معرفی و نقد و بررسی اپلیکیشن ELSA، اپلیکیشنی برای تلفظ

فهرست مطالب

 

اپلیکیشن ELSA ابزاری عالی برای تمرین تلفظ است. Elsa یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که به کاربران کمک می‌کند تا مهارت‌های لهجه و تلفظ خود را بهبود بخشند. این اپلیکیشن در بیش از ۱۵۰ کشور مختلف در دسترس است و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است. در ادامه مقاله در وبلاگ لینگانو این اپلیکیشن را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

اپلیکیشن ELSA چیست؟

 

ELSA مخفف English Language Speech Assistant است. این اپلیکیشن، برنامه‌ای است که به تلفظ انگلیسی کمک می‌کند. مدیر عامل اپلیکیشن السا، Vu Van، پس از تحصیل در ایالات متحده تصمیم گرفت این برنامه را بسازد و متوجه شد که مردم به دلیل لهجه او در درک او مشکل دارند. 

این برنامه با کمک هوش مصنوعی و ویدیوهای انگلیسی زبانان بومی به شما کمک می‌کند لهجه آمریکایی خنثی را یاد بگیرید. تلفظ صحیح برای رسیدن به تسلط مهم است، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. این اپلیکیشن با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، به کاربران کمک می‌کند تا با تمرینات مختلف، لهجه و تلفظ خود را بهبود بخشند و با توجه به لهجه مادری کاربر، تمرینات مناسب برای آنها ارائه می‌دهد. السا همچنین با استفاده از فیدبک‌های صوتی، به کاربران نشان می‌دهد که چگونه باید صحبت کنند تا لهجه خود را بهبود بخشند.

 

چه نوع تمرین‌هایی در اپلیکیشن السا وجود دارد؟

 

تمرینات اپلیکیشن Elsa شامل تمرینات تلفظ، گوش دادن، صحبت کردن و تمرینات گرامری است. در تمرینات تلفظ، کاربران با تمرین کردن صداهای مختلف و تمرین کردن تلفظ درست، مهارت لهجه خود را بهبود می‌دهند. در تمرینات گوش دادن، کاربران با گوش دادن به مکالمات و داستان‌های گوناگون، با لهجه زبان مورد نظر آشنا می‌شوند و می‌توانند از طریق تمرین مستمر، لهجه خود را بهبود بخشند.

 

در تمرینات صحبت کردن، کاربران با تمرین کردن صحبت کردن با لهجه صحیح، مهارت لهجه خود را بهبود می‌دهند و در ارتباط با دیگران بهتر و روان‌تر صحبت می‌کنند. همچنین، تمرینات گرامری این اپلیکیشن، به کاربران کمک می‌کند تا با قواعد گرامری زبان انگلیسی آشنا شوند و بتوانند به درستی صحبت کنند.

اپلیکیشن Elsa همچنین قابلیت شخصی‌سازی دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا تمرینات خود را بر اساس نیازهای خود، تنظیم کنند. همچنین، این اپلیکیشن با داشتن بیش از ۲۵۰۰ کلمه و عبارت، به کاربران کمک می‌کند تا دایره لغات خود را افزایش دهند.

 

این اپلیکیشن برای چه کسانی مناسب است؟

 

ELSA Speak روی مبانی زبان انگلیسی مانند واژگان و گرامر تمرکز نمی‌کند. این اپلیکیشن منحصراً ابزاری برای کمک به بهبود تلفظ و گوش دادن است. السا یک برنامه مفید برای سخنرانان متوسط ​​تا پیشرفته است که از قبل درک خوبی از زبان دارند. همه ویدیوها و تمرین‌های تمرینی به زبان انگلیسی هستند، بنابراین افراد مبتدی تجربه چالش‌برانگیزتری خواهند داشت. از آنجایی که تصحیح تلفظ یک مهارت پیشرفته است، ما اپلیکیشن ELSA  را برای مبتدیان یا سطوح متوسط ​​پایین توصیه نمی‌کنیم.

 

آیا استفاده از اپلیکیشن ELSA هزینه دارد؟

 

برنامه السا نسخه رایگان را نیز ارائه می‌دهد، اما محدود است. گزینه های اشتراک مختلفی برای ELSA Pro وجود دارد. هزینه اشتراک یک ماهه ELSA Pro چیزی حدود ۱۱.۹۹ دلار است. در صورت خرید ماه‌های بیشتر در یک زمان، گزینه‌های ارزان‌تری نیز وجود دارد. می‌توانید اشتراک ۳ ماهه ۲۵.۹۹ دلار (۸.۶۶ دلار در ماه) یا اشتراک سالانه ۷۴.۹۹ دلار (۶.۲۵ دلار در ماه) دریافت کنید.

 

 

این قیمت‌ها با بسیاری از برنامه‌های زبان دیگر مانند Mondly و EnglishClass101 قابل مقایسه هستند. اگر به دنبال چیزی کمی ارزان تر هستید، می توانید MosaLingua را در نظر بگیرید. همچنین برخی از برنامه‌ها با محتوای رایگان زیادی مانند Duolingo و Clozemaster وجود دارد. با این حال، هیچ یک از این برنامه‌ها به طور خاص روی تلفظ تمرکز نمی‌کنند.

 

نسخه رایگان ۷ روزه اپلیکیشن السا 

 

اپلیکیشن Elsa یک آزمایش 7 روزه رایگان اشتراک Pro را ارائه میدهد. با استفاده آزمایشی، به تمام ویژگی‌هایی که برنامه ارائه می دهد، دسترسی دارید. همچنین این اپلیکیشن تخفیف هایی را به صورت مکرر ارائه می‌دهد. پس از ثبت نام برای یک حساب رایگان، آنها یک کوپن برای اشتراک ELSA Pro ایمیل خواهند کرد. آنها همچنین در تعطیلات خاص و جمعه سیاه تخفیف دارند. اپلیکیشن السا یک نسخه رایگان دارد که بسیاری از ویژگی هایی را که می توانید استفاده کنید محدود می‌کند. شما به چند درس دسترسی دارید، اما به هیچ یک از ابزارهای نسخه Pro، مانند تجزیه و تحلیل نمره صحبت کردن خود، دسترسی ندارید

 

نگاهی جزیی‌تر به اپلیکیشن Elsa

 

شروع به کار و ویژگی‌های شروع به کار در ELSA آسان است. شما اطلاعات اولیه خود را وارد کرده و آدرس ایمیل خود را تایید می‌کنید. هنگامی که حساب شما آماده شد، برنامه به شما این امکان را می‌دهد که در یک آزمون تعیین محل سریع شرکت کنید یا با یک درس شروع کنید. بهتر است در آزمون تعیین سطح شرکت کنید تا ELSA بداند که با چه سطحی باید به شما نمره دهد. آزمون آسان است و شامل گفتن چند جمله است تا برنامه بتواند سطح شما را تجزیه و تحلیل کند. پس از رسیدن به سطح خود، آماده شروع دروس هستید! بیایید به برخی از ویژگی هایی که این برنامه ارائه می‌دهد، نگاه کنیم.

 

 

ماژول‌های درسی در اپلیکیشن Elsa

 

برنامه السا مهارت‌ها یا ماژول‌ها را ارائه می‌دهد که بر صداها و گروه بندی صداهای مختلف تمرکز دارد. هر ماژول دارای ویدئوهایی است که توسط یک سخنران بومی آموزش داده شده است. آنها به شما نشان می‌دهند که چگونه شکل دهان و محل قرارگیری زبان را برای بیان صحیح صدا شکل دهید. سپس کلمات رایجی که از صدا استفاده می‌کنند را تمرین می‌کنید. تکرار به شما کمک می‌کند تا به تلفظ صحیح نزدیک شوید. 

 

هرچه جلوتر می‌روید، موضوعات درس‌ها جالب‌تر می‌شود. علاوه بر دروس، اپلیکیشن ELSA به طور مداوم محتوای جدیدی در مورد مهارت‌های زبانی مختلف اضافه می‌کند. برای مثال، درس‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا موضوعات رایج آیلتس و همچنین مهارت‌های سرگرم‌کننده مانند پیچاندن زبان و اصطلاحات رایج را تمرین کنید. موضوعات زیادی وجود دارد و شما می‌توانید آنچه را که می‌خواهید مطالعه کنید، مانند تجارت یا مسافرت، انتخاب کنید.

 

بازی در Elsa

 

 کلمه “بازی” کاملاً دقیق نیست، اما این نامی است که برنامه به تمرینات خود می‌دهد. انواع مختلفی از تمرین‌ها وجود دارد: تلفظ، لحن، گوش دادن، استرس کلمه، مکالمه و مکالمه ویدیویی. بیشتر تمرین‌ها از روش گوش دادن و تکرار استفاده می‌کنند و شما می‌توانید بازخورد خودکار دریافت کنید تا بدانید کلمه یا عبارت را درست تلفظ کرده‌اید یا خیر. اگرچه این تمرین‌ها واقعاً بازی نیستند، اما آنها می‌توانند برای یادگیری مفید باشند، به‌ویژه تمرین‌های لحن و گوش دادن.

 

بیشتر بخوانید:
فکر کردن به زبان انگلیسی؛ تکنیک جالب برای تقویت مکالمه 

 

تجربه کلی یادگیری در اپلیکیشن ELSA 

 

در السا درس‌ها سریع و کوتاه هستند، بنابراین می‌توانید به تعداد دلخواه یا تعداد کمی در روز آن‌ها را انجام دهید. حتی اگر همان مهارت را تمرین می‌کنید، تمرین‌های مختلف زیادی وجود دارد که می‌تواند به جذاب نگه داشتن آن کمک کند. ELSA Speak یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی نیست. برای تمرین تمام مهارت‌های مورد نیاز برای یادگیری یک زبان، باید در کلاس‌ها و دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنید یا علاوه بر ELSA از اپلیکیشن دیگری استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:
چگونه برای مصاحبه کاری انگلیسی آماده شویم؟

 

دوره جامع آکادمی لینگانو با به روزترین متدهای آموزشی در دنیا، زبان انگلیسی را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهد. در این دوره می‌توانید روی مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن خود تمرکز کنید. تعاملی بودن این دوره باعث می‌شود بتوانید تمرین‌های موجود در هر درس را حل کرده و اشکالات و سوالات خود را با مدرسان دوره به اشتراک بگذارید.

 

اپلیکیشن Elsa جای بهبود دارد! 

 

هنگام تنظیم حساب خود، می‌توانید زبان نمایش را به ۹ زبان مختلف تنظیم کنید. اما وقتی نوبت به درس‌ها می‌رسد، این واقعاً کمکی نمی‌کند. تمامی فیلم‌ها و درس‌ها کاملا به زبان انگلیسی و بدون زیرنویس می‌باشند. برخی از توضیحات در مورد شکل دهان و نحوه تشکیل کلمات بسیار پیچیده هستند، بنابراین باید از قبل سطح خوبی برای درک آنها داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:
با این اپلیکیشن های مکالمه زبان انگلیسی به سطح بالاتری برسید

 

حتی فرهنگ لغت به زبان انگلیسی است و هیچ ترجمه‌ای ارائه نمی‌دهد. شاید السا یکی از دقیق‌ترین برنامه‌ها برای ارائه بازخورد در تلفظ باشد، اما هنوز هم کامل نیست. به خصوص که تلفظ می تواند به کشور، منطقه و سایر عوامل فرهنگی بستگی داشته باشد. 

 

جایگزین‌ها و رقبای ELSA چه کسانی هستند؟

 

اپلیکیشن Elsa یک برنامه خوب برای تمرین تلفظ است، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد. Glossika، Speechling و Pimsleur همگی تمرکز زیادی بر تلفظ دارند. اگر راه‌های دیگری برای تمرین با یک سخنران انگلیسی می‌خواهید، می‌توانید با معلمان در کلاس‌های Verbling یا italki شرکت کنید. اگر می‌خواهید از برنامه دیگری برای تمرین مهارت‌های مرتبط با یادگیری زبان استفاده کنید، می‌توانید EnglishClass101 یا Babbel را امتحان کنید. 

 

 

 

سؤالات متداول (FAQ)

 

اپلیکیشن Elsa چیست؟

 

اپلیکیشن السا یک برنامه زبان انگلیسی است که به شما کمک می‌کند تا تلفظ صحیح انگلیسی را به دست آورید. انواع درس های ویدیویی و تمرین‌ها برای کمک به یادگیری شما وجود دارد.

 

 آیا ELSA Speak رایگان است؟ 

 

برنامه Elsa یک نسخه رایگان ارائه می‌دهد که دسترسی محدود به درس‌ها را دارد. اگر می‌خواهید به تمام محتواها و تمرین‌های تمرینی دسترسی داشته باشید، می‌توانید با ۱۱.۹۹ دلار در ماه مشترک ELSA Speak Pro شوید. 

 

آیا اپلیکیشن ELSA مفید است؟

 

اپلیکیشن السا یک برنامه خوب برای تمرین تلفظ انگلیسی آمریکایی است. این برنامه دارای درس ها و تمرین‌های زیادی است که به شما نشان می‌دهد چگونه تلفظ خود را کامل کنید. این برنامه به یادگیری عمومی زبان انگلیسی مانند گرامر و واژگان کمکی نمی‌کند.

 

 اپلیکیشن ELSA Speak آمریکایی است یا انگلیسی؟ 

 

اپلیکیشن Elsa لهجه آمریکایی خنثی را آموزش می‌دهد. معلمانی که در ویدیوها هستند لهجه آمریکایی دارند. در حال حاضر، ELSA Speak تلفظ انگلیسی بریتانیایی را آموزش نمی‌دهد.

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید