تقویت مهارت رایتینگ

چگونه رایتینگ انگلیسی خود را بهبود بخشیم؛ معرفی ۴ روش موثر

فهرست مطالب

مهارت رایتینگ یکی از مهارت‌های اساسی زبان انگلیسی است. این مهارت به شما اجازه می‌دهد تا با دقت و صحت بالا، ایده‌های خود را به صورت کتبی ارائه دهید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. بنابراین تقویت مهارت رایتینگ انگلیسی بسیار مهم است. اگر به دنبال روش‌هایی برای تقویت رایتینگ خود هستید، حتما تا پایان این مقاله از وبلاگ لینگانو، همراه ما باشید. در ادامه، به برخی از اهمیت‌های مهارت رایتینگ در انگلیسی پرداخته می‌پردازیم و ۴ روش موثر در بهبود آن را عنوان می‌کنیم.

 

اهمیت مهارت رایتینگ انگلیسی در چیست؟

قبل از شروع به معرفی روش‌ها، ابتدا بیایید نگاهی به اهمیت مهارت نوشتاری در انگلیسی بیندازیم؟ اصلا چرا باید بتوانیم به انگلیسی بنویسیم؟ سوال خوبی است. فرض کنید در یکی از دانشگاه‌های خارجی پذیرش گرفته‌اید و درخواست حمایت مالی از آن دانشگاه را دارید. سپس دانشگاه از شما می‌خواهد تا در یک ایمیل، توضیح دهید که چرا باید درخواست شما را قبول کند. آیا مهارت نوشتاری شما در حدی قابل قبول است که بتوانید توضیحات لازم را بنویسید؟

مثال دیگر اینکه فرض کنید شما در حال استفاده از سرویس‌ها و خدمات یک سایت و شرکت خارجی هستید، هنگام کار کردن با سایت، با مشکلی مواجه شده‌اید و قصد تیکت زدن و ارتباط به پشتیبانی را دارید. آیا آن‌قدر در نوشتار انگلیسی خود مهارت دارید که بتوانید این کار را کنید؟این‌ها نمونه‌های عادی در زندگی برای کسانی که با زبان انگلیسی سر و کار دارند، است. برخی دیگر از دلایل اهمیت تقویت مهارت رایتینگ انگلیسی نیز شامل موارد زیر است.

 

 

ارتباط با دیگران

 

مهارت رایتینگ به شما اجازه می‌دهد که با دیگران به صورت کتبی ارتباط برقرار کنید، بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی داشته باشید. این مهارت برای کسانی که در سفر هستند، یا در موقعیت‌هایی که نمی‌توانند حضور فیزیکی داشته باشند، بسیار مفید است.

 

توانایی ارائه ایده‌ها

 

در محیط کار، مهارت رایتینگ به شما اجازه می‌دهد تا ایده‌های خود را به صورت کتبی ارائه دهید. این می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک نخبه در شغل خود شناخته شوید.

 

بهبود تفکر و تحلیل

 

نوشتن به شما کمک می‌کند تا بهترین روش برای بیان ایده‌های خود را پیدا کنید. این فرآیند باعث می‌شود تا تفکر و تحلیل شما بهبود یابد و در نتیجه، بهترین ایده‌های خود را پیدا کنید.

 

بهبود مهارت‌های زبانی

 

مهارت رایتینگ به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. با نوشتن، شما می‌توانید مهارت‌های گرامر، نوشتاری و واژگان خود را بهبود بخشید.

 

بهبود توانایی تفکر خلاق

 

نوشتن به شما کمک می‌کند تا توانایی تفکر خلاق خود را بهبود بخشید. با نوشتن، شما می‌توانید بهترین روش برای بیان ایده‌های خود را پیدا کنید و از توانایی تفکر خلاق خود بهره ببرید.حالا که از اهمیت مهارت رایتینگ آگاه شدیم، بیایید در مورد روش‌های موثر در تقویت آن صحبت کنیم. در ادامه، چهار راه برای بهبود زبان نوشتاری انگلیسی را معرفی کردیم. زودتر بگویم که دو مورد اول مهم‌ترین هستند. پس بیایید شروع کنیم.

 

 به زبان انگلیسی بخوانید


این اولین کاری است که باید انجام دهید. اگر می‌خواهید انگلیسی را خوب بنویسید، باید زیاد به زبان انگلیسی بخوانید. فقط کمی خواندن هر از گاهی و برای چند هفته کافی نیست. خواندن شما باید پیوسته و مداوم باشد. این بدان معناست که شما باید روال خود را تنظیم کنید تا بتوانید هر روز به زبان انگلیسی بخوانید. صادقانه بگوییم که تصمیم‎‌گیری در این مورد با شما نیست. بهبود نوشتن بدون مطالعه زیاد غیرممکن است! 

 

چگونه خواندن، باعث تقویت مهارت رایتینگ شما می‌شود؟

 

 اول از همه، خواندن، دایره لغات شما را افزایش می‌دهد. بدون دایره لغات قوی، نوشتار انگلیسی خوب غیرممکن است. تصور کنید که مجبور هستید یک مقاله انگلیسی با عنوان “بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن” بدون دانستن معادل انگلیسی کلماتی مانند کالری، اشتها، تغذیه و غیره بنویسید. سخت خواهد شد. مهمتر از آن، خواندن به شما کمک می‌کند طوری بنویسید که با قواعد گرامری مطابقت داشته باشد. دلیل اینکه افراد غیر بومی اشتباهات نوشتاری زیادی مرتکب می‌شوند این است که آنها به اندازه کافی برای “تصحیح” نوشتار انگلیسی خود، مهارت ندارند هر چه بیشتر بخوانید، بیشتر در معرض استفاده صحیح از کلمات و قواعد قرار می‌گیرید. بنابراین اگر می خواهید صحیح بنویسید، زمان بیشتری را صرف خواندن انگلیسی کنید.

 

چرا به جای آن گرامر مطالعه نکنیم؟

 

اکنون ممکن است از خود بپرسید: “اگر من بخواهم انگلیسی دستوری بنویسم، آیا مطالعه قوانین گرامری سریعتر نیست؟” نه، شما نمی‌توانید خواندن را با مطالعه گرامر جایگزین کنید. زبان انگلیسی دارای ظرافت‌های زیادی است، مانند قوانین یا جزئیاتی که توضیح آنها پیچیده یا دشوار است. درک این ظرافت‌ها با مطالعه گرامر دشوار است.

 

بگذارید مثالی بزنیم. کلمات say، speak، tell و talk را در نظر بگیرید. برای یک مبتدی، تفاوت بین این کلمات، ظریف و گیج کننده است. آموزش دادن این تمایزات به کسی تنها از طریق توضیح دشوار است. بهترین راه برای تسلط بر این کلمات این است که زیاد بخوانید تا نمونه‌های استفاده بی‌شماری را ببینید. به همین دلیل است که خواندن غیر قابل جایگزینی است.

 

بیشتر بخوانید:

 

همچنین، زبان انگلیسی دارای ناهنجاری های زیادی مثل چیزهایی که به نظر می‌رسد از قوانین خاصی پیروی نمی‌کنند، است. این استثناها را نمی‌توان با به خاطر سپردن قوانین یاد گرفت؛ زیرا به نظر می رسد با قوانین در تضاد هستند. بهترین راه برای یادگیری آنها در معرض آن‌ها قرار گرفتن است.

 

چه نوع مطالبی را باید بخوانید؟

 

اگر می خواهید خوب بنویسید، باید مطالبی بخوانید که کیفیت آنها خوب باشد. اگر مطلبی را بخوانید که پر از اشتباه است، تاثیر منفی بر زبان انگلیسی نوشتاری شما خواهد داشت. کتاب‌ها گزینه جذابی برای خواندن هستند. از نظر کیفیت، کتاب‌ها نسبت به محتوای وب برتری دارند. بیشتر کتاب‌ها قبل از انتشار توسط ویراستاران حرفه‌ای با دقت بررسی می‌شوند، بنابراین اشتباهات گرامری بسیار کمی دارند.

 

در مقابل، نوشته‌هایی که به صورت آنلاین پیدا می‌کنید مثل مقالات وب، پست‌های فیس‌بوک و تابلوهای پیام معمولا حاوی کلمات غلط املایی، استفاده نادرست از کلمات، ساخت جملات ضعیف و اشتباهات گرامری است. سخنرانان بومی نیز اشتباهات گرامری مرتکب می‌شوند، به خصوص وقتی مطالب آنلاین می‌نویسند. به همین دلیل است که خواندن کتاب بهترین راه برای قرار گرفتن در معرض کیفیت نوشتن به زبان انگلیسی است.برای پیشنهاد کتاب، مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

 

تقلید را تمرین کنید

 

اگرچه خواندن عالی است، اما یک فعالیت “منفعل” است؛ یعنی راهی آهسته برای تقویت مهارت رایتینگ انگلیسی شما. اگر می‌خواهید سریع‌تر پیشرفت کنید، باید مهارت‌های نوشتاری خود را «فعالانه» تمرین کنید. اما چگونه باید تمرین کرد؟ آیا باید در مورد یک موضوع تصادفی به انگلیسی بنویسید؟ آیا باید شروع به نوشتن یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی کنید؟ همه این تمرینات نوشتن می تواند مفید باشد، اما یک ایده بهتر وجود دارد.

 

مشکل نوشتن انگلیسی به تنهایی این است که اگر اشتباه کنید، راهی برای اصلاح آنها وجود ندارد. و اگر این اشتباهات را مرتباً تکرار کنید، تبدیل به عادت‌هایی می‌شوند که ترک کردنشان سخت است. علاوه بر این، وقتی چیزی را خودتان می نویسید، فقط از کلماتی که می‌دانید، استفاده می‌کنید. بنابراین دایره واژگان نوشتاری شما را افزایش نمی‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:
روش یادگیری کلمات انگلیسی + لیست کلمات پرکاربرد

 

به این دلایل، نوشتن تصادفی ممکن است بهترین تمرین برای مبتدیان نباشد. روش بهتر، روش تقلید خواهد بود. این روشی برای یادگیری نوشتن انگلیسی با “کپی کردن” نوشته‌های یک انگلیسی زبان مادری است. این تمرین به شما آموزش می‌دهد که مانند یک بومی بنویسید. همچنین دایره واژگان نوشتاری شما را گسترش می‌دهد.

 

این کار نوشتن شما را سریعتر از هر چیز دیگری بهبود می بخشد! می‌دانیم که برای مشاهده بهبود نیاز به زمان است. پس فقط با یک هفته تمرین کردن و انتظار نداشته باشید نویسنده خوبی شوید. حداقل به مدت دو ماه یا تا زمانی که از مهارت‌های نوشتاری خود راضی باشید، به طور منظم تمرین کنید.می‌توانید با کپی کردن متن کتاب انگلیسی که می‌خوانید، تمرین کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، کتاب‌ها نسبت به سایر مواد، نوشتار بهتری دارند، بنابراین برای تمرین تقلید عالی هستند.

 

آزادانه بنویسید

 

بعد از اینکه زمان زیادی را صرف تمرین تقلید کردید، دیگر نباید اشتباهات نوشتاری آشکاری داشته باشید و نوشته شما باید کاملاً قابل درک باشد. در این سطح، می توانید کاری چالش برانگیز تر انجام دهید. اکنون می‌توانید نوشتن انگلیسی را با کلمات خود بدون کپی کردن کسی تمرین کنید. بدیهی است که این کار سخت‌تر از تقلید خواهد بود.

 

در حالی که تقلید، مهارت‌های اساسی مانند ساختار جمله و واژگان را بهبود می‌بخشد، نوشتن آزادانه مهارت‌های سطح بالایی مانند انتخاب کلمه مناسب برای انتقال ایده‌ها و جریان سازمان دادن به نکات خود به شیوه‌ای منطقی را توسعه می‌دهد. این مهارت‌های پیشرفته را نمی توان آموزش داد. فقط با تمرین می‌توانید آنها را تقویت کنید.

 

بیشتر بخوانید:
کدام سایت ها برای چک کردن گرامر انگلیسی مناسب‌اند؟

 

و نوشتن آزادانه بهترین تمرین برای آن است. اینکه چگونه نوشتن آزادامه را به زندگی خود اضافه کنید، به خودتان بستگی دارد. اگر جدی هستید، می توانید آن را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید ۵ روز در هفته تقلید را تمرین کنید و ۲ روز در هفته نوشتن رایگان را تمرین کنید.

 

در طول تمرین نوشتن آزاد، می‌توانید در مورد هر چیزی که می‌خواهید بنویسید: فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی یا کتاب‌های مورد علاقه‌تان و چرا آنها را دوست دارید. بیوگرافی کوتاهی از خودتان و موضوعات مختلف. از طرف دیگر، می‌توانید به وب‌سایت‌های گفتگوی انگلیسی مانند Reddit یا گروه‌های فیسبوک مرتبط با علایق خود بپیوندید.

 

این راه تعاملی تر از نوشتن چیزی است که فقط خودتان آن را خواهید دید. وقتی در این سایت‌ها هستید، فقط منفعلانه مطالعه نکنید. در بحث ها شرکت کنید. نظرات خود را به اشتراک بگذارید و چیزی بنویسید! هر چه بیشتر بنویسید، بیان شما بهتر خواهد شد. 

 

صحبتی با مبتدیان

 

پیشنهاد نوشتن آزادانه برای افراد متوسط و بالاتر مناسب است. اما اگر مبتدی هستید، آزادانه نوشتن ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. زیرا در این مرحله انگلیسی نوشتاری شما با زبان مادری کاملاً متفاوت است. اگر اکنون نوشتن با کلمات خود را تمرین کنید، اشتباهات فاحش زیادی مرتکب خواهید شد و نوشته شما نامفهوم خواهد بود. 

 

بیشتر بخوانید:
مکالمات انگلیسی رایگان را از کجا پیدا کنیم؟

 

با گذشت زمان، ممکن است بتوانید سریع بنویسید، اما نوشته شما شبیه نویسندگان بومی نخواهد بود. بنابراین اگر انگلیسی نوشتاری شما ضعیف است، نوشتن ازادانه را تمرین نکنید. دو فعالیت اول یعنی خواندن و تمرین تقلید را انجام دهید. هنگامی که رایتینگ شما بهتر شد، می‌توانید شروع به نوشتن با کلمات خود کنید.

 

راهنمای نوشتار خاص

 

اگر پیشنهادات قبلی را اعمال کنید، نوشته شما برای ارتباطات روزمره مانند نوشتن ایمیل، گپ زدن با پشتیبانی مشتری یا به اشتراک گذاشتن افکار خود به صورت آنلاین به اندازه کافی خوب خواهد بود. با این حال، اگر نیاز به تولید نوشتار با کیفیت بالا دارید، به کار بیشتری نیاز دارد. بنابراین از خود بپرسید، آیا نیازی به تولید این نوع نوشته‌های حرفه ای دارید؟

 

آگهی ها، پیشنهادات تجاری، راهنمای محصول یا دستورالعمل، خبرنامه های شرکت، مقالات پژوهشی یا علمی، مقالات آکادمیک و… اگر چنین است، باید کتاب‌های مربوط به نوشتن را بخوانید. در Amazon.com، کتاب هایی وجود دارد که نحوه نوشتن انگلیسی را به خوبی آموزش می‌دهد. می‌توانید نسخه‌های دیجیتالی را خریداری کرده و در گوشی خود بخوانید.

 

بیشتر بخوانید:

 

این کتاب‌ها می‌توانند مفاهیم مهمی مانند نقطه‌گذاری، حروف بزرگ، توافق فاعل و فعل، و همچنین نکات نوشتاری مفیدی را به شما آموزش دهند، مانند اینکه چگونه نوشته خود را آسان کنید، چگونه ایده‌های خود را به یاد ماندنی کنید و غیره.

 

و اگر نیاز به یادگیری نوع خاصی از نوشتن برای حرفه خود دارید، کتاب هایی نیز برای آن وجود دارد. برای مثال، اگر شما یک بازاریاب یا صاحب محصول هستید، از کتاب‌هایی در زمینه کپی‌رایتینگ سود خواهید برد که نحوه نوشتن تبلیغات پولساز و توضیحات محصول را آموزش می‌دهند. همچنین کتاب هایی در مورد نوشتن مقالات پژوهشی، داستانی و سایر تلاش های نویسندگی وجود دارد. خواندن این کتاب ها و به کارگیری پیشنهادات آنها، نوشته شما را به سطح بالاتری می برد!

 

سخن پایانی

 

ما در این مقاله چهار راه برای تقویت مهارت رایتینگ انگلیسی مورد بحث قرار داده ایم: خواندن تقلید کردن، آزادانه نوشتن و راهنمای نوشتار خاص. اکنون ممکن است فکر کنید، “اگر لازم باشد زمانی را برای بهبود مهارت های دیگر مانند انگلیسی گفتاری خود صرف کنم، چه؟ چگونه باید برای انجام همه این کارها وقت پیدا کنم؟» نگران نباشید لازم نیست هر چهار فعالیت را انجام دهید. اگر فقط می‌خواهید مهارت رایتینگ خود را برای ارتباط روزمره تقویت کنید، روی دو فعالیت اول تمرکز کنید. آنها برای دانش آموزان در تمام سطوح تاثیرگذارترین و مفیدترین هستند. به این ترتیب، همه چیز را ساده نگه می‌دارید و خودتان را تحت فشار قرار نمی‌دهید. اکثر مردم به انگلیسی نوشتاری کامل نیاز ندارند. بنابراین به جای صرف ساعت‌های بی‌شماری برای بهبود مهارت‌های نوشتاری انگلیسی خود، فقط در این مورد معتدل باشید تا برای کارهای دیگر وقت داشته باشید.

 

با این حال، اگر حرفه شما شامل نوشتن انگلیسی حرفه‌ای است، احتمالاً باید فعالیت های شماره ۳ و ۴ را نیز به روال خود اضافه کنید. شما باید سخت تر از بقیه کار کنید، اما این چیزی است که برای مهارت در نوشتن انگلیسی لازم است. 

 

اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، نوشتن و صحبت کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید