کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت

معرفی ۶ کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت

فهرست مطالب

با هر هدفی که قصد مهاجرت داشته باشید، یادگیری زبان انگلیسی برای شما لازم و ضروری است؛ زیرا تنها با دانستن زبان جامعه جدید است که می‌توانید ارتباطات اجتماعی را شروع کرده و زندگی جدید را دوباره بسازید. فرقی ندارد که با هدف تحصیل و کار به کشوری انگلیسی‌زبان رفته یا به‌عنوان همراه وارد جامعه جدید شده باشید، در هر صورت دانستن زبان برای ادامه زندگی در جامعه جدید لازم است. اگر حداقلی از دانش زبان را دارید یا می‌توانید خودتان به صورت خودخوان و self-study انگلیسی را یاد گرفته و برای مکالمه روان آماده شوید، در ادامه با ما همراه شوید. قرار است 6 کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت را معرفی کنیم.

کتاب English conversation پیشنهادی برای تمرین مکالمه

کتاب English conversation برای سطح مقدماتی و شروع تمرین مکالمه به مهاجران و زبان‌آموزان پیشنهاد می‌شود. بخش‌های آموزشی کتاب شامل نمونه مکالمه زبان انگلیسی برای تمرین از طریق تکنیک سایه است که همراه توضیح درباره کلمات، اصطلاحات رایج و نمونه جمله در موقعیت‌های مختلف امکان آموختن مکالمه را برای سطوح اولیه و مقدماتی زبان ساده‌تر کرده است.

کتاب English conversation

با ادامه آموزش از طریق English conversation به تدریج با نشانه‌های رایج در مکالمات انگلیسی آشنا خواهید شد، مثلا می‌فهمید که How is it going? یک احوالپرسی ساده است و درباره اتفاقات روزانه یا احوالات شما سوالی نپرسیده یعنی با how are you کاملا فرق دارد.

کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت Spoken English in Dialogues

پیشنهاد دوم کتابی است که برای سطح مقدماتی و متوسط پیشنهاد می‎شود، یعنی اگر حداقل از دانش basic زبان را می‌دانید، از این کتاب هم می‌توانید استفاده کنید. نکته متمایز در آموزش زبان انگلیسی این کتاب معرفی عبارات و جملات مورد استفاده انگلیسی‌ زبانان بومی در شرایط مختلف روزمره و … است.

کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت Spoken English in Dialogues

با آموزش از طریق spoken English in dialogue می‌توانید به راحتی برای موقعیت‌های نظیر گفتگوی ساده، روابط اجتماعی و پیدا کردن دوست، حضور در مطب پزشک، تورهای مسافرتی و دیگر سفر و موقعیت‌ها، عبارت و کلمه مناسب را یاد بگیرید.

تمرین با کتاب Listening is an Act of Love

پیشنهاد بعدی کتاب  مخصوص سطح متوسط و پیشرفته است با این تفاوت که این کتاب روی مهارت شنیداری یعنی listening هم تمرکز کرده است.

تمرین با کتاب Listening is an Act of Love

در درس‌های این کتاب انگلیسی با موقعیت واقعی زندگی افراد در سراسر آمریکا آشنا شده و بیشتر درباره فرهنگ و عادت‌هایشان می‌آموزید تا در این خلال بتوانید از صحبت افراد بومی، عبارت‌ها، کلمات و واژگان مختلف برای شرایط واقعی زندگی را یاد بگیرید.

مکالمه انگلیسی پیشرفته با کتاب The Last Interview Series

اگر می‌خواهید بر اساس جملات واقعی مکالمه انگلیسی را تمرین کنید، یعنی مسیر یادگیری‌تان از طریق کتاب درسی نباشد، بهترین پیشنهاد برای شما the last interview series است.

The Last Interview Series

در این کتاب با مشهورترین افراد دنیا انگلیسی‌زبان دنیا قبل از مرگشان مصاحبه شده است، در نتیجه شما می‌توانید به طیف وسیعی از واژگان و عبارت‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، ادبی، فلسفه، هنر، سینما و تئاتر، بیزینس و تجارت، آشپزی و … دسترسی داشته باشید. با این تفاوت که این کتاب فقط مخصوص سطح پیشرفته است، یعنی زبان آموزی که دانش اولیه و basic زبان را دارد و با گرامر انگلیسی کاملا آشنا است، در نتیجه می‌تواند با کمک این کتاب واژگان و عبارت‌های کاربردی‌تر وپیشرفته‌تری را بیاموزد.

بیشتر بخوانید:
تفاوت لهجه بریتیش و امریکن چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم

تمرین مکالمه زبان انگلیسی پیشرفته با  Working Studs Terkel

این کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت هم مانند مورد قبلی بر اساس مجموعه‌ای از مصاحبه با افراد مشهور و تاثیرگذار نوشته شده که مملو از اصطلاحات و عبارت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف کاری است.

Working Studs Terkel

اگر می‌خواهید به‌صورت تخصصی با کلمات حوزه کاری یا درسی خودتان آشنا شده یا درباره فرهنگ کشورهای قاره آمریکای شمالی بیشتر بدانید، یعنی مقصد مهاجرتتان کانادا و آمریکا است، بهتر است که حتما یک نسخه از working studs terkel را داشته باشید که برای تمرین مکالمه و reading سطح پیشرفته پیشنهاد می‌شود.

کتاب انگلیسی Science is Culture  

آخرین کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت باز هم برای سطح پیشرفته است با این تفاوت که برای مهاجرت تحصیلی و دانشجویان پیشنهاد می‌شود. این کتاب همانطوری که از نامش هم پیداست، روی فرهنگ، علوم اجتماعی، اقتصاد و سیاست تمرکز داشته و قرار است شما را با عبارت‌ها و کلمات کاربردی‌ این حوزه آشنا کند.

کتاب انگلیسی Science is Culture  

در صورتی که می‌خواهید برای موقعیت‌های رسمی و formal آماده شده و بیشتر درباره علوم این حوزه بدانید، بد نیست که یک نسخه از science is culture را تهیه کنید.

کتاب‌های مکالمه زبان مناسب چه کسانی است؟

لیست کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت پیشنهادی ما مناسب افرادی است که وقت کافی برای درس خواندن و تمرین مکالمه انگلیسی دارند، یعنی می‌توانند روزانه کلمات جدید و بیشتری را یاد گرفته و تمرین کنند. از طرف دیگر این زبان‌آموزان باید بتوانند از این کلمات جدید استفاده کنند، یعنی با آن speaking تمرین کرده یا essay بنویسند، به این ترتیب شما دانش جدیدی را که به دست آوردید، استفاده کرده و آن را بخاطر بسپارید.

در ضمن یادتان باشد که این کتاب‌ها هم برای آموزش همراه با کلاس زبان عمومی و خصوصی مناسب است و هم برای افرادی پیشنهاد می‌شود که با مسیر self study زبان مطالعه کرده و منتور یا معلم ندارند. تقریبا در هر شش کتاب پیشنهادی علاوه بر نمونه و مثال و مصاحبه در چند مورد آخر که بر اساس مکالمه در شرایط واقعی نوشته شده، روی تقویت مهارت speaking و listening زبان‌آموز هم تمرکز شده و در صورت استفاده می‌تواند سطح مکالمه و دانش زبان را به خوبی ارتقا دهد.

کتاب های مکالمه زبان انگلیسی را از کجا بخریم؟

تمامی کتاب‌ها از شهرکتاب‌ها و پریس کتاب‌های سراسر کشور که بخش انگلیسی دارند، قابل تهیه است اما اگر می‌خواهید کارتات راحت شود، می‌توانید کتاب‌ها را آنلاین سفارش داده و درب منزل دریافت کنید.

جدول مزایا و معایب کتاب‌ های مکالمه انگلیسی برای مهاجرت

نام کتابمزایامعایب
English conversationمناسب برای زبان‌آموز تازه‌کار با تمرکز روی مهارت listeningبرای سطوح پیشرفته نسخه قابل‌استفاده ندارد
spoken English in dialogueمناسب برای زبان‌آموز تازه‌کار با تمرکز روی  مکالمات روزمره و واقعیبرای موقعیت‌های کاری و formal پیشنهادی ندارد
Listening is an Act of Loveمناسب برای تمرین مهارت  listening در سطح متوسط به بالابرای زبان‌آموز مبتدی قابل‌استفاده نیست
the last interview seriesمناسب برای تقویت reading و یادگیری کلمات تخصصیتمرین و workbook ندارد
working studs terkelمناسب برای تقویت reading و یادگیری کلمات تخصصیتمرین و workbook ندارد
science is cultureمناسب برای استفاده دانشجویانقابل استفاده برای دانشجویان مهندسی و علوم پزشکی نیست

چگونه مناسب‌ترین کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت را انتخاب کنیم؟

در آخرین بخش از معرفی کتاب مکالمه انگلیسی برای مهاجرت بد نیست درباره انتخاب بهترین کتاب راهنمایی‌تان کنیم. در این قسمت یادتان باشد که باید بر اساس نیاز و سطح زبانتان جلو بروید. مثلا در مورد کتاب پیشنهادی آخر (science is culture) قاعدتا این کتاب مناسب استفاده همه افراد نیست و صرفا گروه خاصی می‌توانند از کلمات و واژگان پیشنهادی‌اش استفاده کنند. در نتیجه بهترین کار این است که آموزش زبان را جدی گرفته و خیلی دقیق روی یادگیری مهارت گرامر و واژگان basic تمرکز کنید.

 با تقویت این بخش شروع به یادگیری کلمات بیشتری کرده و کتاب‌هایی را انتخاب کنید که مناسب روش مهاجرت‌تان باشد. در این انتخاب قاعدتاً کتاب‌هایی که دانشجو انتخاب کند با منابع آموزشی شخصی که قصد کار در جامعه جدید را دارد، متفاوت است.

در مرحله بعدی با کمک کتاب‌ها، پادکست‌ها و فیلم‌هایی که در مقالات مشابه سایت معرفی کردیم حتما مهارت شنیداری و listening را تقویت کرده و حتما زبان را روزانه و مداوم بخوانید تا آماده زندگی در جامعه جدید باشید.

سؤالات متداول

آیا با خواندن کتاب مکالمه انگلیسی به راحتی می‌توان برای مکالمه تمرین کرد؟
خیر شما در قدم اول نیاز به دانش ابتدایی و basic زبان دارید، یعنی باید حداقلی از گرامر و کلمات ساده را بلد باشید تا بتوانید با افزایش دایره لغات در مکالمه روزمره‌تان کلمات بیشتر و متنوع‌تری را استفاده کنید، قاعدتا در این مسیر نیاز به تسلط به گرامر دارید.
آیا این کتاب مکالمه انگلیسی به بهبود مهارت خواندن reading هم کمک می‌کند؟
بله به خصوص در سطح پیشرفته هرچقدر مطالعه بیشتری داشته باشید، کلمات بیشتری آموخته و با ساختارهای جمله‌بندی پیپیده‌تر و حرفه‌ای‌تری آشنا خواهید شد.
برای تمرین کلمات جدید انگلیسی چه پیشنهادی دارید؟
تمرین کلمات جدید از طریق تمرین روزانه و مداوم speaking است، در صورت تمایل می‌توانید ساختارهای جمله‌بندی جدید را با نوشتن essay هم تمرین کرده و از کلماتی که یاد گرفتید، برای نوشتن مقاله طولانی‌تر استفاده کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید