بهترین کتاب مکالمه انگلیسی

با این ۵ کتاب، مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

فهرست مطالب

انگلیسی یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌ها در جهان است و تسلط بر مکالمه به زبان انگلیسی بسیار مهم است. تصور کنید برای شغل رویایی خود برای یک مصاحبه شغلی آماده هستید. مصاحبه کننده به زبان انگلیسی صحبت می‌کند اما شما با وجود داشتن تمام تحصیلات و مهارت‌های شغلی مورد نیاز نمی‌توانید به راحتی ارتباط برقرار کنید. مهارت‌های ارتباطی انگلیسی می‌تواند شما را به سطوح جدیدتر برساند یا ممکن است مسیر شغلی شما را تا حد زیادی دچار مشکل کند. بنابراین لینگانو برای شما، فهرستی در مورد بهترین کتاب مکالمه انگلیسی زبان را گردآوری کرده‌‌ است که به شما کمک می‌کند در هر زمان به زبان انگلیسی کامل و روان صحبت کنید و همچنین به شما در رشد شخصیت کمک می‌کند. پس بیایید نگاهی به بهترین کتاب های مکالمه زبان انگلیسی بیندازیم.

چرا باید اسپیکینگ خود را تقویت کنیم؟

چرا تسلط بر زبان انگلیسی مهم است؟ زیرا انگلیسی زبانی است که برای ارتباطات تجاری استفاده می‌شود. اگرچه بسیاری از ما در دبیرستان و دانشگاه زبان انگلیسی خوانده‌ایم، اما هنوز معتقدیم که مهارت زبان انگلیسی ما افزایش نیافته است. چرا؟ زیرا ما آن را به عنوان یک مشکل می‌دانیم، حتی اگر زمان و تلاش برای درک آن صرف کنیم.

بیشتر بخوانید:

از طرف دیگر، شرکت در آزمون آیلتس در صورتی که می‌خواهید شغل یا تحصیل خود را در کشورهای دیگر ادامه دهید، لازم است. بنابراین، بهبود زبان انگلیسی شما هم به رشد شخصی و هم به رشد حرفه‌ای شما کمک می کند. علاوه بر این، می‌توانید در بازار کار بین‌المللی رقابت کنید و با افرادی از فرهنگ‌های مختلف تعامل برقرار کنید.

سرعت تقویت مکالمه انگلیسی با کتاب چقدر است؟

تسلط سریع به زبان انگلیسی ممکن است دشوار باشد، اما زمانی که این فرآیند را شروع کردید به تدریج متوجه تفاوت خواهید شد. نباید بپرسیم که چگونه در ۳۰ روز به زبان انگلیسی روان صحبت کنیم، بلکه باید بپرسیم که چگونه برای هدف خود آماده شویم. سرعت فرآیند یادگیری تحت تأثیر تعدادی متغیر است، از جمله نگرش یادگیرنده، توجه، زمان در دسترس برای یادگیری و غیره. اگر با موفقیت روی این عناصر کار کرده باشید، قطعاً می‌توانید سریع‌تر به اهداف خود برسید.

بیشتر بخوانید:

مزایای یادگیری مکالمه انگلیسی چیست؟

۲۰ درصد از جمعیت جهان به انگلیسی صحبت می‌کنند و این ویژگی، زبان انگلیسی را به زبانی جهانی تبدیل می‌کند. زبان انگلیسی یک پیش نیاز در عصر اطلاعات است. مزایای یادگیری مکالمه انگلیسی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش تعداد افرادی که به آنها دسترسی دارید.
  • بهبود ظرفیت ذهنی.
  • افزایش سواد دیجیتال برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها.
  • فراهم کردن دسترسی به مطالب مطالعه و تحقیق در دسترس.
  • تعامل با فرهنگ‌های دیگر از طریق استفاده از زبان.

معرفی بهترین کتاب مکالمه انگلیسی

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، قصد داریم بهترین کتاب مکالمه انگلیسی را به شما معرفی کنیم. البته تعداد زیادی از این کتاب‌ها وجود دارند، اما ما سعی کردیم ۵ نمونه از بهترین‌ها را برای شما گلچین کنیم.

کتاب Practice Makes Perfect: English Conversation

این کتاب مکالمه انگلیسی توسط McGraw-Hill منتشر شده است و برای زبان‌آموزان متوسطه نوشته شده است که سعی در بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود دارند. هر فصل با یک گفتگوی واقعی شروع می‌شود، سپس با نکات مکالمه، عباراتی که معمولا در انگلیسی آمریکایی استفاده می‌شود و تمرینات دیگر تکمیل می‌شود.

practice makes perfect

یکی از مزیت‌های این کتاب این است که دیالوگ‌های ضبط شده‌ای دارد که می‌توانید به صورت آنلاین و در برنامه تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشید، بنابراین برخلاف بسیاری از گزینه‌های دیگر، نیازی به پخش کننده سی دی ندارید.

کتاب Nice Talking With You

دومین سری از لیست بهترین کتاب مکالمه انگلیسی ما، کتاب nice taling whith you است. Nice Talking With You مجموعه ای از کمبریج است که به گونه‌ای طراحی شده است که مبتدیان از همان روز اول صحبت کنند. هر درس روی پرسش‌ها و راهبردهای مکالمه کار می‌کند. سطح ۱ برای مبتدیان کاذب طراحی شده است (کسانی که قبلا انگلیسی خوانده‌اند اما به این زبان صحبت نمی‎کنند) و سطح ۲ برای دانش آموزان ابتدایی و پیش متوسط است. با توجه به محبوبیت کتاب nice talking with you، حتما آن را در لیست بهترین کتاب های مکالمه زبان انگلیسی قرار می‌دهیم.

کتاب مکالمه انگلیسی nice talking to you

کتاب Let’s Talk

مورد بعدی از لیست بهترین کتاب تقویت اسپیکینگ سری کتاب‌های Let’s talk است. Let’s Talk نیز توسط کمبریج منتشر شده است و دوره‌ای است که به دانش آموزان کمک می‌کند تا از طریق انواع فعالیت‌های ارتباطی به زبان انگلیسی آمریکایی مسلط شوند. این کتاب همچنین دستور زبان، واژگان، گوش دادن و سایر جنبه‌های زبان را نیز پوشش می‌دهد. این کتاب دارای سه سطح است: مبتدی رو به بالا، متوسط و متوسط رو به بالا.

کتاب های Lets talk

کتاب Collins Easy Learning English

Collins Easy Learning English مجموعه‌ای از کتاب‌های تولید شده توسط شرکت سازنده دیکشنری انگلیسی کالینز است. این مجموعه شامل دو کتاب در زمینه مکالمه است؛ کتاب مکالمه انگلیسی اول برای مبتدیان و کتاب مکالمه انگلیسی دوم برای دانش آموزان متوسط است.

کتاب های کالینز

هر کتاب دارای ۱۴ درس است که نحوه استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف روزمره را نشان می‌دهد. همچنین مقداری انگلیسی تجاری نیز به مبتدیان آموزش می‌دهد. بنابراین می‌توان آن را جزو بهترین کتاب های مکالمه زبان انگلیسی برای مبتدیان در نظر گرفت.

کتاب Speak English Like An American

و اما مورد آخر از لیست بهترین کتاب برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی ما کتاب Speak English Like An American است. این کتاب بیش از ۳۰۰ اصطلاح رایج انگلیسی آمریکایی را آموزش می‌دهد و از داستان‌ها برای نشان دادن زمان و نحوه استفاده از آنها به زبان آموزان استفاده می‌کند. می‌توانید یک فصل را به صورت رایگان در دوره آنلاین امتحان کنید.

بهترین کتاب مکالمه انگلیسی

اگر این کتاب برای شما مفید بود، می‌توانید در ادامه آن، More Speak English Like An American، یا کتاب‌های دیگری از همان نویسنده مانند Speak English Around Town و Speak Business English Like An American را استفاده کنید. هر یک از این کتاب ها دارای یک برنامه است که می توانید برای گوش دادن به صداهای ضبط شده، آن را دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:
کدام کتاب آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنم؟

نکات و ترفندهایی برای بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی

یادگیری زبان در سال ۲۰۲۳ نسبتاً ساده‌تر از زمان‌های گذشته است. ما کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی از همه چیز را در اختیار خود داریم. از سوی دیگر، رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان بومی وجود دارد که واقعا مفید است. حالا بیایید ببینیم که چگونه مکالمه انگلیسی خود را تقویت کنیم و  نکات و ترفندهای زیر را برای بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی بررسی کنیم!

  • آموزش‌های یوتیوب را تماشا کنید
  • کتاب‌های ادبیات بخوانید
  • از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با انگلیسی زبانان استفاده کنید
  • به آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید
  • نمایش‌ها و فیلم‌های انگلیسی را تماشا کنید
  • یاد بگیرید که کلمات انگلیسی را تلفظ کنید
  • مکالمه انگلیسی را در آینه تمرین کنید
  • خطاهای خود را ثبت و شناسایی کنید
  • با یک دوست به زبان انگلیسی صحبت کنید
  • به انگلیسی فکر کنید
Practice Makes Perfect: English Conversationمبتدی، متوسط ، پیشرفتهبه شما می‌آموزد که در یک محیط واقعی، چگونه از دانش خود برای صحبت کردن استفاده کنید
Nice Talking With Youمبتدی ، متوسطاین کتاب به استفاده از استراتژی‌های مکالمه‌ای عملی می‌پردازند تا دانش‌آموزان را در مکالمه‌های زبان انگلیسی تقویت کنند.
Let’s Talkمبتدی رو به بالا، متوسط و متوسط رو به بالابرخی از ویژگی‌های این کتاب شامل تشویق زبان‌آموزان به بیان احساسات، نظرات و ایده‌های خود در موضوعات مختلف است. 
Collins Easy Learning Englishمبتدی ، متوسطهر کتاب دارای ۱۴ درس است که نحوه استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف روزمره را نشان می‌دهد. همچنین مقداری انگلیسی تجاری نیز به مبتدیان آموزش می‌دهد.
Speak English Like An Americanمبتدی ، متوسطاین کتاب به شما کمک می‌کند تا به طور غیررسمی و طبیعی مکالماتی را در زبان انگلیسی انجام دهید و به صورت ناخودآگاه به صورت یک بومی زبان صحبت کنید

دوره مکالمه زبان انگلیسی لینگانو

دوره مکالمه زبان لینگانو دارای جلسات ویدیویی کوتاه، تمرین و جزوه است و می‌توانید سوالات و اشکالات خود را با اساتید دوره در میان بگذارید. این دوره مناسب افراد متوسط و پیشرفته است که قصد دارند مکالمه انگلیسی را به صورت حرفه‌ای‌تر یاد بگیرند. از ویژگی‌های مفید این دوره، کوتاه و در عین حال کاربردی بودن جلسات است که موجب صرفه‌جویی در وقت می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از موبایل یا لپ‌تاپ، به ۱۷۰ جلسه آموزشی دسترسی داشته باشید و فقط هزینه دو ترم در آموزشگاه‌‎ های زبان را پرداخت کنید. این دوره همچنین به کسانی که قصد دارند انگلیسی تجاری را نیز یاد بگیرند، کمک می‌کند.

مشاهده و خرید دوره مکالمه زبان انگلیسی در لینگانو

سوالات متداول

آیا خواندن کتاب های انگلیسی می‌تواند به تقویت مکالمه منجر شود؟
بله، خواندن کتاب های انگلیسی می‌تواند به تقویت مکالمه کمک کند. با خواندن کتاب ها، شما با واژگان و عبارات جدید آشنا می‌شوید و قادر خواهید بود از آنها در مکالمات خود استفاده کنید.
بهترین کتاب های مکالمه زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی دارند؟
کتاب هایی که شامل داستان های ساده و قابل فهم برای شما باشند، برای تقویت مکالمه مناسب هستند. همچنین، کتاب هایی که شامل عبارات و واژگان روزمره هستند نیز برای تقویت مکالمه مناسب هستند.
چگونه باید کتاب های انگلیسی را بخوانیم تا به تقویت مکالمه کمک کند؟
برای تقویت مکالمه، باید کتاب های انگلیسی را با دقت و تمرکز بخوانید. در هنگام خواندن، سعی کنید به مفهوم جملات و عبارات توجه کنید و از دیکشنری استفاده کنید تا معنی کلمات را بفهمید. همچنین، سعی کنید از واژگان و عبارات جدید در مکالمات خود استفاده کنید.
آیا فقط خواندن کتاب های انگلیسی کافی است؟
خیر، فقط خواندن کتاب های انگلیسی کافی نیست. برای تقویت مکالمه، باید همچنین به صورت فعال در مکالمات شرکت کنید. همچنین، گوش دادن به پادکست های انگلیسی و تمرین مکالمه با دوستان یا مربی نیز به تقویت مکالمه کمک می‌کند.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید