گرامر انگلیسی پیشرفته

۴ نکته گرامر انگلیسی پیشرفته مهم برای رایتینگ

فهرست مطالب

مهارت رایتینگ یا نوشتن، بخش مهمی از سفر شما به زبان انگلیسی است. با تسلط هر چه بیشتر بر این مهارت‌، می توانید تسلط خود را بر زبان انگلیسی بیشتر کنید. بنابراین، اگر از مهارت‌های فعلی خود مطمئن هستید و آماده یادگیری چیزهای جدید هستید، از گرامر متوسط به گرامر انگلیسی پیشرفته جهش کنید! 

گرامر انگلیسی پیشرفته جملات مرکب

درک نحوه چیدمان جملات به شما کمک می‌کند تا در استفاده از زبان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. جملات انگلیسی شامل بخش‌های کوچک‌تری هستند که برای ایجاد یک کل کامل به آنها نیاز دارید. اجازه دهید با یک جمله ساده شروع کنیم. این جمله شامل یک فاعل و یک فعل است.

I am replying to your email

من به ایمیل شما پاسخ می دهم.

حال به سراغ جملات مرکب برویم. جمله مرکب در واقع دو جمله ساده در کنار هم است که توسط یک حرف ربط به هم وصل شده‌اند. یک حرف ربط به عنوان یک کلمه پیوند دهنده عمل می‌کند: because  , and  , but  , so  , if و or.

بیشتر بخوانید:
اهمیت گرامر در زبان انگلیسی؛ ۳ قانون که نمی‌توانید نادیده بگیرید

دو جمله زیر به هم پیوسته‌اند تا یک جمله مرکب طولانی‌تر و دقیق‌تر بسازند:

I am replying to your email and I will write up the report today. 

من به ایمیل شما پاسخ می دهم و امروز گزارش را می نویسم.

حالا بندهای وابسته را به جملات خود اضافه می‌کنیم. وقتی یک بند وابسته به جمله خود اضافه می‌کنیم، یک جمله مرکب ایجاد می‌شود. یک جمله پیچیده شامل یک بند وابسته و یک جمله مستقل است.

بند مستقل جمله‌ای است که به تنهایی معنا دارد و حاوی یک ایده کامل است. به عبارت دیگر، اگر بند مستقل را به تنهایی بخوانید، کاملاً معنی می‌دهد. در مثال بالا، دو جمله مستقل را با به هم پیوستن آنها با یک حرف ربط به یک جمله مرکب متصل کردیم.

بیشتر بخوانید:
کدام سایت ها برای چک کردن گرامر انگلیسی مناسب‌اند؟

بند وابسته گروهی از کلمات یا عباراتی هستند که به تنهایی معنا ندارند. اینها معمولاً از کلماتی مانند while، because  , due to  , even though و other wise و سایر کلمات مشابه هستند. یک بند وابسته ممکن است یک فعل و یک فاعل داشته باشد، اما برای اینکه معنی دهد، به یک بند مستقل نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر من یک بند وابسته به جمله مثال خود اضافه کنم، به شکل زیر خواهد بود:

I am replying to your email and I will write up the report today while I eat my lunch.

من به ایمیل شما پاسخ می دهم و امروز در حالی که ناهارم را می خورم، گزارش را می نویسم.

این جمله اکنون یک جمله پیچیده است. جملات وابسته می توانند در پایان، ابتدا یا حتی در وسط جمله ظاهر شوند:

I am replying to your email and, while I eat my lunch today, I will write up the report. 

من به ایمیل شما پاسخ می دهم و در حالی که امروز ناهارم را می خورم، گزارش را می نویسم.

بیشتر بخوانید:
عبارات اضافه چیست؟ توضیح عبارت اضافه با مثال 

هنگامی که در ابتدا یا وسط جمله درج می‌شود، از کاما برای جدا کردن بند وابسته از قسمت مستقل جمله استفاده کنید. همیشه نوشته خود را بخوانید تا مطمئن شوید که اضافه کردن بند وابسته شما منطقی است! 

یاد بگیرید که از مصدرها استفاده کنید

یکی از نکات مهم در یادگیری گرامر انگلیسی پیشرفته استفاده از مصدرها است. هم infinitives و هم gerunds عملی را که در یک جمله اتفاق می‌افتد، توضیح می‌دهند. به کارگیری هر دوی این تکنیک‌های گرامر انگلیسی پیشرفته به شما کمک می‌کند تا در هنر نویسندگی تسلط پیدا کنید.

infinitive گروهی از کلمات است که به عنوان فعل عمل می‌کنند و از یک فرمول ساده پیروی می‌کند: از کلمه “to” + شکل پایه فعل استفاده کنید.

To study  , to work  , to email  , to meet  , to eat 

Gerund شکلی یک فعل است که در زمان حال استفاده می‌شود و به -ing ختم می‌شود و گاهی اوقات می‌توان از آن به عنوان اسم استفاده کرد. 

Studying  , working  , emailing  , meeting  , eating

مصدر انگلیسی

در بسیاری از مواقع، می‌توانید از هر یک از شکل‌های کلمه بدون تغییر بیش از حد معنی استفاده کنید.

I like to email first thing in the morning.

I like emailing first thing in the morning. 

با این حال، گاهی اوقات استفاده از آن‌ها می‌تواند معانی مختلفی را به همراه داشته باشد. مثلا:

She is to talk to her boss. 

او قرار است با رئیسش صحبت کند.

She is talking to the boss. 

او با رئیس صحبت می کند.

تفاوت در اینجا این است که infinitives و gerunds بیانگر عملی هستند که در دو زمان مختلف اتفاق می‌افتد. infinitive عملی را توصیف می‌کند که هنوز اتفاق نیفتاده است، اما در آینده خواهد بود، در حالی که gerunds عملی را توصیف می‌کند که قبلاً اتفاق افتاده یا در حال وقوع است.

از فعل‌های پیشرفته استفاده کنید 

مسلما گرامر انگلیسی پیشرفته نیاز به استفاده از فعل‌های پیشرفته دارد. تا به اینجا شاید با خودتان بگویید که زبان انگلیسی چقدر دشوار است، زیرا قوانین گرامری بسیار زیادی وجود دارد و همچنین استثناهایی برای همین قوانین وجود دارد!

اگرچه یادگیری استفاده از افعال پیشرفته‌تر می تواند دشوار باشد، اما درک آنها به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های انگلیسی خود را به سطح بالاتری منتقل کنید. یادگیری، تمرین و تسلط بر فرم‌های افعال پیشرفته شما را به بالاترین سطوح تسلط به زبان انگلیسی، نه تنها در نوشتن، بلکه در صحبت کردن نیز می‌برد!

دو شکل از افعال وجود دارد که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت: افعال بی‌قاعده و افعال عبارتی.

افعال بی قاعده

افعال انگلیسی پنج شکل دارند: مصدر، حال ساده، ماضی ساده، فعل ماضی و فعل حال. شکلی که استفاده می‌کنید بستگی به زمان وقوع فعل دارد. بعضی از افعال بی قاعده اصلاً تغییر نمی‌کنند! آنها قاعده گرامر اضافه کردن -ed را نمی‌پذیرند یا املای خود را از شکل اصلی فعل تغییر نمی‌دهند.

“Put”  :  to put  (infinitive),  puts  (simple present), put (simple past), put (past participle) and  putting  (present participle).

افعال بی قاعده انگلیسی

توسعه این مهارت گرامر انگلیسی پیشرفته را می‌توان با گوش دادن و تمرین کردن انجام داد. علاوه بر این، درک نحوه شکل گیری افعال بی قاعده به شما کمک می‌کند تا با موفقیت بیشتری از این افعال جالب استفاده کنید.

دانلود لیست افعال بی قاعده

افعال مرکب

افعال عبارتی یا Phrasal verbs ترکیبی از کلماتی هستند که به عنوان یک فعل عمل می‌کنند. این افعال از یک فرمول پیروی می‌کنند: فعل + حرف اضافه یا قید.

حروف اضافه و قیدهای مورد استفاده در افعال عبارتی در واقع می‌توانند همان کلمات باشند. نمونه‌هایی از این موارد عبارتند از کلمات down , out , on , off , in و up . همه این کلمات را می‌توان در یک فعل عبارتی استفاده کرد.

نمونه‎‌هایی از افعال عبارتی عبارتند از:

get in  , bring out  , try on  , calm down  , put off,  hold on 

از صدای غیرفعال (Passive Voice) استفاده کنید

استفاده از صدای غیر فعال ، بسیار در گرامر انگلیسی پیشرفته تاثیر دارد. تغییر تمرکز یا تاکید در جملات به شما امکان می‌دهد توجه را به اطلاعات خاصی هدایت کنید. برجسته کردن اطلاعات از این طریق اهمیت آن را تغییر می‌دهد و می‌تواند پیام را به طور ظریف‌تری تغییر دهد. برای درک نحوه استفاده از صدای غیرفعال، ابتدا باید دو مفهوم را در جملات درک کنید: فاعل و مفعول.

  • فاعل چیزی در جمله است که مستقیماً باعث انجام کاری می‌شود.
  • مفعول عبارتی است در جمله که چیزی به آن اعمال می‌شود.

صدای غیرفعال

به جمله زیر نگاه کنید:

Lisa made a phone call. 

لیزا تماس تلفنی گرفت.

لیزا فاعل است (او در حال انجام عمل است) و تماس تلفنی مفعول است (چیزی که شروع به انجام می‌شود یا نتیجه کاری است). این جمله از صدای فعال استفاده می‌کند.

با استفاده از مثال قبلی، با انتقال فوکوس به تماس تلفنی (شیء) می‌توانیم صدای منفعل را در جمله جدید تولید کنیم:

A phone call was made by Lisa. 

یک تماس تلفنی توسط لیزا برقرار شد.

این امر توجه و اهمیت را از موضوع دور می‌کند. گاهی حتی فاعل حذف می‌شود:

ٰA phone call was made. 

تماس تلفنی برقرار شد.

چرا از صدای غیرفعال در نوشته خود استفاده می‌کنیم تا تمرکز را از موضوع دور کنیم؟ صدای منفعل به شما امکان می‌دهد به طور موثر تمرکز را برای افرادی که با آنها در ارتباط هستید، تغییر دهید. این به شما این کنترل را می‌دهد که معنای نوشته خود را به طرز ماهرانه‌ای تغییر دهید و خواننده را از دیدگاه کمی متفاوت درگیر کنید. این گرامر انگلیسی پیشرفته هنگام ایجاد ایمیل‌های مودبانه برای مشتریان یا برقراری ارتباط با دانش‌آموزان یا همکاران بسیار مفید است.

سوالات متداول

چرا باید از گرامر پیشرفته در رایتینگ استفاده کنیم؟
استفاده از گرامر پیشرفته به نویسنده کمک می کند تا جملات خود را به صورت دقیق تر و با کاربرد درست گرامری بنویسد. این می تواند بهبود قابل ملاحظه ای در کیفیت نوشتار شما ایجاد کند.
چه نوع گرامر پیشرفته باید در رایتینگ استفاده کنیم؟
گرامر پیشرفته شامل مواردی مانند جملات شرطی، جملات ناسازگار، جملات مجهول و غیره است. نویسنده باید بسته به نوع متن خود، از گرامر پیشرفته مناسب استفاده کند.
آیا استفاده از گرامر پیشرفته می تواند به کارایی نوشتن کمک کند؟
بله، استفاده از گرامر پیشرفته می تواند به کارایی نوشتن کمک کند، زیرا نویسنده می تواند با استفاده از قواعد گرامری درست، جملات خود را به صورت دقیق تر و سریع تر بنویسد.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید