کتاب Tactics For Listenig

معرفی کتاب Tactics For Listening

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در زبان انگلیسی، مهارت لیسنینگ یا گوش دادن است.شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا مهارت شنیداری در زبان اهمیت زیادی دارد. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت برای ماهر شدن در مکالمات، ابتدا باید خوب گوش کردن را بیاموزید. به نوعی می‌توان گفت تقویت مهارت گفتاری به تقویت مهارت شنیداری بستگی دارد. بسیاری از زبان‌آموزان این مهارت را دست کم می‌گیرند؛ اما باید بدانید تست‌های لیسنینگ در آزمون‌های بین‌المللی نیز بسیار اهمیت دارد. منابع زیادی برای تقویت و تمرین مهارت شنیداری وجود دارد. کتاب Tactics For listening یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کتاب‌های زبان انگلیسی است که در آن ترفندهایی برای بهتر شدن لهجه و مکالمات ارائه داده شده است. کتاب ترفندهای شنیداری در واقع یک مجموعه کتاب است که به صورت خودآموز طراحی شده است. در ادامه این مقاله از وبلاگ لینگانو به معرفی کتاب Tactics For Listening می‎‌پردازیم و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

 

آشنایی با کتاب Tactics For Listening

 

مجموعه کتاب تاکتیکس فور لیسنینگ از ۳ جلد در سطوح پایه (Basic)، متوسط (Developing) و پیشرفته (Expanding) تشکیل شده است. مدرسان زیادی از کتاب Tactics For Listening در کلاس‌های خود استفاده می‌کنند؛ اما بزرگ‌ترین مزیت این مجموعه کتاب ویژگی خودآموز بودن آن است. اگر شما نیز در حال یادگیری زبان هستید، می‌توانید از این کتاب در موازات بقیه آموزش‌ها به صورت خودخوان استفاده کنید. نویسنده کتاب ترفندهای شنیداری آقای Jack C.Richards، بیش از ۶۰ مقاله و ۲۰ کتاب نوشته است. این کتاب توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده و یکی از معتبرترین کتاب‌های شنیداری و گفتاری زبان انگلیسی است.

 

بیشتر بخوانید:
معرفی ۱۱ کتاب لغات انگلیسی برای تمام سطوح

 

ویژگی‌های کتاب Tactics For Listening

 

کتاب ترفندهای شنیداری با بهره‌گری از لهجه آمریکایی، تمامی موضوعات کاربردی روزانه را در خود پوشش داده است. به کارگیری موضوعات جذاب موجب ایجاد انگیزه در زبان آموزان شده است. از جمله موضوعاتی که در کتاب عنوان شده می‌توان به فعالیت‌های روزمره، غذا، لباس، سلامت و خیلی چیزهای دیگر اشاره کرد. کتاب تاکتیکس فور لیسنینگ دارای فایل‌های صوتی است که آن‌ها را می‌توان از CD همراه کتاب استفاده و یا از سایت‌های معتبر دانلود کرد.

 

نحوه تقویت مهارت شنیداری با استفاده از کتاب Tactics For Listening

 

برای تقویت مهارت‌های شنیداری، با توجه به سطح خود، یکی از این مجموعه کتاب را انتخاب کنید. در صورتی که سطح سوم این کتاب را انتخاب می‌کنید باید بدانید که نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارد. هر سه کتاب از ۲۴ درس به همراه تمرین تشکیل شده‌اند. در انتهای کتاب‌ها ۶ تست آماده شده تا زبان‌آموزان دانسته‌های خود را محک بزنند. البته تمامی تمرین‌ها و تست‌ها دارای پاسخنامه هستند که این باعث می‌شود زبان‌آموزان بتوانند اشکالات خود را بررسی کنند.

 

بیشتر بخوانید:
روش یادگیری کلمات انگلیسی + لیست کلمات پرکاربرد

 

در سطح ابتدایی بیشتر در مورد موارد ساده و روتین زندگی مانند احوال‌پرسی، معرفی، خرید، غذا و غیره صحبت می‌شود. در سطح متوسط، مکالمات کمی عمیق‌تر می‌شوند و جزئیات بیشتری را در بر می‌گیرند. با تمام کردن سطح پیشرفته، شما آماده برقراری ارتباط با افراد در هر زمینه‌ای هستید.

 

تقویت مهارت شنیداری با کتاب Tactics For listening

 

 

برای اینکه در صحبت کردن به زبان انگلیسی به یک حرفه‌ای تبدیل شوید، نیاز است ابتدا با لهجه و تلفظ درست واژگان آشنایی پیدا کنید. با گوش دادن به فایل‌های صوتی مجموعه کتاب Tactics For Listening می‌توانید روی مهارت اسپیکینگ خود نیز کار کنید. بعد از گوش دادن به هر کلمه یا جمله حتما آن را تکرار کنید. ضبط کردن صدا نیز می‌تواند کمک‌ کننده باشد. با تکرار لغات و واژگان، هم حافظه شنیداری خود را تقویت کنید و هم دایره لغات خود را افزایش دهید. سعی کنید از موضوعاتی که در کتاب ارائه شده است ایده بگیرید و در مورد آن‌ها با دوستان یا اعضای خانواده خود صحبت کنید. حتی می‌توانید با نوشتن در مورد این موضوعات مهارت نوشتاری خود را نیز تقویت کنید!

 

بیشتر بخوانید:
۱۳ توصیه برای بهبود لهجه آمریکایی  

 

کتاب Tactics For Listening برای چه کسانی مناسب است؟ 

 

کتاب ترفندهای شنیداری برای تمامی کسانی که قصد تقویت و یادگیری زبان انگلیسی را دارند بسیار مناسب است. این کتاب برای افراد در هر سطحی از زبان تهیه شده است. کسانی که دوست دارند زبان انگلیسی را به راحتی صحبت کنند می‌توانند با استفاده از کتاب Tactics For Listening لهجه و تلفظ درست واژگان را یاد بگیرند.

 

بیشتر بخوانید:

 

 مهارت شنیداری در بسیاری از آزمون‌ها مانند آیلتس بسیار مهم است. افراد زیادی با اعتماد به نفس فراوان سر جلسات آزمون می‌روند؛ ولی در بخش تست‌های لیسنینگ عملکرد خوبی ندارند. این بخش در آزمون‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. کسانی که قصد شرکت در آزمون‌های آیلتس را دارند، می‌توانند با استفاده از سری کتاب Tactics For Listening مهارت شنیداری خود را بهتر کنند. اگر انگیزه و علاقه فراوان برای یادگیری زبان و مکالمه خود دارید حتما از این کتاب استفاده کنید.

 

کتاب Tactics For Listening برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

اگر از خواندن و یاد گرفتن گرامر زبان فراری هستید، این کتاب برای شما مناسب نیست! هنگام استفاده از کتاب Tactics For Listening وقتی مهارت مکالمه شما حالت حرفه‌ای‌تر پیدا کرد، ممکن است از اصطلاحاتی استفاده کنید که بر طبق اصول و گرامر زبان نباشند. گاهی عامیانه صحبت کردن می‌تواند مانع رعایت گرامر شود. پس اگر قصد دارید مهارت‌های خود را در هر ۳ دسته گفتاری، شنیداری و نوشتاری بهبود ببخشید حتما در کنار استفاده از این کتاب، مطالعه گرامر را نیز فراموش نکنید. توجه داشته باشید تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری با کتاب تاکتیکس فور لیسنینگ، مستلزم تمرین و تکرار فراوان است. استفاده از این کتاب به کسانی که از انجام تمارین پرهیز می‌کنند توصیه نمی‌شود.

 

مزایای کتاب Tactics For Listening چیست؟

 

با استفاده از سری کتاب تاکتیکس فور لیسنینگ می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. بعضی از مزایای استفاده از این کتاب را در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • این کتاب بر اساس لهجه آمریکایی تنظیم شده که فهم و درک مطالب را آسان‌تر کرده است.
  • قابل دسترس بودن این کتاب در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته موجب شده افراد مختلف با هر دانشی بتوانند از این کتاب استفاده کنند.
  • در ابتدای دروس، لغات موجود در درس وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در مکالمات خود استفاده کنید.
  • وجود تمرین‌های فراوان به همراه پاسخنامه باعث شده زبان‌آموزان مهارت خود را محک بزنند و اشکالات خود را بررسی کنند.
  • موضوعات متنوع و جالب هر درس باعث جذب بیشتر زبان‌آموزان به یادگیری می‌شود.
  • استفاده از این کتاب، علاوه بر تقویت مهارت شنیداری، به مهارت گفتاری زبان‌آموزان نیز کمک می‌کند.

 

معایب کتاب Tactics For Listening چیست؟

 

مجموعه کتاب Tactics For Listening یکی از معتبرترین منابع برای یادگیری مهارت‌های شنیداری است و نمی‌توان نقطه ضعف بزرگی را در آن پیدا کرد. با این وجود استفاده به تنهایی از این کتاب برای افرادی که در سطح مبتدی هستند توصیه نمی‌شود. زیرا کتاب Tactics For Listening به توضیح گرامر مربوط به زبان نمی‌پرازد و این نکته می‌تواند زبان‌آموزان مبتدی را گمراه کند. در مکالمه حرفه‌ای یا عامیانه ممکن است گرامر به درستی رعایت نشود؛ بنابراین برای کسانی که قصد تقویت مهارت نوشتاری خود را نیز دارند، توصیه می‌شود در کنار کتاب Tactics For Listening حتما به مطالعه گرامر بپردازند یا در دوره‌های زبان شرکت کنند.

 

 

دوره جامع زبان لینگانو

 

در دوره جامع آکادمی لینگانو می‌توانید تمامی نکات گرامر و مکالمات روزمره را بیاموزید. این دوره بر تقویت تکنیک‌های نوشتاری، گفتاری و شنیداری و خواندن با استفاده از روش‌های مورد استفاده در معتبرترین موسسات دنیا تمرکز دارد. در این دوره ۶ ماهه می‌توانید از سطح مبتدی به سطح پیشرفته برسید و خود را برای آزمون‌های بین‌المللی آماده کنید. تیم لینگانو در طول این مسیر همراه شماست.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید