لهجه آمریکایی

۱۳ توصیه برای بهبود لهجه آمریکایی     

فهرست مطالب

تلفظ درست کلمات و جملات با لهجه درست، یکی از بخش‌های مهم یادگیری زبان است. هرچه لهجه بهتر و درست‌تری داشته باشید، در ارتباط برقرار کردن با انگلیسی زبانان بومی اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت. خبر خوب این است که کار کردن روی لهجه آمریکایی، آنقدرها هم سخت نیست. با نکاتی که در ادامه آورده‌ایم، البته تمرین می‌توانید روز به روز لهجه خود را بهتر کنید. با لینگانو همراه باشید.

 

ویژگی‌‌های منحصر به فرد انگلیسی آمریکایی را بیاموزید

 

 ویژگی اصلی که لهجه آمریکایی را از بسیاری از لهجه‌های دیگر در انگلیسی جدا می‌کند، گفتار روتیک است. این بدان معنی است که اکثر آمریکایی‌ها r را در کلماتی مانند “hard” تلفظ می‌کنند. سخنرانان غیرروتیک r را تلفظ نمی‌کنند و کلمه “hard” را مانند hah-d تلفظ می‌کنند. البته استثناهایی نیز وجود دارد. برخی از آمریکایی‌ها در منطقه نیوانگلند در ایالات متحده از گفتار غیرروتیک استفاده می‌کنند. سایر ویژگی‌های لهجه آمریکایی عبارتند از:

  •  صدای کوتاه a در کلماتی مانند «man» و «cat» استفاده می‌شود. 
  • استفاده از یک مصوت غیر گرد (آرام) در کلماتی مانند “lot” (تلفظ laht). 
  • انداختن (نگفتن) کلمات. انگلیسی زبانان آمریکایی اغلب از جملات کوتاه استفاده می‌کنند و کلماتی را بدون گفتن واقعی آنها پیشنهاد می‌کنند. در انگلستان، این بسیار کمتر رایج است. به عنوان مثال:

 

Jim: Are you going to the store on your way home

Jan: I could. What you need . or I could go to the store. What do you need

 

نکته جالب در مورد انگلیسی آمریکایی این است که رابطه بین املا و تلفظ همیشه مستقیم نیست. یک حرف بر اساس جایی که در یک کلمه است، می‌تواند تلفظ‌های متفاوتی داشته باشد و کلمات گاهی اوقات می‌توانند تلفظ‌های بسیار غیرمنتظره‌ای داشته باشند. 

 

 

یاد بگیرید که حرف R را تلفظ کنید

 

همانطور که قبلا دیدیم، لهجه عمومی آمریکایی روتیک است، به این معنی که حرف r همیشه تلفظ می‌شود.  اگر تلفظ آن دشوار به نظر می‌رسد، نگران نباشید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید زبان خود را کجا بگذارید. وقتی صدای r انگلیسی آمریکایی را می‌سازید، لب‌هایتان را کمی باز کنید و زبانتان را درست وسط دهانتان قرار دهید، طوری که دو طرف زبانتان با دندان‌های عقبتان تماس پیدا کند. سپس، نوک زبان خود را به سمت بالای دهان خم کنید.

 

ترفند این است که مطمئن شوید نوک زبان شما به چیزی برخورد نمی‌کند، به خصوص با پشت دندان! برای تمرین این، سعی کنید کلمه “ear” را بگویید. با صدای e شروع کنید، سپس نوک زبان خود را جمع کنید. صدا باید از e به r مانند جادو تغییر کند!

 

یاد بگیرید که T و D خود را درست تلفظ کنید

 

حرف t نمونه دیگری از مشخصه‌های لهجه آمریکایی است. اولین چیزی که باید در مورد حرف t به خاطر بسپارید این است که در لهجه آمریکایی، زمانی که بین صداهای مصوت باشد، چیزی بین d و r به نظر می‌رسد. مانند کلمه «Water». قانون دیگری که باید در مورد t آمریکایی به خاطر بسپارید این است که اگر t آخرین حرف یک کلمه باشد و همانطور که قبلاً دیدیم با یک مصوت همراه نباشد، صدا متوقف می‌شود. به عبارت دیگر، شما برای تلفظ آن آماده می‌شوید اما صدا را متوقف می کنید. مانند کلمه «Hot dog».

 

بیشتر بخوانید:

 

 

در نهایت، هنگامی که صدای t را قبل از صدای n دریافت می‌کنید، صدا را مانند قبل، متوقف یا قطع می‌کنید و آن را به n سخت تبدیل می‌کنید(button). حرف d نیز قواعد یکسانی با حرف t دارد.

 

صدای /ə/ را فراموش نکنید 

 

اگر بخواهم صدایی را مشخص کنم که به شما کمک زیادی به ایجاد لهجه آمریکایی کند، باید صدای شوا باشد. تقریباً در هر کلمه یافت می شود!

 

وقتی به زبان آموزان پیشرفته ای گوش می دهید که انگلیسی آمریکایی را روان صحبت می کنند اما دقیقاً شبیه به زبان مادری نیستند، معمولاً به این دلیل است که آنها گاهی اوقات schwa را تلفظ نمی کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

صدای شوا صدای تنبلی نامیده می‌شود، زیرا آن را واقعاً آرام تلفظ می‌کنید: سعی کنید در حالی که دهان خود را کمی باز نگه دارید، بگویید «اوه». همه حروف صدادار در زبان انگلیسی را می توان به جای صدای معمولی آنها به عنوان schwa خواند، معمولاً اگر در هجاهایی باشند که تاکید یا تاکید ندارند.

بیایید یک کلمه رایج در نظر بگیریم: “مشکل”. فقط با خواندن آن، انتظار دارید که تلفظ آن “pro-blem” باشد، زیرا اینگونه است که e را تلفظ می کنید، درست است؟ در واقع، تلفظ در واقع “طرف بلوهم” است. e تبدیل به صدای شوا می شود! از آنجایی که حدس زدن زمان استفاده از schwa فقط با نگاه کردن به یک کلمه انگلیسی دشوار است، می توانید راهنمای تلفظ را در فرهنگ لغت بررسی کنید و به دنبال /ə/ باشید

 

away :  pronounced like uh-way

enemy : pronounced like e-nuh-my

animal  : pronounced like a-nuh-muhl

Doctor :   pronounced like doc-tuhr

lemon  : pronounced like le-muhn 

 

مراقب صدای /j/ باشید 

 

صدای /j/ همچنین می‌تواند اطلاعاتی در مورد لهجه شخص به شما بدهد. این صدای j، ge یا dge است که می‌توانید در کلمات انگلیسی آمریکایی مانند «jump »، «gentle » و «judge» بشنوید. بسیاری از سخنرانان آمریکایی این صدا را بعد از حروف d، n و t تلفظ نمی‌کنند. این ویژگی به طور رسمی yod-dropping نامیده می شود و به راحتی در کلمات روزمره مانند tune ، duty و student شنیده می‌شود.

 

گفتار متصل را تمرین کنید

 

در لهجه آمریکایی، سخنرانان بومی بین هر کلمه زیاد مکث نمی‌کنند؛ زیرا از گفتار متصل استفاده می‌کنند.

این دو رایج ترین راه ممکن است رخ دهد:

 

۱) وقتی کلمه‌ای به یک حرف بی صدا ختم می‌شود و کلمه بعدی با یک مصوت شروع می‌شود، بدون فاصله بین آنها تلفظ می‌شود. برای مثال در جمله I usually get up at 8 AM به جای اینکه get و up با فاصله خوانده شود، بدون مکث و به صورت getup خوانده می‌شود؛ طوری که انگار فقط یک کلمه است.

 

بیشتر بخوانید:
۲۵ عبارت پرکاربرد انگلیسی با ترجمه فارسی

 

۲) وقتی کلمه‌ای به یک مصوت ختم می‌شود و کلمه بعدی با مصوت دیگری شروع می‌شود، معمولاً یک صدای “پل” بین آنها وجود دارد تا انتقال خیلی ناگهانی به نظر نرسد. مثلا جمله I am taking a taxi برای اینکه بین دو کلمه اول فاصله زیادی ایجاد نشود، به صورت Iyam تلفظ می‌شود. سعی کنید جملات دیگری را تمرین کنید.

 

یاد بگیرید از چه کلماتی استفاده کنید تا طبیعی به نظر برسند

 

هنگام صحبت کردن به انگلیسی یا هر زبان دیگری، باید از کلمات مناسب استفاده کنید تا مورد سوء تفاهم قرار نگیرید. استفاده از کلمه اشتباه در هنگام صحبت، می‌تواند باعث شود کمتر “آمریکایی” به نظر برسید. علاوه بر این، برخی از کلمات نیز معمولاً با لحن یا زبان بدن خاص گفته می‌شوند. بهترین راه برای درک این موضوع این است که انگلیسی زبانان آمریکایی را در برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها مشاهده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

 

اگر قصد دارید هنگام انگلیسی صحبت کردن طبیعی به نظر برسید، دانستن کلمات مناسب برای استفاده، به اندازه تلفظ درست آن‌ها مهم است. بسیاری از زبان آموزان انگلیسی در درک مکالمات غیررسمی بین جوانان مشکل دارند؛ زیرا آنها مملو از کلمات و عبارات عامیانه هستند. برخی از این کلمات را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

خیلی خوب انجام دادنto slay
خسته کنندهwack
بسیار هیجان زده (برای انجام کاری)juiced
بسیار خستهzonked 
بسیار هیجان زدهhyped 
با کسی تماس گرفتنhit someone up 
معمولی / خسته کنندهvanilla

 

از فیلم‌های آموزشی لهجه آمریکایی استفاده کنید

 

آموزش لهجه آمریکایی در منابع مختلف در اینترنت در دسترس است تا به شما در یادگیری لهجه انگلیسی آمریکایی کمک کند. برای مثال Speaking Your Best یک دوره آنلاین رایگان است که توسط یک آسیب‌شناس گفتار برگزار می‌شود. همچنین می‌توانید از کانال یوتیوبی Learn English With Lets Talk کمک بگیرید. آنها بر کمک به زبان آموزان انگلیسی برای بهتر شدن لهجه تمرکز می‌کنند. ویدیوهای آن‌ها حاوی نکات مفید و حقایق سرگرم‌کننده است تا تسلط بر لهجه را سرگرم‌کننده کند. علاوه بر آن، نکات واژگان و دستور زبان انگلیسی را نیز یاد خواهید گرفت.

 

برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی را تماشا کنید

 

شما می‌توانید لهجه‌های مختلف آمریکایی را در سریال‌های آمریکایی بشنوید. 

 

سریال Friends

 

سریال Friends یکی از بهترین‌ها برای تقویت لهجه آمریکایی شما است. این سریال داستان ۶ دوست را روایت می‌کند. مکالمات بین آن‌ها بسیار ساده و روزمره است. «دوستان» یکی از محبوب‌ترین کمدی‌ها در ایالات متحده بوده و هنوز هم است.  از آنجایی که گفتار عامیانه و سریع زیاد است، ممکن است مواقعی پیش بیاید که یک صحنه را به طور کامل درک نکنید یا برای جستجوی کلمات مکث زیادی کنید. 

 

سریال Full House

 

سریال دیگر Full House است که داستان یک پدر بیوه است که از بهترین دوست کمدین و برادر شوهرش نوازنده راک می‌خواهد تا به او کمک کند تا از سه دخترش مراقبت کند. “فول هاوس” یکی دیگر از کمدی‌هایی است که در سراسر جهان دیده دیده شده است. شخصیت‌ها از کودکان تا بزرگسالان را شامل می‌شوند، بنابراین برای کل خانواده می‌تواندجالب باشد. این سریال آن‌قدر محبوب است که برخی با تماشای آن زبان انگلیسی را یاد گرفته‌اند!

 

کمدی‌هایی مانند «Friends» و «Full House» برای زبان‌آموزان انگلیسی بسیار مناسب هستند؛ زیرا کوتاه هستند و مشکلات روزمره را در داستان‌ها گنجانده‌اند. آنها همچنین از طنز زیادی استفاده می‌کنند که به شما کمک می‌کند بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است حتی اگر در ابتدا نتوانید دیالوگ را دنبال کنید.

 

سریال Simpsons

  

سیمپسون‌ها زندگی معمولی آمریکایی را از منظری خنده‌دار، از طریق خانواده‌ای با انواع ماجراهای ناگوار به تصویر می‌کشد. شخصیت‌ها آنقدر محبوب هستند که عبارات جدیدی را وارد فرهنگ آمریکایی کرده‌اند. تقریبا تمام آمریکایی‌ها با “سیمپسون‌ها” آشنا هستند. برخی از برنامه‌های یادگیری انگلیسی این سریال را در درس‌های خود گنجانده‌اند. توجه داشته باشید که «سیمپسون‌ها» معمولاً از موضوعات مربوط به رویدادهای جاری و فرهنگی زیادی استفاده می‌کند، بنابراین ممکن است برای زبان آموزان پیشرفته بهتر باشد.

بیشتر بخوانید:

 

برنامه‌های خبری آمریکایی را تماشا کنید

برنامه‌های خبری از ایالات متحده، منبع خوبی برای شنیدن لهجه آمریکایی هستند. مجریان اخبار ملی و خبرنگاران معمولا تمایل به لهجه عمومی آمریکایی دارند. برنامه‌های خبری زیر از این دسته هستند.

 

  • اخبار سی بی اس
  • CNN
  • اخبار فاکس

 

 از یک معلم لهجه کمک بگیرید

معلمان همیشه بهترین منبع هستند؛ زیرا می‌توانند در با شنیدن تلفظ شما، نکاتی را برای کمک کمک به شما یادآور شوند. آموزگاران یا خدمات زبان زیر در کمک به افراد در یادگیری لهجه انگلیسی آمریکایی تخصص دارند.برخی از دوره‌های زیر نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

دوره American Accent Course 

 

دوره آموزشی American Accent Course، یک برنامه آنلاین است که هر زمان که دوست داشته باشید، می ‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. تمرین‌های شنیداری و درس‌هایی در مورد ریتم و تلفظ در این دوره وجود دارد. همچنین آزمون‌هایی نیز در راستای پیشرفت خود دریافت خواهید کرد. معلمان نیز به صورت لایو برای کمک به شما در مشکلات و ارائه کمک بیشتر در دسترس هستند.

 

دوره Cambly

 

دوره Cambly دوره‌ای است که می توانید به صورت آنلاین یا در دستگاه تلفن همراه خود از آن استفاده کنید. این دوره یک گزینه آزمایشی رایگان ارائه می‌دهد تا ببینید آیا این دوره برای شما مناسب است یا خیر. کمبلی به شما امکان می‌دهد مکالمه انگلیسی را با یک معلم خصوصی تمرین کنید تا بتوانید فوراً در مورد لهجه خود بازخورد دریافت کنید.

 

تاریخچه لهجه آمریکایی را درک کنید

بیایید کمی در مورد تاریخچه لهجه آمریکایی صحبت کنیم. در حالی که حدود ۱.۵ میلیارد نفر انگلیسی صحبت می‌کنند، اکثر انگلیسی زبانان بومی نیستند. لهجه آمریکایی چیزی است که زبان آموزان انگلیسی غیر بومی معمولاً قصد یادگیری آن را دارند. لهجه آمریکایی در واقع قدیمی‌تر از لهجه بریتانیایی است. لهجه آمریکایی که امروزه می‌شناسیم، لهجه‌ای بود که توسط مهاجرانی صحبت می‌شد که برای اولین بار در ایالات متحده فعلی مستقر شدند.

اما در حدود قرن نوزدهم در بریتانیا، طبقات بالای جامعه دنبال تفاوتی با فقرا بودند. با گذشت زمان، لهجه آنها در سراسر منطقه گسترش یافت. نتیجه آن، لهجه بریتانیایی است که به دلیل صداهای منحصر به فردش با لهجه آمریکایی متفاوت است.

 

از تفاوت‌های منطقه‌ای در لهجه‌ها در سراسر آمریکا آگاه باشید

لهجه انگلیسی آمریکایی در مناطق مختلف کشور متفاوت است. اگر از جنوب ایالات متحده، شهر نیویورک یا کالیفرنیا بازدید کنید، همه آنها انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کنند، اما همه آنها کاملا متفاوت به نظر می‌رسند! این مسئله  به این دلیل است که مناطق مختلف آمریکا لهجه خاص خود را دارند. در واقع می‌توان گفت که فقط یک لهجه ساده در سراسر آمریکا وجود ندارد. اگر تمایل دارید در مورد لهجه‌های آمریکایی در مناطق مختلف بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید:
۷ آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + متن و ترجمه فارسی

 

لهجه جنوبی

 

لهجه انگلیسی آمریکای جنوبی که به‌عنوان «لهجه جنوبی» یا «لهجه کشوری» نیز شناخته می‌شود، معمولاً آهسته‌تر است، با کلمات و مصوت‌های کشیده‌تر است. احتمالاً لهجه جنوبی را در فیلم‌ها و نمایش‌هایی شخصیت آن‌هااهل جنوب آمریکا است، شنیده‌اید. فقط بدانید که حتی در لهجه جنوبی نیز تغییراتی وجود دارد! مردم آمریکای جنوبی بسته به اینکه اهل کدام بخش از جنوب هستند، لهجه متفاوتی خواهند داشت.

این لهجه را در برنامه‌های تلویزیونی مانند «True Blood» و هنرمندان موسیقی کانتری وسترن آمریکایی مانند کری آندروود، لی آن رایمز و تیم مک گرو می‌توانید بشنوید.

 

لهجه غرب میانه

 

لهجه غرب میانه که گاهی اوقات به عنوان لهجه خنثی یا عمومی آمریکایی شناخته می‌شود، لهجه ای است که اغلب در سرگرمی‌های آمریکایی شنیده می‌شود. این لهجه در بسیاری از ایالت‌های مرکزی کشور صحبت می‌شود. لهجه غرب میانه از گفتار روتیکی که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم، استفاده می کند. همچنین از چیزی به نام ادغام caught-cot استفاده می‌کند. منظور از این ادغام این است که کلماتی مانند caught، که دارای au هستند، و کلماتی مثل cot که o دارند، یکسان تلفظ می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:
۹ روش سرگرم‌کننده برای تقویت اسپیکینگ

 

اگر می خواهید لهجه آمریکایی یاد بگیرید، این مورد احتمالا بهترین گزینه است. آن را در بسیاری از نمایش‌ها و فیلم‌ها خواهید شنید؛ بنابراین پیدا کردن محتوای برای یاد گرفتن آن آسان است. و در همه جای ایالات متحده درک خواهید شد. در فیلم “فارگو” و برنامه‌های خبری ملی مانند CNN می‌توانید این لهجه را بشنوید.

 

لهجه نیوانگلند

 

لهجه نیوانگلند همچنین به عنوان “لهجه بوستون” شناخته می شود.در این لهجه منطقه‌ای، از تلفظ‌های غیر روتیک استفاده می‌کنند که r بعد از مصوت‌ها تلفظ نمی شود. جمله معروفی که این لهجه را نشان می‌دهد جمله  Park your car in Harvard Yard است که به صورت Pahk yuh cah in hah-vud yahd خوانده می‌شود. اما کجا می‌توان لهجه نیوانگلند را شنید؟ این نوع لهجه را می‌توانید در نمایش‌های تلویزیونی یا فیلم‌هایی که در این منطقه اتفاق می‌افتند، مانند «Family Guy»

فیلم‌هایی مانند «اSpotlight» و «Good Will Hunting» بشنوید.

 

لهجه شهر نیویورک

 

لهجه کلیشه‌ای “نیویورکی” ممکن است در حال ناپدید شدن باشد، اما هنوز هم می‌توان شنید که برخی از بومیان هر از گاهی از آن استفاده می‌کنند. لهجه نیویورکی نیز دارای عناصر غیرروتیک است. آنها همچنین ممکن است از مصوت‌های گرد و کوتاه مانند a استفاده کنند. به عنوان مثال، «father» تبدیل به faw-thuh و «dog» به daw-ug می‌شود.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم برخی‌ از مهم‌ترین نکات در بهبود لهجه آمریکایی را به شما یادآور شویم؛ اما در نهایت، تمرین مهم‌ترین فاکتور موثر در بهبود لهجه شما است. اگر قصد دارید نکات بیشتری در جهت تقویت لهجه انگلیسی، مهارت‌های اسپیکینگ و به طور کلی سایر مهارت‌های زبان انگلیسی یاد بگیرید، دوره لینگانو برای کمک به شما است. این دوره طوری طراحی شده است که زبان انگلیسی را از صفر تا صد و با به روزترین متد‌ها به شما آموزش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید