بات هوش مصنوعی تصحیح گرامر

معرفی بهترین بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر

فهرست مطالب

بخش مهمی از زبان انگلیسی، دستور زبان یا همان گرامر grammer  است؛ زیرا به کمک آن می‌توانید جمله‌بندی‌های درست و اصولی داشته و منظورتان را به بهترین شکل برسانید، حتی در مطالعه کتاب و مقاله یا پاسخ دادن به سؤالات بخش reading آزمون‌های زبان، دانستن گرامر تا حد زیادی به درک بهتر مطلب کمک می‌کند و خلاصه نباید حرف کسانی که می‌گویند دایره لغات لازم است و گرامر را مهم نمی‌دانند، باور کنید. در این میان برای نوشتن نامه‌های اداری، پروپوزال برای اپلای دانشگاه‌های خارج از کشور، ترجمه مقاله و پایان‌نامه، نامه‌های سفارت و یا حتی تمرین برای بخش writing آزمون‌های زبان، بسیاری از زبان‌آموزان از بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر استفاده می‌کنند که نه‌تنها اشتباه نیست؛ بلکه به قدرت نگارش و پیدا کردن نقاط ضعفتان نیز کمک می‌کند، پس بیایید با این بات‌ها آشنا شویم.

معرفی بات هوش مصنوعی

اول ببینیم که اصلاً بات هوش مصنوعی چیست و چگونه می‌خواهد در یادگیری دستور زبان و تصحیح گرامر نوشته‌هایمان به ما کمک کند.

هوش مصنوعی Artificial intelligence یا همان AI تکنولوژی نوینی با توانایی فکر کردن است. البته این فکر کردن با سیستم تفکر انسانی تفاوت دارد و بر اساس تقلید از انسان کدنویسی شده است. در واقع هوش مصنوعی به‌عنوان سیستمی طراحی شده که بتواند مثل انسان فکر کرده و منطقی عمل کند.

معرفی بات هوش مصنوعی

AI یکی از رشته‌های زیرمجموعۀ علوم کامپیوتری با هدف تولید ماشین‌های هوشمند است که از تفکر انسان تقلید کرده و می‌تواند رفتارهای او را نیز شبیه‌سازی کند. البته این یک تعریف کلی از هوش مصنوعی بود، بات‌های هوش مصنوعی مانند گرامرلی و چت جی بی تی که امروز برای هر کاری از آن‌ها استفاده می‌کنیم، نسخه ساده‌تری از AI هستند که با هدف ساده‌سازی کارها، کدنویسی شدند. مثلاً گرامرلی کدنویسی شده تا غلط‌های گرامری متن را بر اساس مخاطب و یا نوع متن، تصحیح کند یا چت جی پی تی طراحی شده تا با استفاده از تمامی منابع موجود در وب به سؤال‌های ما پاسخ دهد.

اهمیت تصحیح گرامر در متن انگلیسی

فرض کنید که در یک موقعیت شغلی مهم هستید و فردی برای انجام کارهایش به شما مراجعه می‌کند، او درخواستش را در نامه یا ایمیلی برایتان ارسال کرده و قرار است که این تقاضا را بررسی و در صورت امکان عملی کنید. حالا اگر این نامه سرشار از غلط املایی و دستور زبان باشد، چه احساسی پیدا می‌کنید؟ آیا اصلاً رغبتی برای انجام آن درخواست دارید یا ترجیح می‌دهید، نامه‌ای مناسب و رسمی که اصولی نوشته شده باشد، بخوانید؟!

بیشتر بخوانید:
اهمیت گرامر در زبان انگلیسی؛ ۳ قانون که نمی‌توانید نادیده بگیرید

این دقیقاً وضعیتی است که مخاطب شما با خواندن نامه انگلیسی‌تان که تصحیح گرامری و املایی نشده، احساس خواهد کرد، پس اگر مهاجر هستید و تازه زبان را آموختید، می‌خواهید برای اپلای با دانشگاه‌های خارجی مکاتبه کنید یا حتی پروپوزال بنویسید، باید اصولش را هم رعایت کنید، یعنی نامه شما با لحن مناسب نوشته شده، بدون غلط املایی، خالی از اشکالات نگارشی و دستور زبانی باشد.

اهمیت تصحیح گرامر در متن انگلیسی

 برای این مورد می‌توانید از بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر و یا اشکالات املایی و نگارشی استفاده کنید، حتی اگر به زبان تسلط نسبتاً قابل‌‍‌قبولی دارید یا در حال خواندن برای شرکت در آزمون‌های زبان هستید، این بات‌ها به شما کمک می‌کند تا اشکالاتی که متوجهش نشدید را راحت‌تر پیدا کرده و به نقاط ضعفتان پی ببرید. با این مقدمه بیایید با نکات مثبت و منفی استفاده از بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر آشنا شویم.

مزایا و معایب بات هوش مصنوعی در تصحیح گرامر

خب به نظر شما نکات مثبت و منفی استفاده از بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر چیست؟

اولین نکته مثبت و بسیار مهم بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر این است که سرعت نگارش نامه‌هایتان را بالا می‌برد؛ یعنی شما می‌توانید در زمانی کوتاه نامه یا متن موردنظرتان را نوشته و با کمک بات، تصحیح گرامری یا املایی کند. از طرف دیگر برخی از این بات‌ها توانایی و امکان تصحیح نوشته بر اساس رسمی یا غیررسمی بودن مخاطب را دارند و می‌توانند با دسته‌بندی موضوعی یعنی مثلاً نامه آکادمیک یا دانشگاهی، درخواست اداری، نامه بانک و امور مالی و دیگر موضوعات مشابه، متن را تصحیح کنند.

به طور خلاصه مثل هر بات دیگری در دنیای هوش مصنوعی که کدنویسی شده تا کارهای ما را برایمان آسان و ساده کند، این برنامه‌ها هم قرار است که مسیر سخت، طولانی و بسیار حساس writing را آسان کنند، مثلاً دانشجویی که به تازگی مهاجرت کرده برای سریع‌تر و البته درست نوشتن essayهای دانشگاهی‌اش می‎تواند سراغ هوش مصنوعی برود، اما معایب استفاده از آن‌ها چیست؟!

مزایا و معایب بات هوش مصنوعی

اگر قرار باشد که این بات‌ها جای فکر کردن و نوشتن را برایتان بگیرد، باید همین مورد را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نکته منفی‌شان دانست. این مسئله برای زبان‌آموزانی که قصد شرکت در تافل، آیلتس یا pte را دارند به مراتب مهم‌تر است و می‌تواند روی مهارت نوشتن مقاله‌ها یا همان essay آزمون تأثیر بگذارد. مهارت نوشتاری شما در این آزمون‌ها شامل:

  •         قدرت ایده‌پردازی
  •         استفاده درست و به جا از گرامر
  •         استفاده از دایره واژگان متنوع
  •         ارتباط و همبستگی معنادار جملات با یکدیگر

می‌شود و این مسئله نیاز به تمرین مداوم و روزانه دارد، مثلاً با نوشتن حداقل 50 یا 70 مقاله شما آماده شرکت در آزمون و گرفتن نمره قابل‌قبول هستید. حالا در نظر بگیرید که برای تمرین بخواهید از این بات‌ها کمک بگیرید، برای آزمون که شرایطش فراهم نیست، قطعا دچار مشکل شده و نمره موردنظرتان را به دست نخواهید آورد.

پیشنهاد ما برای متقاضیان آزمون‌های زبان برای استفاده از بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر این است که مقاله‌هایشان را نوشته و سپس برای تصحیح گرامری و املایی از بات کمک بگیرند. به این ترتیب بدون منتور هم می‌توانند به writing نمره داده و به اشکالاتشان پی ببرند. در ضمن اگر در ایده‌پردازی و پاسخ مناسب دادن به سؤالات هم مشکل دارید و برایتان سخت است که به جواب برسید، می‌توانید از ایده‌های چت جی بی تی استفاده کرده؛ اما مقاله را خودتان بنویسید.

بهترین بات‌های هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر

با این توضیحات برویم و چند بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر را معرفی کنیم. اولین پیشنهاد نرم‌افزار گرامرلی Grammerly است که دو نسخه معمولی و پریمیوم هم دارد. برای استفاده از نسخه پریمیوم باید حتماً حساب کاربری داشته و حق عضویت پرداخت کنید که شرکت‌ واسطه ایرانی از طریق حساب‌های کاربری اشتراکی و موقت این کار را برایتان انجام می‌دهند.

گرامرلی امکان اصلاح نگارشی، املایی و گرامری متن‌ها و نوشته‌های مختلف را دارد و اگر نسخه پریمیوم را تهیه کنید، می‌توانید نوع متن مثلاً دانشگاهی یا اداری، مخاطب، هدف از نوشتن و سایر اطلاعات را هم به بات داده و سپس دکمه استارت start برای شروع ویرایش را بزنید تا بر اساس هدف از نوشته و خواسته شما، متن را برایتان اصلاح کند.

بهترین بات هوش مصنوعی برای تصحیح گرامر

بات بعدی دیپ رایت deep write است که شهرت گرامرلی را ندارد؛ اما بسیار کاربردی است. این سرویس جدید هوش مصنوعی هم می‌تواند نوشته شما را ترجمه کرده و هم اینکه اصلاحات گرامری، دستور زبانی و نگارشی‌اش را با دقت بالایی انجام دهد. دیپ رایت deep write در واقع یک دستیار کامل برای نوشتن و ویرایش متن است که قابلیت دانلود روی ویندوز داشته و در ویرایش و بازبینی دستوری سرعت و دقت فوق‌العاده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:
عبارات اضافه چیست؟ توضیح عبارت اضافه با مثال 

سومین بات پیشنهادی چت جی بی است که حتماً آشنایی کاملی با آن دارید. می‌دانید که بخش مهمی از نمره زبان شما در آزمون writing به ایده‌های پیشنهادی‌تان بازمی‌گردد، اینکه چقدر خوب می‌توانید جواب سؤال را پیدا کرده و آن را به طور منطقی و معنادار پروبال دهید. اگر قدرت نوشتاری خوبی دارید، به دایره لغات و دستور زبان را مسلط هستید؛ اما در قسمت ایده‌پردازی مشکل دارید، بات چت جی بی تی قرار است حسابی به شما کمک کند. می‌توانید سؤال آزمون writing را برای این بات نوشته و از جواب‌هایش به‌عنوان ایده استفاده کنید. بعد از تکمیل مقاله هم از گرامرلی برای تصحیح گرامر و قواعد نگارشی استفاده کنید. یادتان باشد که استفاده درست از نقطه، ویرگول، کوتیشن و… همگی در آزمون نمره داشته و فراموش کردنشان هم باعث کم شدن امتیازتان می‌شود.

آخرین پیشنهاد هم بات گوگل گرامر در سرویس doc گوگل است. این سرویس هم مانند گوگل ترنسلیت نسبتاً ضعیف عمل می‌کند؛ اما برای تصحیح استفاده از علائم نگارشی مانند رعایت ویرگول و…، تصحیح غلط‌های املایی و برخی غلط‌های رایج گرامری کاربرد دارد. خوشبختانه این سرویس نه‌تنها برای زبان انگلیسی بلکه برای فارسی هم کاربرد داشته و دقت بالایی در اصلاح غلط‌های املایی دارد.

سؤالات متداول

آیا نسخه رایگان گرامرلی هم امکان تصحیح متن دارد؟
بله اما دیگر نمی‌توانید ویرایش متن را بر اساس رسمی یا غیررسمی بودن نامه، مخاطب، هدف از نگارش متن مثلاً مقاله و پروژه دانشگاهی یا نامۀ اداری بانک انجام دهید. نسخه رایگان فقط غلط‌های نگارشی، املایی و گرامری را مشخص می‌کند.
آیا گوگل ترنسلیت هم هوش مصنوعی است؟
بله سرویس ترجمه گوگل هم نوعی هوش مصنوعی ویژه برای ترجمه متون مختلف است که علی‌رغم به‌روزرسانی‌های مکرر همچنان نمره پایینی داشته و چندان قابل‌قبول نیست.
بهترین بات معرفی شده در متن بالا برای تصحیح اشکالات گرامری و دستور زبانی کدام است؟
در حال حاضر بهترین و دقیق‌ترین بات پیشنهادی، نسخه پریمیوم بات گرامرلی است.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید