روش های تقویت زبان برای مهاجرت

موثرترین روش های تقویت زبان برای مهاجرت

فهرست مطالب

برای مهاجرت به یک کشور جدید، یکی از موارد مهمی که باید مد نظر قرار دهید، تقویت زبان انگلیسی است. برای این منظور، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها بهره ببرید. امروز در وبلاگ لینگانو، روش های تقویت زبان برای مهاجرت را مورد بحث قرار می‌دهیم. پس از انتخاب گزینه مناسب، می‌توانید با تلاش و تمرین، زبان انگلیسی خود را به سطحی برسانید که برای مهاجرت به کشور جدید، کافی باشد. بیایید نگاهی به آموزش سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت بیندازیم.

چند نکته برای تقویت زبان برای مهاجرت

شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، بخشی از فرآیند یادگیری زبان انگلیسی و یکی از روش های تقویت زبان برای مهاجرت است، اما بهتر است کارهای مختلفی برای بهبود مهارت‌های خود انجام دهید. تقویت چهار مهارت اصلی زبان یعنی خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن و البته گرامر و لغات به شما کمک می‌کند تا در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس امتیاز بهتری کسب کنید.

تقویت مهارت لیسنینگ

لیسنینگ نقش مهمی در یادگیری هر زبانی دارد. گوش دادن موثر به شما کمک می‌کند تا به خوبی درک کنید و دقت شما را هنگام صحبت کردن افزایش می‌دهد. اما سوال اینجاست که چگونه مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنیم؟ در ادامه چند راه ساده و جذاب را پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم و سریال به زبان انگلیسی تماشا کنید

اگر فیلم‌باز و سریال‌باز هستید، این بخش مورد علاقه شما خواهد بود. با تماشای فیلم و سریال، نه تنها از لحظات خود لذت می‌برید، بلکه می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را نیز ارتقا دهید.

روش های تقویت زبان برای مهاجرت

 اگر مبتدی هستید، بهتر است ابتدا از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. علاوه بر تماشای فیلم، گوش دادن به اخبار زبان اصلی به طور قابل توجهی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را ارتقا دهید. سایت News in slow سایت خوبی برای شروع است و یکی از سرگرم‌کننده‌ترین روش‌های تقویت زبان برای مهاجرت است. برای تقویت لیسنینگ با فیلم، چند نکته در مقاله زیر آورده‌ایم.

به آهنگ‌های انگلیسی بیشتر گوش کنید

گوش دادن به آهنگ انگلیسی نیز یکی از روش های تقویت زبان برای مهاجرت است. آهنگ های قدیمی و جدید را به زبان انگلیسی گوش کنید و سعی کنید معنی شعر را بفهمید. می‌توانید از نرم‌افزارهای Karaoke کمک بگیرید و همراه با آهنگ بخوانید. در مقاله زیر چند نمونه از آهنگ‌های انگلیسی را برای شروع جمع‌آوری کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید

در بحث‌های گروهی شرکت کنید

یکی دیگر از روش های تقویت زبان برای مهاجرت شرکت در بحث‌های گروهی است. شاید شرکت در بحث بیشتر برای تقویت اسپیکینگ باشد، اما باید بدانید با این کار، همزمان روی لیسنینگ خود نیز کار می‌‌کنید. خوشبختانه امروزه گروه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد که کاربران در آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این جوامع فضایی را برای شما فراهم می‌کنند تا در یک محیط انگلیسی زبان باشید و روی مهارت‌های خود کار کنید.

بیشتر بخوانید
بهترین موضوعات برای کلاس‌های فری دیسکاشن انگلیسی

تقویت مهارت خواندن

برای تقویت مهارت خواندن، قطعا به زمان نیاز دارید. ذهن شما باید کلمات و عبارات را درک کند. برای تقویت مهارت خواندن، باید کتاب‌ها و مقالات مختلف را به زبان انگلیسی بخوانید. با یک کتاب ساده شروع کنید و مسیر را پیش ببرید. در مقاله زیر چند کتاب داستانی برای تقویت ریدینگ معرفی کردیم.

سعی کنید در همه جا از انگلیسی استفاده کنید. تنظیمات زبان موبایل، تبلت و کامپیوتر خود را روی انگلیسی قرار دهید. هنگام جستجو در اینترنت از منابع انگلیسی استفاده کنید. این نه تنها دایره لغات شما را افزایش می‌دهد، بلکه درک معانی مختلف را برای ذهن شما آسان‌تر می‌کند.

تقویت مهارت مکالمه

یکی دیگر از روش های تقویت زبان برای مهاجرت، تقویت مهارت صحبت کردن است که یکی از اصلی‌ترین و چالش برانگیزترین بخش‌های یادگیری زبان است. اما زمانی که بتوانید کمی انگلیسی صحبت کنید، راه‌های زیادی برای بهبود سریع آن دارید. 

دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید

به لطف شبکه‌های اجتماعی، ارتباط با افراد مختلف در هر نقطه از جهان بسیار آسان شده است. به گروه‌های چت انگلیسی بپیوندید و با دوستان انگلیسی زبان خود مکالمه صوتی و تصویری داشته باشید. همچنین می‌توانید از پارتنر زبان نیز کمک بگیرید.

صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید

این ممکن است خنده‌دار به نظر برسد، اما با ضبط مکالمات خود می‌توانید دوباره به آن گوش دهید و متوجه ایرادات و اشتباهات خود شوید. مکالمه را هر بار ضبط و اصلاح کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

با همکلاسی‌های خود انگلیسی صحبت کنید

حتی زمانی که خارج از کلاس هستید، سعی کنید با دوستان و همکلاسی‌های خود انگلیسی صحبت کنید. صحبت کردن مداوم باعث تقویت مهارت اسپیکینگ شما می‌شود.

اگر قصد دارید مهارت گفتاری انگلیسی خود را ارتقا دهید، دوره مکالمه زبان انگلیسی لینگانو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره می‌توانید مکالمه انگلیسی را به صورت حرفه‌ای و در زمینه و موقعیت‌های مختلف یاد بگیرید.

مشاهده و خرید دوره مکالمه زبان انگلیسی در لینگانو

تقویت مهارت‌ نوشتن

نوشتن بخشی از زبان انگلیسی است و باید در کنار سایر مهارت‌ها بهبود یابد. تقویت این مهارت یکی از مهم‌ترین روش های تقویت زبان برای مهاجرت است؛ زیرا در آزمون‌های بین‌المللی مثل آیلتس و تافل به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. برای تقویت رایتینگ، کارهای زیر را انجام دهید.

  • کلمات یا عباراتی را که فکر می‌کنید مفید هستند، همراه با معانی و مثال‌های آنها یادداشت کنید.
  • در شبکه های اجتماعی، به زبان انگلیسی نظر دهید
  • خاطرات خود را یادداشت کنید. این کار ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد. اما باید بدانید که نوشتن خاطرات به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود ببخشید. از یک متخصص در این مهارت بخواهید نوشته شما را تصحیح کند. به این ترتیب می‌توانید با تکرار نکردن اشتباهات خود به مرور زمان نوشتار خود را بهبود ببخشید.

تقویت گرامر انگلیسی

گرامر پایه تمام مهارت‌های زبان است. اگر گرامر را ندانید، نمی‌توانید به خوبی صحبت کنید. اشتباهات گرامری زمانی اتفاق می‌افتد که از زبان اول خود ترجمه می‌کنید؛ زیرا زبان‌های مختلف الگوهای متفاوتی دارند. کودکان گرامر را مطالعه نمی‌کنند، اما درست صحبت می‌کنند. کودکان چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ به راحتی با تکرار! آن‌ها گرامر را نمی‌فهمند، فقط به سادگی گوش می‌دهند و تکرار می‌کنند! برای بهبود گرامر خود در صحبت کردن کارهای زیر را امتحان کنید.

  • الگوهای درست را تکرار کنید، وقتی به سریال‌ها، آهنگ‌ها یا سخنرانی‌های افراد دیگر گوش می‌دهید آن را تکرار کنید.
  • هیچ معلمی نمی‌تواند ۲۴ ساعت شبانه روز در ۷ روز هفته با شما باشد! شما باید معلم خود شوید! به خودتان گوش کنید و وقتی اشتباهی مرتکب شدید، آن را اصلاح کنید. 

اگر زبان انگلیسی شما سطح پایینی است، افراد بومی با اشتباهات شما مشکلی ندارند. اگر به یک مصاحبه شغلی می‌روید، بسیار مهم است که اشتباهات دستوری ساده را مرتکب نشوید. نکته مهم دیگری که باید در مورد اشتباهات گرامری بدانید، چیزی است که معلمان انگلیسی آن را “فسیل سازی” یا fossilization می‌نامند. اگر یک اشتباه را بارها تکرار کنید، “فسیل” می‌شود. این مانند مسیری است که مغز شما در آن قدم می‌زند. اگر چندین بار در آن مسیر قدم بزنید، مغز شما همیشه می‌خواهد آن را طی کند. به عنوان مثال، اگر معمولا بگویید “he go” بسیار دشوار خواهد بود که به he goes گفتن عادت کنید. از فسیل شدن آگاه باشید. 

تقویت واژگان انگلیسی

افراد دو نوع واژگان دارند: فعال و غیرفعال. Active Vocabulary تمام کلماتی هستند که هنگام صحبت کردن استفاده می‌کنید. Passive Vocabulary همه کلماتی هستند که هنگام خواندن می‌فهمید. برخی از زبان‌آموزان زیاد مطالعه می‌کنند و از فرهنگ لغت خود برای ترجمه کلمات استفاده می‌کنند. این زبان‌آموزان معمولاً واژگان غیرفعال زیادی دارند. خواندن به توسعه واژگان Passive شما کمک می‌کند. صحبت کردن واژگان فعال شما را توسعه می‌دهد.

بهترین راه برای بهبود دایره لغات صحبت کردن، استفاده از کلمات جدید در مکالمات است. اخبار را بخوانید، کلمات مهم را ترجمه کنید و سپس در مورد آن خبر با دیگران صحبت کنید. به این ترتیب دایره لغات خود را فعال کنید. اگر از کلمات جدید در مکالمه استفاده نکنید، آنها یا وارد واژگان غیرفعال شما می‌شوند یا به سادگی آنها را فراموش خواهید کرد.

کدام یک از روش های تقویت زبان برای مهاجرت موثرتر است؟

حالا که با تقویت مهارت‌های مختلف آشنا شدید، بیایید به سراغ روش های تقویت زبان برای مهاجرت برویم. چند ترفند دیگر وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زبان انگلیسی خود را برای مهاجرت قوی کنید. حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید

تمرین مداوم را فراموش نکنید

تمرین منظم، کلید بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی شماست. هر روز زمانی را به خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی اختصاص دهید. از انواع مختلف محتوا، مانند مقالات خبری، پادکست‌ها، و ویدیوهای YouTube استفاده کنید تا خود را در معرض لهجه ها و واژگان مختلف قرار دهید.

در دوره زبان انگلیسی ثبت نام کنید

یکی دیگر از روش های تقویت زبان برای مهاجرت شرکت در دوره‌های زبان است. دوره های ساختاریافته می‌توانند به شما کمک کنند، پایه ای محکم در زبان انگلیسی ایجاد کنید. ثبت نام در یک مدرسه زبان، آموزشگاه یا دوره آنلاین متناسب با سطح فعلی شما می‌تواند بسیار مفید باشد. برخی از پلتفرم های آنلاین محبوب عبارتند از Coursera، Udemy و FutureLearn نیز دوره‌های آنلاین ارائه می‌دهند. 

اگر نیاز به تقویت بیشتر زبان انگلیسی خود دارید، می‌توانید در دوره جامع زبان لینگانو نیز شرکت کنید. در این دوره، اساتید مجرب با استفاده از به روزترین تکنیک‌ها و ویدیو و جزوه و تمرین٬ روی مهارت‌های گفتاری، نوشتاری، خواندن و شنوایی شما کار می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

از برنامه‌های یادگیری زبان استفاده کنید

برنامه‌های یادگیری زبان مانند Duolingo، Babbel و Rosetta Stone می‌توانند راهی سرگرم کننده و جذاب برای بهبود زبان انگلیسی شما باشند. این برنامه‌ها اغلب مسیرهای یادگیری شخصی و تمرین‌های تعاملی را برای کمک به شما برای حفظ انگیزه ارائه می‌دهند. در مقاله زیر می‌توانید با این اپلیکیشن‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید

یک شریک زبان یا گروه مکالمه پیدا کنید

ارتباط با سخنرانان بومی یا سایر زبان آموزان می‌تواند تمرین خوبی برای اسپیکینگ باشد. از پلتفرم‌هایی مانند Tandem، Conversation Exchange یا Meetup برای پیدا کردن شرکای زبان یا پیوستن به گروه‌های مکالمه در منطقه خود استفاده کنید.

با انگلیسی زندگی کنید

با تغییر تنظیمات زبان در دستگاه های خود، تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با زیرنویس انگلیسی و گوش دادن به موسیقی انگلیسی، اطراف خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید. حتی تلاش کنید برای یک روی با تمام اعضای خانواده فقط به زبان انگلیسی صحبت کنید. این غوطه‌وری به شما کمک می‌کند تا با زبان راحت‌تر کنار بیایید و روند یادگیری خود را تسریع کنید.

سوالات متداول

روش های تقویت زبان برای مهاجرت چیست؟
روش های تقویت زبان برای مهاجرت شامل مطالعه، گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن و تمرین های گرامری است.
کدام دوره ها برای تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت مناسب هستند؟
دوره‌های آموزشی آنلاین مانند کورسرا و یودمی و برخی از دوره‌های آموزشی حضوری می‌توانند برای تقویت زبان مفید باشند.

کلام پایانی

روش های تقویت زبان انگلیسی برای مهاجرت را با هم بررسی کردیم. داشتن زبان انگلیسی قوی، از ضروریات مهاجرت است. با صرف زمان و تلاش برای توسعه مهارت خود، شانس خود را برای تضمین ویزای مناسب، یافتن فرصت‌های شغلی بهتر و ادغام آسان‌تر در جامعه جدید، افزایش خواهید داد. سفر خود را به سمت تسلط بر زبان انگلیسی از همین امروز آغاز کنید و راه را برای مهاجرت هموار کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید