یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب

انگلیسی زبان غالب دنیا است و هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند. افرادی که زبان انگلیسی خوبی دارند نسبت به کسانی که مهارت انگلیسی ضعیفی دارند، برتری های جدی دارند و این مزایا با گذشت زمان بیشتر می‌شود. اگر انگلیسی شما ضعیف است، بهتر است همین الان شروع به بهبود زبان انگلیسی خود کنید! در این مقاله از وبلاگ لینگانو قصد داریم به مزایای یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم. 

هر چه زبان انگلیسی قوی‌تر، درآمد بیشتر!

از فواید یادگیری زبان انگلیسی، افزایش درآمد است. اگر انگلیسی شما خوب باشد، برای فرصت‌های شغلی بیشتر و دستمزد بالاتر واجد شرایط هستید. اگر به هر سایت کاریابی مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر مشاغل به تسلط خوب به زبان انگلیسی نیاز دارند. اگر همه چیز برابر باشد، افرادی که انگلیسی خوب دارند بیشتر از کسانی که انگلیسی ضعیفی دارند، درآمد دارند.

حتی اگر به دنبال شغل نیستید، تسلط خوب به زبان انگلیسی همچنان از نظر مالی برای شما مفید است. به عنوان مثال، اگر شما یک فریلنسر هستید که می توانید به خوبی انگلیسی بنویسید، می‌توانید خدمات خود را از طریق سایت های فریلنسری بین المللی مانند Fiverr یا Upwork به جای سایت‌های داخلی بفروشید. به این ترتیب مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنید، کار بیشتری دریافت می‌کنید و درآمد بیشتری کسب می کنید!

یا ممکن است شما یک یوتیوبر معروف باشید و یا قصد داشته باشید یک کانال یوتیوبی جدید راه بندازید. در چنین شرایطی مسلما اگر بتوانید به زبان انگلیسی در ویدیوهای خود صحبت کنید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. در نتیجه تعداد بازدید و نرخ تبلیغ شما بالاتر خواهد رفت.

گزینه‌های شغلی بیشتر می‌خواهید؟ انگلیسی را دریابید!

آموزش زبان انگلیسی فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد می‌کند. با مهارت‌های مناسب انگلیسی، ممکن است بتوانید معلم زبان انگلیسی، معلم خصوصی زبان انگلیسی، راهنمای تور یا مترجم شوید. شما می‌توانید یکی از این مشاغل را در کنار کار خود انتخاب کنید، یا می‌توانید آن را راه اصلی کسب درآمد خود کنید.

 

بیشتر بخوانید:
۱۳ توصیه برای بهبود لهجه آمریکایی  

 

حتی لازم نیست انگلیسی شما برای واجد شرایط بودن برای این مشاغل عالی باشد. گاهی اوقات داشتن مهارت‌های انگلیسی کمی بالاتر از حد متوسط کافی است. حتی اگر زبان انگلیسی شما چندان عالی نباشد، همچنان می‎توانید انگلیسی را به کودکان آموزش دهید.حتی اگر انگلیسی را با لهجه صحبت می‌کنید، باز هم می‌توانید راهنمای تور باشید. شاید انگلیسی نوشتاری شما کامل نباشد، اما می‌توانید انگلیسی را به زبان فارسی ترجمه کنید. فقط باید اطمینان حاصل کنید که انگلیسی شما بالاتر از حد متوسط است.

آیا با زبان انگلیسی آشنایی دارید اما نمی‌دانید چگونه از آن در مکالمات خود استفاده کنید؟ ما در دوره حرفه‌ای مکالمه لینگانو تمام تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان نیتیو را آموزش می‌دهیم. برای ثبت نام کلیک کنید.

دوره مکالمه حرفه‌ای

 

دسترسی به دانش و اطلاعات بیشتر با یادگیری زبان انگلیسی

 

امروز می‌توانید تقریباً در مورد هر چیزی اطلاعات پیدا کنید. کتاب‌ها، مقالات، فیلم‌ها، برنامه‌های صوتی، دوره‌های آنلاین و پادکست ها در مورد هر موضوعی که قابل تصور است، وجود هستند. اما نکته اینجاست که این اطلاعات  بیشتر به زبان انگلیسی است. بنابراین اگر قادر به خواندن یا گوش دادن به زبان انگلیسی به خوبی نیستید، تنها به مقدار محدودی از اطلاعات دسترسی دارید.

 

 

برای مثال اگر شغل شما طوری باشد که باید با کامپیوتر و اینترنت کار کنید، به احتمال زیاد برایتان پیش آمده است که برای یادگیری یک نرم‌افزار یا اشکال به وجود آمده در آن در اینترنت جستجو کنید. اغلب پیدا کردن اطلاعات مفید در مورد این مباحث در زبان فارسی دشوار است. اما اگر به جای آن به زبان انگلیسی جستجو کنید، کار بسیار ساده‌تر می‌شود؛ زیرا اطلاعات زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد. اگر مهارت های خواندن و شنیدن انگلیسی خوبی دارید، در یک مزیت بزرگ قرار دارید. شما به منبع عظیمی از دانش دسترسی دارید.

 

یادگیری زبان انگلیسی راهی برای ارتباط جهانی

 

اگر انگلیسی شما خوب باشد، می‌توانید با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. این در شرایط مختلف مفید خواهد بود. برای مثال اگر از برخی از خدمات و سایت‌های خارجی مانند برخی بروکرها و صرافی‌ها استفاده می‌کنید، اگر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید، در صورت بروز مشکل به راحتی با پشتیبانی ارتباط برقرار می‌کنید و یا تیکت می‌زنید. متأسفانه، بسیاری از مردم با این خدمات راحت نیستند؛ زیرا نمی توانند به خوبی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

 

یادگیری زبان انگلیسی مسافرت را نیز راحت می‌کند!

 

آیا از بازدید از کشورهای جدید لذت می‌برید؟ آیا شغل شما شامل سفر به خارج از کشور است؟ اگر چنین است، یادگیری زبان انگلیسی زندگی سفر شما را آسان‌تر می‌کند. انگلیسی رایج‌ترین زبان انگلیسی است. اینزبان در واقع محبوب ترین “زبان دوم” است. اکثر مردم ترجیح می‌دهند بعد از زبان مادری خود انگلیسی را یاد بگیرند. در بسیاری از کشورها، این یک درس اجباری در مدرسه است.

 

این بدان معناست که وقتی در خارج از کشور هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که فردی را بیابید که انگلیسی می‌داند تا کسی که چینی ماندارین یا اسپانیایی می‌داند.این باعث می شود انگلیسی مفیدترین زبان برای یادگیری باشد. اگر مکالمه انگلیسی شما خوب است، می توانید بدون نگرانی در مورد موانع زبانی، به خارج از کشور سفر کنید. شما می‌توانید بدون استفاده از زبان اشاره یا برنامه‌های ترجمه با اطمینان با خارجی‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

از کتاب‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی لذت ببرید

 

فرهنگ‌های انگلیسی زبان آثار خلاقانه بسیاری را در اشکال مختلف مانند کتاب، فیلم و برنامه های تلویزیونی تولید کرده اند. اگر درک خوبی از زبان انگلیسی دارید، می‌توانید از این خلاقیت‌ها به زبان اصلی آنها یعنی انگلیسی لذت ببرید. اکنون ممکن است فکر کنید، “چرا وقتی می‌توانم از نسخه‌های ترجمه شده لذت ببرم، به نسخه‌های اصلی رجوع کنم؟”

 

در پاسخ باید بگوییم متأسفانه آثار ترجمه شده دو مشکل دارد. مشکل اول در دسترس بودن است. متأسفانه، بسیاری از آثار خلاقانه به زبان خارجی، به ویژه آنهایی که محبوبیت کمتری دارند، در دسترس نیستند. اما اگر انگلیسی را خوب می فهمید، این مشکلی نخواهد بود. شما فقط می‌توانید مستقیماً به سراغ منابع اصلی بروید.

 

خوب است که بتوانید از چیزها به شکل اصلی خود لذت ببرید. برای مثال اگر طرفدار سری هری پاتر باشید قطعا می‌دانید که خواندن کتاب‌های هری پاتر به زبان انگلیسی، بسیار لذت‌بخش‌تر از خواندن ترجمه آن است. بنابراین اگر در یادگیری زبان انگلیسی کوتاهی نکنید، می‌توانید از تمامی منابع به زبان انگلیسی لذت بیشتری ببرید.

مشکل شماره دوم از دست دادن معنی جملات و کلمات است. هیچ دو زبانی برابر نیستند. وقتی چیزی به زبان دیگری ترجمه می‌شود، مهم نیست مترجم چقدر خوب باشد، معنای آن از بین می‌رود. گاهی اوقات این به دلیل ترجمه ضعیف است. گاهی اوقات به دلیل تفاوت‌های خاص بین این دو زبان یا به دلیل برخی ویژگی‍‌های منحصر به فرد انگلیسی است. به عنوان مثال، این جوک‌های بازی با کلمات را در نظر بگیرید:

 

؟How do you count cows

.With a cowculator

 

؟What do you call a bee that can’t make up its mind

.A maybe

 

ترجمه این جوک‌ها غیرممکن است. برای فهمیدن آن‌ها باید آنها را به زبان انگلیسی بخوانید!

 

 

آمادگی ذهنی با یادگیری زبانان گلیسی

این ممکن است نادیده گرفته‌ترین مزیت یادگیری زبان انگلیسی باشد. درست مانند اینکه بدن شما برای تناسب اندام به ورزش نیاز دارد، مغز شما نیز برای تیز و سالم ماندن به ورزش ذهنی نیاز دارد. بر اساس بسیاری از مطالعات تحقیقاتی، یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری) مزایای زیادی برای ظرفیت ذهنی شما دارد. در زیر چند نمونه وجود دارد:

  • افرادی که به دو یا چند زبان صحبت می‌کنند نسبت به افرادی که به یک زبان صحبت می‌کنند دیرتر علائم بیماری آلزایمر را نشان می‌دهند.
  • نوزادانی که در خانه‌های دوزبانه رشد می‌کنند، بهتر با تغییرات محیطی سازگار می‌شوند.
  • دوزبانه‌ها در جابجایی بین دو کار بهتر از تک زبانه‌ها هستند (به لطف تمرین جابجایی بین دو زبان).
  • احتمال بهبودی در افراد دوزبانه از سکته مغزی بیشتر از افراد تک زبانه است. (سکته مغزی مرگ سلول‌های مغزی است که در اثر کمبود جریان خون در مغز ایجاد می‌شود.)

شواهد واضح است: دوزبانه بودن در طول زندگی مفید است، از نوزادی تا بزرگسالی تا پیری. مهم نیست چند سال دارید، مغز شما از چالش و تحریک یادگیری زبان انگلیسی سود زیادی خواهد برد.

 

بیشتر بخوانید:

 

سخن پایانی

امروزه ارتباط افراد از نقاط مختلف جهان با یکدیگر رایج است و اغلب، زبانی که استفاده می‌کنند، انگلیسی خواهد بود. اگرچه چین در مسیر شکست دادن ایالات متحده و تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور جهان است، اما یادگیری زبان انگلیسی از یادگیری چینی ماندارین یا هر زبان دیگری سودمندتر است. این امر به این دلیل است که زبان انگلیسی در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما ریشه دوانده است. خیلی دیر است که زبان دیگری جایگزین آن شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید زبان انگلیسی شما نیاز به بهبود دارد، منتظر چه چیزی هستید؟ شروع به یادگیری زبان انگلیسی خود کنید تا بتوانید از بسیاری از مزایای اجتماعی، مالی و سبک زندگی بهره مند شوید. 

 

اگر نیاز به کمک و راهنمایی دارید، ما در دوره جامع زبان لینگانو همراه شما هستیم. در این دوره می‌توانید روی هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن و همینطور گرامر و واژگان خود کار کنید. استفاده از تکنیک‌های به روز آموزشی توسط استادان مجرب دوره و همچنین تعاملی بودن دوره باعث می‌شود پیشرفت چشمگیری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید