تقویت مهارت ریدینگ

چگونه مهارت های ریدینگ انگلیسی خود را تقویت کنیم ؟

فهرست مطالب

 

 آیا شما نیز در خواندن انگلیسی مشکل دارید و دوست دارید انگلیسی را سریعتر، با درک بهتر، بدون جستجوی مکرر کلمات در فرهنگ لغت بخوانید؟ اگر چنین است،حتما تا پایان این مقاله از وبلاگ لینگانو همراه ما باشید. در این مقاله ۷ مرحله برای بهبود درک مطلب و تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی آورده شده است.

 

مرحله ۱: مطالبی را بخوانید که واقعاً از آنها لذت می‌برید

 

برای بهبود درک مطلب، باید زیاد مطالعه کنید. این کار تنها در صورتی امکان پذیر است که مطالبی را بخوانید که برایتان لذت بخش، جذاب یا جالب باشد. نمونه هایی از مطالب خواندنی خوب مانند کتاب‌های غیرداستانی درباره موضوعاتی که دوست دارید (خودسازی، دوستیابی، برنامه‌نویسی، زیبایی، سلامت، تاریخ) هستند. و یا می‌توانید رمان در ژانرهای مورد علاقه شما (فانتزی، عاشقانه، رمز و راز، ماجراجویی) و کتاب های پرفروش را بخوانید.

 

آیا برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟ مقاله زیر را بخوانید:

 

این نوع مطالب خواندنی و جذاب، توجه شما را جلب می‌کند و شما را وادار می‌کند که به خواندن ادامه دهید. از طرف دیگر، اگر مطالبی که می خوانید کسل کننده باشد، برای مدت طولانی به آن پایبند نخواهید بود. به همین دلیل برنامه‌های خواندن انگلیسی یا تمرین‌های ریدینگ آنلاین را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا محتوا معمولاً بی‌مزه و کسل‌کننده است.

 

تکنیک تقویت ریدینگ انگلیسی

 

اگر فقط به خاطر یادگیری زبان انگلیسی چیزی تصادفی بخوانید، خواندن مانند یک کار طاقت فرسا خواهد بود. حوصله‌تان سر می‌رود و خیلی کم می خوانید. اما اگر مطالبی را بخوانید که برایتان جالب است، طبیعتاً خواندن آن آسان‌تر می‌شود.

 

مرحله ۲: به جای مقالات آنلاین، کتاب بخوانید

 

وقتی نوبت به خواندن مطالب می‌رسد، دو گزینه اصلی دارید:

 

  • می‌توانید کتاب (چه کتاب فیزیکی و چه دیجیتال) بخوانید.
  • می‌توانید مقالات رایگان را در اینترنت بخوانید.

 

مطمئنا، خواندن مطالب آنلاین، رایگان است؛ اما به غیر از این مزیت، کتاب‌ها از هر نظر نسبت به مطالب آنلاین برتری دارند. در ادامه به مقایسه این دو منبع برای تقویت مهارت ریدینگ می‌پردازیم.

آیا با زبان انگلیسی آشنایی دارید اما نمی‌دانید چگونه از آن در مکالمات خود استفاده کنید؟ ما در دوره حرفه‌ای مکالمه لینگانو تمام تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان نیتیو را آموزش می‌دهیم. برای ثبت نام کلیک کنید.

دوره مکالمه حرفه‌ای

 

کیفیت

 

کتاب‌ها معمولاً خوش‌نویس‌تر از مقالات آنلاین هستند. در بسیاری از موارد، نویسندگان کتاب‌ها، سال‌ها صرف برنامه‌ریزی، تحقیق و نوشتن کتاب‌های خود می‌کردند. وقتی کتابی را می‌خرید، محتوایی دریافت می‌کنید که ساختن آن ماه‌ها یا سال‌ها طول کشیده است. از سوی دیگر، مقالات آنلاین معمولاً زمان بسیار کمتری برای نوشتن دارند، بنابراین کیفیت آن‌ها خوب نیست. اغلب، بهترین داستان‌های تخیلی، در کتاب‌ها هستند. به سختی می‌توانید داستان‌های عالی را به صورت رایگان در وب پیدا کنید.

 

تجربه خواندن

 

اکثر مقالات وب مملو از عناصر منحرف کننده مانند تبلیغات و پنجره‌های متفرقه هستند که تجربه خواندن را ناخوشایند می‌کند. چگونه قرار است با این همه حواس پرتی متمرکز بمانید؟ اما کتاب‌ها حواس‌پرتی ندارند، بنابراین تمرکز کردن روی آن‌ها آسان است. وقتی کتابی را می خوانیم، اغلب در آن غرق می شویم. و می‌توانیم برای مدت طولانی بدون تلاش زیاد بخوانیم.

 

واژگان

 

اگر می خواهید به تقویت مهارت ریدینگ انگلیسی خود بپردازید، باید دایره لغات خود را گسترش دهید. این بدان معناست که شما باید مطالبی را بخوانید که برای سطح ریدینگ فعلی شما کمی چالش برانگیز باشد، یعنی چیزی که حاوی کلمات ناشناخته زیادی است. البته مقالات آنلاین نسبت به کتاب‌ها واژگان و سبک نوشتاری ساده‌تری دارند.

بیشتر بخوانید:

 

این امر به این دلیل است که اکثر کاربران اینترنت بی‌حوصله هستند و دامنه توجه کوتاهی دارند. اگر آنها یک صفحه وب را باز کنند و متنی با جملات پیچیده یا واژگان پیشرفته ببینند، آن صفحه را در یک لحظه می‌بندند! بنابراین، بسیاری از وبلاگ نویسان نوشتن خود را ساده می‌کنند تا از واژگان اصلی و جملات کوتاه استفاده کنند تا محتوای خود را بسیار آسان کنند. این بدان معناست که با خواندن در اینترنت بسیاری از کلمات جدید را یاد نخواهید گرفت، مگر اینکه مبتدی باشید. در مقابل، خوانندگان کتاب معمولاً صبورتر هستند و دامنه توجه بیشتری دارند، بنابراین نویسندگان کتاب نیازی به نگرانی زیادی در مورد استفاده از واژگان ساده و سبک نوشتاری ندارند.

 

 

به همین دلیل، کتاب‌ها واژگان غنی‌تر و سبک نوشتاری پیشرفته‌تری دارند که باعث می‌شود مهارت‌های ریدینگ شما به چالش کشیده شود. حتی اگر تازه کار هستید کتاب های با کیفیت زیادی وجود دارد که برای مبتدیان عالی هستند. به عنوان مثال، دو رمان اول هری پاتر سرگرم کننده، تخیلی و آسان برای خواندن هستند.

 

اگر نمی توانید کتاب‌های انگلیسی را بخرید چه؟ کتاب‌های انگلیسی می توانند گران باشند. می‌توانید به جای کتاب‌های فیزیکی، کتاب‌های دیجیتال بخوانید. برخلاف کتاب‌های فیزیکی، کتاب‌های دیجیتال هزینه چاپ یا توزیع ندارند، بنابراین می‌توانند قیمت بسیار پایینی داشته باشند.

 

مرحله ۳: عادت خواندن را در خود ایجاد کنید

 

بعد از اینکه چند کتاب خوب به دست آوردید، وقت آن است که شروع به خواندن کنید. در حالت ایده آل، شما باید هر روز مطالعه کنید. البته انجام این کار دشوار نیست. همیشه فرصتی برای خواندن وجود دارد. شما می توانید در وسایل نقلیه عمومی، در مطب پزشک، در زمان استراحت ناهار و غیره مطالعه کنید. 

 

بیشتر بخوانید:
معرفی ۲۳ بازی یادگیری زبان؛ همراه با بازی بیاموزید! 

 

در طول روز، به جای انجام بازی‌های موبایلی یا مرور رسانه‌های اجتماعی مانند بسیاری از افراد، مطالب خواندنی خود را بردارید و شروع به خواندن کنید! یا اگر برای غرق شدن در کتاب به مدت زمان بیشتری نیاز دارید، می توانید زمان خاصی را برای مطالعه برنامه‌ریزی کنید، مانند صبح یا قبل از خواب.

 

مرحله ۴: خواندن فارسی را با خواندن انگلیسی جایگزین کنید

 

این یک نکته آسان برای تقویت مهارت ریدینگ انگلیسی است. هر روز، احتمالاً زمان زیادی در اینترنت به زبان فارسی مطالعه می‌کنید. پست ها را در فیس بوک، اخبار، انجمن‌ها و غیره می‌خوانید. اما اگر قصد دارید چیزی بخوانید، چرا آن را به زبان انگلیسی انجام ندهید؟

 

اگر صفحات فیس بوک، کانال‌های یوتیوب و انجمن ها را به زبان مادری خود دنبال می‌کنید، آنها را با صفحات/کانال ها/ انجمن های مشابه به زبان انگلیسی جایگزین کنید. به عنوان مثال، فرض کنید از یادگیری دستور العمل‌های آشپزی در فیس بوک لذت می‌برید. می‌توانید به جای زبان فارسی، شروع به دنبال کردن صفحات آشپزی به زبان انگلیسی کنید.

 

روش‌های تقویت مهارت ریدینگ

 

اگر در انجمن‌های گفتگو شرکت می‌کنید، به سایت‌هایی مانند Reddit یا Quora بپیوندید که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. یا اگر می‌خواهید برای اطلاعات خاصی در اینترنت جستجو کنید، آن را به زبان انگلیسی انجام دهید. این کار تضمین می‌کند که شما دائماً در معرض واژگان انگلیسی هستید.

 

مرحله ۵: از خواندن به روش درست غافل نشوید

همانطور که سفر مطالعه خود را آغاز می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که روش مناسب برای خواندن چیست. آیا باید هر کلمه جدیدی را که با آن روبرو می شوید یاد بگیرید؟ آیا باید مطمئن شوید که هر جمله را می فهمید؟ یا تا زمانی که ایده اصلی را درک کرده‌اید، از روی چند کلمه یا جمله بگذرید؟ پاسخ این است: فقط هر طور که دوست دارید بخوانید.

 

بیشتر بخوانید:

 

هیچ راه درست یا غلطی برای خواندن وجود ندارد. فقط کاری را انجام دهید که برای شما طبیعی است. در واقع، بسته به مطالب (و خلق و خوی خود در آن زمان) می‌توانید از سبک‌های مختلف خواندن استفاده کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که از آن پیروی کنید، بنابراین بیش از حد به آن فکر نکنید.

 

مرحله ۶: از تکنیک‌های حافظه برای به خاطر سپردن واژگان استفاده کنید

 

چند تکنیک حافظه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای به خاطر سپردن سریعتر کلمات استفاده کنید. اگر این تکنیک‌ها به درستی استفاده شوند، می‌توانید یک کلمه جدید را برای همیشه (بدون یادگیری مجدد) حفظ کنید. اینکه آیا باید از تکنیک حافظه استفاده کنید بستگی به دستگاهی دارد که با آن مطالعه می کنید. برای مثال اگر عمدتاً در دستگاه Kindle یا برنامه Kindle مطالعه می‌کنید، نیازی به استفاده از این تکنیک‌ها نیست؛ زیرا جستجوی کلمات در برنامه آسان است. (به سادگی روی کلمه کلیک کنید و معنی ظاهر می‌شود.) اما اگر بیشتر کتاب‌های فیزیکی می‌خوانید، و اغلب مجبور می‌شوید کلمات مشابه را در فرهنگ لغت یا وب بارها و بارها جستجو کنید، استفاده از تکنیک حافظه ایده خوبی است.

 

مرحله ۷: مطالب خواندنی خود را تغییر دهید

 

این مرحله آخر برای خوانندگان متوسط و بالاتر در نظر گرفته شده است. اگر مبتدی هستید، نیازی به اعمال این مرحله نیست. اگر با خواندن خود سازگار باشید، بدون توجه به نوع مطالبی که می خوانید، مهارت‌های ریدینگ شما به طور پیوسته بهبود می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید:
اهمیت گرامر در زبان انگلیسی؛ ۳ قانون که نمی‌توانید نادیده بگیرید

 

با این حال، اگر می‌خواهید سریع‌تر پیشرفت کنید، باید از مطالبی که خیلی آسان هستند اجتناب کنید. مطمئناً، ممکن است سرعت خواندن، تمرکز و توانایی شما برای استخراج ایده اصلی بهبود یابد، اما دایره لغات شما را زیاد افزایش نخواهد داد و از آنجایی که واژگان بخش مهمی از فراگیری زبان هستند، باید اطمینان حاصل کنید که مطالب برای شما خیلی آسان نیست. در واقع باید به به چالش کشیدن مهارت‌های خواندن خود ادامه دهید.

 

در اینجا چند ایده در مورد نحوه انجام آن وجود دارد:

 

  • اگر کتاب‌های کودکان (با دایره لغات ابتدایی) می‌خوانید، به سراغ خواندن کتاب برای بزرگسالان جوان و سپس کتاب برای بزرگسالان بروید.
  • کتاب هایی با موضوعات مختلف بخوانید. کتاب‌هایی با موضوع یکسان معمولاً زیرمجموعه‌های مشابهی از واژگان انگلیسی دارند. خواندن موضوعات جدید یک راه عالی برای قرار گرفتن در معرض مجموعه‌های جدید واژگان است.
  • اگر فقط کتاب‌های غیرداستانی خوانده‌اید، کتاب‌های داستانی را امتحان کنید (و بالعکس).انجام این کار باعث می شود که شما در معرض طیف گسترده ای از واژگان و سبک نوشتاری قرار بگیرید، که مهارت‌های خواندن انگلیسی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

سخن نهایی

 

خواندن به زبان انگلیسی یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن وقت است. به غیر از بهبود درک مطلب، خواندن، دانش شما را گسترش می‌دهد، شما را در معرض ایده‌های جدید قرار می‌دهد، استرس را از بین می‌برد، شما را سرگرم می‌کند و ذهنیت شما را بهبود می‌بخشد. خواندن به زبان انگلیسی واژگان و گرامر شما را نیز بهبود می‌بخشد. در نتیجه، بهبود مهارت‌های دیگر مانند مهارت‌های شنیداری یا گفتاری برای شما آسان‌تر می‌شود.

اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن و گوش کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید