مکالمه عبارات و اصطلاحات

۳ قدم مهم در یادگیری زبان انگلیسی

فهرست مطالب

بیشتر آموزشگاه‌ها روش و رویکرد خودشون را به زبان آموزان تحمیل می کنند، ولی ما در این ویدیو سعی کرده ایم تا شما بر اساس سطح زبان و توانایی هایی که دارید مسیر یادگیری خودتان را طراحی کنید و با آن مسیر به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.


 


قدم اول برای شروع یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

مطمئنا اولین مرحله برای شروع یادگیری زبان انگلیسی لغات یا همان Vocabulary است.شما با دانستن لغات ساده و ابتدایی هم می توانید درخواست خود را از دیگران به صورت تک کلمه ای و با استفاده از لحن خاص انجام دهید. مثلاً شما با دانستن کلمه Water می توانید در رستوران یا جاهای دیگر درخواست آب کنید بدون اینکه جمله سازی و گرامر زبان انگلیسی را بلد باشید.
پس یادگیری لغات اولین قدم برای شروع یادگیری زبان انگلیسی است.

در قدم اول برای افزایش دایره لغات باید چه کاری انجام دهیم؟

اگر در سطح beginner یا همان مبتدی هستید نیاز به منبع ندارید. فقط کافی است آموزش لغات زبان انگلیسی را در بستری شروع کنید که به آن علاقه دارید به طور مثال کسانی که به موضوع گیم و بازی های کامپیوتری علاقه دارند، می توانند آموزش لغات را از همین بستر شروع کنند. کسانی که به بازی های کامپیوتری علاقه دارند بعد از مدتی معنای کلماتی مانند Run, shoot, Fire را می‌فهمند.
بعضی کلمات نیز در انگلیسی با زبان فارسی مشترک هستند یا تلفظ و معنای نزدیک به هم دارند مانند: Taxi , surprise, Sandwich که این کلمات نیازی یادگیری ندارند.

 

قدم دوم برای یادگیری زبان انگلیسی

مرحله دوم یادگیری زبان انگلیسی برای کسانی است که در سطح متوسط یا Intermediate قرار دارند. این افراد برای برقراری ارتباط با بقیه، نیاز دارند تا با لغاتی که یاد گرفته اند جمله سازی کنند. برای جمله سازی ما نیاز به گرامر داریم، چیزی که خیلی ها آن را نادیده گرفته و می گویند حوصله سربر است.
اگر گرامر را به درستی یاد بگیرید هم می توانید جملاتی را که می شنوید و می خوانید بهتر متوجه شوید و هم با لغاتی که یاد گرفته اید جملات درستی تشکیل داده و اصولی صحبت بکنید. هرچند می توانید با در کنار هم قرار دادن لغات منظور خود را به بقیه برسانید ولی صحبت کردن شما بسیار بچگانه خواهد بود و برای صحبت کردن اصولی حتماً باید گرامر را یاد بگیرید.گرامر شامل خیلی چیزها می شود.

بیشتر بخوانید:
آشنایی با ۲۰ اصطلاح انگلیسی خرید پرکاربرد

اول با ساختار جمله آشنا می شوید دوم جایگاه کلمات را می شناسید که آیا آن کلمه فعل، فاعل یا قید است. با دانستن گرامر می توانید با در کنار هم قرار دادن درست کلمات اصولی جمله سازی کنیم.
پس شما در گام دوم، با یادگیری گرامر زبان انگلیسی، هم مفهوم جملات را به خوبی متوجه می شوید و هم به خوبی منظور خودتان را با جمله سازی درست و اصولی به مخاطب می‌رسانید. همچنین با این کار اولین قدم را برای یادگیری لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ برمی‌دارید.

 

 

در قدم دوم برای تقویت گرامر باید چه کاری انجام دهیم؟

شما هم می توانید با انتخاب منابع درست خودخوان، گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید و هم می توانید به آموزشگاه های مربوطه مراجعه کنید.
اولین کتابی که ما به شما معرفی می کنیم کتاب Grammar in use هست که در سه سطح موجود می باشد. این کتاب منبع کاملی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی است و دارای تمرین های زیادی نیز می باشد.
اگر می خواهید گرامر زبان انگلیسی را با کمک کلاس و آموزشگاه زبان یاد بگیرید سعی کنید آموزشگاهی انتخاب کنید که یادگیری گرامر آن بر اساس Context base grammar باشد، به این مفهوم که آموزش گرامر در یک بستر مفهومی خاصی صورت بگیرد.
خیلی از موسسات آموزشی معتبر دنیا مانند آکسفورد و کمبریج هم از همین روش برای آموزش گرامر زبان انگلیسی استفاده می کند. ما نیز در آکادمی لینگانو با همین روش پیش می رویم.

 

قدم سوم یادگیری زبان انگلیسی

بعد از یاد گرفتن لغات و گرامر می توانید به راحتی جمله سازی کنید و با دیگران مکالمه داشته باشید. ولی آیا این کافی است؟!
مطمئنا خیر، شما نیاز به writing و listening و reading هم دارید.

 

چطور متوجه بشوید وارد قدم سوم شده اید؟

نشونه Advance شدن این است که شما بتوانید انگلیسی فکر کنید. یعنی بتوانید در آن واحد جملات انگلیسی را در ذهن خود بسازید و ساختار ذهنی خود را مانند زبان انگلیسی درست کنید. در واقع ما در این سطح باهوش به نظر می آییم و هوشمندانه انگلیسی صحبت می کنیم. همچنین با ساختار و اصطلاحات پیشرفته آشنا هستیم و می توانیم در آنِ واحد از آنها برای ارتباط با دیگران استفاده کنیم.
نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر شما بر روی رایتینگ و ریدینگ کار کنید بعد از مدتی در مکالمه شما هم تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

در قدم سوم برای تقویت زبان چه کارهایی باید انجام؟

برای تقویت زبان خود تا سطح Advance هم می‌تواند به صورت خودخوان اقدام کنید هم می توانید به آموزشگاه های زبان انگلیسی مراجعه کنید. اگر می خواهید زبان انگلیسی را به صورت خودخوان یاد بگیرید، می توانید از این چهار منبع استفاده بکنید.

  • Oxford word skills برای لغت
  • Inside writing 4 برای رایتینگ
  • Advance Grammar in use برای گرامر
  • Active skills for reading 4 برای ریدینگ

این چهار کتاب مهارت های مختلف شما را پوشش می دهد.

همچنین کسانی که دوره و کلاس های آموزشی را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب می‌کنند باید دقت کنند که این کلاسها باید بر روی همه مهارت ها را کار کنند و از منابع بروز و استاندارد استفاده کنند.
در دوره جامع آکادمی لینگانو نیز سعی شده است تا همه مهارت ها با هم ارتقا داده شود و همچنین از منابع بروز و روش های اصولی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده شده است.

شما تا اینجا یاد گرفتید که در چه سطحی قرار گرفته اید و با توجه به سطح خودتان مسیر یادگیری زبان انگلیسی خود را طراحی کنید و با آن پیش بروید.

 

نکات مهم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی

 

۱_ در پروسه یادگیری زبان انگلیسی هیجانی رفتار نکنید و سعی کنید این پروسه به صورت پیوسته باشد.
۲_توصیه ما این است که حداقل روزی سی دقیقه برای یادگیری زبان انگلیسی زمان بگذارید. همچنین هر روز ۵ دقیقه هم برای مرور مطالب قبلی در نظر بگیرید.

۳_خودتان را در معرض زبان انگلیسی قرار بدهید. با این کار می‌توانید خودتان را به روز نگه دارید.

نرم افزار های تبادل زبان انگلیسی:
Italki (1
hellotalk (2
Tandem (3

با این اپلیکیشن ها می توانید با افراد مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و با آنها مکالمه انگلیسی داشته باشید حتی می‌توانید با آنها چت انگلیسی نیز انجام دهید. این اپلیکیشن ها بستری را فراهم می کنند تا در هر سطحی که بخواهید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
برای تقویت رایتینگ خودتان، می توانید با کمک یکی از دوستانتان که او نیز علاقمند به زبان انگلیسی است، انگلیسی چت کنید.
برای بهبود ریدینگ می توانید مقالات مرتبط با حوزه کاری خودتان و یا حوزه مورد علاقه تان را بخوانید، این یعنی با یک تیر دو نشان خواهید زد، هم لغات مربوط به حوزه کاری خودتان را یاد خواهید گرفت و هم ریدینگ تان تقویت خواهد شد.
برای ارتقاء سطح لسینینگ می‌توانید آهنگ و پادکست گوش بدهید و یا حتی فیلم ببینید، البته این زمانی جواب خواهد داد که شما از مرحله مبتدی عبور کنید. برای افراد مبتدی بستر یوتیوب بیشتر توصیه می شود چرا که در یوتیوب ویدیو هایی برای همه لول ها وجود دارد.

۴_ هدف گذاری داشته باشید

با اینکار در پروسه یادگیری زبان انگلیسی با برنامه پیش خواهید رفت و همچنین در تایم مطالعه خودتان واقع بینانه عمل خواهید کرد.
در ادامه حتماً روند خود را ثبت و یادداشت کنید تا با این کار اگر ایرادی در روند تان بود برطرف کنید.

سوالات متداول

چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟
زبان انگلیسی به عنوان زبان جهانی شناخته شده است و در تجارت، تحصیلات، سفر و ارتباطات بین المللی بسیار مهم است. همچنین، دسترسی به منابع آموزشی و فرهنگی بسیار بیشتر است و می توانید با افرادی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.
بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟
وش های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، از جمله کلاس های زبان، خواندن کتاب ها، گوش دادن به موسیقی و فیلم های انگلیسی، صحبت کردن با افراد بومی زبان و استفاده از برنامه های آموزشی آنلاین. بهترین روش برای شما بستگی به سطح شما، نیازهای زبانی و روش یادگیری شما دارد.
چقدر طول می کشد تا زبان انگلیسی را بیاموزیم؟
این به سطح شما، زمان و انرژی که برای یادگیری زبان صرف می کنید و روش های یادگیری شما بستگی دارد. با این حال، برای دستیابی به سطح مکالمه، حدود ۶ ماه تا ۱ سال زمان لازم است.

 

دوره جامع لینگانو

در دوره جامع لینگانو همه این تکنیک ها و روش ها به صورت اصولی و کاربردی آموزش داده شده و شما بعد از یک دوره پنج ماهه می توانید از سطح مبتدی به سطح پیشرفته برسید.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید