جشن هالووین

در جشن هالووین چه می‌گذرد؟

فهرست مطالب

جشن هالووین یکی از مهم‌ترین جشن‌های سال میلادی است که در این جشن‌ها، مردم با لباس‌های ترسناک خود، به خیابان‌ها و خانه‌های دوستانشان می‌روند و با هم شادی می‌کنند. بعضی از آن‌ها حتی تلاش می‌کنند تا با لباس‌های خود، دوستان و خانواده را ترسانده و شوخی کنند. جشن هالووین، فرصتی است برای فرار از روزمره و به شما فرصت می‌دهد که ترس و هیجان را تجربه کنید و در کنار دوستان و خانواده، از یک شبی پر از هیجان و ترس لذت ببرید. اگر شما هم دوست دارید تا از جشن هالووین لذت ببرید، حتماً باید به دنبال لباس‌های ترسناک خود بگردید و در جشن‌های ترسناک شرکت کنید. اگر دوست دارید بیشتر در مورد تاریخچه این جشن و نحوه برگزاری آن بدانید، تا پایان مقاله با لینگانو همراه باشید. در آخر نیز ترسناک‌ترین عبارات و کلمات انگلیسی مرتبط با هالووین را جمع‌آوری کرده‌ایم.

جشن هالووین چیست؟

جشن هالووین تعطیلاتی است که هر سال در اکتبر جشن گرفته می‌شود. این سنت از جشن باستانی سلتیک Samhain سرچشمه می‌گیرد، زمانی که مردم برای دفع ارواح آتش روشن می‌کردند و لباس می‌پوشیدند. در قرن هشتم، پاپ گریگوری سوم، اول نوامبر را به عنوان زمانی برای ادای احترام به تمام مقدسین تعیین کرد. عصر قبل از آن به عنوان Hallows Eve و بعداً Halloween شناخته شد. با گذشت زمان، هالووین به روزی از فعالیت‌هایی مانند حکاکی کردن فانوس‌ها، مجالس جشن، پوشیدن لباس‌های مخصوص و غذا خوردن تبدیل شد.

جشن هالووین چه زمانی برگزار می‌شود؟

اما هالووین کی است؟ تاریخ هالووین هر سال در ۳۱ اکتبر است. هالووین ۲۰۲۳ نیز در روز سه شنبه، ۳۱ اکتبر برگزار می‌شود.

ریشه‌های باستانی جشن هالووین

ریشه جشن هالووین به جشن باستانی سلتیک Samhain برمی‌گردد. سلت‌ها که ۲۰۰۰ سال پیش زندگی می‌کردند، بیشتر در منطقه‌ای که اکنون ایرلند، بریتانیا و شمال فرانسه است، سال نو خود را در اول نوامبر جشن گرفتند.

این روز، پایان تابستان و برداشت محصول و آغاز زمستان تاریک و سرد بود، زمانی از سال که اغلب با مرگ انسان همراه بود. سلت‌ها بر این باور بودند که در شب قبل از سال جدید، مرز بین دنیای زنده‌ها و مردگان محو می‌شود. در شب ۳۱ اکتبر آنها سامهین را جشن می‌گرفتند، زمانی که اعتقاد بر این بود که ارواح مردگان به زمین بازگشتند.

بیشتر بخوانید:
کوئسشن تگ چیست؟ راهنمای question tag با مثال

سلت‌ها علاوه بر ایجاد مشکل و آسیب رساندن به محصولات، فکر می‌کردند که حضور ارواح ماورایی، پیش‌بینی آینده را درویدها(Druids) برای کاهنان سلتی آسان می‌کند. برای مردمی که کاملاً به دنیای بی‌ثبات طبیعی وابسته بودند، این پیشگویی‌ها منبع مهمی از آسایش در طول زمستان طولانی و تاریک بودند.

برای بزرگداشت این رویداد، درویدها آتش‌سوزی‌های مقدس عظیمی ساختند و مردم از آن برای سوزاندن محصولات و حیوانات به عنوان قربانی برای خدایان سلتی استفاده می‌کردند. در طول جشن، سلت‌ها لباس‌هایی می‌پوشیدند که معمولاً از سر و پوست حیوانات تشکیل می‌شد و سعی می‌کردند از بخت یکدیگر خبر دهند.

مراسم هالووین

هنگامی که جشن به پایان می‌رسید، آنها آتش اجاق خود را که قبل از ظهر همان شب خاموش کرده بودند، از آتش مقدس دوباره روشن کردند تا در زمستان آینده از آنها محافظت کند. تا سال ۴۳ پس از میلاد، امپراتوری روم اکثریت قلمرو سلتیک را فتح کرد. در طول ۴۰۰ سالی که آنها بر سرزمین‌های سلتیک حکومت کردند، دو جشن با منشأ رومی با جشن سنتی سلتی Samhain ترکیب شد. اولین روز Feralia بود، روزی در اواخر اکتبر که رومی‌ها به طور سنتی درگذشت مردگان را گرامی داشتند. روز دوم روز بزرگداشت پومونا، الهه رومی میوه‌ها و درختان بود. 

تاریخچه Trickها و رفتارهای هالووینی

با تقلید از سنت های اروپایی، آمریکایی‌ها شروع به پوشیدن لباس (Costum) کردند و خانه به خانه رفتند و غذا یا پول خواستند؛ رویه‌ای که در نهایت به سنت امروزی تبدیل شد. زنان جوان بر این باور بودند که در روز هالووین می‌توانند نام یا ظاهر شوهر آینده‌شان را با ترفندهایی با کاموا، پارگی سیب یا آینه بشناسند.

بیشتر بخوانید:

در اواخر دهه ۱۸۰۰، هالووین در آمریکا به یک تعطیلات با اجتماعات بزرگ‌تر همراه با جشن و شوخی تبدیل شد. در آغاز قرن، مهمانی‌های هالووین برای کودکان و بزرگسالان رایج‌ترین روش برای جشن گرفتن این روز شد. مهمانی‌ها بر بازی‌ها، غذاهای فصل و لباس جشن هالووین متمرکز بودند.

نحوه برگزاری جشن هالووین امروزی چگونه است؟

در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، هالووین به یک تعطیلات سکولار اما جامعه محور، با رژه‌ها و مهمانی‌های هالووین در سطح شهر به عنوان سرگرمی‌های برجسته تبدیل شده بود.  بین سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۵۰، روش چند صد ساله حیله‌گری‌های هالووینی نیز تغییر کرد. خانواده‌ها می‌توانستند با دادن خوراکی‌های کوچک به بچه‌های محله از با آن‌ها همراهی کنند.

سنت هالووین

بنابراین، یک سنت جدید آمریکایی متولد شد و به رشد خود ادامه داد. امروزه، آمریکایی‌ها سالانه حدود ۶ میلیارد دلار برای هالووین خرج می‌کنند که آن را به دومین تعطیلات تجاری بزرگ این کشور پس از کریسمس تبدیل می‌کند.

لباس جشن هالووین

همان‌طور که گفتیم در گذشته لباس‌هایی از پوست حیوانات در جشن هالووین می‌پوشیدند، اما به ندرت این سنت تغییر کرد تا به جشن‌های امروزی رسید. در حال حاضر، لباس های هالووین شامل کلاه‌های جادوگری، لباس‌های خفاشی، لباس های زامبی، لباس‌های شبح و غیره هستند. علاوه بر این، در هالووین، بسیاری از افراد لباس‌هایی می‌پوشند که شخصیت‌های معروف از فیلم‌ها، تلویزیون و کتاب‌ها را نشان می‌دهند. برای مثال، لباس‌هایی که شخصیت هایی مانند هری پاتر، بتمن، سوپرمن، وینی پوه و غیره را نشان می‌‍دهند.

لباس جشن هالووین

کلمات و عبارات انگلیسی مرتبط با جشن هالووین

جالب است در مورد برخی از عبارات و کلمات انگلیسی مرتبط با جشن هالووین بدانید. ما در ادامه برخی از ترسناک‌ترین آن‌ها را لیست کرده‌ایم. خود را آماده کنید!

Jack-o’-lantern

نام عجیبی دارد و تاریخچه جالبی دارد. این عبارت در واقع کدو تنبلی است که روی آن حک شده است. سپس داخل کدو تنبل شمع می‌گذارند و آن را روشن می‌کنید و به فانوس تبدیل می‌کنند. مردم از فانوس‌های جک به عنوان تزیینات هالووین استفاده می‌کنند و گاهی اوقات دور هم جمع می‌شوند تا یک مهمانی کوچک ترتیب دهند تا آنها را درست کنند.

بیشتر بخوانید:
آشنایی با ۲۰ اصطلاح انگلیسی خرید پرکاربرد

Haunted house

اگر چیزی Haunted یا تسخیر شده باشد، به این معنی است که ارواح در آن زندگی می‌کنند. هر چند یک خانه جن زده در هالووین کمی متفاوت است. برای این کار، خانه‌ای تزئین می‌شود تا آن را ترسناک کنند و سپس بازدیدکنندگان را به قدم زدن در خانه دعوت می‌کنند. همان‌طور که بازدیدکنندگان از آنجا عبور می‌کنند، افرادی با لباس‌های ترسناک بیرون می‌پرند تا سعی کنند بازدیدکنندگان را بترسانند. اغلب، برای بازدید از چنین خانه‌هایی باید هزینه پرداخت کنید، بنابراین مانند یک تجارت فصلی است.

Scarecrow

مترسک توسط کشاورزان برای ترساندن کلاغ‌ها از مزارع‌شان استفاده می‌شود. برای ساختن مترسک، لباس‌های کهنه را برمی‌دارند و آنها را با نی یا یونجه (علف خشک) پر می‌کنند. سپس لباس‌های پر شده را روی یک چوب بلند قرار می‌دهند تا صاف بایستد. دلیل ترس پرندگان از مترسک این است که آنها شبیه انسان هستند.

عبارات انگلیسی هالووین

مترسک مربوط به هالووین است؛ زیرا جشن برداشت محصول است و در زمانی از سال برگزار می‌شود که کشاورزان محصولات خود را برداشت می‌کنند و برای زمستان آماده می‌شوند.

Black cat

گربه های سیاه با بسیاری از خرافات مرتبط هستند و تصور می‌شود که بدشانسی می‌آورند. به همین دلیل اغلب از یک گربه سیاه با پشت قوس دار برای تزئین هالووین استفاده می‌شود. در گذشته، مردم فکر می‌کردند که جادوگران می‌توانند خود را به گربه تبدیل کنند. بنابراین گربه‌های سیاه هنوز هم نماد رایج هالووین این روزها هستند.

Spider

بسیاری از مردم از عنکبوت می‌ترسند برای همین از آن برای تزئینات هالووین استفاده می‌کنند. مردم اغلب از تار عنکبوت‌های مصنوعی در باغ‌های خود استفاده می‌کنند که می تواند جلوه‌ای ترسناک ایجاد کند.

Graveyard

این کلمه به معنی قبرستان یا گورستان است. «Grave» مکانی است که در آن جسد مرده دفن می‌شود. این یک نماد رایج برای هالووین است؛ زیرا هالووین به طور سنتی با ارواح و افراد مرده مرتبط است.

عبارات هالووینی

Tombstone

سنگ قبر سنگی است که محل قرار گرفتن قبر را مشخص می‌کند. معمولاً شامل نام شخص دفن شده، تاریخ زندگی او و نوعی پیام یا نوشته دیگر است. شما اغلب حروف “R.I.P” را روی سنگ قبر می‌بینید. این حروف اختصاری عبارت rest in peace به معنی «روحش آرام» است.

Monster

هیولا یک کلمه کلی برای توصیف هر موجود یا شخصی است که ترسناک است. شناخته‌شده ترین هیولا احتمالاً هیولای فرانکشتاین از کتاب کلاسیک “فرانکنشتاین” است که در آن دکتر فرانکنشتاین هیولایی را از قسمت‌های مختلف بدن مرده می‌سازد! فیلم‌های زیادی وجود داشته است که شخصیت هیولایی فرانکنشتاین را در بر می‌گیرد.

Ghost 

برخی از مردم بر این باورند که وقتی می‌میرید، روح شما روی زمین می‌ماند. ارواح ممکن است مراقب مردم باشند یا ممکن است آنها را در مکان هایی مانند خانه‌های خالی از سکنه تعقیب کنند. روح بودن همچنین می‌تواند یک لباس واقعاً ارزان برای جشن هالووین باشد؛ زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک ملحفه سفید بزرگ با دو سوراخ چشم است تا بتوانید بیرون را ببینید.

Zombie

احتمالاً کلمه زامبی را زیاد شنیده‌اید. زامبی اساساً یک فرد مرده است که به نوعی “زنده” مانده است. گاهی اوقات آنها واقعا سریع یا واقعا کند هستند، اما بیشتر اوقات زامبی‌ها دوست دارند انسان‌ها یا حداقل مغز آنها را بخورند، بنابراین بهتر است بهر طور شده از آنها دوری کنید! زامبی‌ها لباس‌های مناسبی برای جشن هالووین هستند.

Wizard/ Witch

Witch زنی با قدرت جادویی است. جادوگر اغلب کلاه سیاه بلندی بر سر دارد، پوست سبز رنگ یا زگیل دارد و جارو سواری می‌کند. با این حال، انواع مختلفی از جادوگران وجود دارد، از جمله مینروا مک گوناگال از کتابهای “هری پاتر”. تصور می‌شود که جادوگران به دنیای زیرین متصل هستند و می‌توانند معجون‌ها و دمنوش‌های جادویی درست کنند. آنها همچنین می‌توانند طلسم هایی انجام دهند. Wizard نسخه مردانه یک جادوگر است. به عبارت دیگر، مردی با قدرت جادویی است. معروف ترین جادوگران عبارتند از مرلین جادوگر و گندالف از «ارباب حلقه‌ها» و البته هری پاتر.

Vampire

خون آشام موجودی است که قبلا انسان بوده و حالا خون می‌نوشد و جاودانه است. بسیاری از فرهنگ‌ها درباره خون آشام‌ها افسانه هایی دارند و تعداد زیادی فیلم، برنامه تلویزیونی و کتاب در مورد آنها وجود دارد.

عبارات هالووینی

محبوب ترین داستان خون آشام در مورد کنت دراکولا از ترانسیلوانیا در رومانی است. داستان‌های قدیمی می‌گویند که خون آشام‌ها دوست دارند از گردن قربانیان خود خون بنوشند. اگر توسط یک خون آشام گاز گرفته شوید، تبدیل به یک خون آشام می‌شوید! بر اساس برخی افسانه‌ها، خون آشام ها می‌توانند خود را به خفاش تبدیل کنند؛ بنابراین آنها یکی دیگر از نمادهای رایج جشن هالووین هستند.

Werewolf

گرگینه گاهی اوقات “wolf man” نیز نامیده می‌شود. این موجود شخصی است که بیشتر اوقات یک انسان است، اما زمانی که ماه کامل می‌شود، تبدیل به یک گرگ می‌شود. یک گرگینه مانند یک انسان عادی عمل می‌کند، اما زمانی که به گرگ تبدیل می‌شود، می‌تواند بسیار وحشی باشد. اگر گرگینه شما را گاز بگیرد، افسانه‌ها می‌گویند که شما نیز گرگینه خواهید شد! گرگینه یکی دیگر از انتخاب‌های لباس عالی برای جشن هالووین است.

سوالات متداول

جشن هالووین چیست؟
جشن هالووین یک جشن غیررسمی است که در تاریخ ۳۱ اکتبر هر سال برگزار می‌شود. در این جشن، افراد به لباس‌های ترسناک و خنده‌دار پوشیده و به گردش و جشن‌های مختلف شرکت می‌کنند.
جشن هالووین از کجا آغاز شده است؟
جشن هالووین از جشن سلتیک (Celtic) آغاز شده است که در بریتانیا و ایرلند قدیمی بود. در این جشن، مردم به خاطر فصل پاییز و نزدیک شدن زمستان، به خدایان خود شام تقدیم می‌کردند.
چه کسانی جشن هالووین را جشن می‌گیرند؟
جشن هالووین در بسیاری از کشورهای دنیا، به ویژه در آمریکا، کانادا و اروپا، جشن می‌گیرند.
چه موادی برای جشن هالووین استفاده می‌شود؟
برای جشن هالووین، مردم از لباس‌های ترسناک و خنده‌دار، پرده‌های عنکبوتی، شمع‌های ترسناک، پرتقال‌های تزئین شده و غیره استفاده می‌کنند.
چه فعالیت‌هایی در جشن هالووین انجام می‌شود؟
در جشن هالووین، فعالیت‌های مختلفی از جمله گردش در خیابان‌ها، شرکت در جشن‌های ترسناک، برگزاری مسابقات و بازی‌های مختلف و غیره برگزار می‌شود.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • وااااای چقدر کلمه داشت که بلد نبودم این هالوووین !!!
    من که اینهمه فیلم و سریال دیدم که توش هالووین برگذار میشه نمیدونستم این کدو تنبلایی که توش شمع میذارن اسم خاصی داره :)))

  • هم توضیحات خیلی قشنگ و سرگرم کننده بودن، هم کلمات خیلی کاربردی بودم.
    بیشتر محتوای موقعیتی بذارین لطفا.

دیدگاهتان را بنویسید