کامیونیتی زبان انگلیسی

معرفی بهترین کامیونیتی های یادگیری زبان انگلیسی

فهرست مطالب

همراه شدن با کامیونیتی‌های آنلاین یادگیری زبان تأثیر بسیار خوبی در مسیر آموزشتان دارد؛ زیرا شما همراه با گروهی از افراد همراه می‌شوید که مانند خودتان در حال یادگیری زبان هستند و می‌توانند در قسمت‌های مختلف با شما درس خوانده و یا پارتنر تمرینی‎تان باشند. شاید این سؤال برایتان پیش بیایید که انجمن‌ها یا کامیونیتی زبان انگلیسی را چطور پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط بگیریم؟! همراهمان شوید تا چند انجمن خوب و پرطرفدار را معرفی کنیم.

کامیونیتی زبان انگلیسی یا انجمن زبان چیست؟

اول ببینیم که کامیونیتی زبان انگلیسی چیست و بعد با مزایا عضویت در این community ها آشنا شویم. کامیونیتی زبان انگلیسی در اصل پلتفرم‌هایی برای زبان‌آموزان هستند تا بتوانند از این طریق همدیگر را در هرجایی از دنیا پیدا کرده، باهم تمرین کرده و به سؤالات یکدیگر پاسخ دهند. معمولاً این ارتباط از طریق کانال تلگرامی یا عضویت در اپلیکیشن‌های اختصاصی است و علاوه بر ادمین شامل پشتیبانی ویژه هم می‌شود که این پشتیبان هم محتواهای آموزشی را آماده کرده و هم در صورت نیاز به سؤالاتی که بچه‌ها نتوانستند، جوابش را پیدا کنند، پاسخ می‌دهد.

در این انجمن‌ها می‌توان مطالب آموزشی را به اشتراک گذاشت، برای تمرین زبان پارتنر پیدا کرد و منابع کمک‌آموزشی برای تقویت مهارت‌های اصلی زبان را پیشنهاد داد.

شما در ادامه با تعدادی از بهترین کامیونیتی‌های مطرح جهانی آشنا شده و اگر تمایل به عضویت در کلاب‌های ایرانی هم داشته باشید، گروه لینگانو را پیشنهاد می‌دهیم. 

کامیونیتی های زبان انگلیسی چه فوایدی دارند؟

بعد از معرفی کامیونیتی زبان انگلیسی بیایید درباره مزایای عضویت در این انجمن‌ها صحبت کنیم. احتمالاً با خودتان می‌گویید آموزشمان که برعهده کلاس زبان یا معلم و منتور است. از اینترنت و یوتیوب هم که نمونه سؤالات را پیدا کنیم، پس دلیل عضویت در انجمن زبان انگلیسی چیست؟

بیشتر بخوانید:
تقویت مکالمه با تکنیک سایه

اولین و مهم‌ترین مزیت عضویت در کامیونیتی زبان انگلیسی آشنایی با زبان‌آموزان بیشتر و جدیدتر است. شما در مسیر آموزشی علاوه بر درس خواندن مداوم نیاز به انگیزه و ساپورت هم دارید که این را می‌توانید از زبان‌آموزان هم سطح خودتان به دست بیاورید. فقط کافی است تصور حضور در کلاسی را داشته باشید که صدها هزار نفر عضوش بوده و اگر سؤالی داشته باشید برای پاسخگویی و حمایت آماده هستند.

کامیونیتی های زبان انگلیسی چه فوایدی دارند؟

علاوه بر این شما با عضویت در این انجمن‌ها گاهی از تجربه‌ها و tipهای شخصی دیگران هم بهره می‌برید که شاید خودتان چندان متوجهش نباشید. مثلاً بچه‌ها تجربه‌هایشان را در مورد شرکت در آزمون‌های زبان مثل تافل یا آیلتس، انتخاب سنتر مناسب برای امتحان، فرایند اپلای دانشگاه و… در این گروه‌ها به اشتراک گذاشته و اگر کسی سؤالی داشته باشد، راهنمایی‌اش می‌کنند. شما در این گروه‌ها می‌توانید پارتنر برای تمرین speaking یا منتور برای تصحیح essayهایتان پیدا کنید.

سومین مزیت، امکان درس خواندن و تمرین با افراد native speaker است. تمرین به‌خصوص در بخش مکالمه با این افراد باعث می‌شود مکالمه بهتر و با اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته و حتی روی تلفظ درست کلماتی که ادا می‌کنید، تمرکز کنید. به همین خاطر دوستانه توصیه می‌کنیم چند ماه قبل از امتحان‌های زبان حتماً یک ماک speaking را با این اعضای انجمن داشته و از آن‌ها بخواهید که اشکالات مکالمه‌تان را به شما گوشزد کنند.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر این موارد برای پیدا کردن منابع بیشتر، نمونه سؤالات جدیدتر، اطلاع از آخرین وضعیت آزمون‌ها و سایر موارد مشابه هم شما می‌توانید با اعضای این کامیونیتی‌های مختلف صحبت کنید. مثلاً در شرایط فعلی که آزمون pte یا آیلتس در ایران برگزار نمی‌شود، اگر می‌خواهید در دبی، ارمنستان یا ترکیه امتحان بدهید لازم است که حتماً درباره سنترهای مختلف و شرایطشان تحقیق کنید. با عضویت در این انجمن‌ها می‌توانید سؤالات موردنظرتان را از دیگر اعضا پرسیده و با راهنمایی‌هایشان برای آزمون ثبت‌نام کنید. توسعه روابط دوستانه و همراهی در مسیر آموزش زبان برای یادگیری بیشتر و بهتر را واقعاً باید یکی از بهترین مزیت‌های عضویت در کامیونیتی زبان انگلیسی دانست.

بهترین کامیونیتی های زبان انگلیسی کدام‌ها هستند؟

در ادامه 5 مورد از بهترین کامیونیتی‌ها را معرفی کردیم که می‌توانید عضو شده و با هر کدام که بیشتر ارتباط گرفتید، استفاده کنید.

کامیونیتی Fluent in 3 Months: Best Community Leadership

اولین پیشنهاد برای کامیونیتی زبان انگلیسی گروه fluent in 3 months است که به‌عنوان بزرگ‌ترین و مشهورترین انجمن زبان انگلیسی جهان شناخته می‎شود. این کامیونیتی توسط یک شخص ایرلندی به نام بنی لویس Benny Lewis اداره می‌شود که گروهش را با شعار می‌خواهی در سه ماه روان صحبت کنی؟ Fluent in three months? راه‌اندازی کرده است.

کامیونیتی Fluent in 3 Months

او ادعا می‌کند که اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور زبان بخوانید، می‌توانید به این گروه ملحق شده، در شبکه‌های اجتماعی دنبالشان کرده و یا مقالات مهم بلاگشان که درباره تکنیک‌های زبان خواندن، مرور آموخته‌ها و موارد دیگر است را بخوانید. با عضویت در این انجمن زبان انگلیسی شما حمایت و ساپورت ویژه کامیونیتی را دارید و از اعضای تیم محسوب می‎شود که می‌تواند به مسیر آموزشی‌تان بیشتر کمک کند.

کامیونیتی Omniglot: Best for Written Languages

کامیونیتی زبان انگلیسی omniglot یک انجمن زبان برای افزایش دانش و معلومات درباره زبان و بهبود روش‌های نوشتن است که در سال 1998 توسط سیمون آگر Simon Ager راه‌اندازی شد.

این کامیونیتی در سایتش امکان نوشتن متن و مقاله را برای زبان‌آموزان فراهم کرده و یکی از معدود انجمن‌های زبان است که روی writing و essay نوشتن تمرکز دارد، به همین خاطر اگر می‌خواهید برای دانشگاه اپلای کنید و یا مقاله‌نویسی برایتان اهمیت دارد، عضویت در این انجمن را جدی بگیرید.

انجمن زبان  Linguaholic: Best for Ease of Use

سومین کامیونیتی زبان انگلیسی پیشنهادی linguaholic است. این انجمن ادعا می‌کند که هر اطلاعاتی را به آن نیاز داشته باشید، در اختیارتان قرار داده و درباره موضوعات خاصی که کمتر درباره‌اش صحبت شده، برایتان داده جمع‌آوری کرده است.

تیم اصلی linguaholic ادعا دارند که زبان‌آموزان با عضویت در انجمنشان می‌توانند یک مسیر یادگیری روبه‌رشد را دنبال کرده و علاوه بر یادگیری قبلی، سطح زبانشان را نیز ارتقا دهند.

انجمن زبان Reddit: Best for Active Discussions

Reddit دیگر پیشنهاد ما برای علاقه‌مندان عضویت در کامیونیتی زبان انگلیسی است که برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان راه‌اندازی شده است. فرقی ندارد که سطح شما مبتدی یا پیشرفته باشد، در هر صورت این انجمن روی آموزش تمرکز کرده و موضوعات خاص را در اختیار زبان‌آموزان قرار خواهد داد.

انجمن زبان Reddit

در ضمن شما با عضویت در این کامیونیتی می‌توانید با تعداد زیادی از زبان‌آموزان ارتباط گرفته و برای تمرین speaking با آن‌ها پارتنر شوید. اعضای تیم reddit که عضو subredditها هستند، در پاسخگویی به سؤالات زبان در بخش‌های مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند.

کانال تلگرام لینگانو

بعد از معرفی 4 کامیونیتی زبان انگلیسی خارجی بیایید با یک انجمن داخلی هم آشنا شویم که بنیان‌گذاران و اعضایش ایرانی هستند و مشابه خودمان برای یادگیری زبان درس می‌خوانند.در این کانال تلگرامی که کاربران امکان تعامل و صحبت با یکدیگر را دارند، روزانه محتواهای آموزشی متنوعی گذاشته می‌شود. مثلاً به مناسبت 25 دسامبر یا همان شب کریسمس محتواهای کانال تلگرام لینگانو درباره کریسمس و برای تقویت مهارت reading بود. به این ترتیب در این انجمن زبان انگلیسی محتواهای متنوعی همگام با ترندهای روز برای تقویت هر چهار مهارت اصلی زبان گذاشته شده و اعضا می‌توانند سوالاتشان را پرسیده یا درباره آن باهم بحث داشته باشند.

کانال تلگرام لینگانو

سؤالات متداول

آیا لینگانو علاوه بر انجمن زبان انگلیسی، دوره‌های آموزشی هم دارد؟
بله لینگانو دوره جامع آموزش زبان انگلیسی، دوره مکالمه و آموزش زبان از طریق ویدئوهای یوتیوب هم دارد که می‌تواند برای بهبود سطح زبانتان از آن‌ها استفاده کنید.
عضویت در کانال تلگرامی لینگانو رایگان است؟
بله عضویت در کانال تلگرامی هزینه‌ای ندارد، تماشای ویدئوهای آموزش زبان یوتیوب هم بدون هزینه است؛ اما دوره‌ها و استفاده از پشتیبانی نیازمند پرداخت هزینه است.
چند کامیونیتی زبان انگلیسی دیگر معرفی می‎کنید؟
گروه‌های  Polyglot Club، WordReference و  Unilang از دیگر کامیونیتی‌های پرطرفدار زبان در سطح بین‌المللی هستند.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید