اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی

با این ۵ اپلیکیشن، تلفظ زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

فهرست مطالب

شاید تا ده یا پانزده سال پیش، بیشتر مردم برای یادگیری انگلیسی سراغ معلم خصوصی یا ثبت‌نام در کلاس‌های عمومی زبان می‌رفتند؛ اما چند سالی می‌شود که شکل و شمایل همه چیز تغییر کرده و بخشی از فضای اینترنت و انواع اپلیکیشن‌های موبایلی هم به مباحث آموزشی اختصاص یافتند. این روزها علاوه بر انواع دوره‌های آنلاین آموزش زبان، اپلیکیشن‌های مختلفی هم طراحی شده که زبان‌آموزان برای تمرین مکالمه، یادگیری و بهبود تلفظ صحیح کلمات از آن‌ها استفاده می‌کنند، بیایید در ادامه نگاهی کوتاه به لیست اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی داشته باشیم.

چگونه با اپلیکیشن‌ها، تلفظ خود را تقویت کنیم؟

احتمالاً اولین سؤالی که برایتان پیش آمده این است که اصلاً کاربرد اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی چیست و این برنامه‌ها چه کاربرد و مزایایی دارند؟!

اپ‌های آموزش زبان به طور کلی برای آموزش:

  •         گرامر و دستور زبان همراه با حل تمرین
  •         تمرین مکالمه و speaking
  •         یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید
  •         تمرین تلفظ صحیح کلمات همراه با معنی

طراحی شدند.

چگونه با اپلیکیشن‌ها، تلفظ خود را تقویت کنیم؟

در این مقاله ما قرار است به‌صورت اختصاصی چند اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی را فقط معرفی کرده و وارد دیگر حوزه‌ها نشویم. هرکدام از این برنامه‌ها همراه با آموزش و تمرین اختصاصی است و در ادامه برایتان آورده شده است، اولین پیشنهاد هم برنامه آموزش تلفظ FluentU است.

معرفی برنامه FluentU

برنامه FluentU از کلمه fluent در معنای روان صحبت کردن گرفته شده است. اگر در آزمون‌های زبان مانند آیلتس یا تافل شرکت کرده باشید، می‌دانید که علاوه بر استفاده از واژگان درست در قالب دستور زبانی صحیح، بخش مهمی از نمره شما به روان صحبت کردن و fluency اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:
تمرین کردن با پارتنر زبان چه تاثیری در یادگیری دارد؟

برنامه کاربردی FluentU برای استفاده هر زبان‌آموزی در هر سطحی مناسب است و در سیستم گوگل برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده است. اساس این اپلیکیشن کاربردی، آموزش تلفظ درست و اصولی کلمات بر اساس فیلم است تا بتوانید در بازه زمانی کوتاهی به تلفظ درست واژگان مسلط شده و در تمرین مکالمه از آن‌ها استفاده کنید.

معرفی برنامه FluentU

این برنامه را از Google play می‌توانید دانلود و نصب کرده و از آنجایی که محیط کاربری بسیار ساده و راحتی دارد، می‌توانید در هر شرایطی برای تمرین از آن استفاده کنید.

معرفی برنامه کاربردی Elsa Speak

دومین پیشنهاد اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی، برنامه‌ای به نام Elsa speak است که به‌صورت انحصاری برای تمرین تلفظ کلمات در مکالمه انگلیسی طراحی شده است. اپ پیشنهادی قرار است دقیقاً مانند کلاس زبان عمل کرده و علاوه بر آموزش صحیح هر واژه روی اشکالات مکالمه و ضعف‌های گفتاری زبان‌آموز نیز تمرکز دارد. مثلاً در ابتدای استفاده از اپ شما باید در آزمون اولیه  شرکت کنید که شامل خواندن ۱۳ جمله برای برنامه است تا بعد گذراندن آزمون، تعیین سطح شده و آموزشتان شروع شود.

معرفی برنامه کاربردی Elsa Speak

این برنامه قابل استفاده برای همه سطح زبان‌آموز است تا در هر درس بتوانید ۴ مهارت مهم

  •         تلفظ Pronunciation 
  •         شنیداری  Listening
  •         مکالمه  Conversation
  •         Syllable Stress

را تمرین کنید. در ضمن هوش مصنوعی استفاده شده در طراحی این اپ بسیار دقیق است و اگر اشتباهات تلفظی مانند اشتباه در تلفظ th یا ea داشته باشد، اپ به شما تذکر داده و خواهان اصلاح خواهد شد. به همین خاطر اگر می‌خواهید در آزمون‌های تافل یا آیلتس یا PTE شرکت کرده و نمره بسیار بالایی در بخش مکالمه بگیرید، برای تمرین مکالمه با تلفظ صحیح و استفاده درست از حروف اضافه و… حتماً از این اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
معرفی و نقد و بررسی اپلیکیشن ELSA، اپلیکیشنی برای تلفظ

برنامه Elsa speak نسخه رایگان محدود با پرداخت درون برنامه‌ای بعد از 5 درس دارد و مخصوص گوشی‌های اندرویدی طراحی شده است. برای تهیه نسخه پرو و شروع سایر درس‌ها هم باید هزینه نسبتا معقولی را بپردازید که اصلاً هم زیاد نیست.

معرفی اپ آموزشی  LearnEnglish Sounds Right 

سومین اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی برنامه‌ای به نام LearnEnglish Sounds Right  است که برای گوشی‌های اندرویدی و ios طراحی شده و استفاده از آن کاملاً رایگان است.

این اپلیکیشن را شورای فرهنگی بریتانیا طراحی و تولید کرده تا زبان‌آموزان در هر سطحی که هستند، از ابتدایی تا پیشرفته، بتوانند تلفظ صحیح واژه‌ها را به کمک اپ آموخته و در مکالماتشان به خوبی از کلمات مختلف استفاده کنند. البته تمرکز این اپ فقط بر روی تلفظ صحیح کلمات است و تمریناتش همین موضوع را شامل می‌شود، در نتیجه دیگر مهارت‌های زبان مانند کلمات جدید یا مکالمه را نمی‌توان با این برنامه تمرین کرد.

برنامه کاربردی تمرین تلفظ با italki

آخرین پیشنهاد اپلیکیشن تلفظ زبان انگلیسی برنامه به نام italki است. این برنامه فقط برای آموزش تلفظ درست کلمات نیست و با کمک آن می‌توان به خوبی روی مهارت مکالمه هم تمرکز کرد زیرا italki  برنامه یادگیری زبان به‌صورت آنلاین و پلتفرمی برای ارتباط با معلمان زبان انگلیسی در سراسر جهان است.

بیشتر بخوانید:
با این اپلیکیشن های مکالمه زبان انگلیسی به سطح بالاتری برسید

این اپ فوق‌العاده کاربردی و جذاب طراحی شده تا زبان‌آموز بتواند بر اساس علایق، سطح مهارت، سرعت یادگیری و هدفشان از یادگیری زبان  با کمک باتجربه‌ترین معلمان تجربه متفاوتی از آموزش داشته باشند. البته برنامه italki رایگان نیست و نیازمند پرداخت درون برنامه‌ای است که قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه داشته و شما را از تهیه دوره‌های گران‌قیمت و… بی‌نیاز می‎کند.

برنامه کاربردی تمرین تلفظ با italki

مزیت دیگر اپ italki در این است که شما برای تمرین می‌توانید پارتنرهایی از سراسر دنیا داشته باشید و همراه با آن‌ها تمرین کنید. ‏ در نهایت هم یادتان باشد اگر خودتان معلم زبان هستید، می‌توانید از این پلتفرم برای کسب درآمد دلاری و آموزش زبان به افرادی در سراسر جهان استفاده کنید.

سؤالات متداول

برنامه Elsa speak روی کدام لهجه تمرکز دارد؟
لهجه آموزشی در این برنامه آمریکن است و برای تمرین بریتیش و استرالیایی پیشنهاد نمی‌شود.
برای پرداخت اپلیکیشن های تلفظ زبان که رایگان نیستند، چه پیشنهادی دارید؟
می‌توانید از شرکت‌های واسطه مثل ایرانیکارت و تهران پیمنت یا دیگر صرافی‌های معتبر برای پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید؛ منتها یادتان باشد که هر انتقال وجهی ملزم به پرداخت کارمزد است.
آیا اپلیکیشن‌های تلفظ زبان به تمرین و لهجه زبان‌آموز نمره هم می‌دهند؟
بله تمامی اپلیکیشن‌ها بر اساس برگزاری آزمون تعیین سطح برای شروع، آزمون در پایان هر درس و امتیاز دادن به کاربر طراحی شدند.
آیا با کمک این اپ‌ها می‌توان برای مهارت speaking آزمون‌های زبان آماده شد؟
بله زیرا تمامی اپ‌های معرفی شده با بهترین سیستم هوش مصنوعی طراحی شدند تا اگر کوچک‌ترین اشکالی در نحوه تلفظ کلمات، فعل‌ها و حتی حروف اضافه و… داشتید، به شما تذکر دهند، به همین خاطر برای کسانی که نمره بالا در آزمون speaking می‌خواهند، پیشنهاد می‌شود..

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید