بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی؛ ۵ سایت برتر

فهرست مطالب

هیچ شکی وجود ندارد که بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی این است که تا حد امکان تمرین کنید. زمان‌هایی که تنها گزینه شما شرکت در کلاس زبان انگلیسی حضوری یا استفاده از کتاب‌های درسی بود، گذشته است. اینترنت زندگی ما را بسیار آسان‌تر کرده است و وب‌سایت‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد. حتی گاهی اوقات می توانید انگلیسی را رایگان یاد بگیرید! وب‌سایت‌های مختلف زیادی وجود دارند که درس‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که اغلب انتخاب آن‌ها و اعتماد کردن به آن‌ها دشوار است. پس چگونه می‌توانیم بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی را پیدا کنیم؟ در ادامه با لینگانو همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم و چند نمونه از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی را بررسی کنیم.

چگونه بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی را انتخاب کنیم؟

منابع آنلاین بسیار خوبی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. اما مراقب باشید، همه منابع ۱۰۰ درصد دقیق یا مناسب برای یادگیری نیستند. پس چگونه باید بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی را پیدا کنیم؟ بیایید در این مورد صحبت کنیم.

  • اولین چیزی که در انتخاب بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی باید به آن توجه داشته باشید، دقت سایت است. این مهمترین ویژگی یک منبع آموزشی است. وب سایت باید واضح باشد و از دستور زبان و املای مناسب استفاده کند. اگر از منبعی که سرشار از اشتباه است، مطالعه کنید، نمی‌توانید به طور موثر زبان را یاد بگیرید. پس بسیار مراقب باشید.
  • دومین ویژگی مهم تناسب سطح منبع با دانش شماست. چیزی را انتخاب کنید که مناسب سطح زبان شما باشد. بسیاری از وب‌سایت‌ها قبل از شروع دوره و استفاده از محتوای سایت از شما می‌خواهند که در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. اگر سطح برای شما خیلی آسان باشد، چیز جدیدی یاد نخواهید گرفت. همچنین اگر سطح بسیار سختی را انتخاب کنید، دلسرد می‌شوید و همه چیز را رها می‌کنید؛ پس برای انتخاب وقت بگذارید.
  • آخرین معیار برای انتخاب بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی، سرگرمی است. یادگیری باید آسان و سرگرم‌کننده باشد. اگر در حین یادگیری سرگرم شوید، سریع‌تر و موثرتر یاد می‌گیرید. این موضوع از نظر علمی ثابت شده است! بنابراین سعی کنید وب سایتی را انتخاب کنید که درس‌ها، تمرین‌ها و بازی‌ها را ترکیب کند.

بهترین سایت‌ های آموزش زبان انگلیسی برای تمام سطوح

بسیاری از افراد برای یادگیری زبان انگلیسی در کلاس‌های آموزشی شرکت می کنند، اما راه‌های زیادی برای یادگیری و تمرین وجود دارد. اینترنت طیف وسیعی از منابع را در اختیار زبان آموزان قرار داده است. با ما همراه باشید تا ۵ مورد از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی در تمام سطوح را معرفی کنیم. 

  • سایت آموزش زبان انگلیسی بی بی سی
  • سایت آموزش زبان Duolingo
  • وب سایت آموزش زبان British Council
  • وب سایت آموزش زبان JenniferESL
  • بهترین منبع انگلیسی تجاری؛ Lingua

بیشتر بخوانید

سایت آموزش زبان انگلیسی بی بی سی 

اگر دوست دارید در مورد اخبار و فرهنگ انگلیسی مطالعه کنید، BBC Learning English یکی از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی است. این وب سایت بر رسانه‌ها تمرکز دارد و هدف آن آموزش زبان انگلیسی واقعی و “گفتاری”، متفاوت از آنچه معمولاً در درس‌ها و تمرین‌ها می‌بینید، است. این سایت ویژگی‌های سرگرم‌کننده‌ای دارد که برای کسانی ساخته شده است که به زبان انگلیسی و تحولات آن علاقه مند هستند. این سایت مجموعه‌ای از فعالیت‌های فوق‌العاده برای تمرین، فیلم‌ها، آزمون‌ها، تمرین واژگان، اصطلاحات، جدول‌های متقاطع و موارد دیگر می‌شود.

سایت زبان بی بی سی

سایت آموزش زبان Duolingo

یکی دیگر از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی، سایت دولینگو است. این سایت قابل اعتماد، شما را از طریق فعالیت‌های سرگرم کننده و رنگارنگ با تمرکز بر گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن راهنمایی می‌کند تا تسلط خود را سریع‌تر بالا ببرید. Duolingo به شما کمک می‌کند واژگان و گرامر جدید را از طریق بازی‌های پنج دقیقه‌ای و آزمون‌های آسان یاد بگیرید. هر درس با تصاویر و انیمیشن‌های بسیار زیبا همراه است تا استفاده از آن را سرگرم کننده‌تر کند. دولینگو شما را وادار می کند که از همان ابتدا شروع به ساخت جملات کنید و همیشه کلمات و عبارات را در متن به کار ببرید. 

سایت زبان انگلیسی دولینگو

وب سایت آموزش زبان  British Council

وب سایت شورای بریتانیا یکی دیگر از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی است. آنها دوره‌های آنلاینی را ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کند مجموعه گسترده‌ای از مهارت‌ها مانند خواندن، نوشتن، واژگان و غیره را یاد بگیرید. آنها همچنین برنامه‌های LearningEnglish و بازی‌های کوچکی دارند؛ بنابراین می‌توانید در حین تمرین کردن، سرگرم نیز شوید! مانند بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر، می‌توانید برای ارزیابی سطح خود در آزمونی شرکت کنید و بهترین سطح را برای خود انتخاب کنید.

سایت آموزش زبان شورای بریتانیا

وب سایت آموزش زبان JenniferESL

چهارمین مورد از لیست بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی ما، سایت جنیفر است.   JenniferESL بیش از ۶۰۰ فیلم آموزشی در کانال یوتیوب خود و همچنین یک وب سایت کامل دارد. شما می‌توانید تمرین‌ها، درس‌ها، نکات مطالعه و اصلاحاتچ دقیق را در سایت او بیابید. همچنین می‌توانید درس‌های آنلاین را برای یادگیری با جنیفر به صورت گروهی یا خصوصی رزرو کنید! سایت و کلاس‌ها همراه با کانال یوتیوب او، ابزاری عالی برای یادگیری موثر انگلیسی هستند.

سایت آموزش زبان Jennifer

بهترین منبع انگلیسی تجاری؛ Lingua

این سایت دارای فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی بر اساس خواندن، شنیدن و دیکته است و بخش انگلیسی تجاری آن بسیار عالی است. Lingua یک وب سایت با فعالیت های سرگرم کننده است. فعالیت‌ها بر اساس خواندن، گوش دادن و املا طراحی شده است. اگر می‌خواهید انگلیسی تجاری را تمرین کنید، یک بخش مخصوص این کار نیز وجود دارد. 

سایت آموزشی Lingua

فعالیت‌ها به این صورت است که قبل از پاسخ دادن به یک سوال یا تکمیل یک تمرین، متن کوتاهی را می‌خوانید و گوش می‌دهید. آزمون‌ها کوتاه هستند و فقط پنج سؤال دارند و راهی عالی برای تقویت ریدینگ یا لیسنینگ است. حتی می‌توانید صدای ضبط شده یک متن را با بیش از یک لهجه گوش دهید! Lingua یک منبع عالی و همه جانبه برای تمرین مهارت‌های شنیداری و خواندن است.

نکاتی برای بهتر یاد گرفتن زبان انگلیسی با استفاده از سایت‌ها

تا به اینجا با بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی آشنا شدیه، اما چگونه می‌توان از یادگیری خود بیشترین بهره را برد؟ نکات زیر را برای بازدهی بیشتر به خاطر داشته باشید.

  • سطح خود را بدانید اگر درس خیلی آسان باشد، خسته خواهید شد. اگر خیلی سخت باشد، یاد نخواهید گرفت. بنابراین قبل از شروع یادگیری آنلاین انگلیسی، حتما سطح خود را بشناسید.
  • بدانید که با چه روشی بهتر یاد می‌گیرید. سایت‌های یادگیری زبان انگلیسی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند از طریق سبک مورد علاقه خود یاد بگیرید.
  • از رایانه یا تلفن همراه با میکروفون استفاده کنید. بسیاری از این وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها دارای فعالیت‌هایی هستند که در آن می‌توانید صحبت کردن را تمرین کنید. 
  • موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید. وقتی از موضوعاتی استفاده کنید که دوست دارید، بیشتر جذب یادگیریمی‌شوید.
  • هر روز زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرید. برای بهتر شدن باید به طور منظم تمرین کنید. هر روز زمان مشخصی را برای مطالعه زبان انگلیسی در نظر بگیرید، مانند زمانی که صبحانه می‌خورید یا به سمت محل کار خود می روید.
  • آفلاین بودن را نیز فراموش نکنید! حتی اگر از این وب‌سایت‌های انگلیسی چیزهای زیادی یاد می‌گیرید، تمرین با افراد واقعی نیز مهم است.

بیشتر بخوانید

تمرین کردن را فراموش نکنید

در این مقاله نمونه ای از انواع منابع موجود برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی را ارائه کردیم و در مورد نحوه انتخاب بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی بحث کردیم. به یاد داشته باشید که تا جایی که می‌توانید تمرین کنید، در هر زمان و در هر نقطه! با این حال، موثرترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی، تکمیل کلاس‌های تئوری با کلاس‌های مکالمه است. به خصوص اگر قصد دارید انگلیسی تجاری را بیاموزید. در دوره مکالمه لینگانو می‌توانید روی مهارت‌های اسپیکینگ خود کار کنید و انگلیسی را در زمینه و موقعیت‌های مختلف یاد بگیرید.

لینگانو، بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی با دوره های جامع منحصر به فرد

سایت آموزش زبان انگلیسی لینگانو، یکی از سایت‌هایی است که می‌توانید در آن با شرکت در دوره جامع و یا دوره مکالمه زبان انگلیسی، به تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی خود بپردازید. در دوره جامع زبان لینگانو، اساتید مجرب با استفاده از به روزترین تکنیک‌ها و ویدیو و جزوه و تمرین، روی مهارت‌های گفتاری، نوشتاری، خواندن و شنوایی شما کار می‌کنند.

دوره جامع زبان انگلیسی لینگانو

سوالات متداول

بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی کدامند؟
بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی عبارتند از: Duolingo، BBC Learning English  و EnglishClub.
آیا سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان هستند؟
بله، اکثر این سایت‌ها دارای نسخه های رایگان هستند که شما می‌توانید از آنها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. البته، برخی از سایت‌ها دارای نسخه های پولی هستند که امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند.
آیا سایت‌ های یادگیری زبان برای سطوح مختلف زبان انگلیسی مناسب هستند؟
بله، بیشتر سایت های آموزش زبان انگلیسی منابع و تمرینات متنوعی را برای سطوح مختلف زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. بنابراین، شما می‌توانید از این سایت ها برای یادگیری زبان انگلیسی از سطوح مبتدی تا پیشرفته استفاده کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید