مدت اعتبار مدرک آیلتس و تافل

مدت اعتبار مدرک تافل و آیلتس چقدر است؟

فهرست مطالب

حتما نام آزمون‌های تافل و آیلتس را شنیده‌اید. سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی که با نام آیلتس نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی در بین افراد غیر بومی است که می‌خواهند به تحصیل، کار یا مهاجرت به کشورهایی که زبان اصلی آنها انگلیسی است، بپردازند. روش آزمون آیلتس که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد، بر توانایی‌های داوطلب برای استفاده و درک زبان انگلیسی در موقعیت‌های واقعی تمرکز دارد. تافل نیز یک آزمون صلاحیت زبان برای انگلیسی زبانان است. بیش از ۱۰۰۰۰ دانشگاه و مؤسسه دیگر در سراسر جهان، از جمله دانشگاه‌های کانادا، نیوزلند، استرالیا، بریتانیا، ایالات متحده و سایر بخش‌های اروپا و آسیا از این آزمون برای تایید صلاحیت استفاده می‌کنند. پذیرش در هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس نمرات تافل است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که تا چه مدت می‌توانیم از نمرات این دو آزمون استفاده کنیم؟ یا به عبارت دیگر مدت اعتبار مدرک تافل و آیلتس چقدر است؟ این پرسشی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

مدت اعتبار مدرک تافل چقدر است؟

مدت اعتبار مدرک تافل ۲ سال است و نمرات تافل پس از دو سال منقضی می‌شود. به یاد داشته باشید که نمره امتحان شما در ۶ تا ۷ روز کاری قابل دسترسی خواهد بود. پس از ۶ روز نمره آزمون خود را دریافت خواهید کرد و پس از ۸ روز فرم PDF نمرات خود را برای دانلود دریافت خواهید کرد.

مدت اعتبار آزمون از روز حضور داوطلب در آزمون شروع می‌شود، نه از روز انتشار نتایج. در واقع، مدت اعتبار مدرک تافل دو سال از تاریخ امتحان است. پس از پایان دوره اعتبار آزمون، داوطلبان اجازه نخواهند داشت نمرات خود را به عنوان مدرکی مبنی بر صلاحیت زبان انگلیسی خود به کالج‌ها، مؤسسات یا سازمان‌ها ارسال کنند. پس از دو سال، نتایج از وب سایت رسمی پاک می‌شود. 

بیشتر بخوانید

پس از دو سال دیگر به هیچ سابقه رسمی در وب سایت دسترسی نخواهید داشت. اگرچه ممکن است فایل‌های PDF را در درایو خود ذخیره کرده باشید، اما این اسناد رسمی محسوب نمی‌شوند و در دانشگاه‌ها پذیرفته نمی‌شوند.

چرا اعتبار نمره تافل منقضی می‌شود؟

یکی از دلایل منقضی شدن اعتبار نمره تافل این است که دانشگاه‌ها نیاز به دانش انگلیسی فعلی شما دارند و نمره تافل قدیمی یعنی فرد بیشتر آموخته‌های خود را فراموش کرده است. در نتیجه مدت اعتبار آزمون تافل به مدت دو سال حفظ می‌شود.

مدت اعتبار مدرک تافل

کسی که در سال ۲۰۱۷ در آزمون شرکت کرده است، ممکن است در سال ۲۰۲۳ به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد. تاریخ انقضای نمره امتحان تضمین می‌کند که داوطلب دستورات زبان انگلیسی خود را از دست نداده است و داوطلب از واژگان و درک دستوری زبان انگلیسی خوبی برخوردار است. 

چه قوانینی برای مدت اعتبار نمره تافل وجود دارد؟

از آنجایی که مدت اعتبار مدرک تافل دارای دوره دو ساله است، باید برای ارائه نمرات آزمون معتبر هنگام درخواست برای کالج‌ها برنامه‌ریزی کنید. برای کمک به برنامه ریزی زمان شرکت در تافل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • قوانین اعتبار نمره تافل را قبل از درخواست برای هر دانشگاه بررسی کنید. هر دانشگاه خط مشی اعتبار نمره خود را دارد.
  • زمانی را که در آزمون شرکت می‌کنید، یادداشت کنید. اگر قصد دارید زودتر در تافل شرکت کنید، به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید بیش از دو سال قبل از مهلت اعتبار موسسه در آن شرکت کنید.
  • شما می‌توانید چندین بار در آزمون شرکت کنید. حداکثر نمره آزمونی که می توان به دست آورد ۱۲۰ است. همچنین می‌توانید با شرکت در تست‌های تمرینی رایگان در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید

مدت اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟

آیلتس نیز یک دوره اعتبار برای داوطلبان خود تعیین کرده است تا از به روز بودن مهارت‌های داوطلب اطمینان حاصل کند. تاریخ اعتبار از روزی که نتایج آزمون آیلتس خود را دریافت می‌کنید شروع می شود. دوره زمانی ممکن است در هر کشور و سازمانی متفاوت باشد. می توانید از نمرات برای درخواست موسسات آموزشی، فرآیندهای مهاجرت و سازمان های خارج از کشور استفاده کنید.

مدت اعتبار مدرک آیلتس برای TRF دو سال است. این بدان معناست که شما می‌توانید از نمرات خود به مدت دو سال برای تحصیل یا کار در کشورهای خارجی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دوره اعتبار ممکن است در کشورها و سازمان های مختلف متفاوت باشد.

مدت اعتبار مدرک آیلتس

دوره اعتبار نمره آیلتس که ۲ سال است از روزی که نتایج امتحان خود را دریافت کنید شروع می‌شود. داوطلبان معمولاً پنج تا هفت روز کاری پس از امتحان نتایج آیلتس خود را دریافت می‌کنند.

مدت اعتبار مدرک آیلتس در کشورهای مختلف

مدت اعتبار مدرک آیلتس دو سال در سراسر جهان است. اعتبار نتایج آیلتس برای کانادا نیز دو سال است. در مورد مهاجرت، متقاضیان باید اعتبار آزمون را تنها ظرف یک سال پس از ارسال درخواست خود ارائه دهند.

آزمون آیلتس در بیش از ۳۴۰۰ موسسه در ایالات متحده و حدود ۱۰۰۰۰ موسسه در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. این آزمون در مراکز مختلف در کشور برگزار می‌شود و اعتبار آن به مدت دو سال باقی می‌ماند. همان‌طور که گفتیم، اعتبار نمره آیلتس برای اکثر کشورها دو سال است، به استثنای برخی کشورها مانند استرالیا که دارای تمدید ویژه تحت عنوان مهاجران متخصص عمومی هستند. در استرالیا، اعتبار نمره آیلتس همراه با تغییرات زیادی که در برنامه ویزای GSM (ویزایی که به افراد متخصص و ماهر، اجازه مهاجرت می‌دهد) گنجانده شده است، به سه سال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:
۱۳ روش مطالعه زبان برای امتحان

اعتبار نمره آیلتس برای انگلستان نیز مانند سایر کشورها است. داوطلبانی که مایلند برای موسسات، سازمان‌ها و دپارتمان‌های مهاجرت یا شرکت‌های چند ملیتی در کشورهای انگلیسی زبان برای کار، تحصیل یا مهاجرت درخواست دهند، باید نمرات مورد نظر خود را در آزمون آیلتس کسب کنند. تقریباً در همه موارد، اعتبار دو ساله آزمون آیلتس از تاریخ نتیجه آزمون حساب می‌شود. 

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس و یا تافل شرکت کنید و نیاز به تقویت مهارت‌های زبانی خود دارید، دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو برای شما آماده شده است. ما در این دوره تمام مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

سوالات متداول

مدت اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟
مدت اعتبار فرم گزارش آزمون آیلتس دو سال می باشد. به عنوان مثال، اگر تاریخ ذکر شده در TRF(کارنامه) شما ۶ می ۲۰۲۳ باشد، امتیازات شما تا ۵ می ۲۰۲۵ معتبر خواهد بود.
آیا مدت اعتبار آیلتس قابل تمدید است؟
اعتبار آیلتس برای نتایج شما قابل تمدید نیست. اما می‌توانید شانس خود را امتحان کنید و نمرات خود را به دانشگاه‌ها و سازمان‌های خارج از کشور ارسال کنید.
مدت اعتبار مدرک تافل و آیلتس چقدر است؟
مدت اعتبار تافل و آیلتس دو سال است. شما می توانید از نمرات خود برای ثبت نام در دانشگاه ها و درخواست برای مشاغل خارج از کشور به مدت دو سال از تاریخ شرکت در آزمون خود استفاده کنید.
آیا می توانم دو بار در تافل شرکت کنم؟
شما می توانید هر چند بار که دوست دارید در آزمون تافل شرکت کنید. دانش آموزان تمایل دارند برای بهبود نمرات خود برای شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه ها، ارزیابی را مجدد انجام دهند. با این حال، شما نمی توانید در مدت دوازده روز پس از تلاش قبلی مجدداً در آزمون شرکت کنید.
وقتی مدت اعتبار مدرک تافل منقضی شد باید چه کنم؟
پس از اتمام مدت اعتبار تافل، نمی توانید از آن نمرات استفاده کنید. بنابراین داوطلبان باید مجددا در آزمون شرکت کنند تا از نمرات برای اهداف آموزشی و حرفه ای استفاده کنند.
آیا می توانید به نمره تافل منقضی شده دسترسی پیدا کنید؟
پس از اتمام دوره اعتبار، نمی توانید به نمره تافل دسترسی پیدا کنید. پس از پایان دوره اعتبار، وب سایت تافل به طور خودکار نتایج شما را پاک می کند. شما ممکن است یک سند فیزیکی یا دیجیتالی از نتایج خود داشته باشید، اما نمی توانید امتیازات را برای هر هدفی ارسال کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید