی و ۱۲۵ تمرین است که به شما در یادگیری و پیگیری مسیر درست کمک می‌کند. این کتاب به ما یادآوری می‌کند که درس‌های کوچک همراه با نکات ریز، به تدریج تغییرات بزرگی در مهارت‌های زبانی ایجاد می‌کنند. هر درس‌ شامل  سه صفحه‌ است که موضوعات مختلف را پوشش می‌دهد که می‌توان آن را در مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به پایان رساند! 

بیشتر بخوانید:

 

کتابی برای گفتگوهای مکالمه انگلیسی پیشرفته

 

کتاب Advanced English Conversation Dialogues به گونه‌ای طراحی شده است که صحبت کردن و درک شما را به سطح بالاتری برساند. این کتاب شامل بسیاری از اصطلاحات و عبارات مفیدی است که زبان‌آموزان بومی می‌دانند، اما زبان‌آموزان انگلیسی ممکن است با آن‌ها مشکل داشته باشند. ۳۰ دیالوگ وجود دارد که نحوه استفاده طبیعی از عبارات کلیدی را نشان می‌دهد.

 

بهترین بخش کتاب این است که هر دیالوگ همراه با توضیح کلمات و عبارات واژگانی است که در آن گنجانده شده است. همچنین تمرین‌های پر کردن جای خالی برای درک مطلب نیز وجود دارد. مخاطبان این کتاب بر این باورند که این کتاب یک راه سرگرم کننده برای بهبود مهارت گفتاری انگلیسی است. 

ویژگی‌های مهم این کتاب شامل اصطلاحات و عبارات رایج، تعاریف کلمات و عبارات و وجود فعالیت و تمرین است.

 

۱۰۰  فعل عبارتی برای یادگیری برای زندگی

 

فعل‌های عبارتی مانند «Turn off» در جمله Turn off the light یکی از قسمت‌های مهم در یادگیری زبان انگلیسی است. چه آنها را دوست داشته باشید و چه از آنها متنفر باشید، نمی‌توان انکار کرد که افعال عبارتی بخش ضروری یادگیری زبان انگلیسی هستند. اگر مطالعه فهرستی طولانی از افعال عبارتی برای شما مناسب نیست، این کتاب گزینه بهتری است. کتاب 100Phrasal Verbs to Learn for Life بر روی افعال متداول تمرکز دارد تا وقت خود را با حفظ هزاران کلمه تلف نکنید.

 

بیشتر بخوانید:
بهترین منبع آموزش زبان انگلیسی کدام است؟

 

افعال عبارتی بر اساس موضوع گروه بندی می‌شوند تا به خاطر سپردن آنها آسان‌تر شود. هر کدام به طور متوسط ۱۵ جمله مثال دارد که از مطالب معتبر انگلیسی گرفته شده است. همچنین تمرین‌های کتاب، به صورت آنلاین برای تقویت آنچه یاد می‌گیرید نیز موجود است. بسیاری از مخاطبان می‌گویند که این کتاب هم برای زبان‌آموز مستقل و هم برای کلاس ESL بسیار مناسب است.

 

چرا باید از کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید؟

 

کتاب‌ها یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی هستند؛ زیرا راحت و مقرون به صرفه هستند. به جای پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، می‌توانید از یک کتاب مادام العمر استفاده کنید. و از آنجایی که آنها نیازی به فناوری ندارند، می‌توانید یک کتاب بردارید و در هر جایی آن را مطالعه کنید. کتاب‌ها جامع‌تر از روش‌های دیگر مطالعه هستند و اکنون گزینه های زیادی برای خودآموزی وجود دارد تا بتوانید بدون معلم، زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

 

نحوه استفاده از کتاب های آموزش زبان انگلیسی

 

برای اطمینان از پیشرفت، یکی از موثرترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، مطالعه منظم با استفاده از کتاب است. شما باید یک برنامه یادگیری زبان ایجاد برای خود ایجاد کنید و با برنامه‌ریزی جلسات مطالعه چندین بار در طول هفته، یا بهتر است بگوییم هر روز، به آن پایبند باشید. این امر به شما امکان می‌دهد اطلاعات را راحت‌تر یاد بگیرید و حفظ کنید. همچنین ایده خوبی است که علاوه بر کتاب از روش‌های مطالعه دیگری مانند برنامه زبان انگلیسی یا دوره‌های آنلاین استفاده کنید. کتاب‌ها ابزار مفیدی برای یادگیری لغات و گرامر هستند، اما یک برنامه یا دوره آموزشی ممکن است به شما در بهبود صحبت کردن و شنیدن بیشتر کمک کند. دوره جامع زبان لینگانو، زبان انگلیسی را از صفر تا صد و با به روزترین تکنیک‌ها به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد. با پشتیبانی ۲۴ ساعته این دوره می‌توانید در هر زمان، سوالات خود را با اساتید دوره در میان بگذارید. 

 

سخن پایانی

 

اگر به دنبال یک کتاب عالی برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، گزینه‌های زیادی در دسترس است. بسته به اهداف و سبک یادگیری خود، می‌توانید کتاب‌هایی بیابید که بر گرامر، تلفظ، واژگان یا حتی بینش‌های فرهنگی در مورد زبان تمرکز دارند. قبل از خرید هر کتابی، حتما نظرات آنلاین سایر کاربران را بخوانید. این به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا آن کتاب برای نیازهای شما مناسب است یا خیر. با در دست داشتن کتاب مناسب، سریعتر از همیشه در راه تسلط بر زبان انگلیسی خواهید بود!

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید