برنامه تلویزیونی انگلیسی

چگونه با برنامه های تلویزیونی انگلیسی مکالمه خود را تقویت کنیم؟

فهرست مطالب

 

اگر می خواهید انگلیسی را از طریق فرهنگ پاپ و طنز یاد بگیرید، نوع خاصی از برنامه‌های تلویزیونی و به اصطلاح Talk show وجود دارد که بسیار برای این کار مناسب هستند. برنامه تاک شو به برنامه‌ای گفته می‌شود که مجری آن در هر قسمت افراد مشهور مختلفی را دعوت کرده و با آنها مصاحبه می‌کند. آنها در مورد پروژه‌های آینده صحبت می‌کنند، بازی می‌کنند و بخش‌های کمدی کوتاهی دارند. از آنجایی که مهمانان و فعالیت‌ها بسیار متنوع هستند، می‌توانید یاد گرفتن، سرگرم نیز شوید. تمامی این برنامه‌ها را می‌توانید در کانال یوتیوبی آنها پیدا کنید. این برنامه‌ها می توانند بسیار اعتیادآور و خنده دار باشند، بنابراین در این مقاله از وبلاگ لینگانو بهترین توصیه‌های ما برای برنامه‌ تلویزیونی انگلیسی در سال ۲۰۲۳ را خواهید خواند! با ما همراه باشید.

 

برنامه تلویزیونی انگلیسی Late Night

این برنامه از سال ۸۲ روی آنتن رفته است و چهار مجری داشته است. مجری فعلی ست مایرز (Seth Meyers) است که برای برنامه‌های کمدی شنبه شب می‌نوشت. هزاران قسمت از این برنامه وجود دارد و مهمانان عمدتاً نوازندگان و بازیگران و همچنین سیاستمداران بوده‌اند. یک گروه موسیقی خانگی نیز وجود دارد که قبل از اجرای مهمانان موسیقی، تم آهنگ و تمام آهنگ‌ها را اجرا می‌کنند. شوخی‌های خنده دار زیادی در برنامه وجود دارد و گاهی اوقات ست مایرز جوک‌های مورد علاقه خود در هفته را لیست می‌کند!

 

برنامه تلویزیونی انگلیسی The Tonight Show

 

«The Tonight Show» در حال حاضر توسط جیمی فالون (Jimmy Fallon) که قبلاً مجری برنامه «Late Night» بود، اجرا می‌شود. این برنامه از سال ۱۹۵۴ روی آنتن است و شش مجری رسمی داشته است. گروه موسیقی در حال حاضر آن‎ها  The Roots هستند که با جیمی فالون سفر می‌کنند.

 

این نمایش به خاطر بازی هایش معروف است و کلیپ‌هایی از آنها اغلب در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. یکی از قسمت‌های جذاب زمانی است که او یادداشت‌های تشکر را می‌خواند، یا زمانی که با مهمان‌ها مبارزه می‌کند، مانند اما استون.

 

بیشتر بخوانید:

 

برنامه تلویزیونی Jimmy Kimmel Live

 

در نمایش جیمی کیمل افراد مشهور و سیاستمداران زیادی نیز مهمان می‌شوند، اما همچنین دارای بخش‌های زیادی با مردم در خیابان و افرادی هستند که ویدیوهای خود را ارسال می‌کنند. این نمایش بیشتر خانواده پسند است و برای تماشای کودکان نیز مناسب است.

 

شما می توانید تعداد زیادی از مردم عادی را از سراسر جهان در این برنامه ببینید و ببینید که چگونه سوال می‌پرسند و پاسخ می‌دهند. بسیاری از مردم دوست دارند قسمت‌های «مشهورها توییت‌های بد می‌خوانند» او را تماشا کنند، 

 

برنامه تلویزیونی Conan

 

مجری این برنامه تلویزیونی انگلیسی از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۲۱ کانن اوبراین (Conan O’Brien)بود که میزبان بسیاری از برنامه‌های دیگر از جمله “Late Night” و “The Tonight Show” نیز بوده است. او همچنین یک نوازنده، بازیگر و کمدین نیز است. از آنجایی که او با افراد مشهور زیادی دوست بوده است، صحبت‌های بین او و مهمانانش بیشتر دوستانه است.

 

در طور برنامه، کانن با مهمانان خود شوهی‌های جالبی می‌کند. او گاهی اوقات برای فیلمبرداری به مکان‌های مختلف می‌رود، مانند زمانی که با استیون یون از «مردگان متحرک» به یک آبگرم کره‌ای رفته بود.

 

برنامه تلویزیونی The Ellen DeGeneres Show

 

این نمایش بیشتر برای خانواده‌ها و والدینی که در طول روز در خانه می‌مانند ساخته شده است و از سال ۲۰۰۳ تا پایان آن در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰۰۰ قسمت دارد. الن در برنامه زنده خود با مخاطبان تعامل داشته و بازی انجام می‌داده است. و همچنین با افراد مشهور مصاحبه می‌کرد.

 

شما به عنوان یک زبان آموز می‌توانید چیزهای زیادی در مورد کمدی و نحوه صحبت کردن با افرادی که نمی‌شناسید بیاموزید؛ زیرا الن با تماشاگران، زیاد صحبت می‌کرد. او حتی بازی‌هایی ساخته است که مردم در خانه انجام می‌دهند، مانند بازی Marshmallow که تماشای آن نیز خنده دار است! بیشتر موضوعات سرگرم کننده هستند و به فرهنگ پاپ از رسانه‌های اجتماعی مربوط می‌شوند، بنابراین به نحوه بیان این موارد توجه کنید.

 

برنامه انگلیسی Oprah

 

اپرا وینفری (Oprah Winfrey) احتمالاً مشهورترین مجری برنامه‌های تاک شو است. اگرچه دیگر قسمت‌های جدیدی از برنامه او وجود ندارد، اما برنامه او به مدت ۲۵ فصل، از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۱ پخش شد، بنابراین تعداد قسمت‌های زیادی برای تماشا وجود دارد. اپرا اکنون کانال، مجله، نمایش، فیلم و چندین سازمان مخصوص خود را دارد. از آنجایی که او کارهای خیریه زیادی انجام می‌دهد، می توانید عبارات و روش‌های مرتبط را برای صحبت در مورد مسائل سخت کنونی در جهان را از او یاد بگیرید.

 

اپرا در برنامه گفتگوی خود، کتاب‌هایی که باید بخوانید و کارهایی را که باید انجام دهید را نیز توصیه کرد، بنابراین می‌توانید آن فعالیت‌های پیشنهادی را برای ملاقات با افراد جدید انجام دهید.

 

برنامه تلویزیونی بریتانیایی The Graham Norton Show

 

این برنامه تلویزیونی یک تاک شوی معروف بریتانیایی است که توسط گراهام نورتون ( Graham Norton) میزبانی می‌شود و از سال ۲۰۰۷ شروع شده است. در این برنامه معمولا چندین مهمان دعوت می‌شود، بنابراین آن‌ها فقط با مجری صحبت نمی‌کنند. این موضوع به درک مکالمه شما بیشتر کمک می‌کند.

 

مردم در این برنامه از سراسر جهان هستند، البته عمدتاً از بریتانیا هستند، بنابراین می‌توانید لهجه‌های مختلف آنها را بشنوید. 

 

برنامه تلویزیونی Chatty Man

 

این برنامه تلویزیونی انگلیسی برنامه‌ای بود که توسط آلن کار( Alan Carr) میزبانی می‌شد، که با افراد مشهور مصاحبه می‌کرد و در مورد چیزهای مختلف مانند اخبار، مسائل جهانی و هم در مورد فرهنگ پاپ صحبت می‌کرد. او تقریبا سریع‌ صحبت می‌کند، بنابراین تماشای این نمایش برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته توصیه می‌شود.

 

این برنامه از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ پخش شد و برای بهترین برنامه سرگرمی، جوایزی را از آن خود کرد. اگر «بازی تاج و تخت» را دوست دارید، زمانی را که میزی ویلیامز( Maisie Williams)در برنامه حضور داشت و درباره سرگرمی‌های پشت صحنه سریال «بازی تاج و تخت» صحبت می‌کرد، را حتما نگاه کنید.

 

برنامه تلویزیونی Loose Women

 

این برنامه از سال ۱۹۹۹ شروع شده و چهار زن مجری آن هستند که با هم صحبت می‌کنند. مهمانانی نیز در برنامه حضور پیدا می‌کنند. در این برنامه تلویزیونی انگلیسی مجریان در مورد رویدادهای جاری و شایعات با یکدیگر صحبت می‌کند. به عنوان یک زبان آموز با دیدن این برنامه یاد می‌گرید که چگونه موضوعات مورد بحث را تغییر دهید و یا در موضوع باقی بمانید.

 

اینکه بتوانید همزمان با چند نفر به زبان انگلیسی صحبت کنید، یک مهارت مفید برای مهمانی‌ها یا رویدادها است. تیلور سوئیفت حتی یک بار در اوایل شروع کارش در برنامه حضور داشت!

 

چرا از برنامه های تلویزیونی انگلیسی برای یادگیری مکالمه انگلیسی استفاده کنیم؟

 

بسیاری از افرادی که به منظور یادگیری زبان انگلیسی به تماشای تلویزیون می‌پردازند.آنها کمدی‌ها را تماشا می‌کنند، جایی که تمرکز بر زندگی روزمره شخصیت‌ها است. این نمایش‌ها سرگرم کننده هستند، اما می‌توانند موقعیت‌های غیرعادی نیز داشته باشند. حالا چرا این برنامه‌ها به ما کمک می‌کنند، مکالمه بهتری داشته باشیم؟ در ادامه دلایل مفید بودن این برنامه‌ها برای تقویت مکالمه را عنوان می‌کنیم.

 

گفتگوهای طبیعی 

 

نکته مهم در مورد برنامه‌های تاک شو این است که آنها بازی‌ها و فعالیت‌هایی دارند، اما سبک آن بیشتر شبیه یک مصاحبه است. میزبان باید سوال بپرسد و مکالمه را ادامه دهد، بنابراین این برای یادگیری نحوه انجام یک مکالمه طولانی به طور طبیعی عالی است.

 

لهجه‌های متنوع

 

همچنین می‌توانید به لهجه‌ها و روش‌های مختلف صحبت کردن افراد گوش دهید. از آنجایی که افرادی که مهمان هستند می توانند از هر جای دنیا باشند، نحوه صحبت آنها همیشه متفاوت است. این به شما کمک می کند تا مهارت‌های شنیداری خود را برای درک لهجه‌های مختلف تمرین کنید.

 

فرهنگ پاپ و زبان عامیانه

 

فیلم‌ها، کتاب‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که در حال حاضر منتشر می‌شوند، در برنامه‌های تاک شو و همچنین هر اصطلاح عامیانه جدیدی ارائه می‌شوند. همچنین بخش‌های زیادی وجود دارد که به سیاست اشاره می‌کند، بنابراین می‌توانید اصطلاحات سیاسی جدیدی را در متن ببینید.

 

قسمت‌های جدید به طور منظم

 

برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی نیز هر روز هفته یا آخر هفته پخش می‌شوند (روی تلویزیون هستند)، بنابراین می‌توان آن‌ها را به راحتی به برنامه‌های روزانه‌ خود اضافه کنید. البته می‌توانید قسمت‌های قبلی را نیز در کانال یوتیوب تماشا کنید.

 

به راحتی و در دسترس بودن

 

در نهایت، این برنامه‌ها برای تماشای در تلویزیون یا به صورت آنلاین در دسترس هستند، بنابراین یافتن و تماشای این برنامه‌ها آسان است!

 

چگونه از برنامه تلویزیونی انگلیسی برای یادگیری مکالمه انگلیسی استفاده کنیم؟

 

در حالی که صحبت کردن با انگلیسی زبانان مادری یک راه عالی برای یادگیری مکالمه است، شما همچنین می‌توانید این مهارت را از تماشای برنامه‌های گفتگو به دست آورید. چگونه؟ در ادامه چندین راه وجود دارد:

 

حدس بزنید چرا مهمانان دعوت شده‌اند.

 

قبل از تماشا، مهمانانی را که در آن قسمت ظاهر خواهند شد، جستجو کنید. اگر از وب سایت کانال یا نتفلیکس به صورت آنلاین تماشا می کنید، در قسمت توضیحات نام آنها را به شما می‌گوید.

 

 

سپس، سعی کنید پیش بینی کنید (حدس بزنید) چرا هر مهمان به برنامه دعوت شده است. آیا سلبریتی در فیلمی است که به تازگی اکران شده است؟ آیا مهمان فقط کتابی منتشر کرده است؟ اگر با مهمانان آشنا نیستید، آنها را در ویکی‌پدیا جستجو کنید (یا در گوگل جستجو کنید) تا یک پس‌زمینه مختصر دریافت کنید.

 

موضوعات گفتگو را پیش بینی کنید

 

بعد از اینکه فهمیدید چه کسی و چرا در برنامه خواهد بود، پیش بینی کنید که آنها در مورد چه موضوعاتی با مجری صحبت خواهند کرد. جستجوی آنلاین اخبار اخیر یا شایعات افراد مشهور ممکن است ایده‌هایی در مورد موضوعات احتمالی به شما بدهد.

 

این به شما کمک می کند تا برای گوش دادن آماده شوید، زیرا زمینه را بهتر درک خواهید کرد. در حین گوش دادن، حدس خود را با مکالمه واقعی مقایسه کنید. آیا درست بودید؟ واقعاً در مورد چه موضوعاتی صحبت شد؟

 

مکث کنید و به سوالات پاسخ دهید.

 

از آنجایی که برنامه‌ها به صورت مصاحبه انجام می‌شوند، می‌توانید به مجری برنامه توجه کنید تا در هنگام صحبت با افراد، مهارت‌های اولیه مکالمه به زبان انگلیسی را بیاموزید.

 

 

تسلط بر پیشرفت طبیعی از مبحثی به موضوع دیگر و سوالات باز (سوالاتی که بیش از پاسخ بله یا خیر نیاز دارند) یک مهارت عالی برای یادگیری است. برای تمرین، پس از پرسیدن سوال میزبان، مکث را فشار دهید و بر اساس تحقیقات قبلی خود پاسخ خود را بدهید.

 

گفتگوها را ترسیم کنید و دوباره عمل کنید

 

در حین تماشا یادداشت‌هایی بردارید یا طرح کلی گفتگو را مشخص کنید. سپس سعی کنید مکالمه خود را فقط با استفاده از یادداشت‌های خود در مورد یکی از موضوعات انجام دهید. بنابراین سعی نکنید کلمه به کلمه حفظ کنید، بلکه از طرح کلی به عنوان پایه‌ای برای ایجاد استفاده کنید.

 

می‌توانید برنامه را با دوستان تماشا کنید و سعی کنید درباره موضوعات مشابه با هم صحبت کنید یا یادداشت‌ها را به خاطر بسپارید و بعداً از آنها در مکالمه استفاده کنید. این یک راه خوب برای تمرین مکالمه و همچنین مصاحبه به زبان انگلیسی است که در آن شما رهبری را بر عهده دارید.

 

با زیرنویس تماشا کنید

 

وقتی برنامه‌های گفتگو را تماشا می‌کنید، می‌توانید زیرنویس‌ها را روشن کنید تا بتوانید آنچه آنها می‌گویند را دنبال کنید. اگر به صورت آنلاین تماشا می‌کنید، می‌توانید برای جستجو یا ترجمه عباراتی که متوجه نمی‌شوید مکث کنید.

 

بیشتر بخوانید:
کدام کتاب آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنم؟

 

همچنین می‌توانید یک اسکرین شات بگیرید که یک کلمه جدید را نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید بعداً از تصاویر برای مرور استفاده کنید. دیدن زمینه و تصاویر بصری واقعاً به شما کمک می‌کند کلمات جدید را به خاطر بسپارید.

 

سخن پایانی

 

با لیست بالا، به وضوح برنامه های گفتگوی مختلف زیادی برای انتخاب وجود دارد. مهم نیست کدام برنامه را تماشا می کنید، با توجه به نحوه صحبت افراد با یکدیگر، می توانید مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و همچنین از تماشای آن لذت ببرید. اگر در تقویت سایر مهارت‌های زبان خود مثل خواندن، گوش دادن و صحبت کردن نیاز به کمک دارید، ما در دوره جامع آکادمی زبان لینگانو تمام این مهارت‌ها را از صفر تا صد به شما آموزش می‌دهیم. اساتید مجرب لینگانو با به روزترین تکنیک‌ها به تقویت شما در زبان انگلیسی کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره جامع زبان لینگانو

 

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

دیدگاهتان را بنویسید