پارتنر زبان

تمرین کردن با پارتنر زبان چه تاثیری در یادگیری دارد؟

فهرست مطالب

دوستان می‌توانند به شما در یادگیری زبان کمک کنند! پارتنر زبان دوستی است که به زبان مقصد شما صحبت می‌کند یا همان زبان مقصد را یاد می‌گیرد. چه آنها کسی باشند که قبلاً از زندگی روزمره‌تان می‌شناختید، یک دوست مکاتبه‌ای که در خارج از کشور ملاقات کرده‌اید یا کسی که به‌صورت آنلاین از طریق تبادل مکالمه با او آشنا شده‌اید، مهم است که از یک دوست زبان‌آموز حمایت کنید تا همه چیز را با یکدیگر یاد بگیرید و در صورت نیاز به یکدیگر کمک کنید. در این مقاله از وبلاگ لینگانو ما در مورد تمام مزایای تعامل با افراد بومی و داشتن دوستانی که هم زبان شما هستند صحبت خواهیم کرد.

چرا با پارتنر زبان یاد بگیریم؟

 یادگیری زبان با دوستان به انگیزه شما می‌افزاید. وقتی همه چیز سخت می‌شود، ترک کردن یادگیری وسوسه انگیز است، اما یادگیری با دوستان به این معنی است که همیشه شخص دیگری وجود دارد که شما را مسئول نگه دارد. فقط برای اینکه دوستانتان را ناامید نکنید، ادامه می‌دهید! در واقع نوعی رقابت بین شما به وجود می‌آید. همچنین می‌توانید با دوستان زبان خود درباره قوانین زبانی بحث کنید. این احتمال وجود دارد که با قوانین گیج کننده ای روبرو شوید و داشتن دوستانی که در حال مطالعه یک زبان هستند به شما امکان می دهد نحوه تفسیر آنها را با هم مقایسه کنید.

چرا با پارتنر زبان یاد بگیریم؟

اگر در حال یادگیری آنلاین با یک شریک مکالمه بومی هستید، آنها همچنین می‌توانند نحوه عملکرد این قانون را در عمل توضیح دهند. در نهایت، یادگیری با پارتنر زبان به شما یک شریک تمرینی ثابت می‌دهد. حضوری، تلفنی یا آنلاین، چه فقط به زبان مقصد خود تعامل داشته باشید یا بین زبان اصلی خود، داشتن پارتنر زبان راهی مفید برای تمرین ارزشمند است. اما چگونه چنین کسانی را پیدا کنیم و مهم‌تر از آن، از چه طریقی با آن‌ها تمرین کنیم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم

پارتنر زبان جدید را به صورت آنلاین پیدا کنید 

اگر از قبل دوستانی ندارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، اینترنت پشت شماست. سایت‌های مبادله زبان زیادی وجود دارد که می‌توانید همزمان با یادگیری زبان یکدیگر، با یک زبان مادری شریک شوید. این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند دوستانی را پیدا کنید که به زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید، صحبت می‌کنند. این انجمن‌های یادگیری زبان می‌توانند به شما کمک کنند افراد دیگری را پیدا کنید که زبان مقصد شما را یاد می‌گیرند. همچنین برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند با تلفن هوشمندتان ارتباط برقرار کنید! افرادی را پیدا کنید که علایق شما را به اشتراک بگذارند و شروع به دریافت تمام مزایای یادگیری زبان با دوستان کنید!

پارتنر زبان جدید را به صورت آنلاین پیدا کنید 

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

 رسانه‌های اجتماعی ابزاری ارزشمند برای زبان‌آموزان هستند؛ زیرا به شما امکان می‌دهند تمام مهارت‌های اصلی را تمرین کنید: خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن. می‌توانید برای پست کردن مطالب مختلف، پیام‌رسانی به یکدیگر یا حتی تبادل پیام‌های ویدیویی به زبان انگلیسی با هم تمرین کنید. همچنین می‌توانید با یک شریک تبادل زبان در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. 

حتی ممکن است با برقراری ارتباط با دوستان شریک تبادل زبان خود، شبکه خود را از افرادی که به زبان مقصد شما صحبت می‌کنند، گسترش دهید. برای تجربه ای فراگیرتر، سعی کنید تنظیمات زبان خود را به زبان انگلیسی تغییر دهید. برای جلوگیری از سردرگمی دوستان و فالوورهای خود، می توانید یک حساب کاربری جدید در رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید و آن را صرفاً به زبان انگلیسی اختصاص دهید. 

بازی کنید

انجام بازی‌ها راهی عالی برای بهبود مهارت‌های زبانی شما در حین تفریح ​​است. می‌توانید در زندگی واقعی با دوستان خود بازی‌های زبانی انجام دهید یا بازی‌های آنلاین را برای بازی با پارتنر زبان خود پیدا کنید. بسیاری از وب‌سایت‌های بازی آنلاین اتاق‌های گفتگو را ارائه می‌دهند که می‌توانید در حین بازی به مکالمه نوشتاری بپردازید. 

بیشتر بخوانید:
معرفی ۲۳ بازی یادگیری زبان؛ همراه با بازی بیاموزید!

حتی اگر علاقه‌ای به یادگیری با جدیدترین بازی‌های ویدیویی ندارید، همچنان می‌توانید از بسیاری از بازی‌های ساده و شناخته‌شده در دسترس و آنلاین بهره ببرید. برای مثال، PlayDrift دومینو و تخته نرد چند نفره را با اتاق‌های گفتگو ارائه می‌کند. وقتی در حال بازی کردن هستید، مکالمه آزادانه‌تر جریان می‌یابد، بنابراین ممکن است در حال بحث در مورد موضوعاتی باشید که اگر تمرکز شما بر تمرین زبان بود، هرگز به آن فکر نمی‌کردید.

 به زبان مقصد خود با یکدیگر صحبت کنید

شاید این طور به نظر نرسد، اما مکالمه به زبان انگلیسی یکی از ساده ترین راه‌ها برای ارتقای مهارت های شماست. این می‌تواند شامل تمرین گفتاری و شنیداری و حتی خواندن و نوشتن باشد. با دوستان خود می‌توانید از طریق پیام‌های فوری ارتباط برقرار کنید، با گپ‌های ویدیویی با یکدیگر صحبت کنید و یا از طریق پیام‌های صوتی تعامل کنید. پیامک یکی دیگر از روش‌های کم استفاده برای تعامل در یک زبان خارجی است. هنگامی که صفحه کلید مناسب را روی آیفون یا تلفن اندرویدی خود نصب کردید، کار بسیار ساده‌تر خواهد بود. 

با هم فیلم و سریال به زبان انگلیسی تماشا کنید 

یادگیری زبان‌ها از طریق تماشای فیلم و تلویزیون با دوستان، همه مزایای تماشای رسانه‌های معتبر و چندین موضوع مفید برای تمرین مکالمه را در اختیار شما قرار می‌دهد. شخصیت های مورد علاقه شما چه کسانی بودند؟ کدام دیالوگ‌ها بهترین بودند؟ چه حسی نسبت به فیلم داشتید؟ تماشای با زیرنویس تجربه پربارتری را ارائه می‌دهد. بسیاری از پلتفرم‌های استریم شامل زیرنویس هستند، اما زیرنویس‌های دو زبانه برای به حداکثر رساندن یادگیری شما ایده‌آل‌تر هستند.

با هم فیلم و سریال به زبان انگلیسی تماشا کنید 

قبل از پرداختن به فیلم‌ها و قسمت‌های طولانی‌تر، بهتر است که با یک سری درس‌های کوتاه‌تر، واژگان را تمرین کنید. اگر پارتنر زبان شما، انگلیسی زبان بومی است می‌تواند نکات ظریفی را که ممکن است از دست داده‌اید را روشن کند یا به شما در درک تفاوت‌های فرهنگی کمک کند.

یک باشگاه نقد کتاب را به زبان مقصد خود راه اندازی کنید

 می‌توانید کتابی را به زبان انگلیسی بخوانید تا تمرین خواندن ارزشمندی داشته باشید، سپس آن را با دوستان زبان‌آموز خود برای تمرین مکالمه در میان بگذارید. سعی کنید با دوستان واقعی یا آنلاین خود یک باشگاه کتاب راه اندازی کنید. در مورد کتابی که می‌خواهید بخوانید توافق کنید و یک تاریخی برای بحث در مورد آن برنامه ریزی کنید.

اگر هنوز گروهی تشکیل نداده‌اید، می‌توانید پلتفرم‌های باشگاه کتاب آنلاین مانند گروه‌های باشگاه کتاب Goodreads را امتحان کنید. اگر همسر یا دوستتان انگلیسی زبان بومی است و می‌خواهد زبان شما را یاد بگیرد، می‌تواند کتاب را به زبان مادری شما بخواند، در حالی که شما آن را به زبان انگلیسی می‌خوانید. سپس، می توانید کتاب را به هر دو زبان مورد بحث قرار دهید تا مطمئن شوید که هر دو از این تجربه بهره مند خواهید شد. 

چالش هایی برای یکدیگر ایجاد کنید

 هیچ چیز مانند یک رقابت کوچک آتش شما را تقویت نمی‌کند. با پارتنر زبان خود فقط روی یک هدف با هم توافق کنید و ببینید چه کسی می‌تواند اول آن را تکمیل کند. برای مثال، ممکن است یکدیگر را برای یادگیری ۱۰۰ لغت جدید به چالش بکشید، یا ببینید چه کسی می‌تواند سریع‌ترین داستان کوتاه را به زبان مقصد خود بنویسد. هدف شما هر چه باشد، انگیزه اضافی برای برنده شدن به شما و دوستتان کمک می‌کند تا به سمت بهتر شدن حرکت کنید. 

از Zoom برای اتصال استفاده کنید 

زوم چیز شگفت‌انگیزی است. می‌توانید به صورت رایگان تماس صوتی یا تصویری آنلاین برقرار کنید. این برنامه یک راه عالی برای ارتباط با دوستان واقعی در زمانی است که نمی‌توانید دور هم جمع شوید. همچنین می‌توانید با پارتنر زبان آنلاین خود ارتباط برقرار کنید. تماس‌های ویدیویی به ویژه برای زبان آموزان مفید است. می‌توانید از تماس‌های ویدیویی برای تشخیص تفاوت‌های ظریف در زبان استفاده کنید، ببینید دهان هر کس چه شکلی برای تولید صداهای ناآشنا ایجاد می‌کند، یا حالت چهره یکدیگر را تماشا کنید تا احساسات پشت یک عبارت را درک کنید. 

سوالات متداول

تمرین مکالمه با پارتنر زبان چیست؟
تمرین مکالمه با پارتنر زبان به معنی تمرین صحبت کردن با شخصی است که زبان مورد نظر شما را صحبت می کند. این تمرین به شما کمک می کند تا مهارت های مکالمه خود را بهبود بخشید و اعتماد به نفس خود را در صحبت کردن با افراد دیگر افزایش دهید.
چطور می توانم یک پارتنر زبان پیدا کنم؟
شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های زبان، سایت های تخصصی زبان، شبکه های اجتماعی و گروه های تلگرامی زبان، پارتنر زبان خود را پیدا کنید.
چگونه باید با پارتنر زبان خود صحبت کنم؟
برای شروع، شما می توانید درباره موضوعات روزمره صحبت کنید، مثلا درباره خانواده، کار، تفریحات و غیره. همچنین می توانید از منابعی مانند کتاب ها، فیلم ها و پادکست ها برای تمرین استفاده کنید.

دوره جامع لینگانو

در دوره جامع زبان لینگانو، می‌توانید روی مهارت‌های شنیداری گفتاری نوشتاری و خواندن خود کار کنید. در این دوره برای هر درس تمرین‌هایی را برای زبان‌آموزان قرار دادیم. تعاملی و تسک محور بودن دوره لینگانو، باعث می‌شود نه تنها زبان انگلیسی را یاد بگیرید، بلکه با آن زندگی کنید. اساتید دوره نیز برای پاسخگویی به سوالات زبان آموزان در دسترس هستند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع آموزش زبان لینگانو

 

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید