آموزش زبان با آهنگ

تاثیر جادویی آموزش زبان با آهنگ انگلیسی

فهرست مطالب

موسیقی نه تنها احساسات و حساسیت ما را روشن می کند، بلکه می تواند ابزاری موثر در یادگیری زبان های خارجی باشد. از آنجایی که گوش دادن به موسیقی کاری است که ما اغلب برای سرگرمی در اوقات فراغت خود انجام می دهیم، آموزش زبان با آهنگ تجربه ای بدون استرس است. در این مقاله ثابت خواهیم کرد که یادگیری زبان انگلیسی در حین گوش دادن به موسیقی موثر است و فواید زیادی دارد.

آیا آموزش زبان با آهنگ موثر است؟

چه چیزی در مورد آهنگ‌های انگلیسی وجود دارد که آنها را به ابزارهای موثر یادگیری زبان تبدیل می‌کند؟

  • موسیقی برای ذهن شما مفید است. شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد موسیقی می‌تواند به زبان‌آموزان کمک کند تا دستور زبان و واژگان را یاد بگیرند و املا را بهبود بخشند. 
  • زبان روزمره و گفتار محاوره‌ای را در آهنگ‌ها خواهید شنید. موسیقی انگلیسی تقریباً همیشه حاوی تعداد زیادی واژگان و عبارات مفید است. 
  • با آموزش زبان با آهنگ با صدای انگلیسی آشنا خواهید شد. آموزش زبان با آهنگ به شما این امکان را می‌دهد که بر تلفظ خود تمرکز کنید و ریتم، آهنگ‌ها و ضرب آهنگ زبان انگلیسی را درک کنید.
  • زبان انگلیسی در ذهنتان می‌ماند. بسیاری از کلمات و الگوهای صوتی در یک آهنگ تکراری هستند و باعث می‌شود که بیشتر در ذهن شما بمانند.
  • آهنگ‌ها احساسی هستند. رابطه ما با موسیقی عمیق، قدرتمند و بسیار ارزشمند است. این کلیدی است که احساسات ما را روشن می‌کند و کارایی ذهنی و جسمی ما را افزایش می‌دهد. وقتی چیزی احساسی است، مطمئناً به خاطر سپردن آن نیز آسان‌تر خواهد بود.
  • گوش دادن به موسیقی یک عادت آسان است. آموزش زبان با آهنگ بسیار راحت است؛ زیرا می‌توانید موسیقی را هر کجا که می‌روید با خود ببرید. می توانید آهنگ‌های انگلیسی را در ماشین، آشپزخانه و حمام پخش کنید. و با انتخاب آهنگی که دوست دارید، می‌توانید بارها و بارها بدون اینکه خسته شوید به آن گوش دهید.
  • آموزش زبان با آهنگ، فرهنگ انگلیسی را به شما می‌آموزد. موسیقی می‌تواند به شما بینشی در مورد فرهنگ‌های انگلیسی زبان و نحوه تفکر و احساس افراد انگلیسی زبان بدهد. آشنایی با آهنگ‌ها و هنرمندان محبوب نیز می‌تواند به شما کمک کند تا با دوستان انگلیسی زبان خود در مورد آن صحبت کنید.

مزایای آموزش زبان انگلیسی به آهنگ

در ادامه برای اینکه بهتر با تاثیر موسیقی بر یادگیری زبان آشنا شوید، مزایای آموزش زبان با آهنگ را توضیح داده‌ایم.

مهارت‌های تلفظ را بهبود می بخشد

آموزش زبان با آهنگ بهترین راه برای بهبود مهارت‌های تلفظ شما است. بسیاری از زبان آموزان انگلیسی (حتی پیشرفته!) دائماً با تلفظ صحیح انگلیسی دچار چالش می‌شوند. گوش دادن به انگلیسی زبانان بومی می‌تواند به درک چگونگی صداهای خاص کمک کند. علاوه بر این، آواز خواندن در کنار این خواننده‌ها می‌تواند کمک کند لهجه خود را تقویت کنید.

حفظ واژگان جدید را آسان‌تر می‌کند

آموزش زبان با آهنگ انگلیسی به ویژه در حفظ واژگان جدید بسیار موثر است. آهنگ‌ها اغلب به دلیل متن‌های جذاب در ذهن ما ماندگار می‌شوند. این بهترین ترکیب برای مغز ما برای به خاطر سپردن چیزها است. همه ما می‌دانیم که چطور پیش می‌رود… وقتی کسی شروع به خواندن «Because I’m happy…» می‌کند، روند طبیعی عمل این است که سعی می‌کنیم آهنگ را با «Clap along if you feel like a room without a roof» به پایان برسانیم. آن را امتحان کنید! آهنگ “Happy” فارل ویلیامز یک نمونه کامل است. شما به راحتی می‌توانید واژگان جدید را از متن آهنگ فقط با گوش دادن به آنها و آواز خواندن یکی پس از دیگری حفظ کنید.

آموزش زبان با اهنگ انگلیسی

آموزش زبان با آهنگ، حجم واژگان جدید را افزایش می‌دهد

آهنگ‌های انگلیسی مملو از واژگان جذاب هستند. تلاش برای درک اشعار و یافتن اینکه آهنگ در مورد چیست، یک فرصت عالی برای یادگیری کلمات جدید به زبان انگلیسی است. در اشعار، اغلب صفت‌ها و افعال عبارتی جالب انگلیسی وجود دارد. همچنین ممکن است با الگویی روبرو شوید که در آن کلمات خاصی اغلب در آهنگ‌های رپ استفاده می‌شود و برخی دیگر در آهنگ‌های عاشقانه تکرار می‌شوند. 

آموزش زبان با آهنگ یک فرآیند یادگیری بدون استرس است

گوش دادن به موسیقی سرگرم کننده است و همچنین می‌تواند با یادگیری لغات جدید انگلیسی، گرامر و تلفظ ترکیب شود. موسیقی به طور کلی یک محیط آرام و یک تجربه بازی مانند در یادگیری ایجاد می‌کند. وقتی شما آهنگی را می‌خوانید و حتی اگر برخی از کلمات ۱۰۰ درصد درست نباشند، باز هم در فضایی بدون استرس در حال یادگیری هستید. 

راهنمای گام به گام آموزش زبان با آهنگ انگلیسی

حالا که از اهمیت آموزش زبان با آهنگ مطلع شده‌ایم، بیایید ببینیم  که چگونه باید با کمک آهنگ‌ها، زبان را یاد بگیریم. یک راهنمای گام به گام برای این کار طراحی کرده‌ایم.

آهنگی را انتخاب کنید که به زبان انگلیسی باشد

آهنگ انتخابی شما می‌تواند هر آهنگی باشد. آهنگی که دوست دارید و قبلا چندین بار گوش داده‌اید. اگر نمی‌دانید چگونه آهنگ مناسب را پیدا کنید، در بخش بعدی مقاله منابعی را برای این کار معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:
۷ آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان + متن و ترجمه فارسی

به آهنگ گوش دهید

همه متن را می‌فهمید؟ احتمالا نه! اما نگران نباشید. دیگران نیز به سختی هر کلمه‌ای از یک آهنگ را اولین باری که آن را می‌شنوند، درک می‌کنند. کلمات باید متناسب با ریتم موسیقی باشند، بنابراین درک آنها اغلب دشوار است.

آهنگ انگلیسی گوش دهید

متن را بخوانید

متن ترانه را آنلاین پیدا کنید. بسیاری از سرویس‌های پخش موسیقی دارای تنظیماتی هستند که در آن می‌توانید همزمان به اشعار گوش دهید و بخوانید. در حین خواندن دوباره آهنگ را گوش کنید. حالا کمی معنی دارتر می‌شود! کلمات و عبارات جدید یا جالب را یادداشت کنید. لازم نیست تک تک کلمات را در فرهنگ لغت جستجو کنید. سعی کنید در هر آهنگ پنج تا ده کلمه جدید یاد بگیرید.

به تلفظ توجه کنید

ممکن است متوجه کلمات عجیب و غریب شوید! برخی از کلمات در آهنگ‌ها همانطور که تلفظ می‌شوند نوشته می شوند. برای مثال، “Wanna” یک املای غیررسمی از “Want to” است. در مورد “gonna” و “gimme” چطور؟ این املای غیررسمی چیست؟ می‌توانید در قسمت کامنت برای ما جواب را ارسال کنید. در حین گوش دادن به نحوه تلفظ عبارات توجه کنید. این واقعاً به شما کمک می‌کند تا افراد را در هنگام صحبت کردن سریع درک کنید.

دوباره گوش کنید و با آن همراهی کنید

همانطور که گوش می‌دهید، شروع به پیوستن به بخش‌های ساده تر کنید. هر چقدر که می‌‎خواهید بی صدا یا با صدای بلند بخوانید! بخشی از آهنگ که چندین بار تکرار می شود، یا اصطلاحا کوروش آهنگ، راحت‌تر از بخش‌های دیگر است.

بیشتر بخوانید:

از کجا آهنگ‌های انگلیسی را پیدا کنیم؟

این روزها با وجود اینترنت، دسترسی به هر چیزی بسیار ساده است. پلتفرم‌های زیر، راحت‌ترین و جامع‌ترین منبع برای پیدا کردن آهنگ‌های انگلیسی هستند.

سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو

با جستجو در سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو، مانند YouTube و Vimeo شروع کنید. آنها کتابخانه‌های وسیعی از موزیک ویدیوها دارند و اغلب شما را مستقیماً به آهنگ‌های انگلیسی همراه با اشعار هدایت می‌کنند. اگر «songs with lyrics» را جستجو کنید، مجموعه‌ای از آهنگ‌ها را در یک آهنگ یا فهرست‌های پخش پیدا خواهید کرد. 

Spotify

Spotify، یک سرویس پخش موسیقی اشتراکی فوق‌العاده است؛ زیرا مجموعه‌ای بزرگ دارد که می‌توانید در حین هر کاری از آن استفاده کنید. دیدن آهنگ‌های برتر انگلیسی که محبوب و پرطرفدار هستند نیز مفید است.

اسپاتیفای

سوالات متداول

آیا آموزش زبان با آهنگ موثر است؟
بله، آموزش زبان با آهنگ موثر است زیرا آهنگ ها می‌توانند بهبود حافظه و تمرکز را ارتقا دهند و همچنین کمک به یادگیری لغات و اصطلاحات جدید کنند.
چگونه می‌توانم از آهنگ برای یادگیری زبان استفاده کنم؟
برای استفاده از آهنگ برای یادگیری زبان، می‌توانید متن آهنگ را بخوانید و لغات جدید و اصطلاحات را یادداشت کنید. همچنین می‌توانید با گوش دادن به آهنگ، تلفظ لغات را تقویت کنید.
چگونه می‌توانم آهنگ مناسب برای یادگیری زبان پیدا کنم؟
برای پیدا کردن آهنگ مناسب برای یادگیری زبان، می‌توانید از منابع مختلفی مانند وبسایت ها یا برنامه های موبایل استفاده کنید که لیستی از آهنگ های مناسب برای یادگیری زبان را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید از پیشنهادات دوستان یا معلم خود نیز استفاده کنید.

یادتون نره این مطلب رو با دیگران به اشتراک بذارید!

ممکن است به این مطالب هم علاقه داشته باشید:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • اسپاتیفاااای عالیه چون تکست همه اهنگارم داره و به یادگیرییی خیلی خیلی کمک میکنه

  • من هیچوقت فکر نمیکردم بتونم با اهنگ زبان یادبگیرم ولی از وقتی تو یوتیوبتون دارین با اهنگ زبان یاد میدین حتی میفهمم امینم چی میگههههه

دیدگاهتان را بنویسید