مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری

راهنمای مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری

فهرست مطالب

یکی از مهمترین جنبه‌های سفرهای کاری، توانایی ارتباط موثر به زبان انگلیسی است. این توانایی می‌تواند در مذاکره برای یک معامله، ایجاد شبکه‌های ارتباطی با مشتریان یا حتی راه‌یابی در یک شهر خارجی، تأثیرگذار باشد. در دنیای جهانی امروز، انگلیسی به زبان عام کسب و کار تبدیل شده است. این زبان، زبان تجارت بین‌المللی است و به همین دلیل، برای هر کسی که قصد دارد در خارج از کشور کسب و کار کند، باید بر این زبان تسلط داشته باشد. توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی و مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری، نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که با افراد از فرهنگ‌ها و زمینه‌های مختلف ارتباط برقرار کنید، بلکه به شما یک مزیت رقابتی در بازار جهانی می‌دهد. به همین خاطر، راهنمای مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری را برای شما آماده کرده‌ایم. بیایید نگاهی به لغات و عبارات رایج در این موقعیت‌های بیندازیم.

اهمیت مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری

مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری یکی از مهمترین مهارت‌ها است. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی، در ارتباط با همکاران، مشتریان و همچنین در مذاکرات تجاری بسیار مهم است. 

در سفرهای کاری، ممکن است نیاز باشد که با افراد مختلف از فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. در این مواقع، داشتن توانایی مکالمه به زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید و موضوعات مختلف را به صورت دقیق و روان بیان کنید.

اهمیت مکالمه زبان انگلیسی در سفر کاری

علاوه بر این، در سفرهای کاری ممکن است نیاز باشد تا به صورت مستقل و بدون راهنمایی دیگران در شهرها و کشورهای مختلف حرکت کنید. در این حالت، داشتن توانایی مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی درک و تفسیر نقشه‌ها، نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و همچنین ارتباط با مردم محلی را داشته باشید.

انگلیسی زبان دنیاست

همانطور که قبلا ذکر شد، انگلیسی در واقع زبان جهان است. این زبان صنعت مهمان نوازی نیز هست. صنعت مهمان نوازی بخشی از صنعت خدمات است و شامل عملیات اقامت، خدمات حمل و نقل، عملیات غذا و نوشیدنی و سایر فعالیت‌ها می‌شود. افرادی که در صنعت مهمان‌نوازی فعالیت می‌کنند به احتمال زیاد می‌دانند چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنند. به عنوان یک مسافر، شما باید بتوانید با این افراد ارتباط برقرار کنید.

رزرو کردن با زبان انگلیسی آسان است

هر مسافر باتجربه‌ای می داند که رزرو پرواز و محل اقامت اولین قدم برای برنامه ریزی سفر است. به عبارت دیگر، اولین قدم برای شروع یک سفر، خرید بلیط است. در حال حاضر، خرید بلیط هواپیما بسیار آسان است. اما در مورد رزرو هتل کمی متفاوت است.

اگرچه اکثر هتل‌های زنجیره‌ای دفاتر ماهواره‌ای در کشورهای مختلف دارند، اما اکثر اقامتگاه‌ها اینگونه نیستند. اگر شما غیر انگلیسی زبان هستید، احتمال پیدا کردن فردی که بتواند به زبان شما صحبت کند کم است. اما احتمال پیدا کردن فردی که بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند بیشتر است. به عنوان بخشی از صنعت مهمان نوازی، اکثر کارمندان مطمئناً به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. یادگیری مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری از هر گونه مشکلی در رزرو محل اقامت جلوگیری می کند.

مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری در موقعیت‌های مختلف

در این بخش لغات و عبارات رایج مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری در موقعیت‌های مختلف را برای شما آورده‌ایم. برای هر کدام یک مثال به همراه ترجمه آورده شده است.

در وعده‌های غذایی کاری

برخی از سفرهای کاری شامل بازدید از رستوران‌ها است که فرصتی عالی برای بحث در مورد کار در یک محیط اجتماعی و تقویت روابط خود با مشتریان است. ناهار و شام نقش مهمی در انجام معاملات تجاری، ایجاد روابط تجاری و جشن گرفتن شراکت دارند. کلمات و عبارات زیر به شما کمک می‌کند تا در وعده غذایی کاری بعدی خود سفارش دهید و گفتگو کنید.

مکالمه انگلیسی در سفر کاری در موقعیت‌های مختلف

Starter: این یک بشقاب کوچک غذایی است که قبل از غذای اصلی خود می‌خورید.

جمله مثال:

I’ll have the pea soup with bread for my starter

من سوپ نخود را با نان برای پیش غذا می خورم.

Main course: این قسمت اصلی غذای شماست.

جمله مثال: 

?Which main course would you recommend

کدام غذای اصلی را توصیه می کنید؟

Dessert: دسرها معمولاً غذاهای شیرینی هستند که در پایان غذا میل می‌کنید.

جمله مثال: 

.I’d like the cheesecake for dessert, please

لطفاً کیک پنیر را برای دسر می خواهم.

صحبت‌های کوچک و گفتگو

بسیاری از انگلیسی زبانان هنگامی که برای اولین بار با آنها ملاقات می‌کنید، پریدن مستقیم به مکالمات کاری را بی ادبانه می‌دانند. گفتگوی کوتاه یا small talk فرصتی عالی برای شکستن یخ و نشان دادن علاقه به مشتریان است. عبارات زیر باید به شما در شروع کار کمک کند.

مسافرت شما چطور بود؟How was your journey? 
از شرکتت بگوTell me about your company. 
آیا این اولین بار است که در [مکان] هستید؟Is this your first time in [place]?

 

پرداخت قبض

در پایان غذا، باید هزینه غذا و نوشیدنی‌ای که خورده‌اید را بپردازید. عباراتی که استفاده می‌کنید به این بستگی دارد که چه کسی پرداخت می‌کند و چگونه می‌خواهد پرداخت کند. کلمات و عبارات زیر را می‌توانید در اکثر موقعیت‌ها استفاده کنید.

نمونه عبارات در مکالمه انگلیسی کاری

Bill: این تکه کاغذی است که به شما می‌گوید هزینه وعده غذایی شما چقدر است.

جمله مثال: 

?Can we have the bill, please

آیا می‌توانیم صورتحساب را داشته باشیم، لطفا؟

Card: اکثر رستوران‌ها به شما امکان می‌دهند با کارت اعتباری پرداخت کنید.

جمله مثال: 

.I’d like to pay by card

من می خواهم با کارت پرداخت کنم.

Cash: این کلمه برای پول کاغذی و سکه به کار می‌رود.

جمله مثال: 

.I’ll pay with cash

نقدی پرداخت خواهم کرد.

Split: این کلمه دیگری برای تقسیم است که می‌توانید زمانی که می‌خواهید هزینه رستوران را بین همه تقسیم کنید، از آن استفاده کنید.

مثال: 

?Can we split the bill between four people

آیا می توانیم صورت حساب را بین چهار نفر تقسیم کنیم؟

بیشتر بخوانید:
جملات انگلیسی در سفر؛ ۴۵ جمله و عبارت پرکاربرد

نمونه عبارات در مکالمه انگلیسی کاری

البته، مهم ترین بخش سفر شما زمانی است که در مورد تجارت و دستیابی به اهداف حرفه‌ای خود بحث می‌کنید. برای موفقیت، باید واژگان کلیدی برای جلسات کاری را بدانید.

معرفی خودHi, everyone. I’m Michelle and I work as a manager in the marketing department.  سلام به همگی. من میشل هستم و به عنوان مدیر در بخش بازاریابی کار می کنم.
ارائه به روز رسانیWe’ve made significant progress on the project since our last meeting.ما از آخرین جلسه خود پیشرفت قابل توجهی در پروژه داشته ایم.
درخواست توضیحCould you please clarify the third point on the agenda?لطفاً نکته سوم را در دستور کار توضیح دهید؟
ایده‌های کمک کنندهI have a suggestion regarding the marketing strategyمن یک پیشنهاد در مورد استراتژی بازاریابی دارم.
ابراز موافقتI’m on the same page as Tom. This approach seems promising. من با تام همسو هستم. این رویکرد امیدوارکننده به نظر می‌رسد.
جستجوی ورودیI’d love to hear your thoughts on this. من دوست دارم نظر شما را در این مورد بشنوم.
ارائه بازخوردMaybe we could improve the proposal by including more data. شاید بتوانیم پیشنهاد را با گنجاندن داده های بیشتر بهبود بخشیم.
برنامه‌ریزی مراحل بعدیLet’s work together to finalize the project timeline. بیایید با هم کار کنیم تا جدول زمانی پروژه را نهایی کنیم.
ابراز قدردانیThank you, everyone, for your valuable contributions. با تشکر از همه شما برای کمک های ارزشمند شما.
ارائه کمکFeel free to reach out to me if you require any support. در صورت نیاز به پشتیبانی با من تماس بگیرید.
واکنش مثبتThat’s a fantastic idea, and it aligns with our goals. این یک ایده فوق العاده است و با اهداف ما همسو است.
به دنبال توافقDoes everyone feel comfortable with this decision?آیا همه با این تصمیم موافق هستند؟
مشارکت فعالمن بودجه را بررسی کرده ام و مشاهداتی دارم.من بودجه را بررسی کرده ام و مشاهداتی دارم.
مدیریت زمانI don’t want to take up too much time, but…من نمی خواهم زمان زیادی را صرف کنم، اما…
سخنان پایانیThank you for the productive discussion. I look forward to our next meeting.ممنون از بحث سازنده من مشتاقانه منتظر جلسه بعدی ما هستم.
خداحافظیIt was really nice to meet you. I look forward to working with you more in the future. از آشنایی با شما خیلی خوشحال شدم. من مشتاقانه منتظر همکاری بیشتر با شما در آینده هستم.

اگر دوست دارید مکالمه زبان انگلیسی را در موقعیت‌های مختلف و به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید، دوره مکالمه حرفه‌ای لینگانو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.  این دوره مناسب افراد متوسط و پیشرفته است که قصد دارند مکالمه انگلیسی را به صورت حرفه‌ای‌تر یاد بگیرند. از ویژگی‌های مفید این دوره، کوتاه و در عین حال کاربردی بودن جلسات است که موجب صرفه‌جویی در وقت می‌شود. 

دوره مکالمه زبان انگلیسی

سؤالات متداول

چگونه می‌توانم مکالمه زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشم؟
برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی، می‌توانید با دوستان یا همکاران انگلیسی زبان خود صحبت کنید، کلاس‌های زبان بگذارید و مطالب آموزشی را مطالعه کنید.
چگونه می‌توانم مکالمه زبان انگلیسی در سفر کاری خود را بهبود ببخشم؟
برای بهبود مکالمات کاری انگلیسی، می‌توانید از واژگان و عبارات مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید و با تمرین و تکرار مکالمات کاری خود را بهبود بخشید.
چگونه می‌توانم در سفرهای کاری به خوبی با افراد انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنم؟
برای ارتباط بهتر با افراد انگلیسی زبان در سفرهای کاری، می‌توانید از عبارات رسمی و مودبانه استفاده کنید و سعی کنید تا حد امکان واضح و روشن صحبت کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید