بهترین کشور برای آزمون آیلتس

کدام یک بهترین کشور برای آزمون آیلتس برای ایرانیان است؟

فهرست مطالب

آزمون آیلتس، یک امتحان کلیدی و مهم برای کسانی است که قصد دارند به هر دلیلی از ایران مهاجرت کنند. هر چه نمره آزمون آیلتس بالاتر باشد، می‌توان گزینه‌های بهتری را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی پیدا کرد و انتخاب‌های بیشتر و مناسب‌تری برای تحصیل وجود دارد. این آزمون در ایران و کشورهای همسایه برگزار می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد چند گزینه برای انتخاب محل آزمون خود داشته باشند. هر یک از این کشورها شرایط متفاوتی برای امتحان دادن دارند که ممکن است برای داوطلبان مهم باشد و در نمره آنها تاثیر بگذارد. بنابراین آشنایی با بهترین کشور برای آزمون آیلتس بسیار مهم است؛ زیرا مکان آزمون می‌تواند به داوطلب در کسب نمره بهتر با توجه به شرایط خودش کمک نماید.  

آیا بهتر است آزمون آیلتس را در کشورهای خارجی بدهیم؟

هر چند قوانین و شرایط آزمون آیلتس در تمام جهان یکسان است، اما شیوه برگزاری این آزمون در کشورهای مختلف اندکی با هم تفاوت دارد. همین تفاوت‌های جزئی باعث می‌شود بهترین کشور برای آزمون آیلتس برای هر کس با دیگری تفاوت داشته باشد.

برخی از داوطلبان بعد از گذراندن دوره‌های آموزش زبان انگلیسی،  با شرایط برگزاری آزمون در ایران سازگار هستند و ترجیح می‌دهند در حوزه‌های امتحانی ایران در آزمون آیلتس شرکت کنند. اما بعضی دیگر ترجیح می‎دهند که در یک کشور خارجی همسایه به پرسش‌های امتحان آیلتس پاسخ بدهند و احساس می‌کنند که به این ترتیب نمره بهتری را کسب می‌کنند. 

چرا مکان برگزاری آزمون آیلتس اهمیت دارد؟ 

نمره بالای آزمون آیلتس موجب می‌شود داوطلب بتواند از برخی دانشگاه‌ها کمک هزینه تحصیلی یا حتی بورسیه بگیرد. با توجه به این که آزمون آیلتس یک امتحان است که مهارت‌های داوطلبان را به شیوه‌ای مشخص می‌سنجد و لزوما بدان معنی نیست که مهارت‌های زبانی داوطلب قوی یا ضعیف است. فرد فقط باید بتواند این مهارت‌ها را به بهترین شکل در آزمون نشان دهد.

می‌دانیم که نمره آزمون در زندگی آینده فرد نقش تعیین‌کننده‎ای دارد. بنابراین امتحان دادن در بهترین شرایط برای آزمون آیلتس با سرنوشت داوطلب ارتباط تنگاتنگی پیدا می‌کند. 

مزایا و معایب آزمون آیلتس در کشورهای همسایه

شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای همسایه ایران، مانند هر کاری دارای مزایا و معایبی است که برای هر فرد شاید متفاوت باشد و به این ترتیب بهترین کشور برای آزمون آیلتس را هر شخص با توجه به شرایط خودش تعیین می‌کند. سفر به یک کشور همسایه برای امتحان آیلتس باعث می‌شود داوطلب چند روزی پیش از امتحان در محیط غیرفارسی زبان قرار بگیرد و گاها مجبور شور مکالمه زبان انگلیسی داشته و حال و هوای بهتری برای امتحان پیدا کند.

مزایا و معایب آزمون آیلتس در کشورهای همسایه

از سوی دیگر باید به موارد پیش‌بینی نشده‌ای که ممکن است در سفر برای فرد پیش بیاید، توجه کرد. بنابراین شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای همسایه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است که در ادامه این مزایا و معایب را بررسی می‌کنیم.

مزایای آزمون آیلتس در کشورهای همسایه

آزمون آیلتس در چند کشور همسایه ایران مانند دبی، ارمنستان و ترکیه برگزار می‎شود. یکی از این مزایا یکسان بودن هزینه ثبت نام برای آزمون در همه این کشورها است. شیوه برگزاری آزمون آیلتس در ارمنستان و ترکیه تفاوتی جزئی با ایران دارد. در این دو کشور آزمون آیلتس هم به صورت کاغذی و هم با لپ تاپ برگزار می‌شود؛ یعنی شما حق انتخاب دارید.

مزایای آزمون آیلتس در کشورهای همسایه

در حالی که در ایران آزمون فقط با سیستم های آیلتس(لپ تاپ) برگزار می‌شود. مراکز آزمون در این کشورها نیز بسیار مطمئن و قابل اطمینان هستند و هنگام برگزاری آزمون، جمع کردن برگه‌ها و اعلام نتایج امکان هیچ خطایی را ندارند که این موضوع باعث اطمینان از نتیجه حاصله می‎شود. 

معایب آزمون آیلتس در کشورهای همسایه 

هر چند که شرایط برگزاری آزمون در کشورهای یاد شده از ایران ساده‌تر است و آنها را به نوعی به بهترین کشور برای آزمون آیلتس تبدیل می‌کند، اما شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای همسایه معایبی نیز دارد. یکی از این معایب، پرداخت هزینه سفر برای رسیدن به این کشورهاست که هزینه آزمون را بالاتر می‌برد. یکی دیگر از معایب شرکت در آزمون در یک کشور خارجی، شرایط شرکت کننده است.

بیشتر بخوانید:
تکنیک‌های رسیدن به نمره ۹ در آیلتس

زمانی که به یک سفر خارجی می‌رویم، ممکن است تغییر ساعت، تغییر شرایط آب و هوایی، شرایط محیطی و حتی تغییر جای خواب، باعث شود راحتی محیط زندگی خودمان را نداشته باشیم و همین موضوع بر کیفیت آزمون تاثیرگذار باشد. این مسئله به ویژه برای کسانی که در ایران امکان امتحان دادن در شهر خودشان را دارند، بیشتر اهمیت دارد. 

شرایط و زمان ثبت نام برای آزمون 

یکی دیگر از مواردی که روی مزایا و معایب شرکت در آزمون آیلتس در یک کشور خارجی تاثیر می‌گذارد شرایط و زمان ثبت نام و همچنین زمان شرکت در آزمون است. در واقع اگر تعداد آزمون‌های برگزار شده در یک بازه زمانی کم باشد، تعداد متقاضی زیاد می‌شود و ممکن است که داوطلب نتواند در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای امتحان دادن اقدام نماید. علاوه بر این داوطلب هم انتخاب‌های محدودی برای تعیین تاریخ آزمون خواهد داشت. اما یکی از نکاتی که کشورهای همسایه را به بهترین کشور برای آزمون آیلتس می‌کند، تعداد بالای مراکز آزمون و ظرفیت‌های زیاد آنها است. ماهانه نزدیک به 30 آزمون در کشورهای ترکیه و ارمنستان برگزار می‌شود. این بدان معنی است که داوطلب می‌تواند تقریبا برای هر روزی که بخواهد، برای آزمون ثبت نام کند و به راحتی در آزمون آیلتس شرکت نماید.  

بهترین کشور برای آزمون آیلتس کدام است؟

همان طور که گفته شد بهترین کشور برای آزمون آیلتس برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اگر قصد دارید در یک کشور خارجی در آزمون آیلتس شرکت کنید، دو گزینه ترکیه و ارمنستان بسیار مفید هستند. نخست این که سفر به این دو کشور نیاز به ویزا ندارد و هزینه سفر به آنها نیز زیاد نیست. در نتیجه شرایط مناسبی برای داوطلب فراهم می‌شود. در این صورت داوطلب می‌تواند علاوه بر شرکت در آزمون، به تفریح و گشت‌وگذار نیز بپردازد و با شرایط روحی مناسب و آماده‌تر، به محل امتحان برود. 

سؤالات متداول

آیا شرایط برگزاری آزمون در کشورهای مختلف متفاوت است؟
به طور کلی شرایط برگزاری آزمون در همه کشورها یکی است اما اختلافات جزئی وجود دارد. 
آیا هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است؟
از آنجایی که هزینه ثبت نام آزمون آیلتس جهانی است، در همه کشورها تقریبا یکسان است و ممکن است که اختلافات جزئی با هم داشته باشند.
مزایای آزمون آیلتس در کشورهای همسایه چیست؟
امکان حضور در محیطی غیرفارسی زبان، گزینه‌های زیاد برای تعیین تاریخ روز آزمون و داشتن حال و هوای بهتر برای امتحان.
معایب آزمون آیلتس در کشورهای همسایه چیست؟
هزینه سفر به کشور مورد نظر، شرایط اقامتی متفاوت بر اثر جابجایی داوطلب، نگرانی فرد به دلیل ناآشنا بودن با محیط و این که ممکن است فرد داوطلب نتواند سر وقت به محل آزمون برسد.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید