مکالمه انگلیسی پیشرفته

آموزش مکالمه انگلیسی پیشرفته؛ چگونه به مکالمه انگلیسی مسلط شویم؟

فهرست مطالب

آیا می خواهید مکالمه انگلیسی بهتری داشته باشید؟ در این مقاله از وبلاگ لینگانو، یاد خواهید گرفت که چگونه تسلط خود را بر مکالمه زبان انگلیسی بهبود بخشید. روش‌های ذکر شده حتی اگر کسی را نداشته باشید که به زبان انگلیسی با او همراه شوید، می‌تواند موثر باشد. و اگر قصد دارید مکالمه انگلیسی پیشرفته را به صورت آنلاین یا در خانه یاد بگیرید، می‌توانید از این راهنما استفاده کنید. فقط در صورتی این مقاله را بخوانید که قصد یادگیری مکالمه انگلیسی پیشرفته را دارید و در مورد بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی خود جدی هستید. اگر این طور است، بیایید شروع کنیم.

 

بخش اول؛ نحوه یادگیری مکالمه انگلیسی

این سناریو را تصور کنید. شما می خواهید انگلیسی را خوب صحبت کنید، بنابراین شروع به مطالعه گرامر انگلیسی می‌کنید. فکر می کنید که اگر همه قوانین را بدانید، می‌توانید مکالمه انگلیسی پیشرفته را یاد بگیرید و مانند یک بومی صحبت کنید. بنابراین هر روز می‌خوانید، گوش می‌دهید، حفظ می‌کنید و تمام تلاش خود را برای تسلط بر دستور زبان انگلیسی انجام می دهید.

سپس روزی فرا می‌رسدکه شما فرصت صحبت کردن با کسی به زبان انگلیسی را پیدا می‌کنید ولی باز هم ضعیف عمل می‌کنید. سعی دارید چیزی را که در ذهن دارید، بگویید اما نمی‌توانید کلمات را به زبان بیاورید. و وقتی بالاخره موفق می‌شوید چیزی بگویید، احساس می‌کنید اشتباهات گرامری زیادی دارید. با وجود مطالعه زیاد، زبان انگلیسی شما هنوز ضعیف است. چرا اینطور است؟ به این دلیل که دانش شما از زبان انگلیسی دانش صریح (غیر خودکار) است، نه دانش ضمنی (خودکار). 

 

فرق بین دانش ضمنی با دانش صریح چیست؟ 

وقتی چیزی یاد می گیرید، دانش جدیدی در مغز شما شکل می‌گیرد. اما دو نوع دانش وجود دارد: دانش ضمنی و دانش صریح. اگر می‌خواهید انگلیسی را خوب صحبت کنید، باید تفاوت این دو را بدانید. دانش ضمنی دانشی است که می توانید به طور خودکار و بدون توجه آگاهانه از آن استفاده کنید. نمونه هایی از فعالیت هایی که از دانش ضمنی استفاده می‌کنند:

  • دوچرخه سواری
  • نواختن یک آلت موسیقی
  • صحبت کردن به زبان مادری شما

 

دانش ضمنی سریع، خودکار و بی دردسر است. به همین دلیل است که می توانید بدون تمرکز روی حرکت پاهای خود دوچرخه سواری کنید. به همین دلیل است که نوازندگان می‌توانند همزمان آواز بخوانند و ساز بزنند، بدون اینکه به انگشتان خود توجه کنند. به این فکر کنید که وقتی به زبان مادری خود صحبت می‌کنید چه احساسی دارید. طبیعی و بدون دردسر به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ شما می‌توانید بدون فکر کردن به قواعد گرامری، روان صحبت کنید.

 

بیشتر بخوانید:
آموزش زبان با داستان کوتاه انگلیسی  

 

این امر به دلیل دانش ضمنی امکان پذیر است. اما دانش آشکار چیست؟ علم صریح نقطه مقابل دانش ضمنی است. این نوعی از دانش است که به توجه آگاهانه نیاز دارد. برای استفاده از دانش، باید در مورد آن “فکر” کنید. باید توجه خود را روی آن متمرکز کنید.نمونه هایی از فعالیت هایی که نیاز به دانش صریح دارند:

 

  • حل یک مسئله ریاضی 
  • مثال هایی از کشورهایی که در آسیا قرار دارند
  • توضیح دادن یک قانون دستور زبان برای کسی

 

دانش صریح آهسته، غیر خودکار و پر تلاش است و تنها زمانی مفید است که در حال انجام کاری هستید که به پاسخ سریع نیاز ندارد. متأسفانه، این نوع دانش در گفتار انگلیسی که شما را ملزم به پاسخ سریع به سؤال یا اظهار نظر می کند، بی فایده است؛ زیرا شما وقت ندارید به گرامر فکر کنید.  اگر می‌خواهید مکالمه انگلیسی پیشرفته داشته باشید، باید از انجام فعالیت‌هایی که منجر به دانش صریح می‎‌شود، دست بردارید. در ادامه نمونه‌هایی از این گونه فعالیت‌ها آورده شده است:

 

  • ویدیویی را تماشا کنید که «can» در مقابل «could» را توضیح دهد
  • مقاله ای را بخوانید که حروف اضافه را آموزش می‌دهد: on، at، in، by، of
  • به یک سخنرانی درباره نحوه استفاده از «a»، «an» و «the» گوش دهید

 

این فعالیت‌ها ممکن است نوشتن شما را بهبود بخشد، اما نه صحبت کردن. متأسفانه بسیاری از دانش آموزان دوست دارند از این طریق انگلیسی صحبت کنند. آنها زمان زیادی را صرف مطالعه قوانین مختلف زبان انگلیسی می‌کنند و فکر می‌کنند که باعث می‌شود بهتر صحبت کنند. چیزی که آنها متوجه نمی‌شوند این است که دانشی که به دست می آورند دانش صریح است که در صحبت کردن به زبان انگلیسی بی فایده است؛ زیرا خودکار نیست.

 

 

چگونه دانش ضمنی را بسازیم؟

 

دانش ضمنی خودکار است، بنابراین لازم نیست هنگام صحبت کردن به گرامر فکر کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا روی بیان افکار و ایده‌های خود تمرکز کنید. نتیجه این است که شما می‌توانید بدون زحمت انگلیسی صحبت کنید. به نظر می رسد که به زبان مادری خود صحبت می‌کنید! متاسفانه، دانش ضمنی قابل آموزش نیست. شما نمی‌توانید آن را با خواندن کتاب‌های دستور زبان یا با شرکت در سخنرانی‌های انگلیسی توسعه دهید.

تلاش برای ایجاد دانش ضمنی با مطالعه مانند یادگیری شنا با خواندن کتاب است. با عقل جور در نمی‌آید. تنها راه ایجاد دانش ضمنی از طریق تجربه و تمرین است، درست مانند نحوه صحبت کردن به زبان اول. به عبارت دیگر، شما باید زبان انگلیسی را در عمل به جای «مطالعه کردن» یاد بگیرید. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید دانش ضمنی خود را با آن ها فعال کنید. اگر قصد دارید آن ها را یاد بگیرید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 

بخش ۲؛ سه راه برای بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی پیشرفته

در بخش قبل، یاد گرفتید که تلاش برای بهبود گفتار انگلیسی خود با مطالعه، اتلاف وقت است. در این فصل، سه روش یادگیری را مورد بحث قرار می‌دهیم که واقعاً کار می‌کنند. همه این روش‌ها دانش ضمنی را ایجاد می‌کنند. نوع دانشی که برای مکالمه انگلیسی پیشرفته نیاز دارید.

 

روش اول: به مکالمات انگلیسی گوش دهید

 

چگونه گوش دادن باعث بهبود صحبت کردن شما می‌شود؟ وقتی به مکالمه انگلیسی گوش می‌دهید، بخش ناخودآگاه مغز شما در پشت صحنه و بدون آگاهی شما زبان انگلیسی را یاد می‌گیرد. بگذارید با یک مثال توضیح دهیم. حروف اضافه “in” و “on” را در نظر بگیرید، که می توان از آنها برای تشخیص اینکه یک چیز چه زمانی اتفاقی افتاده است، استفاده کرد.

 

نمونه های استفاده in:

 

He was born in March

He was born in 1990

 

نمونه های استفاده از on:

 

He was born on March 20th

He was born on Monday

 

فرض کنید که در حال حاضر این دو حرف اضافه را با هم اشتباه گرفته‌اید، بنابراین تمایل دارید به جای «I  was born on 1997» بگویید « 1997 I was born in». چگونه این اشتباه را اصلاح می‌کنید؟

 

تصحیح مکالمه انگلیسی پیشرفته

 

خوب، اگر به مکالمات انگلیسی زیادی گوش دهید، استفاده صحیح را بارها در زمینه‌های مختلف خواهید شنید. پس از مدتی قرار گرفتن در معرض استفاده صحیح، شما یا بهتر است بگوییم مغزتان با آن بیشتر آشنا می‌شود. همانطور که به گوش دادن به زبان انگلیسی ادامه می‌دهید، استفاده صحیح در نهایت در مغز شما ریشه می‌دواند و می توانید آن را درست بگویید.

 

 

بهترین بخش این است که شما می‌توانید آن را به صورت خودکار انجام دهید. یعنی مجبور نخواهید بود به آن فکر کنید! اگر حروف اضافه را با مطالعه یاد بگیرید این اتفاق نمی افتد. اگر از معلمی بخواهید نحوه استفاده از حروف اضافه را توضیح دهد، ممکن است توضیح را بفهمید، اما برای استفاده صحیح از حروف اضافه باید آن اطلاعات را فعالانه به خاطر بیاورید. به همین دلیل است که باید تا حد امکان به زبان انگلیسی گوش دهید.

 

هرچه بیشتر گوش کنید، بیشتر مانند یک بومی صحبت خواهید کرد. اما کجا می‌توان محتوای انگلیسی را برای گوش دادن پیدا کرد؟ دو منبع عالی برای یافتن مطالب شنیداری رایگان انگلیسی وجود دارد: پادکست  و یوتیوب. این دو منبع دارای محتواهای خوبی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مهم نیست که علایق شما چیست، می توانید محتوای انگلیسی مرتبط را برای گوش دادن پیدا کنید.

 

مقاله مکالمات رایگان انگلیسی را از کجا پیدا کنیم؟

 

محتواهای متنوع در مورد فیلم‌ها، سفر، حیوانات و غیره را گوش کنید اما هر چیزی که مربوط به گرامر انگلیسی باشد ممنوع است! بنابراین از مطالبی با عنوان‌هایی مانند زمان حال کامل در مقابل گذشته ساده، ترتیب کلمات در عبارات انگلیسی و غیره خودداری کنید این نوع محتوا دانش صریح (غیر خودکار) انگلیسی را ایجاد می‌کند. حتی اگر محتوا را کاملاً درک کنید، نمی‌توانید از آن دانش در مکالمه استفاده کنید. علاوه بر این، دیدن محتوای مرتبط با دستور زبان می تواند باعث شود که در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی عادت فکر کردن به قواعد گرامر را در شما ایجاد کند که خوب نیست.

 

 

روش دوم: مکالمه انگلیسی را تمرین کنید

اگر می خواهید انگلیسی را خوب صحبت کنید، گوش دادن به تنهایی کافی نیست. باید خودتان نیز دست به کار شوید و صحبت کنید. اما اگر کسی را ندارید که با او انگلیسی صحبت کنید چه؟ نگران نباشید. چند تمرین صحبت کردن وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید.در ادامه ۶ روش برای تمرین صحبت کردن در خانه آورده شده است:

  • از زبان مادری تقلید کنید.
  • سخنرانی‌های کوتاه را حفظ کنید.
  • با درس پرسش و پاسخ تمرین کنید. (این تنها تمرینی است که هزینه دارد.)
  • گوش دادن و بیان ایده‌های کلیدی
  • در مورد موضوعات تصادفی صحبت کنید.
  • آنلاین با مردم صحبت کنید (این تنها تمرینی است که به یک شریک صحبت کردن نیاز دارد)

 

شما می توانید بیشتر این تمرینات را با مواد انگلیسی که می توانید به صورت رایگان در اینترنت پیدا کنید، به تنهایی تمرین کنید. البته لازم نیست هر شش تمرین را انجام دهید، بلکه تنها روی ۲ تا ۳ تمرین تمرکز کنید، کافی است.

 

روش سوم: به زبان انگلیسی بخوانید

 

چگونه خواندن می تواند به مکالمه انگلیسی پیشرفته شما کمک کند؟ برای مکالمه پیشرفته انگلیسی، باید دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهید و خواندن یک راه عالی برای انجام این کار است. به عنوان مثال، وقتی یک رمان را می‌خوانید، می‌توانید دیالوگ‌های بین شخصیت‌ها را بخوانید. این دیالوگ‌ها مملو از اصطلاحات عامیانه هستند. در مقاله زیر چند کتاب داستان برای تقویت زبان شما را معرفی کرده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید:

 

به غیر از رمان، می‌توانید کتاب‌های غیرداستانی، وبلاگ‌ها، اخبار را نیز بخوانید یا می‌توانید برخی از صفحات جالب فیسبوک را به زبان انگلیسی دنبال کنید. اگر در درک مکالمات به زبان انگلیسی مشکل دارید، خواندن به ویژه مفید است. با درگیر شدن در فعالیت‌های شنیداری و خواندنی، هم تلفظ و هم املای واژگان انگلیسی را یاد می‌گیرید. این یک راه قدرتمند برای بهبود درک زبان انگلیسی شماست.

 

چگونه این فعالیت‌ها را به روال خود اضافه کنیم؟

اکنون سه راه برای بهبود مهارت‌های مکالمه انگلیسی پیشرفته خود می‌دانید: گوش دادن، تمرین و خواندن به زبان انگلیسی. چگونه این فعالیت ها را به زندگی خود اضافه می کنید؟ آیا باید همه آنها را هر روز انجام دهید؟ در چه ساعاتی از روز؟ در صبح؟ در شب؟ و اگر وقت نداشته باشید همه آنها را انجام دهید چه؟ اگر این نگرانی‌ها را دارید، نگران نباشید. اجازه دهید یک روال یادگیری را به اشتراک بگذاریم که برای افراد عادی قابل انجام است. اگر این روال را دنبال کنید، می‌توانید انگلیسی گفتاری خود را بهبود ببخشید، در حالی که هنوز برای سایر بخش‌های زندگی‌تان وقت دارید.

 

پیشنهاد اول

 

در حین فعالیت های که نیاز به فکر کردن ندارند، به زبان انگلیسی گوش کنید. این فعالیت ها را در نظر بگیرید:رانندگی، رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی، آشپزی، قدم زدن در یک پارک، دویدن روی تردمیل و غیره .این فعالیت‌ها یک چیز مشترک دارند: می‌توانید تقریباً به‌طور خودکار و بدون فکر زیاد آنها را طی کنید.

 

پیشنهاد دوم

 

 صحبت کردن را در صبح تمرین کنید. برای بهبود گفتار انگلیسی خود، باید به طور مداوم تمرین کنید. در حالت ایده آل، شما باید هر روز تمرین کنید. اگر این امکان پذیر نیست، ۴ تا ۶ روز در هفته را هدف قرار دهید. توصیه می‌کنیم بیشتر صبح‎ها و قبل از خروج از خانه تمرین کنید. عصر و شب تمرین نکنید. زیرا در این صورت مطمئن خواهید بود که رویداد ناگهانی مانند خستگی، بیماری، تماس تلفنی و غیره مانع تمرین شما نخواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

 

در طول روز، وقفه های غیرمنتظره ممکن است در هر زمانی رخ دهد. اگر عصر یا شب تمرین کنید، این رویدادهای تصادفی مدام حواس شما را پرت خواهند کرد و از پیشرفت شما جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، صبح زمانی از روز است که انرژی شما در اوج است. از طرف دیگر، سخت است که خود را مجبور کنید عصر یا شب تمرین کنید، زیرا در این مواقع معمولاً خسته هستید و فقط می خواهید استراحت کنید.

 

پیشنهاد سوم

 

قبل از خواب و یا در حین فعالیت‌های بدون نیاز به فکر مطالعه کنید. اما این همیشه امکان پذیر نیست. برخلاف گوش دادن، هنگام رانندگی یا دویدن روی تردمیل نمی توانید بخوانید. زمان عالی دیگر برای مطالعه، قبل از خواب است. 

 

وقتی زمان خواب نزدیک است، بسیاری از مردم دوست دارند با مرور رسانه‌های اجتماعی، بازی کردن، چک کردن ایمیل یا پیام‌های متنی استراحت کنند.اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، آن فعالیت‌ها را با خواندن انگلیسی جایگزین کنید. این یک راه عالی برای آرامش و بهبود مکالمه انگلیسی پیشرفته در یک زمان است. 

 

بخش سوم : چگونه به زبان انگلیسی روان صحبت کنیم؟

 

اگر مراحل عمل در بخش قبل را دنبال کنید، در عرض چند ماه متوجه پیشرفت قابل توجهی خواهید شد. اما اگر این روش به اندازه کافی برای شما خوب نباشد چه؟ اگر بخواهید خیلی سریعتر پیشرفت کنید چه؟ اگر چنین است، این بخش برای شما مناسب است. اما هشدار داده شود. مسلط شدن به مکالمه انگلیسی پیشرفته دشوار است. برای تحقق آن، باید زمان و تلاش زیادی را صرف کنید. اما اگر قصد جدی دارید، در ادامه بهترین پیشنهادات ما برای مسلط شدن به زبان انگلیسی وجود دارد:

 

مدت زمان تمرین صحبت کردن خود را افزایش دهید

 

توصیه می‌کنیم حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه در روز صحبت کردن را تمرین کنند. این مقدار تمرین کاری است که اکثر مردم می توانند انجام دهند. اما اگر می‌خواهید انگلیسی را روان صحبت کنید، باید بیشتر تمرین کنید. این ساده ترین راه برای بهبود مکالمه انگلیسی پیشرفته است.

 

اگر زمان تمرین روزانه خود را از ۲۰ دقیقه به ۶۰ دقیقه افزایش دهید، سه برابر سریعتر پیشرفت خواهید کرد! اگر زمان زیادی ندارید، می‌توانید زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی و سایر اتلاف وقت را کاهش دهید. و یا تمرین طولانی و سخت را فقط در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات دیگر انجام دهید.

 

اگر مدت طولانی تمرین باعث می شود از لحاظ ذهنی احساس خستگی شدید کنید، می توانید به جای آن به زبان انگلیسی بخوانید یا گوش دهید. گوش دادن و خواندن به اندازه تمرین صحبت کردن خسته کننده نیستند. نکته کلیدی این است که سعی کنید زمان بیشتری را صرف فعالیت‌هایی کنید که انگلیسی شما را بهبود می‌بخشد.

 

خود را در معرض طیف وسیعی از واژگان قرار دهید

 

تعداد کلمات انگلیسی بسیار زیاد است. برای هر زمینه ای که قابل تصور است کلماتی وجود دارد. این کلمات ممکن است به اندازه کلماتی مانند Happy، Teacher و غیره رایج نباشند، اما غیر معمول هم نیستند. سخنرانان بومی می توانند به راحتی از این کلمات استفاده کنند؛زیرا با آنها تماس زیادی داشته‌اند. اگر می‌خواهید مکالمه انگلیسی پیشرفته داشته باشید، باید به این کلمات نیز تسلط داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:
آزمون TESOL چیست؟ چگونه مدرک TESOL بگیریم؟

 

بنابراین، مطمئن شوید که منابع انگلیسی که استفاده می‌کنید، متفاوت هستند. یا می‌توانید مطالبی در مورد موضوعات مختلف گوش دهید، بخوانید و تمرین کنید. از این طریق می‌توانید واژگان مرتبط با زمینه‌های مختلف را یاد بگیرید و تمرین کنید.

 

تمرین صحبت کردن را تغییر دهید 

مطالعات نشان می دهد که تمرین متغیر روشی موثر برای بهبود مهارت‌ها است. این رویکردی است که در آن روش تمرین خود را به طور مکرر تغییر می‌دهید. برای مثال در ابتدا، ممکن است با تقلید از زبان مادری شاید برای یک ماه تمرین کنید. بعد از یک ماه، به صحبت کردن با خودتان در مورد موضوعات تصادفی (شاید برای یک هفته) روی آورید. پس از آن، به چت انگلیسی با دیگران به صورت آنلاین (شاید برای چند روز) روی می آورید. تغییر دادن تمرین شما تضمین می‌کند که جنبه‌های مختلف زبان انگلیسی خود مانند توانایی شما در ساختن جملات مناسب، تلفظ شما، واژگان صحبت کردن شما و غیره را توسعه می‌دهید.

 

به خودتان پروژه‌ای بدهید که به زبان انگلیسی انجام دهید

 

ما می دانیم که عضلات با بلند کردن وزنه‌های سنگین بزرگتر می‌شوند. بدون وزنه‌های سنگین‌تر، ماهیچه‌ها دلیلی برای قوی تر شدن ندارند. همین ایده در مورد انگلیسی گفتاری شما نیز صدق می کند. اگر کار چالش برانگیزی را به خود اختصاص دهید، که مستلزم آن است که انگلیسی صحبت کنید، مهارت‌های مکالمه انگلیسی پیشرفته شما به طرز چشمگیری بهبود می‎یابد.

 

به عنوان مثال، پروژه شما ممکن است ایجاد یک کانال YouTube برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها یا دانش در مورد چیزی باشد. این کانال می‌تواند در مورد یادگیری زبان انگلیسی یا چیزهای دیگر باشد. تا زمانی که ایده‌های خود را به زبان انگلیسی به اشتراک بگذارید، خوب است. ارائه یک پروژه چالش برانگیز، به شما انگیزه می‌دهد تا برای بهبود زبان انگلیسی خود سخت کار کنید.

 

تلفظ انگلیسی خود را بهبود بخشید

 

اگر تلفظ شما بد باشد، دیگران ممکن است در درک شما دچار مشکل شوند. صحبت کردن خود را به زبان انگلیسی ضبط کنید و به آن گوش دهید. آیا درک آن سخت است؟ اگر کمی لهجه دارید، اشکالی ندارد. این مانع از درک شما توسط دیگران نخواهد شد. اما اگر لهجه شما خیلی قوی است، باید تلفظ انگلیسی خود را نیز بهبود ببخشید.

 

بیشتر بخوانید:
۱۳ توصیه برای بهبود لهجه آمریکایی  

 

تسلط پیدا کردن، هزینه دارد!

 

چقدر برای تلفن خود وقت می‌گذارید؟ صحبت کردن به زبان انگلیسی یک مهارت است و درست مانند هر مهارت دیگری، برای رسیدن به یک سطح پیشرفته باید زمان زیادی را صرف کنید. اگر در طول روز بارها و بارها گوشی خود را چک می‌کنید، حتی در حین کار مهمی مانند مطالعه، باید این عادت را ترک کنید. کاهش اتلاف وقت از زندگی شما دو فایده دارد. اول، شما زمان خود را پس می‌گیرید. دوم، تمرکز شما بهبود می یابد. آیا مایلید هر روز زمان قابل توجهی برای بهبود مهارت های گفتاری خود اختصاص دهید؟ در این صورت، هیچ چیز نمی‌تواند شما را از مسلط شدن به زبان انگلیسی باز دارد.

 

اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن و گوش کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید