فری دیسکاشن

بهترین موضوعات برای کلاس‌های فری دیسکاشن انگلیسی

فهرست مطالب

برگزاری کلاس فری دیسکاشن(free discussion) یا همان گفتگو و بحث آزاد یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید، تمرین مکالمه و غیره است. معمولاً در این قبیل کلاس‌ها موضوع یا موضوعاتی برای صحبت انتخاب شده و تقریباً سطح زبان افراد یکسان است تا بتوانند از یکدیگر یاد گرفته و بیشتر برای speaking آزمون تمرین کنند. بیایید بیشتر با انواع کلاس‌ها و نشست‌های گفتگوی آزاد به انگلیسی آشنا شویم.

کلاس فری دیسکاشن یا بحث آزاد چیست؟

همان‌طوری که گفتیم، کلاس فری دیسکاشن یک کلاس با تعدادی مشخص زبان‌آموز هم سطح است که همراه با یک منتور حول محور یک موضوع مشخص صحبت می‌کنند.

در این کلاس هر کس از قبل ایده‌هایش را آماده کرده و آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارد و بار آموزشی زبان‌آموزان بر عهده یکدیگر است، یعنی شما از ایده‌هایی که دیگران برای فری دیسکاشن آماده کردند، کلمات، اصطلاحات جدید و کاربرد برخی قواعد گرامری را یاد می‌گیرید. این قبیل نشست‌ها در بیشتر کلاس زبان‌های عمومی و انجمن‌های زبان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ما در پاراگراف بعدی بهترین روش برگزاری کلاس بحث آزاد را پیشنهاد دادیم.

روش انجام فری دیسکاشن

برای کلاس بحث آزاد اول باید یک موضوع را مشخص کرده و از زبان‌آموزان بخواهید که برای جلسه بعد آماده ایده‌پردازی و صحبت درباره آن موضوع باشند. پیشنهاد می‌شود که مدت نشست فری دیسکاشن هم از یک ساعت بیشتر نشده و نهایت تعداد افراد 15 نفر باشد.

زبان‌آموزان باید از قبل برای ایده‌پردازی موضوع فکر کرده و آماده صحبت باشند. روند کلاس هم با درخواست برای داوطلب شدن سر صحبت است، شخص می‌تواند داوطلبانه ایده‌هایش را مطرح کرده و شما کم‌کم از دیگران بخواهید که در بحث شرکت کنند. ترتیب شرکت در بحث هم می‌تواند با خواسته اعضا باشد یا به نوبت هرکسی درباره ایده‌هایش صحبت کرده و در پایان دیگران در مورد ایده‌اش بحث کنند.

بیشتر بخوانید:

شما به‌عنوان معلم یا منتور هم باید در نقش رهبری و لیدر حضور داشته و جایی که زبان‌آموزان هنوز آماده صحبت نیستند یا اعتمادبه‌نفس ندارند، در بحث شرکت کرده و از دیگران هم دعوت کنید، همراه شوند. ایده‌های خوب را می‌توانید روی تخته کلاس یادداشت کرده و 15 دقیقه آخر را به جمع‌بندی اختصاص دهید. در این چند دقیقه آخر کلمات و اصطلاحات جدیدی که دانش‌آموزان استفاده کردند یا خودتان برایشان مناسب می‌دانید را روی تخته نوشته و با مثال‌های مختلف درباره‌اش صحبت کنید. در ضمن یادتان باشد که حتماً از همه بخواهید در بحث شرکت کرده و حتی ساکت‌ترین افراد را هم با سؤال پرسیدن یا سر صحبت گذاشتن به حضور فعال در فری دیسکاشن تشویق کنید.

روش انجام فری دیسکاشن

اگر کسی اعتمادبه‌نفس یا جرئت شرکت در بحث را ندارد، نقش محوری و مهم به او داده و بخواهید که بعد صحبت درباره ایده‌هایش مثلاً نفر بعدی یا حتی موضوع جلسه بعدی را انتخاب کند تا با داشتن نقش مهم‌تر در روند بحث آزاد، به مرور اعتماد به نفسش هم بیشتر شود.

مزایا کلاس بحث آزاد چیست؟

حالا که با کلیات فری دیسکاشن آشنا شدیم، وقتش رسیده که درباره مزایای آن هم صحبت کنیم. تا اینجا گفتیم که نشست و کلاس بحث آزاد برای یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید لازم است و یک روش خوب و پیشنهادی به متقاضیان شرکت در آزمون‌های زبان و تقویت مهارت speaking است. با این مقدمه به نظر شما بحث آزاد دیگر چه مزایایی برای زبان‌آموز دارد؟

مزایا کلاس بحث آزاد چیست؟

از مهم‌ترین مزایای بحث آزاد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •         تمرین مهارت مکالمه به‌صورت کاربردی و منظم
  •         یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید همراه با تلفظ درست
  •         آشنایی با اصول گرامری و نحوه استفاده از قواعد دستور زبان برای جمله‌سازی
  •         تمرین برای روان صحبت کردن بدون تپق زدن و…
  •         افزایش اعتمادبه‌نفس برای حضور در آزمون اصلی یا صحبت در جمع
  •         تمرین ایده‌پردازی و جمله‌بندی که برای مهارت writing و essay نوشتن هم لازم است
  •         رفع اشکالات تلفظی، گرامری و جمله‌سازی با حضور منتور و معلم
  •         یادگیری صحبت درباره موضوع‌های متنوع و امکان ابراز عقیده آزادانه
  •         یادگیری اصطلاحات کاربردی و قیدهایی که برای موافقت یا مخالفت با حرف‌های دیگران لازم است
  •         آشنایی با فرهنگ، سنت‌ها، قوانین و رسوم کشورهای دیگر
  •         افزایش دایره لغات و مرور آموخته‌های قبلی
  •         فرصت استفاده از قواعد گرامری که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید مثل if conditional نوع سه یا انواع زمان‌های perfect

کلاس بحث آزاد مزایای بسیار زیادی دارد که ما فقط به چند مورد مهم‌تر اشاره کردیم. در این قسمت شاید برایتان این سؤال پیش آمده که آیا کلاس فری دیسکاشن برای همه پیشنهاد می‎شود؟

بیشتر بخوانید:
تقویت مکالمه با تکنیک سایه

باید بگویم تقریباً بله شما چه قصد شرکت در آزمون‌های زبان مثل آیلتس، تافل یا pte را داشته باشید یا بخواهید صرفاً برای زندگی بعد مهاجرت تمرین مکالمه انگلیسی کنید، می‌توانید با شرکت در کلاس‌ فری دیسکاشن هم  speaking تمرین کرده و هم کلمات بیشتری یاد بگیرید. علاوه بر این چون سطح زبان‌آموزان تقریباً یکی است، می‌توانید پارتنر اختصاصی تمرین مکالمه برای آزمون‌های زبان مختلف داشته و با همکلاسی‌هایتان برای امتحان آیلتس یا تافل مشترکاً درس خوانده و آماده شوید.

مزایا کلاس بحث آزاد چیست؟

کسانی هم که قصد مهاجرت ندارند؛ اما شرایط کارشان به نحوی است که در مسافرت و مأموریت کاری هستند و باید در جلسه‎ها یا گردهمایی‌ها شرکت کرده و صحبت کنند، نیاز به شرکت در کلاس بحث آزاد دارند تا روی مهم‌ترین مهارت موردنیازشان یعنی مکالمه روان انگلیسی بیشتر تمرکز کنند.

با این توضیحات بیایید با موضوعات روال و محبوب کلاس فری دیسکاشن آشنا شویم.

چند تاپیک عالی برای کلاس‌های فری دیسکاشن

موضوع‌ها و تاپیک‌های مختلفی را می‌توانید برای کلاس فری دیسکاشن داشته باشید، منتها اول به یک نکته مهم توجه کنید. اگر زبان‌آموزان برای یادگیری زبان جنرال در کلاس شرکت کردند که می‌توانید از تاپیک‌های روزمره و روتین استفاده کنید، اما اگر در حال تمرین مکالمه و درس خواندن برای شرکت در آزمون زبان هستند، حتماً از نمونه آزمون‌های قبلی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

در ضمن مسیر تمرین فری دیسکاشن در کلاس‌های این دسته دوم باید برای شرکت در آزمون باشد، مثلاً اعضای یک کلاس قرار است در آزمون آیلتس شرکت کنند، پس بر اساس فرم همین آزمون و نمونه سؤال‌های قبلی پیش می‌روند. با این توضیحات موضوعات جنرال زیر را هم به‌عنوان تاپیک‌های جنرال و محبوب کلاس فری دیسکاشن مدنظر داشته باشید:

        1. Hobbies

        2. Work

        3. Food

        4. Sports

        5. Time

        6. Sleep

        7. Music

        8. Television

        9. Movies

        10. Travel

        11. First Dates

        12. Risk

        13. Motivation

        14. Beauty

        15. Crime

        16. Love

        17. Goals

        18. Dreams

        19. Restaurants

        20. Cooking

        21. Money

        22. Shopping

        23. Plans

        24. Books

        25. Life

        26. Learning

        27. Games

        28. Computers

        29. Problems

سؤالات متداول

حداقل افراد برای تشکیل کلاس فری دیسکاشن چند نفر است؟
شما با حداقل 5 نفر و با حضور یک منتور هم می‌توانید کلاس فری دیسکاشن داشته باشید.
برای ایده‌پردازی شروع صحبت در فری دیسکاشن چه پیشنهادی دارید؟
برای ایده‌پردازی می‌توانید فارسی فکر کرده و ایده‌هایتان را روی کاغذ بنویسید و بعد شروع به صحبت کنید، اگر باز هم ایده نداشتید، موضوع فری دیسکاشن را در یوتیوب سرچ کرده و از ویدئوهای مرتبط و ایده‌های دیگران کمک بگیرید.
آیا بر مبنای فیلم یا تئاتر هم می‌توان بحث آزاد برگزار کرد؟
بله شما علاوه بر موضوعات متنوع و مختلف می‌توانید یک فیلم، تئاتر، سریال، موسیقی معروف یا حتی سلبریتی را انتخاب کرده و از همه بخواهید که نظراتشان را درباره‌اش آماده کنند

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید